Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 17:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Talviremppa
ViestiLähetetty: Pe Tammi 23, 2015 20:13 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Ajattelin tarkistaa ohjauslaakerin kunnon vaikka mitään kummempaa oiretta ei tuntunutkaan. Kilsoja on tullut sen verran että luulin laakerin edes rasvan tarpeessa olevan. Nyt on todettu että rasvaa oli ja laakerit hyvät. Kun tuli koko keula purettua niin hommasin kumminkin Stormilta kartiolaakerit. Vanhat kun on kuulasellaiset. Asennusyrityksiä seuraa viikonvaihteessa.

Mutta mitenkäs olette jarrusatuloita avanneet ? Satulan pulteissa tuntuis olevan tosi kovaa liimaa. Kuumaa ja ilmapyssyäkö ?


Liitteet:
Isolohko purettuna.jpg
Isolohko purettuna.jpg [ 48.95 KiB | Katsottu 5848 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: La Tammi 24, 2015 07:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pulttipyssyllä ja siihen tarkoitetuilla hylsyillä sitten. Tavalliset ovat liian pehmeätä kamaa jos pultit on oikeesti kiinni. En ole itse noihin pultteihin liimaa laitellu, hyvin on kiinni pysynyt oikeilla momenteillakin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 10:55 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Aina olen riittävällä varrella saanut auki. Ehkä ei ole niitä oikeasti kiinni olleita tullut kohdalle.

Aluksi luulin, että puhe oli satulan kiinnityspulteista, joilla ne ovat keulaputkessa. Niihin on liima kyllä pakollinen. Todettakoon tämä, ettei muille jää väärää kuvaa hamassa tulevaisuudessa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 13:26 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Satulan kiinnityspultit haarukan putkiin oli kyllä vähän liiankin löysässä. Viime kesänä kun CBW:n oli viikko aikaa tippui tuosta takajarrusatula. Tai siis murtui toinen korvake, toinen kiinnityspultti taisi olla jo jossain ojassa kun jäi vain letkun varassa vanteen sisään pomppimaan. Oli hengenlähtö lähellä. Kokeilin vain huvikseni halkaista tuota risaa satulaa. Kokeilemiseksi se jäi. Pultit joilla satula on nipussa on helevatan lujas kiinni. Ajattelin tuolla harjoitella etten tuhoa toistaiseksi ehjiä satuloita. Lujas on mutta kai se voimaa uskoo tuokin :kk:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: La Helmi 21, 2015 19:24 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Ohjauslaakeri vaihdettu. Vähän piti ähistä kartiolaakerien pesien kanssa. On muuten kova momentti siinä päällimmäisessä mutterissa, 11 kiloa. Nokan loppukasaus otti välipään kun mittariston polttimoita ei ollutkaan paikkakunnan mp-liikkeessä. Nokkaketjun kiristin irti ja sehän oli joinkin jumissa. Kawa ei vissiin tuota palikkaa osaa tehdä. Siinähän on sellainen 'räikkä' eikä se liikkunut mihinkään kun lukitushärpäkettä painoi. Bräkleenillä sen sai elvytettyä ja nyt liikkuu omalla painollaan eestaas.eppäilen että siinä on joku O-rengas ja oli vain paskaantunut niin että jumitti. Nyt pitäis ruveta jarruletkuja jahtaamaan. Tietääkö joku saako jostain letkuja missä olis nuo kawan omat banjot ? Paitsi marmoritiskiltä, tarvikesarjatkin on näköjään pitkälti toista sataa.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: Su Helmi 22, 2015 09:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kawautunut kirjoitti:
Ohjauslaakeri vaihdettu. Vähän piti ähistä kartiolaakerien pesien kanssa. On muuten kova momentti siinä päällimmäisessä mutterissa, 11 kiloa. Nokan loppukasaus otti välipään kun mittariston polttimoita ei ollutkaan paikkakunnan mp-liikkeessä. Nokkaketjun kiristin irti ja sehän oli joinkin jumissa. Kawa ei vissiin tuota palikkaa osaa tehdä. Siinähän on sellainen 'räikkä' eikä se liikkunut mihinkään kun lukitushärpäkettä painoi. Bräkleenillä sen sai elvytettyä ja nyt liikkuu omalla painollaan eestaas.eppäilen että siinä on joku O-rengas ja oli vain paskaantunut niin että jumitti. Nyt pitäis ruveta jarruletkuja jahtaamaan. Tietääkö joku saako jostain letkuja missä olis nuo kawan omat banjot ? Paitsi marmoritiskiltä, tarvikesarjatkin on näköjään pitkälti toista sataa.


Mitkä ovat Kawan omat banjot?

Itse sain ainakin Jyväskylän HiFlexiltä oikean halkaisijan omaavalla banjopultilla ja sellaisilla kulmilla sekä kierroilla kun tarpeen mustapintaiset teräspunosletkut mittojen mukaan ja olisikohan etupään setille (tein sellaisen jossa lähtee suoraan säiliöltä 2 kpl) joitain vuosia sitten tuommoiset 80 euroa, muistaakseni.

Näyttää sitä Seinäjoellakin olevan HiFlex-jälleenmyyjä mutta olen kuullut, että palvelualttius jarruasioissa joskus vaihtelee firman mukaan. Omakohtaista kokemusta ei ole ko. putiikista mutta ei kysyvä tieltä eksy.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: Su Helmi 22, 2015 10:15 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
No kun sain päähäni että uusissakin jarruletkuissa olis hyvä olla tuo nysä. Epäilen ettei tuommoisia löydy mutta kattotaan. Todennäköistä on että menee Lakeuden Hydron hommiksi. Hyvä firma ja ainakin luulen saavani alennusta kun on muutakin kytköstä sinne.


Liitteet:
jarrukuva.jpg
jarrukuva.jpg [ 88.82 KiB | Katsottu 5583 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviremppa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 27, 2015 21:47 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Talviremppa muuttuu kevätrempaksi.... Mittaritaulun valot edelleen kesken, ei olleet tarjotut lamput oikeita Jokiniemellä. Tilattiin sitten uusia. Vaihdoin rintamasuuntaa. Venttiilit kattoin ja imut aika hyvin alueen keskellä. Pakoja joutuu vähän tiukkaamaan, välykset oli järjestään yli 0.25, pahin oli 0.3. Sallittu 0.24. Siihen loppu ruuvaus ja auttoon. Ehdittiin vielä ennen kaupan kiinnimenoa ja uusia säätöpaloja on asennusta odottamassa. Nokissa on jonkun verran kiillottumaa mutta pinnat ehjät.
Tulpat oli sen näköiset että seoksia pitää paksuntaa jonkun verran. Huomenissa kaasarit levälleen.


Liitteet:
venttiilit.jpg
venttiilit.jpg [ 202.12 KiB | Katsottu 5503 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com