Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: zzr1100
ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2015 16:13 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Mitä mitä?? uusilla tulpilla pääsee ehkä 300km, sitte alkaa käynnistyä kolmella, kunnes ei enää ollenkaan. Vika korjaantuu uusilla tulpilla, vähäksi aikaa!
Puolat vai mikä, että kipinä ei jaksa vähänkään nokeentuneesta tulpasta singahtaa!
:surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 11:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vähän kuullostaisi, että seokset on liian rikkaalla. Myös tulppien merkillä voi olla merkitystä eli NGK:n normaalitulpat ovat liki kertakäyttöisiä, Denson U-tulpat jo käyttökelpoisia ja Denson Iridiumit parhaat, mutta hinnakkaat.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 18:12 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Hinnakkaammat joo, mutta tuolta olen itse tilannut iridiumini edes vähän halvemmalla - ovat vaan mokomat hivuttaneet hintoja lähemmäs kotimaata:

http://www.sparkplugs.co.uk/denso-iridi ... -plug-iu27

Samaan hengenvetoon, ainakin GPZ:ssa on perus NGK:n R-tulpatkin menneet helposti toistakymppiä vaikka seokset ovat välillä olleet ties mitä.

Voihan siinä olla seokset pielessä. Kyllä mä pidän mahdollisena myös 1) puolien väsymistä ja 2) Sytytysboksin huonoa maadoitusta.

Tuota vaihtoehtoa 2) pitävät etenkin ZG1000:n tyyppivikana rapakon tuolla puolen ja ovat tehneet asiasta kultin, voisi kai olla syytä tsekata nämäkin jos vaikka zetori kärsisi samasta. Koita vaikka piruuttasi nokeentunutta tulppaa kylmällä moottorilla että kipinöikö, kuumalla moottorilla puolatkin ovat kuumat ja alkavat oikuttelemaan jos ne ovat väsyneet. Jos antaa kipinää, niin liki varmasti puolassa on vika.

Ei kai ilmansuodatin ole tukossa ja siksi käy paksulla?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 19:05 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
ngk idriumit siellä on, aivan nokiset taas kun avasin, putsailin, säätelin kärkivälit, ja kas, laakista käyntiin. Rikkaaseen seokseen tuo noki viittaa, se on selvä. Viimesyksynä Länsipyörä (pori) sitä sääteli, kun ei oikein ollut kulkuhaluja, vaan oli saavinaan liikaa ilmaa. Eipä tämäkään nyt sitte hyvin menny, pitää käydä siellä uudelleen, jos sais seoksen kohdalleen. Kiitos vastauksistanne :lukea:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: La Touko 23, 2015 09:39 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Ettei luultais, että homma skulaa, kerron että soitin korjaamolle, josta neuvottiin pesemään pyörään asennettu vapaavirtaussuodatin bensiinillä. Tei ohjeen mukaan torstaina, ja koekäytin tallissa ehkä 3-4min, ei mitään merkillistä siinä ilmennyt.
Eilen pe. illalla, ajattelin, että kokeilen käytellä sitä taas.. niin eipäs lähdekkään käyntii, pari kolme kunnon pamausta putkessa, ja siinä kaikki. Tää vie hermot, tää laite!! Ensi viikolla kärryyn, ja korjaamolle! :mur:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 05:56 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Mulla vissiin omassa vapari, sellainen punainen metalliverkkoinen josta en valmistajaa löytänyt. Rasvaisen näköinen oli, mutta koska kone käy ok niin annoin olla, kopistelin roskat vain pois, hankalassa paikassa ja monta pulttia pitää avata. Tulpista en tiedä mitä omassa on kun tuore peli mulle, mutta edellisessä Z1100 A2:ssa meni NGK:t suht'nopeesti kuralle, Nippondensoilla ajelin 60tkm ja sitten vaihdoin kun oli ruosteiset ja rumat, teknistä syytä ei ollut.

Mahtuisi tuohonkin yksi mittari lisää joten taidanpa asennuttaa putken juureen nipan happianturia varten. Kulutus 6 litran luokkaa joten seokset suurinpiirtein kohillaan..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2015 04:55 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
juu, vapari se on, kumireunus, jne. AP. suodatin on superloniläpyskä.
Postissa tulossa syttyboxi, and puolat, saa sitte nähdä, muuttuuko asiat?! :axe2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 11:06 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
no päivää taas, eipä ollu vaikutusta vaihtopuolila, tai boxilla, mutta vika on selvillä, kipinä puuttuu, ja syyllinen on pulssianturi, varaosa tulossa, ja vartoominen jatkuu..
no, eiköhän se siitä, sähköpuolikin tuli tutuksi tuossa sivumennen. :stobe:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 08:29 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Hei taas, eipä ollut vikaa sielläkään, lopultakaan, korjaamo ei osaa kertoo oikein mitään, ja savotta seisoo. Tulpat olivat vaihtaneet, ja kas, laite toimii taas normaalisti, siis siellä korjaamossa. Ajoin sen sitten kotiin, n50km, mopo seisoo tallissa 4pv. Kokeilen käyntiin, lähtee heti, ja käy tasasesti. Päätän kädä ajamassa lenkin, joten varusteita päälle, ja mopo ulos tallista, käynnistys, lähtee ok, sitten putoaa yks pytty pois pelistä, eikä enää sitä mukaan ota, käy kolmella. Vaihdan taas tulpat, UUSIIN, käy taas neljällä, kuten kuuluukin. Mikä tuhoaa tulpat?? Mikään seos, ym sellainen EI ole muuttunut.
Kestää ajamista, mutta muutaman päivän ajamattomuus, tuhoaa kynttilät?!
Ajele täs ny :mur:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 10:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Eli sanot, että seokset eivät ole muuttuneet, mutta lieneeköhän varmuutta siitä, että ne ovat edes sinne päin oikein? Länsipyörää en liikkeenä tunne, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun on korvakuulolta säädetty jossakin ja lopputulema ei ole ihan optimaalinen. Etenkin jos kaikki tulpat ovat rumana, niin ei kuullosta oikein hyvältä.

Pyörässä on varmaankin jokin 4-1 ja mökäpönttö, kun sitä on vaparisuodattimellakin paiskattu? Sitä myöten seoksetkaan eivät välttämättä ihan helppoja ole laittaa tontille.

Yksi vaihtoehto on uskoa densomagiaan ja lyödä oikeanmerkkiset tulpat sisään, ristiä sormet ja uskoa että näistä se apu löytyy. Moni on löytänyt pelastuksen.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 18:08 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Eroz kirjoitti:
Eli sanot, että seokset eivät ole muuttuneet, mutta lieneeköhän varmuutta siitä, että ne ovat edes sinne päin oikein? Länsipyörää en liikkeenä tunne, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun on korvakuulolta säädetty jossakin ja lopputulema ei ole ihan optimaalinen. Etenkin jos kaikki tulpat ovat rumana, niin ei kuullosta oikein hyvältä.

Pyörässä on varmaankin jokin 4-1 ja mökäpönttö, kun sitä on vaparisuodattimellakin paiskattu? Sitä myöten seoksetkaan eivät välttämättä ihan helppoja ole laittaa tontille.

Yksi vaihtoehto on uskoa densomagiaan ja lyödä oikeanmerkkiset tulpat sisään, ristiä sormet ja uskoa että näistä se apu löytyy. Moni on löytänyt pelastuksen.


Näimpä, yhteen on putket laitettu, tosin ei minulla ollessa, vien sen seuraavaksi puljuun, jossa seos saadaan mitattua kohdalleen, ei arpomalla! Densot tilattu. LP:n ukko tosin oli sitä mieltä, että ne vasta huonoja onkin..ja että minähän se en osaa tätä käyttää, vaikka tossa on pari suvee ihan ok mennytkin..katotaan ny sitte! Ei tää ny ihan EKA pyörä kuitenkaan oo munkaan kohdalla!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2015 09:05 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
slaba kirjoitti:
Eroz kirjoitti:
Eli sanot, että seokset eivät ole muuttuneet, mutta lieneeköhän varmuutta siitä, että ne ovat edes sinne päin oikein? Länsipyörää en liikkeenä tunne, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun on korvakuulolta säädetty jossakin ja lopputulema ei ole ihan optimaalinen. Etenkin jos kaikki tulpat ovat rumana, niin ei kuullosta oikein hyvältä.

Pyörässä on varmaankin jokin 4-1 ja mökäpönttö, kun sitä on vaparisuodattimellakin paiskattu? Sitä myöten seoksetkaan eivät välttämättä ihan helppoja ole laittaa tontille.

Yksi vaihtoehto on uskoa densomagiaan ja lyödä oikeanmerkkiset tulpat sisään, ristiä sormet ja uskoa että näistä se apu löytyy. Moni on löytänyt pelastuksen.


Näimpä, yhteen on putket laitettu, tosin ei minulla ollessa, vien sen seuraavaksi puljuun, jossa seos saadaan mitattua kohdalleen, ei arpomalla! Densot tilattu. LP:n ukko tosin oli sitä mieltä, että ne vasta huonoja onkin..ja että minähän se en osaa tätä käyttää, vaikka tossa on pari suvee ihan ok mennytkin..katotaan ny sitte! Ei tää ny ihan EKA pyörä kuitenkaan oo munkaan kohdalla!


Aina se pännii, kun jää ajot ajamatta. Heitän vielä ilmoille sen, että onko kaasareita tämän käyntihäiriöjumpan yhteydessä tai sitä ennen putsattu kertaakaan? Mitä tuossa googlettelin, niin ei olisi ensimmäinen ZZR jossa on suuttimissa mujua sen verran että käynti on kehnoa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2015 09:21 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
slaba kirjoitti:
...Densot tilattu. LP:n ukko tosin oli sitä mieltä, että ne vasta huonoja onkin...
Kumma, että AINA löytyy näitä Tietäjiä, jotka tietää tuotteen hyvyyden/huonouden paremmin kuin niitten käyttäjät. Ja kuitenkin yleensä näitten Tietäjien "tiedot" perustuu lähinnä vaarinsa Esson paarin kahvipöytäkeskusteluista ammentamiin oppeihin. :fu:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ti Kesä 30, 2015 20:44 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Densot maksaa pääosin 26€, siis idiriumit, IU27:t jotka varmaan valtaosalla.
nyt löyty tälläinen ihan kotimaasta: http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... th=388_390
tottakai ne lontoos on reilu 7£ ja Usa vajaa 9$.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2015 18:58 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Siinäpä on kesä menny taistellen, kahdessa korjaamossakin on pyörää käytetty, jälkimmäisessä kaasarin korjaussarja, neulat, ja tiivisteet, mutta ongelma on ja pysyy.. tulpat pikimustat, denson idiriumeilla sentään yli 300km, ennenkuin alkoi pätkimään, 2, ja 3 pytty ekana.. milläs tuon seoksen sais kohilleen, kun huollossa ei oikein tapahdu muuta, kun raha vaihtaa omistajaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2015 20:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Colortune-testitulpalla on tullut omaa säädettyä. Mulla tosin ruiskupeli jossa homma varmaan hieman helpompi kuin monikaasarisysteemissä. Saattaisi kuitenkin olla kokeilemisen arvoinen. Tai ainakin jotain osviittaa antanee...

Jaa, nyt huomasin linkkiä alaspäin rullatessa että näyttäisi olevan olemassa Colortune Motorcycle -versiokin.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 18:00 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Tervehdys Kawahtaneille: Viime kesä meni suunnilleen korjaamoilla, ja tulppia vaihdellen. Onneksi ei kelitkään olleet mitenkään ylihyvät. Porin pyörä, ja mopi oli viimeinen verstas, jossa Zetoria nypittiin, varmaakin kolmisen viikkoo kaikkiaan. Kesä oli oikeestaan ohi, kun sen sieltä hain, ja kotimatkalla kaikki toimi kuten kuuluukin. Talvella käytteli muutaman kerran, ja vaikutti olevan ok. Sitten avasin ajokauden, n.30km kun vaikeudet taas alkoivat, kävi kolmella, ampuu putkessa oikeen kunnolla..ja hermon riekaleina. Mietintämyssy päähän, mikä muuttui ennen kuin viat ilmaantuivat?! Öljy, voiko olla, ennen delvac, ja vaihdoin silloin toissasyksynä EXP:t koneeseen, että oli keväällä uudet.. ja korjailun yhteydessäkin viimevuonna ainakin kerran vielä uudet öljyt. Siispä kauppaan, kannu MX delvacia, ja putsari, sekä densot, pelkäällä U:lla. vaihtotyöt, ja koneen käynnisty, kytkin irrottaa, mikä takkus edellisillä öljyillä, kone käy todella kauniisti. Nyt olen ajellut jotain vajaa 700km, ja pärrä toimii täydellisesti.. Oliko vika siis moottoriöljyn?? Uskon vahvasti niin! Hyviä kelejä! :jump:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: zzr1100
ViestiLähetetty: To Touko 12, 2016 20:56 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
slaba kirjoitti:
Siispä kauppaan, kannu MX delvacia, ja putsari, sekä densot, pelkäällä U:lla. vaihtotyöt, ja koneen käynnisty, kytkin irrottaa, mikä takkus edellisillä öljyillä, kone käy todella kauniisti. Nyt olen ajellut jotain vajaa 700km, ja pärrä toimii täydellisesti.. Oliko vika siis moottoriöljyn?? Uskon vahvasti niin! Hyviä kelejä! :jump:


Kesän merkit: Delvac pelastaa! Onnittelut toimivasta Kawasta joka tapauksessa :moto:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com