Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Huhti 23, 2024 21:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Apua tarvitaan Er-5 vm. 1999
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 09:46 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:34
Viestit: 3
Tervehdys,
Ongelma olisi seuraava: pyörä kiertää normaalisti vaihteilla 1-4 mutta 5-6 tuntuu olevan jotenkin rajoitettu, kiertää vain n.7000 ja nopeus ei nouse yli 110km paitsi alamäessä.

Kaasarin luistit on tarkastettu niissä ei ollut mitään ylimääräisiä kuristus-reikiä, kaasukahvassa nyt mitään tuskin on kun kiertää muilla vaihteilla normaalisti.

Mistä rajoitettu/ mikä vikana?


Kiitos avusta jo etukäteen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 10:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kawan KLX 250 S mallissa oli ainakin joku 4 ja 5 vaihteen rajoitus, joka saatiin ohitettua oikosulkemalla kytkin kahvan katkaisijan johdot. Tosin tuohan on ruiskumalli, joten ECUa tuossa huijataan, ei sytkää
http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=236361
Ei tietoa onko ER-5 mallissa samaa käytetty. Kokeilemalla selviää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 20:22 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Mulla oli yksi rajoitettu Kawa, jossa oli akunkenkä niin löysällä että 100km/h+ vauhdeissa alkoi meno hyytyä koska kenkä tärräsi irti :)

Paljonko Erkki vetää nelosella punarajalla? Onko ero siis varsin merkittävä kulkupuolessa?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 21:45 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:34
Viestit: 3
Jees, eli äsken kävin testaamassa ekan vinkin ja se ei toiminut...mulla kyseisessä paikassa oli tosin kolme johtoa ja yhdistelin niitä sekä suhailin ees taas.

Nelosella varmaan sinne 90-100 hujakoille , tuntuu vähän siltä että jollain ilveellä nopeus on rajoitettu, ei vaan kasva 110 km jälkeen...

En kyllä tajua...

Edit. 4lla kiekat n.9000 ja vauhti 110km eikä enää jaksanut kiihtyä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2015 09:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 18, 2015 12:27
Viestit: 6
Internetin ihmemaassa joku veikkasi, että joku kuristus voisi löytyä kaasarin kurkun tienoiltakin. Ei siellä mitään esteitä satu olemaan?

Se, että pyörä ei kulje kuin tiettyä nopeutta voisi kai periaatteessa johtua ihan siitäkin, että teho ei millään vaihteella riitä kulkemaan enempää. Tarvittava teho tietyn nopeuden kulkemiseksihan on aina sama riippumatta siitä mikä vaihde on päällä. Joillain vaihteilla se teho vain saavutetaan ja toisilla ei. Kulutus on sitten eri asia eli paljonko bensaa kuluu tietyn tehon saavuttamiseksi riippuu toki myös vaihteesta.

Onhan toki aina sekin vaihtoehto myös, että jotain muuta on vialla, ettei pyörä kulje. Ei mun entinen Z500:kään kulkenut kuin satasta kun oli vähän asiat pielessä. Kiersi kyllä kivasti ilman kuormaa, mutta ei kulkenut lujempaa, sateella vielä vähemmän, ja vei kymmenen sadalla. :)

_________________
GPX-sähkömuunnos ynnä muuta: http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsaki (ei huolta - kone oli rikki ja kaikki osat myytiin eteenpäin)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2015 11:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ettei vaan olisi rajoitettu kaasareista

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2015 21:05 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kyllä alkaa rajoitetulta haiskahtamaan minullekin, tai sitten on vikaa jossakin.

Tarkastitteko, että ensinnäkin luistit sekä nousevat ylös asti (käypi sormella tökkimällä) ja läpät pääsevät kääntymään vaateriin, ts. täysin auki kun tuppi on nurin?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 12:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eroz kirjoitti:
Kyllä alkaa rajoitetulta haiskahtamaan minullekin, tai sitten on vikaa jossakin.

Tarkastitteko, että ensinnäkin luistit sekä nousevat ylös asti (käypi sormella tökkimällä) ja läpät pääsevät kääntymään vaateriin, ts. täysin auki kun tuppi on nurin?

Ja ettei imukanavan ja kaasuttimen välissä ole ahdistavaa prikkaa. Kuristusta laittaa epäilemään sekin tosiseikka, että ER-5 on melko yleinen autokoulupyörä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 12:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
jsantala kirjoitti:
Onhan toki aina sekin vaihtoehto myös, että jotain muuta on vialla, ettei pyörä kulje. Ei mun entinen Z500:kään kulkenut kuin satasta kun oli vähän asiat pielessä. Kiersi kyllä kivasti ilman kuormaa, mutta ei kulkenut lujempaa, sateella vielä vähemmän, ja vei kymmenen sadalla. :)


Jos pyörä ei kulje ja kulutus on korkealla kannattaa varmaan tarkastaa myös ilmanputsari että ei ole "tukossa", kovin likainen putsari ei anna tarpeeksi ilmaa läpi.

Raatohan näkyi samaan aikaan kynäilevän vähän samaa asiaa. :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2015 08:12 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:34
Viestit: 3
Jees, testailin tossa ja ilmanputsari vaihdettu, hieman vaikutti mutta ongelma ei poistunut , 5 vaihteella yhtäkkiä pyörä nykäisi ja hetkellisesti lähti kiihtymään ... Eli jotain on varmasti tukossa.?!?
Bensan kulutus on myös suht korkea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 10:46 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Tsekkaa nyt myös tulpat jos niistä ei ole tietoa, loppuunajetuilla tulpilla meno muuttuu tahmeammaksi, kärkiväliä en tiedä mutta eivätpä uudetkaan kauheita maksa, varsinkaan vajaasylinteriseen. Tosin sytytyspuolen ongelmissa pitäisi yleensä tuhista putkessa ja/tai bensan haista.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com