Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 16:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 16:58 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Möhkö 1979 kilometreistä ei ole tietoa mittari näyttää 50 tkm. Ainakin siis 150 tkm.

Ongelma: kun ajaa kuumaksi alkaa tippoja tulla siitä staattorin johdon U-muotoisesta tiivisteestä. Ajossa tipat kastelee saappaan pitkällä matkalla.
Ko tiivistettä ei voi vaihtaa, pitää ostaa koko staattori.

Vai onko joku keksinyt keinon vaihtaa ko U-tiiviste?

Onko mitää keinoja elvyttää ko U-muotoinen tiiviste tai tiivistää tiiviste kunnolla? On koitettu eri aineita, tiivisten kanssa, ilman tiivistettä jne.
Kerran pitemmällä matkalla vetäisin jeesusteipin kopan ympäri niin saappaat säästyivät.

Vaiko siis mentävä staattori kauppaan? Staattoreita näkyy olevan monessa paikassa myynnissä. Ilmeisesti erivuosimalleissa eri saattorit.

vinkeistä kiitollinen

t Vesa


Liitteet:
MohkoStaattori.JPG
MohkoStaattori.JPG [ 11.66 KiB | Katsottu 5625 kertaa ]

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuo kumi varmaan kutistuu aikojen saatossa. Voisi tietysti kokeilla kaikenlaista, tulee mieleen vaikka paperitiivisteen liimaaminen U:n ympärille tms. mutta voi silti vuotaa johtojenkin kohdalta, varmaan vähän samaa probleemaa kuin nokka-akselin kumipuolikuillakin joskus. Tarinoita on ainakin kuultu että melkoisen tiivisteholvauksen ja huolellisen kuivumisen odottelunkin jälkeen vuoto on jatkunut.

Vaihtaminenkin onnistuu, liittimet poikki mahdollisimman päästä ja uudet johtojen pujotuksen jälkeen tilalle, mutta saako jostain kumia erikseen?
Z1 yms. kumia ainakin saanut joskus, mutta onko sama ulkomuoto ja koko?:
https://www.z1enterprises.com/product/RIGROMMET
(nyt oli ainakin tuolla "out of stock")

Ja sitten se toinen vaihtoehto, eli uusi staattori, sekin voi sekin olla ihan jees, ainakin jos vanha on ollut vuosikymmeniä öljykylvyssä...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Yksi konsti on korvata tuo kumi epoksiliimalla,peltiliima vois olla vielä parempi kun ei taida kutistua niin paljon.
Liima jolla peilit liimataan tuulilasiin on tiettävästi pienellä kutistumalla.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 19:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Öljyn kestävä silokooni, siihen kumin ympärille. Tietenkin järki mukana, jotta ei tohraa liikaa. Sillä olen saanut pitäväksi, aina aukaisun jälkeen.

ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 08:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ukki kirjoitti:
Öljyn kestävä silokooni, siihen kumin ympärille. Tietenkin järki mukana, jotta ei tohraa liikaa. Sillä olen saanut pitäväksi, aina aukaisun jälkeen.

ukki


Sama täällä. Ei tosin onnistunut ekalla kerralla eikä vielä toisellakaan. Mutta nyt on kumi pysynyt "liimattuna" (ja tiiviinä) kopassa muutaman avaamisen verran.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 10:34 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Ysissähän on tuo sama ongelma, herkästi vuotaa. Uskaltaiskohan äänen sanoa, että olishan insinööri tuon vähän fiksumminkin voinut suunnitella. On tainnut estetiikka mennä käytännöllisyyden edelle. Olen asiaa funtsaillut ja mietiskelen vuotaako ympäriinsä tiivistelty kumi kuitenkin sieltä johtoja pitkin?

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 16:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Mosanmasa on oikeassa kyllä se johtoja pitkin voi tulla.

Omassa (entisessä) -76:ssa oli edellisen omistajan toimesta valettu epoksilla tuo johtojen tyvi ja 16vuotta ollut vuotamatta.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2016 19:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Johtojen muovieriste ajan saatossa kuumenee ja kutistuu. Se tukisi moisen ilmiön syntymistä, lisäksi kuuma öljy menee kylmää pienemmistä raoista herkemmin, siksi ei aina vuoda kylmänä laisinkaan, mutta koneen lämmetessä käyttölämpötilaan alkaa vuotamaan. :eitieda:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com