Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 18:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2016 20:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 05, 2016 20:09
Viestit: 4
Kyseessä siis ruiskumötti vm- 85. Alla muutama kysymys jos vaikka jollakin olisi tietoa.
1. Olisiko vinkkejä mistä pitäisi hakea vikaa, kun bensamittari ei inahdakkaan.
2. Pystyykö polttoainehanaa jotenkin herkistämään? Kääntyy jotenkin asentoihin on ja off, mutta varatankki- asentoo ei oikein haluaisi kääntyä.
3. Vilkut pelaa nätisti jos on kierroksia, mutta tyhjäkäynnillä vilkun valo jää palamaan. Onko vika vilkkureleessä vai laturissa?
4. Onko kokemuksia keulaputkien väliin asennettavasta jäykistäjästä ja nimenomaan puhuttaessa möhköstä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2016 00:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Periaatteesa ruo bensatakin anturi on simppeli kapistus, mutta ei tuosta mallista kyllä mitään hajua.

Mutta tankin alta voisi saada anturin liittimen näkyviin ja avattua.

Tankissa on säätövastus, jonka vastus muuttuu ja mittari mittaa sitä (tai yleensä se on jonkinmoinen jännitemittari, eli säätöpotikkaan syötetään jännitettä jota mitataan (jännitesyöttö on reguloitu (voi olla)))

Eli vika voi olla: anturi, mittari tai johdot

Minulla on -83 gpz ruisku kawa (IHAN ERI!!! siis) ja siinä on kaksinapainen anturi, jos sattuu olemaan samanlainen, niin sen vianhaku on helppoa:
liitin irti tankin alta, mitataan liittimestä anturille päin vastus: täysi tankki 0,5...5,5 Ohm, tyhjä tankki:110...118 Ohm, jos nämä ok:

Mittarin testaus, oikosuljetaan mittarille päin menevät johdot (itse varmaan kaivaisin pakista sopivan vastuksen tai potikan) -> mittari näyttää täyttä, lyhyt kokeilu riittää, käsketään irroittaa (tai minulla aivan uskomattoman upea LCD-palkkinäyttö näyttäisi kaikkia palkkeja tankin päällä olevassa näytössä)

Jos on epälukuisampi määrä johtoja liittimessä, niin onkohan erillinen varoitusvalo (tai toinen tyyppi voi olla sellainen jossa menee kolme johtoa potikalle)

Tuollainen testaus testaa kaikki johtoliitoksetkin (tai tietysti vaikka anturin toisen navan maa täytyy erikseen tarkistaa tai mittarin jännitteen puuttumisen), mutta tosiaan kannattaa varmistaa ennen testailua että Z1300:ssa on edes vähän sinnepäin kytkennät ettei tule käräytettyä jotain arvokasta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 01:49 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
2: Purkasin omani ja laitoin vaseliinia pikkasen liukupintoihin. Hyvin pelasi, hetken aikaa. Taitaa olla niin ettei hana toimi oikein kellään niinkuin pitäisi...
3: Relettä lähtisin itse ensimmäisenä tutkimaan.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 18:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 05, 2016 20:09
Viestit: 4
No niin, vilkkuongelma on ratkaistu. Uusi rele kaupasta ja eiku kiinni ja kokeilemaan, avot johan pelaa. Olispa kaikki remontit näin helppoja.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com