Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 20:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 21:11
Viestit: 47
Möhkö otettu esille ja koettu suomen kova ilmasto...Räntää ja vettä....
Hienosti peli toimi ja käynti kunnossa mutta erikoinen ääni alkoi kuulua- pysäytys bussipysäkille ja paikallistamaan.... ja hetken ihmettelyn jälkeen totesin että ääni tulee kierroslukumittarista, tyhjäkäynnillä ei mitään mutta kun antaa kierroksia niin kierroslumittari pitää ääntä ja voimistuu kierrokseen mukana. Onko kellekään tullut vastaan, onko vaijeri vai mittari menossa tai onko joku kokenut saman ja keksinyt ratkaisun korjaukseksi?
Lisäksi tarvitsisi löytää hyvät lyhyet putket, olisiko kellään 62-63 mm putkia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 20:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Varmaan se akseli johon vaijeri tulee mittarissa kaipaisi rasvausta,työn alla sellainen adapteri että onnistuis
mittaria irroittamatta.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 21:31 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 21:11
Viestit: 47
Tuolla ajattelin aloittaa että ensin jos suihkuttaisi öljyä tai silikonia jos sillä hiljensi tai sitten mittari atomeiksi. En ole koskaan purkanut mittaria, onko ihmeitä jota pitäisi huomioida


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 04:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Ihan simppeli purkaa,ei kannata pitää mittaria kovin kauaa aikaa ylös alaisin sitten,
valuu neulanakselin tyvestä rasvat pois.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 10:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 08:23
Viestit: 24
Paikkakunta: Helsinki
Moi,
Mulla loppui vollotus kun otin mittarivaijerin irti ja sormenpäällä painoin vaseliinia mittarin puolelle siten että sitä meni pyörivän osan (johon vaijeri tulee) ja rungon väliin (johon vaijerin kuori kiinnittyy)
Tuppaavat vanhat rasvat olla kuivat ja kuluneet.
Sama toimii nopeusmittarin juuressakin..

_________________
t. Lare


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 19:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 21:11
Viestit: 47
Kiitos vinkeistä, kokeilen tuota vaseliinia survomista ja jos ei auta niin sitten pitää alkaa purkamaan. Keulan stefatatkin oli hieman kosteat, vaihdan nekin. kuulin että stefat vuotaisi ulkopuolelta ja niihin pitäisi jotain laittaa ulkoreunaan jotta olisi tiiviimmät? Onko tämmöinen tuttu juttu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 20:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Mulla aikoinaan nopeusmittari takelteli, kiekkamittari lepatti, lämpömittari jumitti ja jotakin kiljuntaakin kuului mutta vaivat taisivat johtua käytön puutteesta kun mopo oli seisonut hyvän aikaa. Myöhemmin tuli vaihdettua nopeus- ja kiekkavaijerit ja rasvattua nopeusvaijeripyöritin etunavassa ja tietty vaijereitten liitokset mittareihin. Jossakin vaiheessa sitten vaihdoin mittaripolttimot ja samalla tiputtelin varovasti aerosoliöljyä mittareitten liikkuviin niveliin sinne tänne. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. Mikä näistä nyt sitten on auttanut, en tiedä. Varmaan kaikki yhdessä.

En ole kuullut että stefat vuotasivat ulkokehältä. Ja sehän nyt ei tarkoita etteikö näin voisi olla... Mulla meni aiemmin stefat vaihtokuntoon kerran kesässä. Yllätys ei ollut että Stormin stefat vuoti noinkin nopeasti mutta kun alkuperäisetkin meni samaan tahtiin niin piti sitten tutkia asiaa tarkemmin. Totesin että liukuputkissa oli melko lailla tosi pieniä kuoppia joiden reunat oli terävät. Sormella putkia silittäen tuntui selvää karheutta. Liekö kivet hakanneet...

Otin sitten Dremelin ja siihen huopalaikan ja erittäin hienoa hiomatahnaa laikkaan. Noilla sitten varovasti jyystin terävimmät karheudet pois ja nyt on alkuperäiset stefat menneet muutaman kesän. Edelleenkin ovat kuivat mutta varmaan nyt sitten alkavat vuotaa kun tässä kehun...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 21:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Stefojen jousta voi kiristää niin välttyy turhalta vaihtamiselta,tosin en ole möhkön stefaan tutustunut vielä minkälainen
systeemi.
GSX 1400 meni jousen kiristämisellä,nätti homma.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 21:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 21:11
Viestit: 47
Ojasta allikkoon \:)/ Sormella survoin vaseliinia kierroslukumittarin vaijerin reiästä sen minkä kohtuudella sai uppoamaan, kierroslumittari hiljeni ja neulan värinät lakkasi.... No samalla kun oli vaseliinia esillä niin ajattelin laittaa nopeusmittarin vaseliinia samalla tavalla... Nyt alkoi nopeusmittari vollottamaan... Ajossa vaijeri irti bussipysäkillä ja luultavasti pitää ottaa sittenkin mittari pöydälle että pääsee kunnolla rasvaa laittamaan.
Upeat ajokelit kuitenkin piristi ja laulaa muuten upeasti kun kaaharit on hyvin säädetty. Aika aran tuntuinen on ryypyn käytölle, jos vähänkin liian pitkään pitää ryyppyä päällä niin luultavasti kastelee yhden tulpan ja ei käy kaikilla ennen kuin on taas ajanut kunnolla kuumaksi. liittyykö ryypyn ylenpalttiseen käyttöön vai olisiko uudet tulpat huonot tms.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 03:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Ainakin ysissä oli herkkää ryypyn käyttö NGK:n tulpilla,murheet loppusi kun vaihdoin champpioonehin.

Taitaa kaikki muut olla parempia,,tästä on tainnut olla täällä vireääkin juttua ennen.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 18:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ keskarit ei tykkää ngk tulpista. Tai ainakin omat 550 ja 400 densoilla mennään.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com