Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 14:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 05, 2016 20:09
Viestit: 4
Mistähän vikaa voisi etsiä, kun risteystä lähestyttäessä tullaan moottorijarrutuksella ja sitten vaihdetaan pienemmälle vaihteelle niin kone sammuu, kun vedetään kytkin sisään? Samoin kaupunkiajo on hankalaa jonoajossa, kun pitää mennä hiljaa kakkosella pintakaasulla niin kone alkaa nykimään tosi voimakkaasti et joutuu kytkimen kanssa pelaamaan jotta kyyti olisi edes jotenkin siedettävää ja tasaista. Niin kyse on ruiskupelistä vm -85.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 09:52 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Tutulta kuulostaa. Sammuilu moottorijarrutuksessa johtuu todennäköisesti liian laihasta seoksesta. Ja ainakin omassa liian laiha seos aiheuttaa myös ruuhka-ajossa tyhjäkäynnin tuntumassa voimakasta nykimistä. Ostaessani mopon se oli reilusti rikkaalla eikä em. vaivoja ollut. Tosin pakokaasut haisivat aika järkyille kun bensaa tuli palamattomana läpi, kiihdytettäessä maisemaan levisi musta savu ja kulutus oli nykyistä suunnilleen litran suurempi satasella.

Säätäminen on (hermot vievää) kompromissin hakua. Omassa ei nyt ole moottorijarrutussammumista kuin korkeintaan kylmällä koneella ja ruuhka-ajoliruttelussa nykiminen on satunnaista. Tästä vähän rikkaammalle niin alkaa tulpat nokeentua ja pakokaasut pöllytä. Lisäksi nykimisen kannalta tyhjäkäyntikierrokset ainakin omassa pitää olla lähellä alarajaa eli 850 kiekkaa per minuutti.

Seoksen säätäminen on pirun tarkkaa hommaa. Colortune-tulppa on mielestäni hyvä apu säätämiseen kun edes vähän näkee palotapahtumaa. Korvakuulolta säätäen koneen saa käymään todella tasaisesti mutta silloin se on liian laihalla ja ajaminen on tuskaa. Vähän rikkaammalla käynti ei ole enää niin siistiä mutta ajaminen helpottuu kummasti.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 09:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 05, 2016 20:09
Viestit: 4
Joo, tutulta kuulostaa. Ongelmana on se, etten osaa säätää seoksia eikä ole välineitäkään. Nyt sitten pitäisi löytää kaveri jolta homma luonnistuisi kohtuu kustannuksin. 80- luvulla käytin joka kevät mötin saadettävänä Silkomaalla Klaukkalassa, eikä ongelmia ollut.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com