Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Elo 18, 2019 15:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: La Elo 27, 2016 17:10 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
moi, vaihdoin ketju/rataspaketin zetoriin, kiristin eturattaan momenttiin vaihde päällä, konetta vasten.. ei siinä mielestäni kone yhtään takaperin kiertänyt, tms.
Vaan eipä lähde enää käyntiin.. kipinöitä löytyy, ja bensaa, mutta mutta.. jos koskee kaasuun startatessa kuuluu jotain naksahduksia koneesta. Siis menikö jako pieleen? tekikö 5€:n seppä, satasen vahingon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: La Elo 27, 2016 18:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3186
Paikkakunta: Nurmijärvi
Paha sanoa tuon perusteella. Ehkä tulpat irti ja katsoo mitä tapahtuu kun konetta pyörittää kampuran päästä käsin. Tuossa saattaa olla aika paha niihin tulppapoteroihin kurkistella.
Jos ei muuta niin venakopaa auki ja tutkimaan sitä kautta.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2016 13:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 923
Paikkakunta: Turku
Jotenkin kuvittelisi ettei jako niin helposti hyppää vaikka pyörittelisi reilumminkin kumpaan suuntaan vaan, mutta ei isommin kokemusta? Joissain ohjeissa lienee että jos meni ohi niin pyöräytetään ympäri eikä väärään suuntaan, Muistelen kuitenkin että yläpuolisten shimmipalojen vaihdossa (niissä joissa oli) se työkalu vaati hieman taaksepäin pyöräytystä?

Onko puristuspainemittaria saatavilla?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2016 15:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Jos nokkaketjun kiristin on kunnossa, niin 99,999 prosenttisesti ketju ei hyppää yli. Onhan noi joskus jollain takerrelleet, ja sitten on vaihdettu se manuaali kiristin.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2016 17:53 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Eipä ole mittaria.. jolla sais paineet tsekattua. tarttee vähä kysellä, josko joku korjaamo, olisi asiasta edes vähän kiinnostunut.. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2016 05:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 923
Paikkakunta: Turku
Puristuspainemittaritkaan ei paljon maksa, mutta hieman pyörästä riippuen niiden käyttö voi vaatia paljonkin purkamista.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000016979/
(enkä yhtään tiedä sopiiko tuo helposti pyörääsi, mikä se pyörä muuten tarkemmin on, vuosimalli, moottorin koko...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2016 20:26 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Eipä tosiaan ole hinnan kirois..purkamistahan tämä vaatii, saman kuin tulpanvaihtoon, eli penkki, tankki, ilmanputsari koteloineen pois, sieltä löytyy puolat ja tulpat.. siks usein oon tuon avannu, ettei siinä enää enempää 10min mene, tulppien vaihdossa :D niin, tonnisata zetori, vm-94 sopinee tuo mittari sinne kyllä, pitänee oitis tilata. Kiitos vinkistä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2016 20:43 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
mittari tilattu.. nyt vartoillaan sitte vaan.. paljonkos sitä painetta olis syytä löytyä?? noin suunnilleen..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2016 23:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 923
Paikkakunta: Turku
Noin kymmenen bar (Ehkä... suositusta en tiedä, löytyykö jotain korjausmanuaalia, netistä tiedän että Kawan omia manuaaleja ainakin [Edit: eikun japanin sijaan löytyi englanniksikin...] löytyisi ja sukulaiskoneelle saksaksikin, mutta ilman noiden kielien kielitaitoa voivat olla ikäviä käytettäviä, kun tekstitkin on usein kuvina, ei voi edes kopioida googlen translaattoriin?)

Mitatessa akku ladattuna/kunnossa, kaasu apposellaan ja tulpat pois (mutta joko johdoissa/rungot myös johdotettuina tai puolien syöttö/igniter irroitettuna). Normistihan nuo kai käsketään mitata käyntilämpöisestä koneesta, mutta minkäs teet...

(Laitoin noista manuaaleista yksityisviestin, pääsee lukemaan kirjautuneena, kun klikkaa ylhäältä "... uutta viestiä"=

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2016 11:55 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
toissakesänä korjaamolla mitattiin jokaisesta yli kymmenen, en nyt muista paljonko ne oli.. löytyneehän sieltä puristuksia, vaikka jako sivussa olisikin, ei toki ilmeisesti noin paljoa, ja sekin väärässä kohtaa mitä on, vai kuinka?! kiitos linkeistä, pitää illemmalla perehtyä.. :blood:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2016 15:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 923
Paikkakunta: Turku
Nuo puristuspaineet voisi teoriassa laskeakin (periaatteessa), mutta kun ne ei oikein täsmää käytäntöön, niin...

Periaatteessa paine olisi puristussuhteen monikerta + lämpenemisen aiheuttama nousu (voisi lämmetä yli tuplaksi (Kelvineissä)) eli helposti siitä tulisi paljon yli 20 bar, mutta siitä pois vuotava ilma sekä lämpökään ei oikeasti nouse noin ylös, bensan höyrystyminen vaikuttaa myös, ehkä jollain superkierroksilla pääsisi ylemmäs, mutta silloin taas sylinterin täytös voi jäädä pienemmäksi.

Yritin tuota pähkäillä mihin suuntaan voisi jako pompata, ilmeisesti kampiakselin rattaalta se pomppaus voisi olla mahdollinen ja jos väärään suuntaan vääntämällä pompsahtaa sieltä yli, niin nokkien ajoitus muuttuu aikaisemmalle, hmm, vai miten päin se menee? Ihan pieni pomppaus (yhden kaksi hammasta) ei kai välttämättä niin paljon tiputa puristuksia, mutta silloin pitäisi kai käynnistyäkin, vaikkei kunnolla kävisikään. (edellyttäen ettei joku venttiili jo tapaa mäntään)

Tietysti kun katteet/tankki on pois niin pienellä lisävaivalla kurkkaa venttiilikopan allekin että jako on ok? (ja säätää venttiilit ja ...)

Onko tulpat katsottu minkänäköiset, ettei vaan ole joku ihan muu härö, joka estää käynnistymisen?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2016 16:18 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 10:27
Viestit: 19
Paikkakunta: turku
oliskos joku työkalu osunut staattorilta tuleviin johtoihin ja aiheuttanut katkoksen? eikös ne kuitenkin ole lähellä eturattaan koppaa...

_________________
zx9r-99. Er-5-99. Yam...fzr1000-91. Suz...gsx750f-04 näillä mennään nyt!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2016 10:04 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Pitää tutkia, kunhan se mittari saapuu, starin räikkä kuulemma estää jo koneen kiertämisen takaperin..kipinä on kyllä olemattoman heikko, ei parane vaihtopuolista, tai boxista. 12V tulee kyllä puolille. Pulssianturi pätkii kuten kuuluukin. Jos se vaikka olisikin sekaisin, hampaan, sinne tai tänne, kyllä sen silti luulis präiskivän edes putkeen, tai jonnekkin muualle, vai mitä? vaan kun ei edes pilotti syty!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2016 18:00 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
Eipä tässä taida mitään staattoria edes olla..boxi laite tämä on. homma valkenee sikäli, että nyt taas, ei yhtäkään kipinää.. se on jossain sillä puolella vika, vaan missä? ei vaikuta boxi, tai puolat asiaan.. johdot boxilta puolille ehjät, samoin pulssijohtimet, nuo, jotka sytkävirtaa pätkii..mikä wattu täs voi olla, tappokytkin ei antais edes startata, jalan kytkin, estää liikkellelähdön, jalka ulkona.. ei pitäis tähän vaikuttaa mitään..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2016 19:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 633
Paikkakunta: Posio
Mitens vapaan merkkivalon katkaisin,sehän täytyy olla yhteydessä sivujalka alhaalla liikkeelle lähtöön.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 07:13 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 06, 2010 16:39
Viestit: 30
Paikkakunta: Merikarvia
kyllä siellä vihree palaa, starttaiskos se edes vaihde päällä.. tuskinpa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rikoinko kawani?
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 08:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
slaba kirjoitti:
kyllä siellä vihree palaa, starttaiskos se edes vaihde päällä.. tuskinpa..


Pitäis startata vaihde päälläkin, jos kytkin pohjassa.

Se sivujalan turvakytkin on kyllä vanhemmiten ruvennu joillain temppuileen, netistä löytynee ohjeita miten sen voi ohittaa.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com