Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2018 14:16 
Poissa

Liittynyt: La Elo 04, 2018 14:08
Viestit: 1
Kutina olisi kova saada talliin GPz 900r. Mieluiten -85. Olisi just samanlainen, millä tuli aloiteltua aikoinaan isojen pyörien kanssa. Tärkeimmät tarkistuskohteet, niin paikallaan kuin ajossa. Kiikarissa olisi 110tkm ajettu museoitu yksilö. Pitäiskö kilometrien hirvittää?

Kiitos
Timo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2018 17:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuossa 16 venttiilisessä taisi ainakin alussa olla venttiilien kulumisongelmia, eli jos löytyy tietoa minkälaiset säätöpalat on paikallaan ja koska säädelty, niin itseä se kiinnostaisi,

Museopyörässä kiinnostaisi myös pakoputkien (äänenvaimentimien) kunto, mutta ne taitaa saada korvata tarvikesellaisillakin, jos alkuperäisiä vastaavia ei löydy/saa.

Kaasarin kalvotkin voi olla ikävän kalliita, mutta jos tuo tulee isompaankin ajoon, niin moottoriremonttiinkin on syytä varautua joskus, mutta mäntiä saa ylikokoina ja varmaan tarviketakomäntiäkin? Osa moottoriremonteista vaatii koneen irroittamisen ja halkaisun? Joskus noiden anti-dive etupumppujen saraosia ei saanut, mutta kanttattaa katsella tarjontaa cmsnl.com ja http://www.gpzzone.co.uk/

Museokatsastus ei ota oikein kantaa kuinka tekniikka kestää kilometrejä ja niitä on aika eri tasoisia museokatsastettuja, silti vaikka joskus on kovin tiukkakin seula. Mutta jos on se jota arvelen, niin siihen hintaan ei voi ihan kauheasti vaatia jos on museokatsastettukin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2018 20:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa on venat ruuvisäätöiset. Mitä ylempänä ruuvit töröttää, sitä ylemmäs venttiilit kannessa ovat työntyneet ja venat lähempänä kuolemaa.
Kannattaa käyttää mineraaliöljyjä, synteettiset tuuppaavat tulemaan vanhan koneen joka kumin välistä pihalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2018 10:51 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kalvosatseja mainosti joku netissä justiinsa hankkineensa 110£ koko setti. Etuhaarukan anti-dive usein jumittaa ja tuottaa päänvaivaa. Vuotava bensahana ja kaasarin neulaventtiilit voivat aiheuttaa bensan vuotoa koneeseen (tai ilmansuodattimeen) ja siitä voi seurata vaikka mitä, öljyt ohenevat, tai jos sitä passeliin paikkaan ja aikaan vuotaa männän päälle, voi saada kiertokangen näyttämään tältä jo startilla pyöräyttäessä, kun kone on hydraulisesti jumissa, ks. ohessa oleva kuva. Sama efekti, jos ykkösmännän tulpanhattu vuotaa ja vesi jää siihen makaamaan niin pitkäksi aikaa, että pääsee hiipimään tulpan ohi (varmaan tulpan tiiveyskin pitää silloin olla kyseenalainen).

Mitä muita huolia, niin kaasarit ne vanhassa aina tarvitsevat putsausta jos on vanhoilla bensoilla makuutettu, siihen liittyen imukurkut ja airboksin kumit on syytä vaihtaa uusiin ja pehmeisin jos meinaa saada ne kaasarit takaisinkin ilman järjen menemistä, puolat tuottavat joskus ongelmia ja ennen kaikkea bensatankin sisäpuolen kunto on tärkeää (puhdistus ja käsittely, vaikka POR-15, joidenkin mukaan kaiken kaasarihuolen estämisen A ja O). Vesipumppu voi joskus vuotaa öljyä tai vettä, näitä on kahden mallisia, toiset pystyy korjaamaan, toisia sitten taas ei. Startin / laturin ketjun kiristin kuluu aikanaan ja se alkaa rallattaa, tähän saa manuaalisäätöisiä osia tai uusia korvaavia. Nokkaketjun kiristin kannattaa vaihtaa ZZR:n vastaavaan, siinä on räikkäsysteemi, ettei se pääse joustamaan takaisin ja menee heittämällä paikalleen. Tasapainoakselin tiiviste voi joskus tiputella öljyä, se on helppo vaihtaa.

Facebookista löytyy Kawasaki Gpz900R Appreciation Group jossa paljon asioita usein ja Englannista maksullinen foorumi (5£ vuodessa) jossa lontoon kielellä on kaikki, mitä ikinä tarvitsee (kuulemma, itse en ole tarvinnut).

Osia saa aika hyvin, ilmeisesti pitkän mallin takalokasuoja on museoheppujen jonkinlainen Graalin malja (nämä yleensä sahattiin hetimiten lyhyemmiksi, en ole varma oliko niitä vain ekassa A1-mallissa), samaten käsittääkseni pitkät äänenvaimentimet. Jonkinlaista osakasaa löytyy minultakin. Saksan mallin peilit ovat ilmeisesti suositut, jos haluaa nähdä peileistä muutakin kuin olkapäät, en tiedä mitä museomies näihin sanoo ja mikä on oikeanlaista.

Kilometrejä en niinkään pelkäisi, omassa Saksan tuonnissa on 45tkm taulussa ja väittäisin että se on kertaalleen mennyt ympäri. Todella isojen poikien mukaan, jos alkuun haitannut venttiilivika on mennyt takuukorjaukseen tai vuosimallia ei enää koske tämä ongelma, niin venttiileistä on turha murehtia. Kawasaki on rikki, jos tyhjäkäynnillä ei kuulu tiettyä raksutusta.

Tämän ei pitänyt olla mikään pelotteluviesti, hienoja pyöriä ja ajoltaan mainioita.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: banaanin mallinen kiertokanki
kanki.jpg
kanki.jpg [ 27.05 KiB | Katsottu 10040 kertaa ]

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2018 11:03 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Unohtui sanoa, että ohjauslaakeri oli omastani sökönä hankittaessa, helppo tarkistaa - moottorijarrutus satasesta ja kädet löysälle tangosta selkä pystyssä, lähtee ravistamaan jos on löysällä viimeistään neljässäkympissä. Voi tietenkin olla vaihtokunnossakin, mutta sitä on pahempi sanoa tutkimatta, pitäisi saada keula ilmaan. Toki kehno rengastuskin voi ravistusta aiheuttaa, ja siitä puheenollen rengasvalikoima ei tänä päivänä ole noille 18"/16"-rengaskoille mitenkään kovin moderni. Tämä nyt tietysti koskettaa lukuisia aikakauden pyöriä.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2019 14:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Terveeks kaikille!

En ole vähään aikaan käynytkään täällä, tauteja pukkaa niin pirusti että ajot jäi tältä kesältä kokonaan väliin :( ja voi olla ettei tässä enää pyörän selkään pääse. Siitä nätisti aasinsiltaa pitkin itse asiaan: Mulla makaa tuolla lämpimässä tallissa just -85 - mallin 900 GPZ, en haluais myydä mutta kun maksan vakuutuksen ja tallipaikan koko ajan niin ehkä pitää ottaa järki käteen. En nyt näe kuka oli viestiketjun eka mutta voit ottaa yhteyttä jos pyörä kiinnostais. Ei ole museorekisterissä, se on maalattu metallioranssiksi eli pitäis maalata alkuperäisiin väreihin. Pikku huollolla pitäis olla ihan toimiva peli. Heitetäänpä sitten toinen aasinsilta perään: Ojalahan on ainakin mua neuvonut kun tuskailin jotain kytkimen nestekumien kanssa, löytyykö tietoa mikä on kaasarien imupuolen kurkun ulkohalkaisija? Meinasin tilata XL-Moton tarjousmyynnistä ne erilliset ilmanputsarit ja pyörä on stadissa ja tilaus kesken Espoossa. Kiitoksia jo etukäteen jos tietoa löytyy!

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2019 14:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Laitetaan vielä kuvaa... Kaikki katteet ja laukkusarja (3) löytyy varastosta


Liitteet:
Manki & Kawa 002.jpg
Manki & Kawa 002.jpg [ 339.15 KiB | Katsottu 9271 kertaa ]

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 08, 2019 08:20 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
siipi kirjoitti:
Terveeks kaikille!

Ojalahan on ainakin mua neuvonut kun tuskailin jotain kytkimen nestekumien kanssa, löytyykö tietoa mikä on kaasarien imupuolen kurkun ulkohalkaisija? Meinasin tilata XL-Moton tarjousmyynnistä ne erilliset ilmanputsarit ja pyörä on stadissa ja tilaus kesken Espoossa. Kiitoksia jo etukäteen jos tietoa löytyy!


Näin keskipitkällä Gpz-kokemuksella, jos meinaat saada helvetillisesti huolia itsellesi pyörän kaasuttimien säätöön, niin tilaa vaan ne erilliset ilmanputsarit. Alkuperäinen airbox on monella tapaa fiksumpi ratkaisu, edes hyvin säädettynä tietyissä olosuhteissa ei välttämättä toimi yhtä hyvin (toki voi tuntua tehokkaammalta kun vääntökäyrä on lättänä ja sitten nousee rajummin).

Jokainen toki tyylillään.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 08, 2019 23:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Joo, kyllä mekin varmaan ollaan jutuissa oltu ja sultakin olen neuvoja saanut, kiitos vaan! :)

Mä ajattelin noin teoreettisesti asiaa ja mietin että riittäs kun vaihtas pykälää isommat pääsuuttimet
mutta voihan se olla noin kuin sanoit. Pääsis vaan aina helpommin käsiksi kaasareihin kun ei ole se kotelo tiellä.

Kiitti vinkistä!

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com