Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 20:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: En 500 jalkatapit (ja hihna)
ViestiLähetetty: To Marras 30, 2017 23:28 
Poissa

Liittynyt: To Marras 30, 2017 23:16
Viestit: 4
Tervehdys palstalaisille!
Kolmenkymmenen vuoden tauon jälkeen harrastus heräsi taas henkiin. Hankintana oli parikymmentä vuotta vanha EN 500. Käy ja kukkuu hyvin - mutta, tuhannen kilometriä rullailtuani tuli mieleen, jos jalkatappeja saisi siirrettyä pikkuisen eteenpäin. Koetin kuukeloida, muttei ainakaan heti osunut Stormilta tms. ENniin sopivaa settiä. Kellään kokemusta moisesta? Toinen, mikä tuli mieleen, kun omani on tuota uudempaa sarjaa eli ketjulla, niin onko mahdollista vaihtaa helpolla hihnaan, ja saako hihnoja vielä mistään ja järkevään hintaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2017 09:12 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Onneksi olkoon hyvän hankinnan johdosta. Interwebbi tarjoaa ainakin tuollaista settiä. Hintaa on...

http://www.scootworks.com/shop.cgi/page ... 2175.23252

Tappien siirtosarjaa ei äkkiseltään näkynyt mutta lienee jostain, vaikkapa vn 900 tai 1500 sarjasta muokattavissa. Niitä luulisi olevan.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2017 10:17 
Poissa

Liittynyt: To Marras 30, 2017 23:16
Viestit: 4
Kiitos vinkistä. Onhan tuolla systeemillä hintaa (tuohon alv ja tulli lisää?), mutta toisaalta - jos vaihtaa siinä vaiheessa, kun ketjut ja rattaat on finaalissa, niin olisipa ainakin itselle parempi perustella... Kaipa sitä saa pari sataa uhrautta uusiin ketjuihin ja rattaisiinkin?
Ensivaikutelmat pyörästä ovat muuten hyvinkin positiiviset - ulkonäkö miellyttää, ja kun ei tässä iässä enää ole kiire mihinkään, niin suorituskykykin riittää. Tosin äänet on ehkä vähän ompelukonemaiset, mutta eipä tuo nyt niin paljoa häiritse, että viitsisin pakoputkia viritellä. Ensi kauden aloitukseen on hankinnassa uudet renkaat, sen verran oli vähällä ajolla ollut viime vuosina, että renkaat alkoivat olla liukkaat, vaikka pintaa onkin vielä jäljellä. Yksi vaihtokohde, jota vielä mietin on lamppu - polttimon vaihdoin johonkin night-breakeriin, ja lisäsihän se valotehoa jonkin verran, mutta jos jonkinmoisen ledin saisi keulalle (olematta kamalan näköinen...)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2017 16:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Pappamopo kirjoitti:
Yksi vaihtokohde, jota vielä mietin on lamppu - polttimon vaihdoin johonkin night-breakeriin, ja lisäsihän se valotehoa jonkin verran, mutta jos jonkinmoisen ledin saisi keulalle (olematta kamalan näköinen...)


Mistä syystä kaipaat valon vaihtamista? Valoteho- vai muista syistä? Aikanaan omaan Kawuriin vaihdoin umpion jota löytyi hyllytavarana Biltemasta ja johan parani. Motonet myy 5 3/4" ja 7" umpioita hintaluokassa 30-40e, jos sellainen sattuu sopimaan (en tiedä tarkkaan EN:n kokoa). Valojen releytyskin saattaa auttaa, jos jännitehäviötä on kauheasti akulta lampulle ja saa releet mahtumaan.

Irrallisten ledilisävalojen lisäksi voi myös harkita vaikka tuollaisia https://www.xenonhids.com/kawasaki/1991 ... n-500.html (en ole varma sitten vuosimallista ja sopivuudesta koska et tarkkaa vuotta maininnut, että tarkista) mutta E-hyväksyntää tuskin löytyy, jos se huolettaa.

Varmaankin se kustannustehokkain olisi leipaista jokin lisäpitkä, mutta rumaksihan se helposti jää.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 02, 2017 21:09 
Poissa

Liittynyt: To Marras 30, 2017 23:16
Viestit: 4
Joo, tuon valotehon takia... Kaipaa lisää valoa sekä lyhyillä että pitkillä, kas kun olen pilalle hemmoteltu, kun autossa on xenonit. Lisäpitkiähän saa kyllä ihan siedettävän näköisiä tuplavaloja päävalon molemmille puolin, muttei se ratkaise lyhyiden huonoa tehoa. Tietenkin umpion sisäpinnat on tuossa parissakymmenessä vuodessa melko samentuneetkin, joten kyllähän tuo umpion vaihto ihan perusbiltemavaloonkin antaa varmasti lisää valoa sekin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 02:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onko kellään kertynyt kokemusta LED-ajovaloumpioista (ei siis pelkistä polttimoista), niitä myydään hyväksyttyjäkin ja hintakin on laskenut ihan lähelle järkevää, mutta onko kokemusta valotehosta ja kestosta tärinälle ja vesisateelle?

Ihan satunnainen googlen tulos, ei kokemusta eikä mikään suositus, esimerkiksi (ja nuo siis HD:lle suunnattu, en tiedä minkämoisia umpion kiinnitystapoja):
https://www.kahlekuningas.net/Led-umpio-7

Suuri osa on aika rumia perinteisen näköisiin tottuneille.

(Tuollainen kommentti löytyi jostain yo. putiikin tuotteesta http://hdcf2.planeetta.com/juttutupa/vi ... 4&start=45:
"Ihan sysipaskat oli. Ensinnäkin elementit eivät mahdu Fat Bobin kuuppaan. Tai ehkä sopisivat jos antaisi rälläkkää. Kehys ei mene paikalleen kun törröttävät ulos. Lähivalot ihan hyvät, mutta kaukovalo enemmänkin huono vitsi, kun siinä ei juuri lamppu kirkastu."

Ilmeisesti halvassa kiinalaisessa on usein halvan kiinalaisen laatu - ei niin yllättävää... Usein noissa lumenit, ampeerit ja watit on vain mainosmiesten keksimiä kivoja lukuja. Hyviäkin varmaan on, mutta mihin hintaan?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 09:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Pojan kevariin laitettiin ledi eteen,(tosin vain polttimo)ei kovin hääppöinen ollut.
Kyllähän ne xenonit on toista luokkaa,ainakin autoissa meillä lisävalot.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 03, 2017 23:46 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Halpa ja huonosti suunniteltu yleismalli itse ilman ohjeita asennettuna ei voi olla kauhean hyvä, ellei teknologia ole jotakin aivan ihmeellistä. Ei ne ledit sitä ole.

Lyhyen valon lisäkirkkaustoiveeseen minä vaan sen, että henkilökohtaisesti aika vähissä ne kerrat kun aidosti tuota lyhyttä valoa tarvitsee merkittävän pitkiä aikoja kerrallaan ja toisaalta aika vähän on se, mitä vakiosta saa laillisesti parantaa.

Ensimmäisen Z750Ltd:ni valoilla toki näki lyhyillä 1,5 pyöränmittaa ja pitkillä 2,5 pyöränmittaa ennen kuin umpion vaihtoi vaikka kesätyöpaikan kaivurikorjaajat antoivat useampiakin "ei tieliikennekäyttöön" 100W H4-polttimoita (tonnin-kahden välein meni myös polttimo tärinästä kun pääsi heilumaan), joten jotakin mahdollisuuksia parannukseen voi olla ja ymmärrän tuskan. Mutta ei ysäricustomista saa millään tämän päivän Volvoa tms.

Tuollainen Biltemaumpio jos sopii niin toki kromikuoret jne saa sirrettyä, ettei sitä päälle päin mistään näe mikä heijastin on sisässä.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2018 09:46 
Poissa

Liittynyt: La Syys 30, 2006 18:25
Viestit: 40
Paikkakunta: Vantaa
Pappamopo kirjoitti:
.. jos jalkatappeja saisi siirrettyä pikkuisen eteenpäin. Koetin kuukeloida, muttei ainakaan heti osunut Stormilta tms. ENniin sopivaa settiä...


Pikakuuklailulla löytyi Enniin jalkatappien siirtosarja.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2018 08:00 
Poissa

Liittynyt: To Marras 30, 2017 23:16
Viestit: 4
Kiitokset vastaajille vinkeistä.
Kaikki ongelmat ratkaistiin kuitenkin hyvin helposti - pyörä vaihtui VN 900 Classiciin, reilu kymmenen vuotta tuoreempi...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com