Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 28, 2019 13:13 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Viime talvena kunnostelin möhkön takajarrun pääsylinterin uudella männällä ja maalaamalla. Nyt näyttää, että vanha jo koppuroitunut säilönkannentiiviste tihkuu sen verran, että maali irtoaa. Ärsyttää vaikka jarru toimii muuten. Uutta tai muuten kelvollista tiivistettä ei ole onnistunut löytämään. Ainoa tarjolla oleva potentiaalinen näyttäs olevan saksalaisen MCG Z1300 Shopin versio.

Tuskin olen ongelman kanssa yksin. Miten ootta asian ratkaisseet?

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 28, 2019 19:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jos se on kuitenkin ehkä ja suht oikeissa ulkomitoissaan, niin toimisikohan joku tiivistemassa (ja tietenkin vain kumin alapuolelle, että ilma pääsee kumin yläpuolelle).

Tai ehkä voisi askarrella lisätiivisteen originaalin alle kumilevystä, mutta taitaa olla sen verran vähän tilaa reunoilla, ettei ehkä pysy paikallaan? EPDM kumi ilmeisesti olisi parasta jarrunesteelle ja sitä voi liimatakin omilla liimoilla (lähinnä liimaus voisi olla säiliöön, reunan paksuinen kumi, liimaus ettei luista alta kun laittaa alkuperäisen kalvon päälle) ja saa vaikka 1 mm paksuna ETRAstakin (mutta mikäköhän on minimi palasen koko, minkä myyvät).

Ilmeisesti mikään helposti saatava kumi ei käy leikkelemällä ylimääräisiä pois, koska ovat tehneet tuollaisen pyöreä kumi suorakaidereikään sovittimen. Tai saisi ehkä myös yhdisteltyä liimaamalla jonkun ihan muun moottoripyörän säiliön kumikalvon haitariosan tuollaiseen 1-2 mm kalvoon, mutta mitenköhän hyvin nuo liimat kestää jarrunestettä - ja mitäköhän kumia ne sitten sattuvat olemaan... Vaatisi ainakin hieman testailua (onpa pitkä talvi tulossa) ennen tuotantokäyttöä, eikä mitään kokemusta tuollaisesta.

Tuossa kuva, liitteenä myös, jos 43028-1007
https://www.z1300.de/images/medium/43028-1007-1.jpg
Ja originaali:
https://images.cmsnl.com/img/products/d ... 1_9eae.jpg


Liitteet:
korvike.png
korvike.png [ 31.36 KiB | Katsottu 3941 kertaa ]
original.png
original.png [ 56.47 KiB | Katsottu 3941 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 03, 2019 20:16 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Kiitti oojala vinkeistä. En usko tiivisteliimoihin tossa kohteessa. Lähinnä mielessä on ollut, että oiskohan jonku muun pyörän tiivisteestä saanut modifioitu (leikata) soveltuvan. Toi askertelu ideakin on ihan hyvä. Pitää tuumia talven pimeinä hetkinä.

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 04, 2019 13:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
kanasaki kirjoitti:
Kiitti oojala vinkeistä. En usko tiivisteliimoihin tossa kohteessa. Lähinnä mielessä on ollut, että oiskohan jonku muun pyörän tiivisteestä saanut modifioitu (leikata) soveltuvan. Toi askertelu ideakin on ihan hyvä. Pitää tuumia talven pimeinä hetkinä.

EPDM:n ainoa liima taitaakin olla syanoakrylaattiliima, eli tyypillisimmin pikaliima (mutta niitäkin on montaa laatua). Vapaamittaisia o-renkaitakin tosin noin tehtiin, mutta se ei taida olla kauhean joustava liitos.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com