Irtovanteelta pitää irroittaa pölysuojakupit, stefat irroitetaan varovasti kammeten kapealla rengasraudalla, laakerien lukkosokat molemmilta puolilta vannetta puristavilla lukkorengaspihdeillä. Mittaripyörittäjän pelti nostetaan pois vasemmalta puolelta.
Sen jälkeen päästään n. 30 cm pitkällä 10-12 mm rautatangolla lyömään laakerit ulos vastakkaiselta puolelta laakerin sisäskoolia lyöden. Laakerien välissä on putkihylsy, joka tukee laakerien sisäskooleja toisiinsa.
Sisäskoolin reunus on hieman pyöreä, rautatangolla joutuu ekan laakerin irroituksessa vääntämään putkihylsyä sivuttain, että saa laakerinreunaa näkyviin lyömistä varten. Jos saa rautatankoon etukäteen lyötyä hieman "kynttä" , se helpottaa irroitusta myös.
Uudet laakerit naputellaan sopivan kokoisella hylsyllä ULKOKEHÄÄN lyöden, kunnes ovat pohjassa. Öljyä tai vaseliinia liukasteeksi laakerin ja vanteen väliin. Sitten putkihysy muistetaan laittaa väliin ennen toisen laakerin asennusta väliin, tässä vaiheessa varmistetaan laakerien toiminta ja herkkyys. Lukkosokat takaisin, vasemman alle se pelti takaisin, runsaasti vaseliinia, stefat naputellaan sopivalla hylsyllä paikalleen, pölysuojat ruuvataan kiinni.
Mittarin pyörittäjän rattaisiin runsaasti vaseliinia ennen paikalleen laittoa.
Vanne pitää suojata operaation ajaksi vaikka 2x4 kehikolla maasta ettei levyt ota osumaa ja väänny.
Ohessa räjäytyskuva osista:
https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz1300a1 ... 3j_p84zbcs