Eroz kirjoitti:
...Onko kenenkään muun mielestä hupaisaa, että Väinöt saivat oman osion, mutta muuten "vesi"kawat-foorumin aiheista karkeasti 60% koskee kuusisylinterisiä vesikawoja?
...
Kai se voisi selittyä vaikka sillä että ylläpitäjillä/aktiiveilla on kyseinen V-malli (en tosin tiedä ketkä ovat nykyään ylläpito-oikeuksilla, tai mistä sen edes näkisi, joku mielikuva on, mutta voi olla vääräkin)? Vai olisiko tämä ollut vastaus vulcanriders-foorumin suosion kasvuun?
Möhköt ovat tosiaan määrällisesti iso keskustelun aihe (vaikkei niissä tietysti ikinä mitään vikoja olekaan, mutta jotain huoltovinkkejä silti tarvitaan) - mutta ei se ole möhköiltä pois että muita nostetaan esiin, vaikka olisivat "nuoria ja erilaisia" - ja onpa se möhkökin on vielä nuori ja erilainen.
Minusta jako oli ennenkin ihan hyvä, eikä lisämallikohtaisia jakoja kauheasti tarvita, mutta eipä tuollaiset yksittäiset mitään haittaakaan. Aika näyttää kuinka suosio kasvaa/hiipuu, sitä on helppo seurata etusivun viestimääristä.
Jos taas mentäisiin oikein tiukkoihin mallikohtaisiin karsinoihin, niin se vaatisi aika reilusti ylläpitäjiä, jotka viestejä tarkistelisivat ja siirtelisivät oikeisiin paikkoihin - pirullista hommaa ja tänä kesänäkin loma-aikaan yksi foorumi sulki itsensä hetkeksi kun ylläpitäjät taistelivat "radikaaleja" vastaan. Täällä ei kai juuri viestejä siirrellä, mm. möhköistä keskustellaan sujuvasti yleisen kawatekniikan alla - olennaisempi on silloin että kirjoittajat otsikoivat viestinsä jotenkin mielekkäästi.
Minusta on parempi pienempi määrä otsikoita, eikä kovin tarkka jako.
(voisihan möhkötkin joissain tilanteissa jakaa pienempiin - ruiskumöhkön ongelmat eivät ole välttämättä samoja kuin kaasariversion - ja tätä jakoa voisi jatkaa loputtomiin, kunnes jokaisella kawan omistajalla olisi ihan oma otsikko/keskustelualue. Toisaalta aina löytyy jotain pyöräyksilöitä, jotka rikkovat otsikkorajoja (no kyllä tietysti nytkin kaikki kaksitahtisetkin ovat jollain lailla jäähdytettyjä) .Mutta jos muodostuu ongelmaksi asti, niin sitten vasta kannattaa korjailla - eli sitten kun sähkökawat...? )
[Edit] ...onhan siinä etusivulla linkki: "henkilökunta", eli sieltä löytyy tiedot, aika ajantasalla minunkin päässäni, mutta vähän päivittyi kuitenkin. Ja onhan adminilla VN
mutta kun toisaalta käsittääkseni ihan järkyttävän suuria korvauksia ei adminin hommista saa, niin saa minun puolesta tehdä vaikka melkein mitä vaan rakenteelle.
Itse olen adminina ihan muuta liikkumisvälinettä koskevassa foorumissa, työtä saa kyllä tehdä niin paljon kuin vain viitsii, saa lisäksi etsiä aina silloin tällöin uusia moderaattoreita, eiköhän myös itsensä korvaajan joudu etsimään joskus. Korvauksia ei ole näkynyt vielä, mutta kyse on harrastustoiminnasta...
Veikkaan myös jos jollain on kuningasideoita miten kehittää rakennetta ja se saa enemmän kannatusta kuin vastustusta - kaipa niitäkin kuunnellaan?
Oma kehitysehdotus: googlebotin salliminen noille kaikille avoimille alueille, voisi helpottaa uusien ihmisten löytämisen palstalle - aika moni kuitenkin nykyään googlettaa asioita ennen kuin etsii muita reittejä, nyt googlen botille vastataan vain: "Informaatio. Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon. Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa. Tämä porttikielto on annettu..."