Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZiiZiiäärr 1100 ysikolmoin
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 23:23 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Ei oikee millään taho lämpöisen tartata.. mitä mielenkiintoisempia eri ajatuksia ja tiedonmurusia tiedustelisin mikä vois olla/mitä vois tehä.. :?

Eli, kylmänähän se lähtee ku rusakko makuulta, nappia kun hipasee ni on tulilla. Mut ajon kesken, vaikka tankkaamaan ja siitä sitten koittaa lähteä ni ei lämpimänä millään oikein suostu (liekö vanha ja raihnas et lepoa kaipais matkan kesken?) käyntiin.

Oisko tämmösillä "bensanhöyrystymis" jutuilla jne mitä tekoa asian kans, oli aikoinaan sellanen auto mikä samaa teki ja siihen oli useamman pajaukon versio semmonen ja se et pikkusen pääsee ruiskun paineet laskemaan siihen viel lisäks jostain välist ni.. mut en tiiä tän härvelin kohdalla? eipä kaasariversiossa nää painehommat ainakaan.. ja muutenkin, lähteehän nuo muut mopot ihan nöyrästi et kuvittelisin jonkin asian tai joidenkin olevan pielessä.

Kiitoksia etukäteen jo jos jollain on asiaan jotain sanomista tai winkkiä woimattomalle.. :beer:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 04:37 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Äkkiseltään tulis mieleen, että tulpat saattaa olla vääriä... Lämpöarvot poskellaan? Itellä oli sama juttu aikoinani, mutta ny lähtee ku hauki rannasta oli kylmä tai kuuma keli. :!:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 09:09 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Tulpat tuli mieleen minullakin akana mutta eikös venttiilien säädötkin voi tehdä tuota.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 15:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
JAMPPERI kirjoitti:
Tulpat tuli mieleen minullakin akana mutta eikös venttiilien säädötkin voi tehdä tuota.

Saattanee vaikuttaa sytytyksen ajankohtaan... ? Mut sitten ku venttiilit ja kaasarit on kohillaan ni sen kyl kuulee tasaisuutena :jump:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 15:28 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
JAMPPERI kirjoitti:
Tulpat tuli mieleen minullakin akana mutta eikös venttiilien säädötkin voi tehdä tuota.
Jamo varmaan tarkoitti venttiilien säätämättömyyttä, eli kylmänä välys jos on liian pieni tai olematon, niin vasta kun kone on kuuma vena alkaa kantamaan ja vuotaa ohi eikä käynnisty/käy kunnolla olemattomilla puristuksilla.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
coistinen kirjoitti:
JAMPPERI kirjoitti:
Tulpat tuli mieleen minullakin akana mutta eikös venttiilien säädötkin voi tehdä tuota.
Jamo varmaan tarkoitti venttiilien säätämättömyyttä, eli kylmänä välys jos on liian pieni tai olematon, niin vasta kun kone on kuuma vena alkaa kantamaan ja vuotaa ohi eikä käynnisty/käy kunnolla olemattomilla puristuksilla.


Näin juuri pohdiskelin :yes:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 19:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Nii joo... Itellä oli just säädetty venat + kaasari ni ajatus oli siinä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 20:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Paroni kirjoitti:
Ei oikee millään taho lämpöisen tartata.. mitä mielenkiintoisempia eri ajatuksia ja tiedonmurusia tiedustelisin mikä vois olla/mitä vois tehä.. :?

Eli, kylmänähän se lähtee ku rusakko makuulta, nappia kun hipasee ni on tulilla. Mut ajon kesken, vaikka tankkaamaan ja siitä sitten koittaa lähteä ni ei lämpimänä millään oikein suostu (liekö vanha ja raihnas et lepoa kaipais matkan kesken?) käyntiin.

Oisko tämmösillä "bensanhöyrystymis" jutuilla jne mitä tekoa asian kans, oli aikoinaan sellanen auto mikä samaa teki ja siihen oli useamman pajaukon versio semmonen ja se et pikkusen pääsee ruiskun paineet laskemaan siihen viel lisäks jostain välist ni.. mut en tiiä tän härvelin kohdalla? eipä kaasariversiossa nää painehommat ainakaan.. ja muutenkin, lähteehän nuo muut mopot ihan nöyrästi et kuvittelisin jonkin asian tai joidenkin olevan pielessä.

Kiitoksia etukäteen jo jos jollain on asiaan jotain sanomista tai winkkiä woimattomalle.. :beer:


Samanlaista ongelmaa oli tuossa minun entisessä Kawassa (GPZ500R)
Venttiilien säätö autto.
Mulla lähti kanssa tuo Kawa kylmänä hyvin pyörimään, mutta lämpimänä ei
sitten millään ]:)

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 04, 2009 20:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Venttiilit kantavat alumiinisessa sylinterinkannessa vain koneen ollessa kylmä, jos alkaa olemaan kantamisen rajoilla. Koneen lämmettyä kansi laajenee enemmän kuin teräksiset venttiilit, jolloin kantavat venat alkavat pitämään välyksen kasvaessa.
Mullahan oli omassa pelissä (ilmakone tosin) pari suvea sitten hassua vammaa, kylmäkäynnistys ok, kuumanakin lähti jos esim. vain tankkasi pyörän, mutta jos meni sumpile samalla reissulla, sai konetta potkia käyntiin tosissaan, sadannella kiksillä lähti :''
Vamman syyksi paljastui vialliset pic-upit, joiden käämi katkesi kuumana sen varran ettei potkimalla saannut kipinää aikaiseksi. Pelin ollessa pitempään tauolla ajon jälkeen pääsi koneen lämpö vähäisemmän ajoviiman takia koneen syövereistä koneen pinnalle joka ei enää jäähtynyt tehokkaasti ja vialliset pic-upit ottivat itseensä, eivätkä suorituneet enää tehtävästään.
Mittaamalla kone kuumana pic-upit näyttivät ääretöntä vastusta vaikka niiden olisi pitänyt olla 340-540 ohmia. Kylminäkin ne näyttivät liki tuhatta ohmia, mutta toimivat silti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2009 00:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 22:44
Viestit: 18
Paikkakunta: Vantaa
Välyksistä olen samaa mieltä edellisen kanssa, että jos liian pienet välykset niin kylmäkäynnistys hankaloittuu (itellä oli näin gbz 600r:ssä). Voi johtua esim.seetien pienestä "uppoamisesta" kanteen, joka on tmelko tavallista näissä kawoissa, varsinkin pakopuolella.
Itse kokeilisin iridiumtulpilla, ne ei ole juuri moksiskaan bensan runsaudesta. Tosin maksavat melkoisesti normitulppiin verrattuna, mutta vaihtoväliäkin voi silloin pidentää.
Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli perusasiat: venavälykset, kaasarien säädöt+muut sähköosat olis hyvä olla kunnossa elikkä tarkastaa :yes: . ja sitten eikun :moto:

Kesä tulee :jump: , oletko valmis?

_________________
Life begins@200hp


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 06, 2009 16:04 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kompromissinä sanoisin jopa, että kaikki edellä kirjoittaneet ovat asian ytimessä. ajattelisin sen niinkin, että kun venttiilit kantavat, niin kylmänä (-10 - +20C) lähtee huonosti käyntiin, lämpimänä (+90 - +102C ) suht hyvin, puolilämpimänä (+60 - +89C) myös aika huonosti ja puolikylmänä (+21 - +59) jotenkuten, jos lähtee yleensä.

pick up coil voisi olla yks, tulpat toinen. kaasareiden höyrylukko voisi olla kans yksi vaivan syy. paskaa kaasareissa ehkä. arvailua. pöriö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Joo,
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2009 20:08 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Nyt on koje "sopivasti" osissa ja kyllä siellä tää venttilien kantaminen on hyvin ilmeinen, rakoa ei ole juuri ollenkaan, 3:sen pakoon menee 0.10 helposti muttei 0.15 et jotain 0.12-0.14 se. 2:sen imuun menee sitten jo 0.15 helposti 0.20 ei ihan. siis tulkki menee.. (oliko muuten se virallinen mittausväli mikä,vaiko väliä?) Ja muissahan sitte ei meinaa mennä ees 0.05... :roll:
Ei oo kai edellinen/(edelliset) jaksaneet kauheesti noihin puuttua.. :spank:

Ihmeen hyvin se kuitenkin pelas, ainut tosiaan tuo lämpimänä käyntiin. tai siis ei millään.

Ja hyväpä oli etten sen n. 500-700 km enempää ehtiny sillä viime kesänä suhailemaankaan sitten..

Kymysys kuuluu, mitkä olis tuon kuljettimen optimi välykset? oon nyt nettiä selannu pää :mur: , ja soittelin sumekollekii jo tuossa mut en saanu viel semmosta jamppaa sieltä kiinni joka tietäs, eikä ole kirjaa..

Se muuten jos joku tietäs myös et mistä tuon kirja/joja? niitäkin jo ehtiskelin tuossa joku ilta netistä mutten oikeen vielä..

Alottelin tuossa "laitellaas nyt vaan pikkusen..takajarrupaloja ja etukumia ja semmosta.."
Sitte siinä ruuvailin ja pyöriskelin, nytte se onkii sitte jo sen 75 laatikossa silppuna, molemman pään pyörät pois ja jarrut uusiks ja tankin "pesu/ruosteenpoisto" ja kaasarit silppuna/puunattuna ja ja ja ja ... toivottavasti saan sen viel kasaan ja joka nippeli löytyy.. ;D

Nyt meinasin ton säädön vaan ja uuvet tulupat, ens talvena sitte luultavasti pannaan oikein isolla vasaralla sitä uusiks..ehkä.

Oli muuten tuostakin tehty se ohitus sille bensapumpun releelle, (tuolta toisaalta jonkuu juttuja asiasta lueskelin) ja onpaha sekii, siitä vaan JOSTAIN piuhasta ryöstetty jatkuva täppi teippiliitoksin, tietenkin, senkun silppusin ni ihmettelin et mikähän tässäkin nyt järki.. ja nyt myöhemmin tuolta lueskelin ja päättelin et varmaan juur ton releen/piuhojen takia.

Mutten oikein pitäis hyvänä että se noin on, vaikka toimiikin, siinon sellain juttu et ainakin kolariturvallisuuteen ja/tai kun lepikkoon hilpasee niin ei jää pumppu survomaan soppaa.. äkkiä saa vielä "pienet" valkeat ja paistettua lihua, sen verran mitä ite painaa, jos alle sattuupi jäämään sopivasti tolkuttomana tms.
Ni sen aattelin roplata viel jotenkin kuosiin, sit uutta ketinkiä ja ratasta ja jotenkin väkisin se läjään ni jos sillä viel ehkä ajeltas tänä suvena. :roll:

Kiitoksia jo etukäteen jos jollain on (ja epäilemättä on) tietoa/winkkiwä :beer:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2009 23:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Imupuolen välys on 0.13-0.19mm
Pakopuolen välys on 0.18-0.24mm

Mahdollisuuksien mukaan ne kannattaa laittaa ylärajan tuntumaan.

Ps.Näytti olevan korjausopus tähän pyörään tarjolla myyntiosastollamme :mrgreen:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: NO
ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2009 07:57 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Lainaa:
Ps.Näytti olevan korjausopus tähän pyörään tarjolla myyntiosastollamme



Niinpä näky olevan.... ;D Tuostahan voisi koittaa kauppoja hieraista :beer:

in tö miin vail, lähenpä mittailemaan, kiitoksia välyistä :jump:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2009 18:14 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ne välkyt voi mahisten mukkaan asettaa imu tiukka 0,20 ja pako tiukka 0,25, niin on hyvät.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2009 21:28 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Jees, noin niitä rusnailinkin, aika lähelle tuota menevät nyt kaikki, 9 vanhaa pysty "kierrättämään" 7 tilasin, pitäs huomenna tulla. Väsäilin semmosen ETK:n eli erikoistyökalun tohon palahommaan, sopiva ohut lattaraudan suikale josta pää sopivasti taivutettuna, sitte semmonen teippi/naru/rautalanka/vipu/systeemihärpäke siihen päähän millä saa helposti magneetin palalla sen magnetisoitua ja deaktivoitua, sillä oli helppo laitella palat, pala päähän--> paikoilleen--> magneetti "pois päältä" ja se jää sinne ku isä äitin päälle 8)
Ja tänää kusti polki ja toi kuoren jossa iipein kautta tilattu prittilästä asti service ja repair manual 93-01 väköttimiin, kätevästi cd:llä :jump: pikasilmäyksellä suht kattava läpyskä.
Ja kaverille höpisin jolla oli aikoinaan samanlainen kuljetin, sillä oli jääny heinäsen kirja kuleksimaan, sen sain asevelihintaan eli olut törppösen pistouvvasin :beer: , sekin näyttäs olevan ihan käyttökelponen, mitä ootte muuten mieltä noista heinäsen opuksista, netissä monet kehuu mut monet myös kertoo et pitäs suhtautua varauksella eli oisko niissä sit jotkuu winkit vähä nii ja näin? En tiiä, mut suuntaa ampuvana sentään tuntus olevan kelpo.

Pittää nyt kattowa syystalvella sitte tilanne mite on vällyt muuttunet jos ovat, ja sen perusteella sitte kattoa pitäskö jo ens talvena ropata kansi/venat, nyt tulee nim. 2,25 paloja jo tuonne, eihä se vielä ihan tapissaan ole mutta sen ver suuria erojakin kun tuntui olevan ni jotenkin semmonen kutina et saattaapi päästä niitä laittamaan. Saattaahan se olla et pitempääkin menee jos/kun vena/ja/tai seeti kuluu(nut) että tulee laajempi "ottipinta" ja kuluminen hidastuu, tiiä häntä.

Tankin putsaamisesta löysinkin tuolta tekstiä, sitten jälkeenpäin, kun olin jo putsannut sitä, täytyy sanoa et kyllä vähän joutu tuumailemaan taas et onkohan tässä nyt taas kaik ihan.... ;D :?
pyyhkäsin nimittäin hiekotussepelikasalle 3-6mm, muovikassin kanssa ja sitä sitte siivilöin kärpäsverkolla ämpärin päällä (hienot mujut pois) ja pari kourallista tankkiin... puistelin aikani ja huuhtelin ja puistelin, ja puhdasta tulee, sumuttelin sekaan crc:tä ja se tepsikin pirun hyvin.
Pientä läikkää sinne jää mut ei haittaa, niistä ei mitää irtonaista enää ole mitään paikkaa tukkimaan joten eikun pesua painevedellä ja paineilmalla vuorontellen, "anturin" reiästä ne tulee aika nätisti ulos kun antaa veden tulvia ja heiluttelee ja sohii ilmoo sekaan.
Sitte loppusilauksena teippasin sopivan kokoista letkua imurin torven jatkeeksi ja se ryystämään korkin reiästä sinne pohjalle ja kääntelin tankkia samalla paineilman kans suhautellen, lähtee kiltisti kaikki "soraruostemuju+muu shaisse" sieltä veke. :yes: Bemua täyteen ja jemmaan, meinasin viel kerran ainakin vaihtaa nuo bemut ennenkun käppänälle sitä alan syöttämään, jos sieltä sitte ois kaik maholliset hiukkaset yms. poissa.

Kunhan nyt tulis vielä ne tiivisteet ja jarruhilut ja etunakki ja ne säätöpalat ni vois niputtaa sitte pikkuhiljaa.. tekis mieli kohta jo :moto:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2009 11:37 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
:jump: :jump: HiiHoo, käppänä on tulilla taas! :jump: :jump:
Talon muu väki ei tuntunut olevan yhtä innoissaan asiasta (tiiä oliko asiaan vaikutusta sitten kun puol 1 viime yönä talon kellarissa täräytin jytisemään) :out: :eitieda: "oho....kello olikin jo nuin palijon.." :tooth:

Hyvin lähti tulille, ja yllättävän nätti käynti heti alusta lähtien, tänää jos sais renkaan vaihdettua ja katteet puunailtua ja kiinni niin pääsis tiellä ottamaan tyypit.

Sen verran tuos pihatiellä pyöräytin et tuntus toimivan kyllä paremmin kun aiemmin, tietysti vertailupohjana on viime syksy joten saattaahan se tuntua vaan.. Se on kyllä ihan varma et delvacit kun laitoin sisälle niin kytkin/loota on todellakin parempi :yes:
Vähän jää kierrokset "roikkumaan" välillä/tulevat hitaasti alas, tasaantuuko sitten kun tuossa vähän ajelee vai johtuuko säädöistä, synkkailin läpät silmämääräisesti valoa vasten ja seosruuvit on siinä missä olivatkin, testailin vaan ja ovat aika samassa asennossa. Täytyy vielä testailla pilotilla ettei vuotoja ole.

Sitte eikun :moto:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2009 13:22 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Paroni kirjoitti:
Se on kyllä ihan varma et delvacit kun laitoin sisälle niin kytkin/loota on todellakin parempi :yes:

Sitähän täällä on tolkutettu ihan useamman kaverin voimalla :yesyes:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2009 13:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Hieno homma! Mukava lukea näitä remppaselostuksia :) Melkein kuin olan yli kurkkis ja vähän neuvoiskin :laalaa: :pappa: siinä sivussa

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 02, 2009 02:14 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Tilinpäätös

:jump: Jiihuuu! Nyt on käppänä läjässä, katteet ja kaik muu tilpehööri paikoillaan ja kehrää kuin kawa konsanaan! :rock: Ja hyvin oon yllättyny/"järkyttyny" :shock: ettei meikäläisen remontin jäliltä yhtään ilmaletkua tms. jääny irti eikä mitään vuotoja, uskomatonta.. :tooth:

Tuossa koko illan 23.00 saakka, puoliväkisin navoin kasaan sen kun tuska päästä ajamaan oli kasautunut jo liian suureksi pienen ihmisen kestää.. :surrender: :puna:

Niimpä nyt on kausikin avattu virallisesti juuri äsken, n.150km kävin pyöräyttämässä ja kyllä se tuntus että muuttui jonkin verran, kaasarit puunattu (jonkun verran sontaa) tankki putsattu (aika paljon ruostetta/muuta myöhnää) venat säädetty ja uuvet NGK tulupat.
Tuntus että käynti on tasasempi ja veto hiukan äkäsempi (vertailupohjana tietyst edelleen viime kesä) mutta paremmalta tuntus kuitenkin jos muistiin on uskominen.

Etukumi uusi, pirelli diablo corsa 3, ja kyllähän muuten parani ajettavuus ihan sikana, oli vanha bridgestone jo hyvinkin kulunut ja ihan muhkuraiseksi vielä, ravisti niin s*******nasti varsinkin jarrutuksessa. Takana on ed. omistajan vaihtama vähän ajettu misukan pilot road (tmsjne, jos oikein muistan)
pitteep ruveta kattelee miten noiden kestävyyden laita on, kulumisseurantaa/testailua :yes:

Jarrulevyt/palat ois uudet, eteen en raaskinu kuitenkaan vielä vaihtaa, siellähän nuo on sitten hyllyssä kun tarve tulee, taakse laitoin uudet palat, vanhat jo lähes finiiitto. :manaa:
DID:in ketjut ja rattaat on myös uuvet mut niitäkään en raaskinut vielä vaihtaa, oikein pieteetillä putsasin ja voitelin vanhat ja säätelin tiukkuuden, kyllä niillä vielä ajelee, ainakaan äsken ei rytisseet yhtään eikä ne nyt ihan loppu vielä olekkaan, onpahan nekin nyt sit hyllyssä kun tarviaa.

Tulpat oli kyllä ihan oikeat, ja kohtuu siistitkin/oikean väriset, liekö se käyntiinlähtö sitten noist venoista, nyt ainakin turahtaa oikein nöyrästi lämpimänäkin tulille :yes:
1 ja 2 vaan uivat öljyssä, vanhan kopan tiiv. vuotaessa sooooo much... :soso2:

Etukummin vaihdon yhteydessä puunailin paikkoja ja tunnustelin et laakerit oli vähän jo jypyläiset niin ne kiepasin sinne myös samalla uudet.
Sitten muutamia ruosteisia/yms. pultteja uusin rosterisiksi jarru/kytkin nestesäil. tankin korkkiin, jarru/kytkin kahvan kiinnitykseen jne. Ovat pistäneet sen verran silmään, mutta nyt on silleenkin "siisti" 8)

Delvacit on koneessa, ajattelin ekoilla ajella tuossa vähän aikaa ja sitten seuraavat sisään uuden suodattimen kanssa, eli vanhan suod. jätin vielä sinne, kerätköön kaiken "remonttimyöhnän" ja muut talven jäljiltä olevan.. Ja sepä tässä se suurin ilonaihe, vaihteiston ja kytkimen toimivuus, aivan pirun hyvä noilla öljyillä verraten edellisiin! :jump:

Akku on yuasa ja näytti ainakin siltä että olis ajalta ennen minun syntymää... :toks: mutta toimii pirun hyvin, talvella pari kertaa käytin härveliä, kertaakaan ei oo ladattu, nyt tuossa remontin aikana huvikseni nakkasin laturin kiinni ja aattelin kokeilla josko ois virralle kysyntää, eipä ollut, laturi kertoi että täys on ja kuosissa, sinne se meni takaisin paikoilleen ja tuntuu toimivan hywin.

Jatkossa pitäs vanteille tehdä jotain, ovat aika hurjan näköiset, syöpymää ja muuta löytyy..
jarru/kytkin nestesäiliöiden tarkistus lasit on hyvinkin sumeat, toisesta ei taida enää mitään ees nähdä,
ne tarviis uusia tai koko säiliöt jos en saa ikkunoita hyvällä uusittua erikseen.
Etulokari on rymytty edellisten toimesta kiinnikkeistään hyvinkin päreiksi, se uusiks kunhan vaan jostain löydän, takasen "vetokytkimen" kumijudanssi ehkä uusiks, on sen verran klappia et ilkeetä nylkytystä kun on rajalla veto/moot.jarrutus, sen nyt nakkasin eriasentoon kun käytin takasenkin irti ja tutkailin laakerit ja puunailin paikkoja, rasvasin nivelet, kyllä se pikkusen napakammaksi tuli (tai tuntus ainakin) ihme kyllä, sillä asennon vaihdollakin vaikkei periaatteessa pitäs.. :?
Plexi on jo sen verran aikaa nähnyt ja naarmutettu jne. et sekin jossain vaihees varmaan uusiutuu.

Sellasta kaikkee ja pientä.. mut nyt ensin :moto: ja kassellaan sitten joskus.. :yes:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 02, 2009 02:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Mitäpä tuohon muuta vois sanoa kuin että hyvä meininki! Siitä se kausi alkaa ja kilometrejä kertyy :moto:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 02, 2009 15:36 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
hyvä perusmeininki. täälläkin sirkiö jo ajossa. kävin kärryn takavaloja virityttämässä sähköasiantuntija jim goosella ja nyt toimii perskärriönkin vasen lamppu ihan hyvin. hauska ajaa kun ilmatkin lämpesi. ja kawalla on hauska ajaa vaikka pakkasellakin.

:kk:

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2009 19:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:05
Viestit: 30
Käytän hyväkseni tätä jo avattua ketjua...

Alottelevana Zetorin roplaajana kysyisin tyhmän kysymyksen.
Miten toi pensatankin irrotus oikein tapahtuu???
Netistä imuroitu Kawasakin julkaisema kirja sanoo että pensahanan pitää olla ON- tai RES-asennossa kun toi alempi letku irrotetaan. Heinänen taas sanoo että nimenomaan OFF-asennossa.
Kuka tässä nyt v*****lee ja kenelle???

Ei viittis tota tallin lattiaa valella pensalla, varsinkaan täällä muitten nurkissa.

_________________
GPX 750R -- ZZR 1100


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2009 21:41 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Eipä ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia.. :surrender: (tämäkin luultavasti.. :puna: ) Ja reilusti vaan kysymään jos wähänkään epäilyttää, ainakin täällä on asiallista porukkaa ja tietäwäistä jotka mielellään tuntuvat neuwowan meitä aloittelijoita, siitä vieläkin hatunnosto ja kiitokset kaikille :pappa: kokeneemmille! :jump:

Mutta.. En minä ainakaan sen enempää selvitellyt missä asennossa sen pitäs olla, off asennossa se oli joka kerta kun irrotin eikä sieltä mitään tullu missään vaiheessa vaikka miten käänteli.

Penkin alta löytyy bemumittarin johto/liitin, tossa oli ainakin musta pieni liitin jossa toinen poikittain toinen pitkittäin, sen nappaa ekana irti sitten se letku ja sit ne kaks pulttia etureunasta ja kaks takareunasta ja senku nostaa pois. Näin siis ainakin tuos 93' D1.

Voithan vielä kokeilla jos oikein innostaa et kun tempaset letkun irti niin laitat siihen alle jonkuu ratti/astia/letku virityksen että jos jotain lurahtaa ulos.

Tankin oikealla puolella taka-alakulman alla on pieni musta letkun pätkä (joka tulee siitä korkin välistä putkella tankin sisällä), jos sinne jotain lurahtaa tai ettei esim. vedet jää sinne hautomaan, vilkase ettei se ole missään kiinni (rungossa tms.) tai välissä, täällä se oli vaan siellä alla roikkumassa.

Paperirulla oli muuten just sopivan korkuinen n.40cm, se styrox levyn päälle ja tankki siihen etureuna sen rullan päälle niin siinähän tankki jökötti niin nätisti rullan ja sen oman jalan joka on siellä "takana/alla" päällä. Ja tuon styrox levyn laitoin siihe siltä varuilta jos (ja kun) kompuroin tms. muuten koluan :cycle: et se tankki kaatuu niin eipä naarmuunnu jne. Enpä onnistunut siinä kyllä onneksi, mut olipahan Warauduttu :tooth:

Minkä vuotinen zetka on kyseessä? Ja mikä toimenpide tavoitteena kun tankkia pois..? kiinnnostaa.. :yesyes:

Enpä tiiä kuka vi****lee ja kenelle :eitieda: , anna takasii :firing: .. :tooth:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 05, 2009 08:16 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Veivi kirjoitti:
Käytän hyväkseni tätä jo avattua ketjua...

Netistä imuroitu Kawasakin julkaisema kirja sanoo että pensahanan pitää olla ON- tai RES-asennossa kun toi alempi letku irrotetaan. Heinänen taas sanoo että nimenomaan OFF-asennossa.


ON ja RES asennot löytyy alipaine hanasta. (ja PRI) Tankista (hanasta) ei tule mitään ulos jos hana on ehjä ON ja RES asennoissa, mutta PRI asennossa tulee aina.

OFF asento on hanassa joka ei ole alipaine hana (yksi bensaletku, alipaine hanaan menee kaksi bensaletkua... tai toinen on ilma)

Toivottavasti selkiyty :eitajuu:

Summasummarum, voit tempasta letkut irti jos hana EI OLE PRI ASENNOSSA.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 05, 2009 19:48 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:05
Viestit: 30
:)
Paroni kirjoitti:
Minkä vuotinen zetka on kyseessä? Ja mikä toimenpide tavoitteena kun tankkia pois..? kiinnnostaa.. :yesyes:


-93 D mallihan tuo. Ostin juuri ja pitäis tehdä jos jonkinmoista remppaa.
Lähinnä häiritsee toi nykiminen tasakaasulla, voimaa löytyy kuitenki, vedossa ei takeltele...ideoita???
Tarkotus olis kattoo missä kunnossa ilmafiltteri ja tulpat on ja venttilinvälykset myöskin... kaasareita vähän putsailla...

Sitte toi etujarru täristää. Onko noi levyt ny sitte kierot, aika uusilta näyttävät kuitenki..

Paroni kirjoitti:
ON ja RES asennot löytyy alipaine hanasta. (ja PRI) Tankista (hanasta) ei tule mitään ulos jos hana on ehjä ON ja RES asennoissa, mutta PRI asennossa tulee aina.

OFF asento on hanassa joka ei ole alipaine hana (yksi bensaletku, alipaine hanaan menee kaksi bensaletkua... tai toinen on ilma)

Toivottavasti selkiyty :eitajuu:


Kiitos, melko tyhjentävä vastaus, minäkin ymmärsin :)

Huomenna nostan tankin pois jos ehdin, josta seuraa taas lisää kysymyksiä...

_________________
GPX 750R -- ZZR 1100


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 15:42 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Kappas, sama väkötin, onko se kans tuo musta/turkooosi tms. Paljo ajettu?

Hmm.. nykiminen tasakaasulla.. ei kyllä äkkiseltään osaa sanoa.. Onko se kaikilla nopeuksilla/kierroksilla, kunhan on vaan tasakaasulla vai? Mites käy tyhjäkäyntiä?
Juu woimaa siinä tuntuu olevan kyl sen verran et tämmönen alottelija (minä) pärjää kyllä vallan mainiosti :yes:

Sama wika rahikaisella.. Ihan pikkusen täristää etujarru, mutta vain tietyllä jarrutusvoimalla joten en vielä alkanut levyjä vaihtamaan, ei oo kauheesti kuluneet eikä nuo juurikaan näyttäneet vinttaavan ku pyörittelin rengasta ja sihtailin, eipä ne tietysti paljoa tarvii heittää että täristää.

Aiwan helvetunmoinen täristys johtuikin sitten aiemmasta renkaasta joka oli kulunut ihan muhkuraiseksi, ihme kyllä ajossa kulki ihan nätisti mutta auta armias kun jarruun koski..

(ps. on/off/pri/res, hässäkästä antakaamme kunnia LTD:lle... :tooth: )

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 16:37 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:05
Viestit: 30
Eiku tää on se sini/oranssi. Emännällä on samanväriset villasukat, siksi toi väri...
Mittaris on 72tkm, tiedä sitte miten pitää kutinsa.

Juu, toi takkuuminen ilmenee vaan tasakaasulla kaikilla kierrosalueilla. Ajossa kun vähänkin koskee ryyppyyn, niin takeltelu pahenee. Siitä aattelin että voisko olla ilmansaanti ongelma ennen kun bensan... Paikallaan ollessa kun nostaa kierrokset vaikka tonne 3000:n ja päästää kaasun, kierrokset putoo tosi alas jonnekin 500:n paikkeille.

Lainasin töistä heittokellon, käyn mittaamas noi levyt...
Palaillaan aiheeseen.

_________________
GPX 750R -- ZZR 1100


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 18:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Veivi kirjoitti:
Juu, toi takkuuminen ilmenee vaan tasakaasulla kaikilla kierrosalueilla. Ajossa kun vähänkin koskee ryyppyyn, niin takeltelu pahenee. Siitä aattelin että voisko olla ilmansaanti ongelma ennen kun bensan... Paikallaan ollessa kun nostaa kierrokset vaikka tonne 3000:n ja päästää kaasun, kierrokset putoo tosi alas jonnekin 500:n paikkeille.

Moro!
Tuon Factorypro sivuston mukaan kuvaamasi kaltaista nykimistä voisi aiheuttaa liian korkeat bensanpinnat (mittaa!) tai kuluneet neula ja neulaputket (kohdan 3. reference selitykset ko sivulla).

Ja ehkäpä tyhjäkäyntiseoskin voisi olla hiukan rikkaalla - lähinnä tätä jälkimmäistä tulkitsen saman sivuston mukaan tuon paikallaan ollessa kaasuttelun perusteella kun kierrokset putoaa niin alas.

Mutta ensin tietysti se ilmanputsari kannattaa tarkastella kuntoon.

Kunhan pohdiskelen... :?

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 19:14 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Paroni kirjoitti:
Kawa LTD kirjoitti:
ON ja RES asennot löytyy alipaine hanasta. (ja PRI) Tankista (hanasta) ei tule mitään ulos jos hana on ehjä ON ja RES asennoissa, mutta PRI asennossa tulee aina.

OFF asento on hanassa joka ei ole alipaine hana (yksi bensaletku, alipaine hanaan menee kaksi bensaletkua... tai toinen on ilma)

Toivottavasti selkiyty :eitajuu:

Summasummarum, voit tempasta letkut irti jos hana EI OLE PRI ASENNOSSA.


(ps. on/off/pri/res, hässäkästä antakaamme kunnia LTD:lle... :tooth: )

+10 :boing:
:noidea: Älä kartsa lannistu.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com