Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Maalis 22, 2023 12:05

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 05, 2020 07:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3367
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aivan uskomatonta insinöörin taitoa yhdistettynä kädetaitoihin..
https://www.youtube.com/watch?v=S39oR_7Vwf8

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2020 07:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3367
Paikkakunta: Nurmijärvi
Allenin 5 litrainen käyttää Kawan laturia...
https://www.youtube.com/watch?v=I-Xr1bmbZ_s

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2021 21:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3367
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt Allen potkii tulille -74 Z1-B irtomoottorin tulille 40 vuoden seisonnan jälkeen.. Kylä lähtee.. :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=z3WbYXRkbPU

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2021 22:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 672
Paikkakunta: Posio
Komiaa kuunneltavaa. :moto:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 24, 2021 16:53 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 72
Paikkakunta: Kuusankoski
Tämä vaatimaton moottorivelho on kyllä uskomaton tyyppi. Vajassaan kun ei ole kovin erikoisia työkaluja paitsi sorvi ja rautasahalla mies pilkkoo lohkoja ja kansia sekä hitsaa niistä uusia moottoreita kuten V-8 ja V-12 moottoreita viisipyttyisestä kakstahdista puhumattakaan :D

_________________
Kawasaki ZXR750H2
Kawasaki ZRX1200


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 14, 2021 13:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Tonninen nelisylinterinen Kawa on kai nyt niin peruskauraa kuin voi vain olla, mutta Millyardin versiona ei niin tavanomainen ja se onkin ollut alkujaan 3-sylinterinen 750 H2A:
https://www.youtube.com/watch?v=IdfLUIc1E6A
"Huoltohommia" ja mukana muisteluita miten tuo on rakennettu ja vähän muutakin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 22, 2021 20:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kawasaki "Super Six" by Allen, kytkimen huoltohommia ja koeajoa, lisänä Tracyn cupcakes ohje ja Flying Millyardin esittelyä Goodwood revivalissa

https://www.youtube.com/watch?v=uApVs1xsTjs

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 29, 2021 12:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1, kolmisylinterisestä 250 kuutioisesta saa kätevästi näppärä mies tehtyä nelisylinterisen 550 kuutioisen (S2:stä sylintereitä, ylikokomännilla ja pientä muutakin työstöä), and it fits perfect. Jaksaa taas sahata rautasahalla lohkoja kun Tracy kannustaa miestään tekemällä sille kaurakeksejä ja teetä.
https://www.youtube.com/watch?v=4yYHvzvl9bA

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 07, 2021 02:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kampiakseleille on kuulemma vaikea vaihtaa kuulalaakereita ja saada ne kasattua, helpolta se kyllä näyttää kun sitä katselee Allenin tekemänä, kolmisylinterisen kampiakselista nelisylinteriseen ja it fits perfect:
https://www.youtube.com/watch?v=kZjtTqAevFs

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 07, 2022 01:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Joulun aikaan tapahtuu ihmeitä, tuoreempia lähi-lännessä, Allen on kasannut 4-pyttystä S1:stä lisää. Koneen levitys vaatii eturattaalle uuden paikan ja se hoituu itse tehdyllä "Offset-rattaalla" (lainausmerkit siksi, kun on siinä vähän muutakin, tukilaakeri päässä ja siitä johtuen hieman lohkoon tukipintoja yms.)
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Levitystä tarvitaan myös rataskoppaan ja vaihdeakseliin
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Alakerran herra:
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Männitys tiivistyy:
https://www.youtube.com/watch?v=hp66Sx62Aj0

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 02, 2022 23:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 550 four ensikäynnistys, hieman mökää ja savua maaseudulla lampaiden iloksi, ensin sytytyksen rakentelua (kärjillä, mutta neljät, ei ole mahdollisuutta hukkakipinään kuin nelitahtisessa), kaasuttimien purku, putsaus ja kasaus sekä säätö.
https://www.youtube.com/watch?v=-1ETYWSJNnM

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2022 17:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon korjauksia, moottorikiinnitysten ja muiden peltilirpukoiden halkeamien ja myös vanhojen korjausten parantelemista, välipaloina spacerit leveämmän koneen kiinnitykseen ja Tracyn kuppikakkuja.
[Edit: ja lisätty myös se unohtunut linkkikin...]
https://www.youtube.com/watch?v=F_PnL1fR3BE

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2022 00:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Nyt ei liity Kawoihin ollenkaan, mutta tuli mieleen tiukka sääntö-UK, on se ikävää kun moottoripyörätkin pitää katsastaa, eli MOT-test sikäläisittäin, katsastukseen valmistautumista:
https://www.youtube.com/watch?v=I9KIxKP0Wlw

Mutta katsellessa tuli mieleen että oliskohan Suomessa mahdollista saada rekisteriin tai vuosikatsastettua itserakennettua 8.0 litraisella Viperin V10:lla varustettua MP:tä, jossa rungon pääosin muodostaa tuo moottori ja vehkeessä on yksi vaihde ja sillä pääsisi silti yli 300 km/h (ja on ajettukin) (tai onhan siinä useampiakin vaihteita kun vaihtaa takarattaita vajan seinustalta, mutta jopa Allen joutuu tekemään sen pysähdyksissä :) )

Tuossa videossa on pienia huolto- ja tarkastushommia katsastusta varten, ja esittelee myös keski- ja sivujalkojen toimintaa (sivujalat molemmin puolin - ja käyttöä löytyy). Lopussa myös muistelee/esittelee myös miten yksivaihteisuus, pyörän paino (630 kg) ja koneen vääntö/teho (370 kW) voi joskus olla haastavaa - Ile of Man 2012 ajoista pätkä jossa pyörä ajetaan kaatosateessa autolautan teräsramppia ylös teräskannelle...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2022 20:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon kasaaminen maalauksen jälkeen, moottorin kiinnitys:
https://www.youtube.com/watch?v=bp42AY0XNDY

Tracy tekee siilikuppikakkuja ja Allen niiden voimalla lisää moottorikiinnikkeitä ja pyörätkin tulee tehtyä jossain välissä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2022 21:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2022 14:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Tuo viimeinen video on sittemmin kadonnut youtubesta, olisikohan kommenteissa ruvettu viisastelemaan jarrujen tukirautojen hitsauksesta ja lujuuslaskelmista tms. vai mikä lienee syynä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 00:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Onneksi se ei sentään lopullisesti suuttunut ja poistunut somesta...

Osa 11 lopputulos ja koeajo:
https://www.youtube.com/watch?v=6HcD0pCof-8

Vastasi myös minunkin mieleen tulleeseen kysymykseen - miten on tehty 4-1 kaasareista ilmanputsareille johtava musta kumiputkihässäkkä: Ei kumia eikä mustaa vaan valkoisia viemäriputken osia ja lopulta maalattu mustaksi. Osassa kuvauksia toivottavasti vähän liioittelee helppoutta: pakoputki on taivuteltu käsin polvea vasten 1,2 mm rst-levystä, puisilla osilla muoto ja MIGillä kiinni...? Jossain aiemmin oli pakoputkien tekoa ihan videolla ja kyllä niitä jouduttiin vasaroimaankin erilaisia vastineita vasten, mutta ehkä joku uusi keksintö/tapa tehdä? ( ja suomalaista Mirkan Abranet hiomaverkkoa käytettiin jossain versiossa tee-se-itse nauhahiomakoneena putkelle ja hitsisaumoille, leikataan suikale abranetistä ja liimataan päät yhteen, sitten hiomanauhanrinkula putken päälle ja pyöritysvoima saadaan porakoneeseen laitetulla akselilla ja käsin säädellään sijaintia), nauha hioo siis sisäpuolellaan. Lopuksi vielä kromiosia irti ja kromaamoon (meni nopsasti editoinnin voimin) ja jotain RST-nippeleitä kuluneiden osien tilalle sorvataankin. Kuppikakkujakin ehxditään syömään ja siilit saadaan ruokittua.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 10:21 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1670
Paikkakunta: hyvinge
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 16:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
hansci kirjoitti:
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?
:heppa:

Siinä minua hieman ihmetytti miksei otettu uutta teräslevyn palasta ja siihen liitetty vanhat kiinnitysholkit, tuossa otettiin vanhoja tukirautoja holkkeineen ja leikeltiin niitä paloiksi siten että holkit saatii oikealle levydelle keskenään ja oikeaan etäisyyteen kiinnitysrei'istä ja väleihin hitsattiin täytepaloja tai leikattiin välistä pala pois ja hitsattiin yhteen.
Videolla oli toisaalta varsin tarkkaan kuvattu ja kerrottu lähtötilanne, eli jarrutukiraudan aihioita otettiin muistaakseni myös pienemmistä pyöristäkin ja niitä leikeltiin paloiksi ja yhdisteltiin väleihin uusiin paloihin - myös jos raudan muoto muuttuu, muuttuu myös voimien vipuvarret - minä en ainakaan osaisi kylmiltään tehdä lujuuslaskelmia - tuossa jarrusatula on iskarinputken etupuolella, eli jarrutuksessa tulee vielä vetävä voima, nykyään kai yleensä toisinpäin . Eipä toisaalta helpolla saa tietoa vaikka millaista terästä on käytetty jossain 70-luvun japanilaisessa osassa tai sen hitsausominaisuuksista. Minä uskon kyllä Allenin kokeneen silmän kertovan riittävästi kestääkö osa vai ei, mutta Suomessa ei se riittäisi välttämättä katsastuskonttorille.

Nykyään kai voi saada erilaisia auton apurunkojakin korjata, kunhan on sopivan vanha auto, eikä noin ainakaan 70-luvulla käytetty nitään lämpökäsiteltyjä suurlujuusteräksiä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 29, 2022 09:51 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1670
Paikkakunta: hyvinge
jopa vain haluan olla kärpäsenä katossa, kun muutoskatsastusta halajava asiakas möläyttää katsurille sen vihoviimeisen oljenkortensa kekoon:

asiakas: "Mutta onhan tämän kelvattava kun Allen Millyardkin sen näin teki!"
kats.viranomainen: "Allah.... kuka???!!!" (samalla hamuten apuvoimahälytysnappia pöydänkulman alta)

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2023 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1155
Paikkakunta: Turku
Ho**a saatu korjattua ja palattu Kawasakeihin, KDX200A on alkanut savuttaa enemmän kuin kakstahtiset yleensä, ensin puretaan ja tutkitaan:
https://youtu.be/gDbrpX07st4

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com