Googlettelin koneita taas, kun ei tullut telkustakaan(kovalevyltä) bongattua mielenkiintoista - ilmeisesti joku Pro-Stock dragsterin tekijä oli aika pitkällä suunnitelmissa - mutta ei niitä olisi tuotantokoneiksi laskettu, kestoikäkin lasketaan pikemminkin metreissä kuin sadoissa tuhansissa kilometreissä. Ilmeisesti ideana oli tehdä V8, jossa olisi pitkittäin puoliskot eri paria vähän kuin kaksi V4:stä peräkkäin, joissa eri poraus ja isku, tuolla kuviteltiin saavan jotain tehoetuakin, ilmeisesti leveämmän vääntökäyrän muodossa (on kaikenlaisia muitakin tapoja, mutta ilmeisesti parhaat on sääntökirjassa kielletty). Ei ilmeisesti edennyt pohdintoja pidemmälle.
Mutta kaikenlaista muuta mielenkiintoista kyllä löytyi, kuten neuvostoliittolainen 42 tai lopussa enimmillään 56 sylinterinen diesel-tähtimoottori, 7 tähden haaraa, joissa 6 tai 8 sylinterinen lohko rivissä (vesijäähdytteinen), alkujaan lehtokoneisiin kehitetty, mutta potkuriturbiinien tultua sovitettiin ohjusveneisiin, Zvezda M504 ja M517, ja on joku sellaisen tietysti dragsteriinkin metanoli/sytytystulppaversiona askarrellut, Dragonfire-dragsteri löytyy noin kohdassa 43 sekuntia alkaen:
https://www.youtube.com/watch?v=5hKAOa760ygJa kun google taas arvuuttelee, mitäköhan se se siellä taas ruudun ääressä oikein pohtii, niin löytyy kyllä kaikenlaista, kumma kyllä yksi japanilaismerkki on tehtaan voimin tehnyt kummallisia koneista, valitettavasti se vaan on ollut H*nda, erimerkkinä V-3, NS400R jossa kaksi etusylinteriä, yksi takasylinteri 90 asteen kulmassa, kaksitahtinen kone tai kisapyöränä NR ovaalimäntäpyörät, ilmeisesti NR (750) pyörää tehtiin 300 pyörää katumalleinakin, mäntä pitkulainen, yhdessä männässä on kaksi kiertokankea, nelitahtinen: 8 ventiiliä (kahdessa rivissä), 90 asteen V4. Vekkuli uusi maailmanpelastava moottorikeksintö myös löytyi, siinä nelisylinterisen toisen asteen värinät, jotka ilmeisesti pääosin tulee kiertokankien sivuttaisliikkeesta on eliminoitu. Oli myös patentoitu: kone jossa ei ole männäntappeja ollenkaan vaan "kanki" (ilman kiertoa) on kiinteästi männässä kiinni ja alapään laakeri ilmeisesti iikkuu isossa hahlossa edestakaisin, korvaten sivusuunnan kiertokangessa - tällähän saadaan tehtyä korkealle kiertäviä rivimelosia isoilla sylintereillä, eikä silti juuri värise: 650 hp ja 7,5 litran rivi nelonen 5500 kierroksilla. Ideana erikoisesti isot perämoottorit, joissa voi olla vaikka V8 pystyssä. Voi olla että hetken saa vielä odottaa ennen kuin on tuotannossa ja luotettavampi kuin Valnetin Jyskän tehtailla tehty vuosikymmeniä huonossa pidossa ollut Terhi...
Moottorikeksintö isoihin perämoottoreihin:
https://www.alfadan.com/Kai näitä moottorikeksintöjä syötetään taas viikon verran...