Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2023 23:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jäänyt vallan noteeraamatta, Kawasaki osti melkein puolet Bimotasta ja esimerkiksi H2:n koneeseen perustuva Bimota Tesi H2 on muutenkin aika tekniikkapornoa, etujousitus "keinuhaarukalla" ja napaohjaus, Muistelen että aikoinaan Bimota harrasti putkirunkoja ja koneita melkein kaikilta japanilaisilta MP-merkeiltä, mutta tässä rungostakin pääosan taitaa kyllä muodostaa H2:n kone. Tuossa videolla ohjauksen toimintaa:
https://www.youtube.com/watch?v=ez6NVcduXhM
Ymahalla oli aikoinaan GTS vähän samaan tyyliin, mutta yksipuoleinen "haarukka". Mahtaakohan tohon vanhemmiten tulla nivelvaivoja, ?

70-luvun lopussa Bimota KB1 oli Kawan Z1000:n koneella varustettu Bimota, mutta aloitti Hondan koneella -73 (HB1...). Japanilaisten ohella käytti myös Ducatin koneita, oman koneen kehitystyön ongelmat (2-tahti V2 500 suoraruiskulla?) ja kisasponsorin menetys veivät konkurssiin vuosituhannen vaihteen jälkeen, yritys heräsi uudelleen parin vuoden tauon jälkeen, Ducatin koneisiin perustuen, mutta hiipuen ja 2017 lopetti toimintansa. 2019 Kawasaki osti 49 % ja uudelleen heräämisen jälkeen Kawan tekniikka uusissa malleissa.

Valitettasti tuosta ei kuitenkaan taida ihan helposti syntyä näppärää nakumallia, siinä on aika paljon tekniikkaa ja jäähdytintä (vai kaksi) piilotettavaksi, mahtaakohan tuon edes oikeasti saada kasattua alle kahdessa minuutissa...:
https://www.youtube.com/watch?v=8TZ3DqyFivk

Muuten kiinnostaisi, mutta kun erikseen wikissä mainostivat että kaksi muuta omistajaa ovat tunnettuja aktiivisia scientologeja...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2023 22:00 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Näistä erikoisrungoista puhuttaissa, kuka vielä muistaa? Hyvin alkupään Bike-lehden numerossa, (vuosi lie ollut 1984), lukijan kysymys joka meni jotakuinkin näin: "Kuka tuo Martin runkoja Suomeen? Kuka on Martti?" Vastaus ei ole niinkään jäänyt mieleen kuin mitä tämä kysymys.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 29, 2023 06:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
AV kirjoitti:
Joo kyllä. Näistä erikoisrungoista puhuttaissa, kuka vielä muistaa? Hyvin alkupään Bike-lehden numerossa, (vuosi lie ollut 1984), lukijan kysymys joka meni jotakuinkin näin: "Kuka tuo Martin runkoja Suomeen? Kuka on Martti?" Vastaus ei ole niinkään jäänyt mieleen kuin mitä tämä kysymys.


Kawan koneen ohella Martin runkoon sopisi hyvin Martin mylly :axe2:
...Turkulaista sisäänpäin lämpiävää huumoria, Martin mylly on K-market Turussa, kaupunginosassa Martti...

Mutta jäi kaivelemaan Kuka on Martti: Yrjö-Martti... eli ranskalainen GEORGES MARTIN, pyörien fanisivusto: http://www.motomartin.com/

Tuolla askarrellaan Z650 myllyä Martin runkoon "cafe-racer" ja mainittu että olisi tehnyt 5800 runkoa 1972-87:
https://www.bikebound.com/2016/03/05/ma ... torcycles/
[edit]eikun ZR7 kone sinne myllytettiin, mutta läheistä sukua Z-650 koneelle, jolle runko oli tehty. Tuo on uusi rakennelma, vaikka runko onkin 80-luvulta

Lieneekö selvinnyt Martin suomalainen maahantuoja tai sen puute?

Tännekin foorumiin on aikoinaan tuon ekan erän 70-80-luvun Kawa-Bimota KB1 omistaja löytänyt, kertoi kunnostuksen aloituksesta reilu 10 vuotta sitten, mutta ei ainakaan tuolloin kertonut kovin pitkälle edistymisiään, vain hieman alun sähköpähkäilyjä. Liitteen kuva KB1:stä netistä: https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... ta_kb1.htm


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 29, 2023 12:24 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, jäsen Mr Walker oikaissee, mikäli väärin muistan, mutta eikös se ollut Bike Center Mustasaaresta joka niitä Martin runkoja maahan toi tuolloin? Tai ainakin möi niitä. Sittemminhän firmasta tuli Duell, ymmärtääksein.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 04, 2023 09:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Joo, kyllä.
Ja olihan heidän luettelossaan vaahtokumiset kädensijat otsikolla MAHAVAT pehmeät krivat!

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 04, 2023 12:33 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, "mahtavat pehmeät krivat" minäkin hankin keväällä -83. Eivätkä ne huonot olleetkaan. Imivätkö vettä kovin, sitä en muista ainakaan häiritsevässä määrin tapahtuneen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 04, 2023 16:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
AV kirjoitti:
Joo kyllä, "mahtavat pehmeät krivat" minäkin hankin keväällä -83. ...

Kuulostaa kyllä enemmän "jenkkakahvoilta", ne tuli minulle vasta varttuneemmalla iällä.
...mutta miten niistä pääsis eroon...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2023 13:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tarinahan on alkanut lupaavasti rönsyilemään, mihin tässä vielä päädytäänkään. Jäsen oojalan mainitsemia ruumiinosia rouva Suzie Gibbons (R.I.P) kutsui birminghamiksi termillä "love handles". Ja tiesihän Stadin Säkkikin kertoa aikoinaan, kuinka "....lihakset tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista...". "Krivoosta" vielä sen verran, että tuolla Länsi-Kurikassa muuan vaari muisteli Lännellä junapummina oloaan. Oli odotettu junan hidastavan vauhtiaan sopivaksi hypätä kyytiin ja komento oli kuulunut:"...ei muuta poijjat kun kripoohin kiinni...". Oli käsittääksein tartuttu vaunun seinissä oleviin kahvoihin ja kiivetty kyytiin. Olivatten kai sitten "hoboja". Melko kauas on tultu Bimotasta, sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com