Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 13:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 05:10 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Nyt on sitten maa saman wärinen kuin -72 malliset Äs Ykköset...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 05:24 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Jaa niin kuin Valakoonen Polokupyöräkin? Sen väriseksi se tuppaa joskus jo tähän aikaan vuodesta muuttumaan, tankkikin. Ja Transiitissa on kesärenkaat vielä alla, happy day, happy day, happy day!
Liitteet:
Valakoonen tankki.jpg


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Loka 26, 2012 12:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 09:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
AV kirjoitti:
Jaa niin kuin Valakoonen Polokupyöräkin? Sen väriseksi se tuppaa joskus jo tähän aikaan vuodesta muuttumaan. Ja Transiitissa on kesärenkaat vielä alla, happy day, happy day, happy day!

Mullapa on onneksi Bemarissa jo talvitossut alla - toissapäivänä vaihdoin :P Ja Kawakin / Kawatkin jo katon alla tallissa. Toisaalta uskoisin tämän olevan vain ohimenevä talvi eli lumet sulaa vielä pois ja Marraskuussa odotamme pysyviä lumia kuin kuuta nousevaa!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 12:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Onneksi ehti talvikumit duuni pikappiin vaihtamaan. Muuten ei olisi tarvinnut aamulla töihin lähteä.

Joku kikotin pitäisi kyllä käyttikseksi keksiä. Toi pikkarin keulalla oleva Diesel möhkäle ei lämpene kun puolen tunnin ajon jälkeen ja kun siinä etuakselin päällä on 500 kiloa valurautaa ja taka-akselin päällä ei mitään, niin Nokialaisista nastarenkaista huolimatta sen kanssa on välillä kiinni hassuissakin paikoissa. :surrender:

Viime talvena mulla oli farkku Cerry vuodelta 1980. Se oli hyvä peli. Aina starttasi oli pakkasta kuinka paljon vaan ja se eteni vaikka umpihangessa, mutta nyt syyskuussa kun koetin sitä katsastella niin kasuri ei jostain syystä tykännyt siitä yhtään.

100A:n mä haluaisin edelleen. Sellainen oli mutsilla kun tulin ajokortti-ikään ja se on kun luotu tällaiselle 190 senttiselle, mutta ne perkele alkaa olemaan jo hinnoissa. Ja sit toiseks jos jostain löytäisi oikein hyvän yksilön niin raaskisiko sellaista tuolla suolapaskassa enää ruostuttaa.

Mutta jotain sellaista kuitenkin olen funtsinut missä on vielä kaasari ja perinteinen virranjakaja. Ei pala saatanan kalliit ja hienot hienot sytty boksit, eikä vilku "cervise engine soon" valot perkele!!! :rock: :rock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 12:52 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
joppe kirjoitti:

Viime talvena mulla oli farkku Cerry vuodelta 1980. Se oli hyvä peli. Aina starttasi oli pakkasta kuinka paljon vaan ja se eteni vaikka umpihangessa, mutta nyt syyskuussa kun koetin sitä katsastella niin kasuri ei jostain syystä tykännyt siitä yhtään.

100A:n mä haluaisin edelleen. Sellainen oli mutsilla kun tulin ajokortti-ikään ja se on kun luotu tällaiselle 190 senttiselle, mutta ne perkele alkaa olemaan jo hinnoissa. Ja sit toiseks jos jostain löytäisi oikein hyvän yksilön niin raaskisiko sellaista tuolla suolapaskassa enää ruostuttaa.

Mutta jotain sellaista kuitenkin olen funtsinut missä on vielä kaasari ja perinteinen virranjakaja. Ei pala saatanan kalliit ja hienot hienot sytty boksit, eikä vilku "cervise engine soon" valot perkele!!! :rock: :rock:



kaasarivuluvan laitoin kans sen takia, että on niin simppeli kuin mahollista. ei sähköllä toimi muu kuin sytytystulupat, startti, puhallin, tuulilasinpyyhin, ratio, penkinlämmitin ja valot. minkhään muun ei tarttekhaan kuneon aina paskana kuitenki. on karvalakkimalli, vaikkei kuumasa vuluvasa tartte karvalakkiakhan, sortsit jalasa olis ihan mahollista ajella ku kone lämpiää n. 10 minuutissa täyteen. tämä onki sortsimalli, riisuttu turhuuksista. 700 sarijan viimesiä kaasarikonheela olevia ja iliman katteja, koiria on kolome kyyisä, niin ei ne oikein kateista välittäskhään.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 16:04 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Suoranopeudet on ihan kohillaan, mutta kaarreajoon kannattaa vähän pudottaa nopeutta. Ajokelit on ihan ok, mutta kosteus tien pinnalla ei oo toivottavaa.

Hyvinhän tuolla vielä Kawalla pärjää.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 16:20 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Hoo Ree jäi tänään parkkiin, mutta la olisi tarkoitus iltapäivällä ajaa vielä 6A:lle ( 135 km ) . Toivottavasti päätiet ovat kuivana ...

Eilen oli vielä tosi mukava ajaa iltavuoroon, ihan kuin aurinko olisi liikennevaloissa lämmittänyt, vai kuvittelinko mä vain ?

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 18:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Kawat on nyt tallissa odottelemassa kelejä parempia.
Tänään kävin vielä lenkin heittämässä, mutta kylymä siellä tulee
ja paikka paikoin meleko liukasta :cycle:
No ens vuonna sitten uudelleen

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2012 19:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 22:21
Viestit: 43
Kuivat tiet, aurinkoinen ja raikas sää.
H1:n kanssa talvinopeusrajoitusten mukaan valmistautumassa tulevaan.

Oujee, hieno päivä!

(Putsailin ja silittelin siltä varalta, josko ajeluihin on tulossa nyt pidempi tauko :uaa: )

_________________
...you don't need wings to fly.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2012 12:57 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
kawabata kirjoitti:
joppe kirjoitti:

Viime talvena mulla oli farkku Cerry vuodelta 1980. Se oli hyvä peli. Aina starttasi oli pakkasta kuinka paljon vaan ja se eteni vaikka umpihangessa, mutta nyt syyskuussa kun koetin sitä katsastella niin kasuri ei jostain syystä tykännyt siitä yhtään.

100A:n mä haluaisin edelleen. Sellainen oli mutsilla kun tulin ajokortti-ikään ja se on kun luotu tällaiselle 190 senttiselle, mutta ne perkele alkaa olemaan jo hinnoissa. Ja sit toiseks jos jostain löytäisi oikein hyvän yksilön niin raaskisiko sellaista tuolla suolapaskassa enää ruostuttaa.

Mutta jotain sellaista kuitenkin olen funtsinut missä on vielä kaasari ja perinteinen virranjakaja. Ei pala saatanan kalliit ja hienot hienot sytty boksit, eikä vilku "cervise engine soon" valot perkele!!! :rock: :rock:



kaasarivuluvan laitoin kans sen takia, että on niin simppeli kuin mahollista. ei sähköllä toimi muu kuin sytytystulupat, startti, puhallin, tuulilasinpyyhin, ratio, penkinlämmitin ja valot. minkhään muun ei tarttekhaan kuneon aina paskana kuitenki. on karvalakkimalli, vaikkei kuumasa vuluvasa tartte karvalakkiakhan, sortsit jalasa olis ihan mahollista ajella ku kone lämpiää n. 10 minuutissa täyteen. tämä onki sortsimalli, riisuttu turhuuksista. 700 sarijan viimesiä kaasarikonheela olevia ja iliman katteja, koiria on kolome kyyisä, niin ei ne oikein kateista välittäskhään.



*Huutonaurua*.... ;D ;D Voi saakutti näitä tekstejä, aina saa varoa ettei kahvia vahingossa samalla siemaile ku ne on muuten tuosa ruudula sekä nappuloien seas kun batan turinoita lueskelee :tooth:
Joo se saattaa olla että katiton konjes on paree, siel vois muuten olla aika vilkas liikenne ihan autossakin.. Ja toi että kaik on paskana kuitenkin, ni oon ihan samaa mieltä. Nykykikottimissa on ihan liikaa kaikkea sähköhärpätintä, aivan tolkuttomasti vian paikkoja.

Jopelle heittäsin vinkin niin jos kattelet vanhemman audin suuntaan ? Jos ei ihan cc koppasta vanhaa ota, ni vaikka sämpylä 80, siitä joku 1.6 tai 1.8 ja viel nelikkona. Toki ne ei piheimpiä ole enää, mutta käyntii lähtee aina ku palmun alta oli vaik 40 pakkasta, kaasarilla. Ei oo pokseja eikä muita ylimääräsiä, vipuryyppykin. Ei vilku serviset, vilkkujen merkkivalot korkeintaan. Ei ruostu vaikka uis suolasohjossa, meinaan sinkkikori. Ja nelikon ku etit vielä ni kulkee...

Itellä ollut audia iät ajat, toi 90 nyt kohta 16 v. ollu minulla, kuluvia osia laittanu. Pensaa tankkiin. jmlauta miten luotettava ollut aina, koskaan en oo tielle jääny, joten sen takia tommosta kyl uskaltaisin suositella. :yes:

Se on 23 v. nuori, kohta 4 sataa ajettu, ja joka kerta menee katastuksesta että paukkuu, yleensä viel inssi mainitsee perään että miten voi olla noi hyväsä kunnossa noin vanha. Päästöt ollu aina tiptop mikä on käsittämöntä vanhassa katiskassa, noin paljon ajetussa.
Possin mekaaninen ruutta on mutta sepä toimiikin..

V*****ttaa jo valmiiks kun noi vatipäät keksii euro kiimoissaan noita estoja ja maksuja vanhoille (hyville!!) autoille. Kohta sitte pitää joku kuttaperkka sähkölelu rottelo hankkia joka on joka vko läppärissä johon päässä marmotiskin pajassa ku ei sille muuta missään voi, ja joka oven avaus on 700€ kiitos! :protest:

Kaverilla ol uus mondeo viime kesänä, kahteen kertaan töistä lähti ja autolle meni joka oli sekosähköpäissään avannu itte kaikki ikkunat. Saatanallisella sateella, totta kai..
Kolmas kertaki tuli, sitte lähti monteo. Tais johokii tojotaan vaihtaa, no siinä niitä kaasupoljin hommia ja mitä lie ollu. Ei oo Tojonkaan laatu enää sitä mitä ollu.. :roll:

Nii, kelistä, se on huolesta vapaa ku nelikolla ajaa :hihi: Kitkat on talvisin, kesäkumit kesäksi. Toi on hyväksi havaittu kun melkei koko talvi tääl vedellään paljailla asfalteilla, ei tartte nastojen jurinaa kuunnella eikä syövy tiet. Eikä nastat, huoleton heittää syksyllä ajois alle ja keväällä painella tarpeeks pitkälle enneku ottaa alta pois. Ja kestäävät kauan ku ei kesällä niillä aja. Toki pikkusen tarvii olla toisenlainen ajotyyli kitkoilla, silojää jonka päällä höytylää pakkaslunta se pahin! 16v. kokemuksella kitkoilla..

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2012 15:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Paroni kirjoitti:
Jopelle heittäsin vinkin niin jos kattelet vanhemman audin suuntaan ? Jos ei ihan cc koppasta vanhaa ota, ni vaikka sämpylä 80, siitä joku 1.6 tai 1.8 ja viel nelikkona.

Sorry mun huono artikulointi;.. Tarkoitin 100A Datsunia.

Viimepäivät olen tässä nettiautoa päivystänyt mutta vielä ei ole silmään osunut mitään, mikä olisi herättänyt ostohaluja.

Helvetisti helpommalla (ja näköjään halvemmalla) selviäisi jos tyytyisi johonkin vuosituhannen vaihteen kotteroon, mut niinkun sanottu; Helpompi elää niiden kärkien ja kaasarien kanssa, kun painia jonkun epämääräisen boksi, anturi vikakoodi hässäkän kanssa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2012 21:39 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Taas kaivan verta nokastani mut pakko kommentoida....
Itse en enää ottaisi vanhaa kaasari/katkojan kärjillä varustettua autoa käyttöpeliksi vaikka joku siitä minulle maksaisi :kontrahti: .
Muistan kun nuoruuden huumassa taunuksella jämähdin pe-la yönä keskustan valohin kärkien lyödessä, jälleen kerran, yhteen pysyvästi ja kansalla oli hauskaa kun työnsin sitä tekniikan ihmettä kadun varteen.
Samassa vehkeessä ja sen jälkeen palvelukseen astuneessa sierra mk1 oli se automaattiryyppy/juuttavakurkku kaasari joka toimi ehkä juhannus viikolla mut kun keli kylmeni niin siinähän sahasit sitä ihanuutta käymään ja sait kätevästi päivä pörrön bensahuuruista :dokaa: . Noi on asioita joita en halua kokea uudestaan.
Ja kyllä katittoman auton perässä on mun mielestä ikävä ajaa, ei ne pakokaasu käryt hyvältä haise :protest: .
Nyt kun muutamassa ajopelissä on ollut monipisteruisku yms.vermeet, on käyntiinlähtö helppoa/varmaa ja nykimisiä ei ajaessa tarvitse kokea.
Ja niitä kärkiä sai olla ostamassa/vaihtamassa tämän tästä, nykyään ei ole paljon asiaa varaosaputkaan.
Meidän mondeo-05 on kerran vuoteen huollatettu, muuta ei ole tarvittu toistaiseksi, ei vilku valot eikä ole jättänyt tien päälle vielä.
Viime vko:lla myin 8 vuotta talossa olleen golf mk3:n pois uudemman tieltä ja siinä oli koko aikana yksi vakavaksi luokiteltava vika. Lämpötila anturi meni jolloin auto ei lähtenyt kylmänä käymään. Ja siinä oli kans monipisteruisku, kaasuläppä askelmoottorilla, muutama ECU, airbgit, vyönkiristimet yms. sähkövermeet eikä ne tuottanu ongelmia. Tilalle osti -05 mallin octavian jossa sähköhärpäkettä yli ymmärryksen mut ei se ainakaan näistä ensi lumista seonnut.
Ja sitten se ajettavuus/mukavuus. Kuka on käynyt kokeilemassa sitä vanhaa uskollista autoaan, sen jälkeen kun ajanut uudemmalla, jota kehuu et se oli hyvä ajettava? Mä kävin ajaas aikoinaan mun vanhaa taunusta sen jälkeen kun olin ajellu sierralla hetken. Ja se taunus tuntui oikeasti huonolta/kamalalta. Siinä ne kultaiset muistot meni viemäristä alas :wc2: .
UGH..olen avautunut

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2012 00:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Ymmärrän pointtisi spuler.

Nykytekniikalla varustettu Japsi tai Sakemanni toimii kun junan vessa, mutta....

Sitten kun se on riittävän vanha ja paljon ajettu että se sopii minun pudjetille, niin mahdollinen vika voi tulla todella kalliiksi. Sivusta olen seurannut kun pari tuttua on hommannut itselleen noin kymmenen vuotta vanhan laatupelin joihin on jo tehtaalla ladattu kaikki mahdolliset himmelit. Hetken on ollut kivaa mutta sitten kun takaiskari ei enää korjaakkaan perän asentoa ja auton toinen kulma laahaa maata, niin vaihtaisiko sinne ensin sen tuhannen euron iskarin, vai onko vika sittenkin siinä 1500 euron ohjainboksissa tai voisiko vika kenties olla vielä jossain muualla niin siinä kohtaa voi alkaa miettimään, että olikohan tämä sittenkään ihan järkevä ostos..

Järjellä ja lompakolla ajatellen viisain veto olisi varmasti 90- luvun Corolla tai vastaava. Täysin ilmeetön auto vailla mitään hienouksia ja tarjontaa on niin paljon että hyvä yksilö olisi mahdollista löytää suht pienellä rahalla , niin aika vähän siinä kaupassa voisi mennä pieleen....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2012 10:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
joppe kirjoitti:
Järjellä ja lompakolla ajatellen viisain veto olisi varmasti 90- luvun Corolla tai vastaava. Täysin ilmeetön auto vailla mitään hienouksia ja tarjontaa on niin paljon että hyvä yksilö olisi mahdollista löytää suht pienellä rahalla , niin aika vähän siinä kaupassa voisi mennä pieleen....

Tälläisella mennään :yesyes: tosin oma on " viininpunainen kromikeula" 1700 i
Kuva

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2012 11:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ainakin minä olen saanut tarpeekseni halvoista kieseistä. Vaikka osat ovat halpoja ja helposti saatavia, niin usein käy niin, että niitä saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Nykyinen ajopelini eli -00 BMW 530dA on toiminut kolme vuotta moitteettomasti ja kilsoja on tullut karvan päälle 100 tkm. Suurimpia remontteja on ollut etunavan laakerit (yht 160 eur) ja iskarit joka kulmaan (yht. 300 eur). Ja tuon ikäisen Bemarin murheenkryyni imusarjan läpät on poistettu ja hyvin toimii!
Aikeisemmin tuli kokeiltua mm. 2-litraista kaasari-Sierraa ja Audi 100 - ihan kivoja pelejä molemmat, mutta bensankulutus kummassakin on sillä tasolla, että hirvittää. Mersujakin on tullut kokeiltua (123-koppaisesta 124-koppaisen kautta 202-koppaiseen) Varsinkin 202-koppainen C200CDI oli joltinenkin pettymys. Mm. tuulilasin pesimien moottori oli vaihdettava kahteen kertaan ja Webastokin sanoi kerran itsensä irti. Dieselsuuttimien naurettavaa kiinnitystä en viitsi edes muistella tämän enempää...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2012 14:08 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Ja vielä yksi peruste miksi päivittää kalustoa uudempaan kun mahdollista, ainakin minulle.
Vertailu vanhan ja uuden auton kolariturvallisuudesta---> http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Siellä jotkut väittää että volvon kone on irroitettu mutta kohdassa 6.51 se erottuu selvästi konehuoneessa joten ei ole manipuloitu tulosta siltä osin.
Ja tässä toinen, vielä suuremmalla ikäerolla---> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=fPF ... =endscreen

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2012 16:47 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pari vuotta vaimon käyttiksenä ollut "Nismo" Datsun Nissan Synny 1.4 -84. :yesyes:
Vuosi sitten katsastukseen uusittu etujarrulevyt, palat ja pakoputken takimmainen osa.
Eilen leimasta läpi, ei huomautuksia!
Edellisen omistajan kertomana tuossa on kaasari ja virranjakajassa katkojan kärjet, toistaiseksi ei ole ollut syytä tutkia ko. tekniikkaa sen tarkemmin.
Itsellä ajossa -98 Volvo 3.0 A 204 hv ruiskukoneella, 160 tkm ajettu ja juuri leimattu, uusiks meni kaikki mahd. nivelet ja parit helat niin kalliilla että kaurapuuroa syödään koko loppuvuosi :jojo: kun en suostu tarvikeosaa tuohon laittamaan.

Pieni vertaus. Nismo lähtee ruudusta huomattavasti rivakammin KAASARIN ansiosta, Volvon ruisku + muut anturit, läpät ja himmelit kun on oikeessa asennossa niin kärry lähtee laiskasti liikkeelle, kyyti on kyllä leppoisaa ministerin arkea varten säädetty :mrgreen:

Harrastus puolella Javen moottoriprogis etenee mukavasti, päälimmäisenä tulee olemaan kaasari.
Vertailuna tähän.
Toisaalla etenee vastaavanlainen ruisku-V8, hieman isompi mylly enempi viilatuilla osilla ja + alan virigurujen toteutuksella. Jännä nähdä miten Edelbrockin ruisku vastaa käskyihin :firing:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 06:42 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Tuosta, miten aika kultaa muistot, niin paitsi Paappa-Tunturin kanssa, sellaisen lähellekään en enää halua mennä ja joillakin on se käsitys että ne maksavat painonsa verran kultaa. Mutta asiaan, tai ainakin sen viereen. Kuten aika monella tiedossa on, autoilu-urani alkoi Minillä ja sitä hyvää riitti melkein neljä vuotta, rahanhaaskauksessa kun oli tehtävä valintoja ja ne kohdistuivat Kawailuun. Sen jälkeen Fordeja alkoi tulla ja mennä. Varmastikin joku muistaa Gösta Sundqvistin maanmainiot radio-ohjelmat ja niissä esiintyneen riemastuttavan hahmon diplomiekonomi Erkki Juhani Kaislan, joka oli vakaasti sitä mieltä että seiskanelosen Taunus on testivoittaja ja maailman paras auto. Sellainenhan minullekin tuli sitten syksyllä -89 Kawakaupoissa Mr Walkerilta. No, alkusyksystä -90 työkaverini oli ostanut vaimolleen kauppakassiksi -69 Minin ja sitä lähdettiin Pirkkalasta hakemaan laina-Vectralla. Mini oli ostettu non-runnerina ja kerrankin vikadiagnoosini osui oitis kohdalleen. Pari napakkaa iskua ruuvimeisselin kädensijalla takakelkan alla sijainneeseen sähköiseen bensapumppuun ja kas, Mini lähti käyntiin, kolmella sylinterillä. Olihan viime kerrasta jo aikaa ja pyysin saada ajaa ainakin alkumatkan. Kolmisylinterisyys hieman häiritsi ja huoltoasemavierailun jälkeen saatiin kaikki pytyt peliin. Ajokokemus ei silti muuttunut yhtään sen juhlavammaksi ja kymmenen kilometrin korvat lukinneen köröttelyn jälkeen jo suorastaan anoin armoa, ajakoon joku muu! Siis tällaisellako sitä tuli itseään piinattua vuosia, toki hyvän asian puolesta, mutta äkkiä siinä tuli seiskanelosen Taunusta ikävä. (Valitettavasti kotimatkalla ennen sen puikkoihin pääsemistä väliin mahtui toistasataa kilometrinen Opel-välivaihe.)
Ja nyt tunnelma Taunuksella ajamiseen olisi varmaankin sama kuin mitä Spuler tuossa kuvaili aiemmin, mutta olihan se silti mahtava tunne kun 1,6-moottorilla varustetussa Taunuksessa painoi kaasua tarkoituksena lähteä rivakasti liikkeelle ja tuloksena oli lähinnä pakoputkesta kuuluva "mööö".
Jos tuo "Kawalla"-trilogia tuosta joskus valmistuu sekä kansien väliin saadaan ja törkeäkirjallisia jaaritteluhaluja vielä riittää, saattaisi tuollainen työnimellä "Viidestoista Ford taas saapuu painajaisineen"-projekti alkaa, ja ah niin moniaita tuskan, vaivan ja hölmöilyn hetkiä tulisi päivänvaloon. Oy Ford Ab tuskin kovin mielellään sitä taloudellisesti tukisi...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 11:20 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Älkääpä puhuko pahaa Taunuksesta! :soso2: Sentään PARAS ja käyttövarmin auto ikinä, yhä kaikkien näiden vuosien jälkeen!

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 11:47 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
No ei tietenkään, aina vain olen diplomiekonomi Erkki Kaislan kanssa samaa mieltä ja sentään kahdeksan Taunuksen veteraani. Muutaman kerran olen sitä Ratsuni-akkaa kiroillut, joka Seiskanelosen ollessa kadunvarressa parkissa, täräytti sen perään 2,66 promillen keskikaljahölmössä. Silloin otti pattiin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 15:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Nettiauton selailu jatkuu kuumana.

Ei näy yhtään järkevää 100A:ta sivustolla, mutta yksi vähän ajettu Corolla vuosimalli jotain 88 olisi jossain Kemin korkeudella kaupan.

Sellainen huomio tuossa on tullut jo aikaisemmin pantua merkille, että pohjoisen autot näyttää säilyneen paremmin pelleiltään kun nämä etelän "hetelmät". Siellä ne ei ilmeisesti lotraa tuon suolan kanssa niin älyttömästi kun täällä ruuhkasuomessa....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 16:41 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
AV kirjoitti:
No ei tietenkään, aina vain olen diplomiekonomi Erkki Kaislan kanssa samaa mieltä ja sentään kahdeksan Taunuksen veteraani. Muutaman kerran olen sitä Ratsuni-akkaa kiroillut, joka Seiskanelosen ollessa kadunvarressa parkissa, täräytti sen perään 2,66 promillen keskikaljahölmössä. Silloin otti pattiin.

Olen etsiskelly aina välillä Noita vanhoja ohjelmia, erityisesti "Gösta Sundqvist esittää" oli loistava sarja, siinähän Diplomiekonomi Erkki Kaisla oli jo mukana ja toinen kaksimielinen virtuoosi tais olla hantsa.
Onkohan noita missään taltioituna.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 17:19 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Luotettavaksi autoksi voisin ainakin itse sanoa Toyota Carina II:sta. Tätä kovinkin hienoa Liftback- mallia... 1.6- litraisella kaasari koneella. Autohan oli vm. 90 ja kaikkineen, meitillä yli 18- vuotta ( viimeisimpiä Japanissa valm. Carinoita )

Hyvin hoidettuna auto ei ollut, myöskään mätä. Mitä nyt pieniin ja korjattuihin pintavikoihin, voidaan laskea omat penkan puolelle menneet erikoiskokeet :tooth: Samassa mutkassa rusinaksi ajettu kuskinpuoleinen perä, oikaistiin ja maalattiin kahteen eri otteeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2012 21:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
AV kirjoitti:
Jos tuo "Kawalla"-trilogia tuosta joskus valmistuu sekä kansien väliin saadaan ja törkeäkirjallisia jaaritteluhaluja vielä riittää, saattaisi tuollainen työnimellä "Viidestoista Ford taas saapuu painajaisineen"-projekti alkaa, ja ah niin moniaita tuskan, vaivan ja hölmöilyn hetkiä tulisi päivänvaloon. Oy Ford Ab tuskin kovin mielellään sitä taloudellisesti tukisi...

Miten se meni;

"Voorti ei oo auto eikä piika ole ihminen".

Mulla on kaksi kaveria joiden pihassa ei ole muita autoja näkynyt kun Foordeja. Samoin kundi kun sai kortin niin ensiautoksi se hommasi kaksilitraisen DOHC Sierran. Ei se omaisuuksia maksanut ja hyvä niin, kun jo samana iltana etuspoileri jäi johonkin Sipoon pikataipaleelle.

Kyllähän se kävi ja kukkui. Ainoo että se bensapumppu alkoi kiukutella miltei välittömästi. Alkuun siitä selvisi liittimien putsailulla, mutta myöhemmin piti ottaa tuo AV:n mainitsema korjauskonsti käyttöön, eli ensin napakka isku pumpun kylkeen ja sen jälkeen matka saattoi alkaa.

Tarvikepumppuahan juuri tuohon korimalliin ei saanut, eikä maahantuojallakaan ollut jäänyt yhtään sellaista varastoon. Toki sen olisi tilaamalla saanut, mutta kovin viisaalta ei tuntunut ostaa viidensadan euron autoon neljänsadan euron bensapumppua.

Nuoruudesta Ford osastolta itselle jäi mieleen lähinnä kavereiden vanhakoppaiset Eskortit ja yksi 20 metrinen Taunus joka vee kutosella oli peto kulkemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2012 01:08 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
No tähän soppaan on nyt munkin laitettava lusikka, vanhat autot on aina kiihottava aihe (ai mikäs tämän topikin aihe olikaan...?). Ja jos ja kun nyt puhutaan käyttöautoista, on pakko kompata Spuleria tässä. Juuri oli tossa pojan kanssa keskustelua aiheesta, ja tulin siihen tulokseen että entisiä autoja ei kyllä ole yhden yhtäkään ikävä, tosin Taunusta mulla ei ole ollut... Volvo 262 Bertone oli ehkä kauhein kokemus, Kupla lähes yhtä kammottava, monta muuta vanhaa kasaa joita tässä en viitsi ruveta luettelemaan. Nämä nykyautot (joista ensimmäiseksi lasken Seat Cordoban 90-luvun lopusta, pientä vaivaa lukuunottamatta moitteeton kulkupeli) taas eivät ole juurikaan vaivanneet, lähinnä rikkoutuvat tuulilasit ovat olleet suurin harmi.
Poika kun haluaa oppia asian kantapään kautta, menossa on toinen e30 BMW 80-luvun lopusta, jota saa roplata lähes päivittäin, mutta kun se on niin yksinkertainen ja helppo... Kyllä se nyt vaan on niin, että jos se tekniikka on uutenakin ollut, no, parhaassakin tapauksessa kohtalaista, niin ei se vanhana ainakaan priimaa ole! Ja nyt haluan korostaa, että puhun ainoastaan autoista, Kawasakia edellä mainittu ei koske :boing:
Sen verran aion kääntää takkia asian suhteen, että vanha japanilainen on tulossa HARRASTEautoksi, joten sillä ei ole pakko ajaa, jos (ja kun) rupeaa liiaksi kaymään hermoille. Tästä ehkä lisää tuolla harrastekotilot-topikissa, jahka asiat etenee.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2012 09:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
jussih kirjoitti:

Sen verran aion kääntää takkia asian suhteen, että vanha japanilainen on tulossa HARRASTEautoksi, joten sillä ei ole pakko ajaa, jos (ja kun) rupeaa liiaksi kaymään hermoille. Tästä ehkä lisää tuolla harrastekotilot-topikissa, jahka asiat etenee.

No nythän mä vasta hokasin että tollainen harraste tropikki on olemassa.

Toisaalta käyttis pelejähän tässä on pähkäilty mutta silti sorry koo jii kun sun lumisadetropikki kääntyi joksikin muuksi.

Sen verran OT että selasin äsken tuon harrastekotilo osion läpi ja vaikka meidänkin tallissa on muutama hevosvoima, niin Lumi Chargereineen löi silti kirkkaasti pohjat :surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2012 10:38 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Eipä ole Voortia ollut kun kerran, tai se oli melkoosen paljon maailmaa nähnyt Mercury piilofarmari joka lopetti pensansyötön 50 km:n välein... meni vaihtoon.
Mutta paras talviauto oli ehdottomasti -66 mallinen pitkänokka 2-t Saabi, lähti Upinniemen varusmiesten parkkipaikalta käyntiin kun palmun alta -25 pakkasissa, silloin joskus seiskytluvulla. Pohja oli sileä puskurista puskuriin, koneen alla ei ollut kun pakoputken reikä. Ja parkkis oli auraamaton, Saabi meni kun pulkka lumen yli - ainoana, muut ei saanu autojaan käyntiin ja jos saikin, piti tehdä melkoiset lumityöt ennenkuin pääsivät lomille...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: PRKL!!!
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2012 14:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Lumi sitten tuli ja ilmeisesen pysyvästi.

Käyttiksen miettiminen ja nettiauton selaaminen ei johtanut mihinkään, niin ajattelin ottaa aikalisän ja sinnitellä pikapilla siinä toivossa, ettei tämä talvi osoittautuisi yhtä haasteelliseksi kun kolme edellistä talvea oli.

No perjantai aamuna duunin suuntaan oli vielä helppo nakki, mutta iltapäivällä tuuli oli jo tuivertanut auton eteen metrin kinoksen ja lisäksi se kapea väylä jonka päässä parkkis on, oli miltei polveen asti täyttynyt lumesta.

Se siitä sitten. Metro, bussi, juna systeemillä kotiin ja maanantaina Bobcat mies oli onneksi käynyt lykkimässä väylän auki joten dödsin sai ajettua pois sieltä hangesta.

Nyt lavalle on kerätty 100 kiloa painoa ja syylärin eteen kasattu pahvia siinä toivossa, että se näillä pakkasilla edes jotenkin puhaltaisi lämmintä jossain kohtaa mutta jos talvi jatkuu tällaisena, jotain muuta on varmaan keksittävä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com