Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 20:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2014 13:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Oli hyvää pohdintaa uusimman Harraste-MP lehden pääkirjoituksessa. Ei varmaan ole liikaa nuorisoa tyrkyllä näihin harrastepiireihin. :pappa:

Syyt on moninaiset. Tietysti kaikella on huippuhetkensä ja pyörähommissa ne tais olla siinä -70 luvulla? Onhan nää myös muoti-ilmiöitä, se mikä on milläkin hetkellä "cool", niin sehän imee ihmisiä puoleensa.

Se mikä nuorisoa nyt ehkä eniten tällä haavaa pyöräpuolella kiinnostaa on tämä temppupyöräily ja bomber kuviot. Itse en siitä ole niin kiinnostunut, kuten en HD ja customi kuvioistakaan. Kuitenkin seuraan niitäkin touhuja sivusta. Ylenkatsominen ei ole kenenkään etu. Näissä ed. mainituissa piireissä kuitenkin on paljon myös esim. taidokasta rakentamis touhua.

Bomber touhuissa on näitä lieveilmiötä kyllä, HD:n ympärillä rikolliskerhojakin pari. Jonkinlaisesta sovinnaisuudesta voi kuitenkin olla enempi hyötyä näiden suhteen, mene ja tiedä....(pois lukien selkeä rikollisuus näissä yhteyksissä).

Ainakin yksi motoristin alkujen uhka on nää mopoautot...?....jaa mitenni!

No, omassa myöhäisteini-iässä monet sai hankittua mopedin jolla kuljettiin. Sitä seurasi sitten tietysti kevarit, usein vain niillä joitten vanhemmilla oli sitä rahaa taskussa.

Nykyisin jos on sitä pätäkkää, niin nuorelle ostetaan mopoauto jolla pöristellään suoraan siihen autokorttiin asti!.... :uaa:

Itse ainakin pyrin lipumaan omalla pyörälläni aina mahdollisimman coolisti, että moni potentiaalinen motoristin-alku saisi kipinän.... heh.... :king:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2014 20:39 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kuulostaa aikalailla tutulta paitsi HD.t kiinnostaa kyllä rakentelun merkeissä mutta millään lailla kerhotoiminta ei kiinnosta.

Itse aloitin sportti tunturilla johon oli laitettu pappatunturin kone sekin oli velipojan kanssa puoliksi ja maksoi 50,00 FIM, ostettiin vielä ihan oikeasti Siitosen veljeksiltä :yesyes: sitten riviin ruli SM Solifer joka oli varmaan pari viikkoa ja siihen tuli jotain vikaa eikä ollut varaa korjata joten se piti myydä, sen jälkeen Honda Monkey mutta sekään ei pitkään ollut jonka jälkeen ajelin polkupyörällä kunnes sain ajokortin.

Moottoripyörät kiinnostivat mutta likviditeetti oli sen verran huonossa mallissa että vuokrasin pari kertaa kaverilta 600 Gpz.taa sitten tuossa -96 sain vakituisen duunin ja ostin ekan enduron Suzuki RMX 250.sen se purettiin atomeiksi ja ehostettiin, sillä tuli muutamia kuukausia kurvailtua jonka jälkeen alkoi todellinen enska kausi varmaan 20 erilaista enduroa tuli omistettua...

Sitten appiukon kanssa oltiin mökillä pienessä :jook: ja päätettiin että haetaan Ruotsista bongaamani Z1000R joka oli moottorivikainen ja muutenkin hiukan kuppainen... Nyt se on tallissa ja museokilvissä -58 vuosimallin Jupiterin, PV Suzukin ja DS Suzukin kanssa.

Vanhemmilla olisi kyllä ollut varmaan mahdollista ostaa joku kunnon mopo / kevari mutta ne ei kuuluneet heidän ajatusmaailmaan vaan itse säästin ja itse ostin josta varmaan johtuu tämä pidetään vehkeet kunnossa meiniki= osaa arvostaa jotain mitä saa hankittua ja rakentaa ne alkupeäiseen kuntoonsa.

Inspiraatio on ollut lähiaikoina hukassa mutta jotain pientä on tullut kuitenkin tallissa silloin tällöin nysvättyä :boing:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com