Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 19:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tympein saamanne joululahja?
ViestiLähetetty: Su Joulu 22, 2019 20:58 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, näin joulun lähestyessä palaa mieleen joulu -72. Liikunnallinen lahjakkuus en ole koskaan ollut, mutta luistelemisesta pidin kovasti. Se olisi ollut vielä mukavampaa mikäli olisi saanut vetää jalkaansa jotkin muut kuin velipoikain vanhat vetelävarsiset hokkarit jotka olivat lähinnä uhka nilkkojen hyvinvoinnille. Pelastus tilanteeseen oli olemassa markkinoille juuri saapuneitten punamustien NHL-luistimien muodossa. Hintaa niillä muistaakseni oli 129 markkaa. Muutamalla luokkakaverilla niitä jo oli ja sain sellaisia oikein kokeilla. Käsittämättömän tukevavartiset ja luistelu niillä oli yhtä juhlaa. Taisinpa kotona joululahjatoiveita kyseltäessä mennä jopa niin pitkälle, että muita lahjoja en edes tarvitsisi jos ne vain kuusen alta löytyisivät. Juuta tai jaata ei tuon haaveen ympäriltä ilmoille lasauteltu joten pieni toiveikkuus virisi.
H-hetkellä jouluaattona pakettien seassa ei näkynyt sellaista neliskanttista laatikkoa jollaisessa tiesin NHL-luistimia myytävän. Mutta oli isohko laatikko jonka yksi sivu oli viistetty ja vilkas mielikuvitus antoi olettaa, että josko siellä olisi jotkin vielä paremmat luistimet, koska nimeni sen päällä oli. Ensikosketus pakettiin enteili huonoa. Se oli liian kevyt. Varsin innottomana revin paperit pois, ja kuulin korvissani Niilo Tarvajärven äänen:
-Jaa, kuulkaa, joo ja arvaatteko mitä sieltä tulee?
No, ei tullut hamsteria eikä minkään valtakunnan luistimia, vaan lukulamppu, höystettynä vielä toiveikkailla äänenpainoilla varustetuilla kommenteilla, kuinka nyt varmasti keskikoulun ensiluokkalaiselle alkaa koulukirjain lukeminen maittamaan näin hyvässä valaistuksessa. Silloin otti vähän pattiin...

Ai niin, sain minä ne NHL-luistimetkin sitten keväällä -73. Kun tulivat alennusmyyntiin jäitten jo ollessa sille talvelle mennyttä. Sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com