Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 30, 2022 20:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jäin tuossa Millyardin nelisylinteriseksi muutetun pikkukawan yhteydessä miettimään etujarrusatulan oikeaa sijaintia: haarukkaputken etenä vai takana? Tieteellisen tarkan tutkimuksen perusteella vaikuttaa että isommissa kawoissa tapahtui selkeä siirtymä etupuolelta takapuolelle 70-luvun lopussa - 70/80-vuosikymmenen vaihteessa (tieteellisessä tutkimuksessa googlasin Z1 ... erilaisia Z1000 tuolta aikakaudelta muutaman kuvan). Onko tuossa kyse enemmän jarrulevyn jäähdytyksestä vai muodista? monta syytä löytyy kyllä kun netistä yrittää kaivella, aina parempaan painonjakaumaan (keskelle/alemmas), mutta onko tuolla oikeasti mitään merkitystä, mutta taitaa etujarrusatula nykyään olla enimmäkseen haarukkaputken takana (tein tässäkin tieteellisen ja laajahkon tutkimuksen: katsoin kahta kuvaa: Kawasaki H2 2019 ja joku satunnainen kiinanskootteri, tulos 100 % tutkituista uudemmista pyöristä oli etujarrusatula haarukkaputken takana). Molemmissa on omat ulkonäkökysymykset, mutta ehkä enemmän riippuu siitä miten jarrusatula on muotoiltu ja maalattu.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 01, 2022 17:10 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Tästä jarrusatulain sijoittelusta muistaakseni joko MP-lehdessä tai TM:ssa joku toimittaja joskus pakinoi. Jonkinasteinen fysiikkailmiöetuisuus siinä jutussa vilahti, jonka mukaan oli parempi että satula ikään kuin nojaa alaputkeen jarrrutustilanteessa, eikä niin että satulaa tavallaan vedetään telarista poispäin. Tarkka sanamuoto on tietenkin unohtunut. Ja -70-luvun loppua oli se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 01, 2022 21:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Melkein jo aloin kehittelemään hienoa teoriaa päissäni että toisinpäin se vääntäisi haarukkaputkea suorempaan ja kompensoisi jarruvoiman aiheuttamaa taipumista - mutta kyllä se voima tietysti vääntää putkea aina samaan suuntaan, oli se yhdeltä puolen vetoa tai toiselta puolen työntöä. Mutta ainakin putkeen tulevet satulan kiinnitysrinkulat kestävät enemmän puristusta kuin vetoa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com