Nyt on sitten käyty koeajo H2 viimeisimmällä tulokkaalla H2 Ninja SX SE.. Tehokkain ikinä ajamani pyörä.
Biketeamilla oli koeajo päivä tänään ja pääsin vasta 117 km ajetulla H2:lla päästelemään.
Alunperin piti käydä yksi pätkä motarilla ja palata pikkuteitä pitkin lähtöpisteeseen, sitten iski piru
moottoritiellä, paluu tapahtui myös motarilla.. Ei tällä voi ajaa hiljaa, tai siis voi periaatteessa se on sietämätöntä kidutusta körötellä mittarinopeuksia.
Herran pieksut
sitä koneen ruutimäärää, tuli ihan mieleen tuo liki 40 vuoden takainen ensiajokokemus muinaisella H2:lla. Polvet eivät vaan tärisseet koeajon jälkeen, mutta aivan mahtava kokemus.
Shifteri vielä tehosti kiihdytyksen tunnetta, isompaa kaasu päällä pesään, toivoen/peläten että ei kai se enempää kiihdy. Väärin, kyllä kiihtyy, vaihteella ei ollut väliä.
Kaikesta huolimatta ajo oli hallinnassa koko ajan, alusta ja jarrut olivat tehtäviensä tasalla.
Ajoasento oli aika tukala vain käsien osalta, pienemmillä nopeuksilla alkoi puutua heti, mutta vauhti korjasi reilun etunojan kiinnipitoon. Oudolla tavalla aivan tautisen-syntisen hyvä fiilis.
Kate toimi yllättävän hyvin, ei paljon tuuli suhissut kovaakaan ajaessa.
Eniten ajaessa pelotti seuraamus jos valtiollinen poliisi olisi verekseltään saannut, mittari näytti aika huikeita lukemia pienenkin ripeän kiihdytyksen jälkeen.
Tätä pyörää ei voi Suomen teille hommata, kortti lähtisi varmasti alle viikossa..
Silti parasta huumetta, mitä nahkahousut jalassa voi tehdä !
Jos ikinä, ukko
Kawajumala, jos edes kerran elämässä pääsisi H2R kokeilemaan, en enää muuta pyytäisi. Jos tuo 200 hv tuntui tuolta, niin 326 hv olisi jotain taivaallista.
Tai jos saisi edes tuon padan Z1000 raamiin kiinni.
Tulevaisuus on ahdetuissa kattiloissa, Kawasaki on kyllä osoittanut osaamisensa, jälleen !