Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 09:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä kuski mokaa?
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 08:35 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Löysin videopätkän, jossa mopo lähtee mielestäni omituisesti käsistä.

http://videos.streetfire.net/video/183AD676-4A34-40C9-81FB-6DC26EA82722.htm

Suoraansanoen en tiedä mikä tuossa saa perän heilahtamaan.
Voihan se tietysti olla, että kuski vahingossa lukitsee takajarrun, mutta kun ei se oikein siltäkään näytä.
Tuossa voblausvaiheessa näyttäisi kyllä vähän, että takarengas olisi tyhjä, mutta enpäs ole varma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 08:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Osuisiko takarengas johonkin erityisen liukkaaseen kohtaan, kuten öljyläikkään tms. :?:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 09:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Syynä on takarenkaan kitkan katoaminen kiihdyttämisen takia. Ihan sama ilmiö kävi aikoinaan B-illassa Vauhtitiellä erään 12R Kawakuskilla kun yritti n. 100 km/h vauhdista saada takarenkaan sutimaan, peli teki rajut vobblauksen heti ja tilanne karkasi kuskin käsistä ja pyörä heitti kuskin selästään, kaatui ja liukui pitkin asfalttia.
Perimmäinen syy videon lippaan on kokematoman kuskin väärä vastaohjaus, pyörä oli pitänyt pitää voimasladissa ja ohjata sivuttain kulkemaan ja sitten rauhallisemmalla löysäämisellä palauttaa ruotuun. Nyt kuski teki liian voimakkaan vastaohjauksen ja siitä lähti liikkeelle hallitsematon S-kuvio, joka voimistui nopeasti, eikä siinä riitä kenenkään reaktiot tuon ZZR:n geometrialla tilannetta korjaamaan. Hyvällä ajettavuudella on hintansa ääritilanteissa.
Sateella noita on hyvä harjoitella, silloin ne tulevat nopeammin esille ja vähemmillä tehoilla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 09:29 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
... ja hiekalla.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2006 09:30 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
No joo, itellä pyörä meinas kerran heittää selästä, mutta vauhtia oli enintään 50km/h. Syynä oli yritys nostaa keulaa kytkimen avustuksella, mutta kytkin ottikin pitoa äkkinäisesti, ja kierroksia oli liikaa, jolloin sekunnin murto-osassa minulla on takarengas puoli metriä sivussa ajolinjasta.
Se oli niin nopea heilautus, että siinä ei olisi ollut tilaa enää jatkaa powerslidea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2006 21:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 01:33
Viestit: 3
Paikkakunta: Turku
mä näkisin et tässä on sellanen tilanne että takapyörä pikkusen vippasee ja kuski pelästyy sitä ja ei tee vastaohjausta vaan yrittää kallistaa vaan ja vielä jalankin ottaa tapilta mikä on virhe liike ... pitäis vaan työntää vasemmalla ja kaasua sopivasti niin ei olis käyny kuinkaan . nyt tuli vaan turhia kolhuja ... onneks ei ukko lentäny aidan yli.

_________________
honda


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 05, 2006 13:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
joo samaa mieltä edellisen kanssa - eihän tuossa mitään erikoista, pikku lipsahdus vaan ja kuski panikoi. Näki kierrosmittarista miten pisti pienempää ja sitten lähettiin - vaikkei ehkä niinkuin kuski meinasi.

Tuollasia lipsumisia on sattunut jonkun verran itelleki ja onhan se aina aika veret seisauttava tunne, kun ei oo niin kova jätkä että hallitussa sladissa uskaltaisi ajella. Kuitenkin se aina varoittaa ennenkuin lähtee ja näyttäisi, että tuossakin oli sellainen "varoitus" vaan, ihan se ois näpeissä pysyny jos kuski ei ois alkanu sykyilemään.

Aika polkupyörä/mopo-osaston juttuja ottaa jalalla vastaan kun vauhdissa vähän horjahtaa. Toisaalta joskus jalka pelastaa: kerran tökkäsin jalan eteen ja sain pyörän takaisin pystyyn, mutta se oli "viimeinen keino" kun oltiin jo aika kallellaan. Öljyä tiellä ja etunen alta, n. 40-60kmh. Oli töppönen aika kipiä jonkun aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 05, 2006 14:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Suattoipa olla jotain hiekkaa tms. tiellä ja sopivasti kaasua samalla hetkellä. Eipä siinä näemmä muuta tarvita. Tuollainen voi sattua kelle tahansa ja koska tahansa. ´Lets be careful out there` :o

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 05, 2006 16:08 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Eipä näy klippi täsä mun matolaatikossa, joten olen samaa mieltä että mopo lähti käsistä kun ei jäbä osannu varoa!

:P

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 05, 2006 20:01 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Vaikea arvata miksi lähti perä vippaamaan. Tossa tilanteessa aika luonnollinen reaktio itse kullakin tuo jalan irtoaminen jalkatapilta, irtoaa usein noilla RR-kuskeillakin, kun kiire tulee. Paha paikka, kurvi ja muuri edessä, ei siinä paljon ennnakoivan ajon kurssin oppeja ehdi kelailemaan. Kaiken kaikkiaan aika erikoinen video, hämääntyiköhän kuski vieressä ajelevan kuvaajan touhuista?

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 19:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
niko kirjoitti:
joo samaa mieltä edellisen kanssa - eihän tuossa mitään erikoista, pikku lipsahdus vaan ja kuski panikoi. Näki kierrosmittarista miten pisti pienempää ja sitten lähettiin - vaikkei ehkä niinkuin kuski meinasi.

Tuollasia lipsumisia on sattunut jonkun verran itelleki ja onhan se aina aika veret seisauttava tunne, kun ei oo niin kova jätkä että hallitussa sladissa uskaltaisi ajella. Kuitenkin se aina varoittaa ennenkuin lähtee ja näyttäisi, että tuossakin oli sellainen "varoitus" vaan, ihan se ois näpeissä pysyny jos kuski ei ois alkanu sykyilemään.

Aika polkupyörä/mopo-osaston juttuja ottaa jalalla vastaan kun vauhdissa vähän horjahtaa. Toisaalta joskus jalka pelastaa: kerran tökkäsin jalan eteen ja sain pyörän takaisin pystyyn, mutta se oli "viimeinen keino" kun oltiin jo aika kallellaan. Öljyä tiellä ja etunen alta, n. 40-60kmh. Oli töppönen aika kipiä jonkun aikaa.


Juu se on aika vaistomainen refleksi, mutta tossa videon tapauksessa kaverilla on kunnolla perse ilmassa penkistä. Siinä on aika sama mitä tekee, kunnes takalisto laskeutuu takaisin penkille :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 08, 2006 20:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 15:55
Viestit: 8
Paikkakunta: kaarina
Minun mielestäni pisti juuri ennen pienenpää sisään,perän pito helppas hetkex,ja loput kuskin panikoimist :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2006 09:56 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 22:34
Viestit: 16
Paikkakunta: Hyvinkää
Huolimaton vaihto ja laatikko käy "välivapaalla". Kuski ei ehdi reagoida vaan pitää kaasun auki ja kun veto palaa vaihteen uudelleen kytkeytyessä tapahtuu pidon menetys, paniikki, kaasunlöysäys, woblaus, matkustajaksi siirtyminen ja lopulta BÄNG!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2006 22:03 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
näin se oli. nurin meni. jotkut puhuvat konttaamisesta. on sitäkin. jälkeenpäin nurinmenon. monet kaatumiset johtuvat pidon menetyksistä, oletteko huomanneet. ne jotka eivät johdu pidon menetyksistä ovat usein kuskin virheitä tai panikointia eli puukäsi tai rautahartialukko. videoa en ole kattonu, mutta monia muita kyllä. yhdyn edellisten pielimiteisiin. persiö ja pöriö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com