Kawazi.Net
http://www.kawazi.net/forum/

KLX 250 Vol. 2
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=7552
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Joulu 01, 2012 19:52 ]
Viestin otsikko:  KLX 250 Vol. 2

Joskus tuli tekstailtua sivuille seuraavaa:

"Itteä harmittaa kun tuli joskus luovuttua KLX 250 -80 mallisesta enskasta, oli meinaan huima peli enduronastoilla varustettuna kaikilla 23 hv ulosannettuna, vaikka täytyy myöntää että joskus harvoin välillä vei pyörä miestä, eikä toisinpäin. Köykäinen oli sekin, 106 kg kuivapaino, tuon vuoden malli oli tyyppihyväksytty ilman vilkkuja (miesten malli ;D ) Enivei, kiva puputin se oli kumminkin, ehkä jos joskus sellainen vastaan tulisi, voisin sellaisen jouset ja jarrut päivitettynä kelpuuttaa alleni."


Nyt sitten tuli tehtyä se mikä on jäännyt kaivelemaan kaikki nämä vuodet :takoo: , eli tuli tilaisuus hommata jälleen KLX 250, tällä kertaa -81.
Vähän niinkuin sikaa säkissä lähdettiin kaverin kanssa peräkärryn kera kohti Kankaanpäätä, jossa tuollainen ajokki olisi kaupan. Peli oli ollut samoilla bensoilla -11 lähtien joten käyntiin ei saatu kylmässä hallissa kuin kaatamalla loraus bensiiniä sylinteriin. Pörähtihän se hetkeksi, joten purkua ja putsausta tiedossa.
Koneremonttia oli koneeseen tehty Kulmalan Juuson toimesta, joten uskalsin ryhtyä kaupantekoon pelistä. Rempan jälkeen oli ajoa ollut kuulemma aika vähän.
Peliä oli maalailtu uudestaan Lime Greenillä, mutta tankista oli maali lohkeillut osin irti. Ämpärimuoviin ei taida oikein maalia saada pysymään, alla paistoi haalentunut alkuperäinen Lime Green muovi.
Takaloksu oli saannut halkeaman, täytyy joko hakea uutta, mutta vanhaa joutuu parsimaan ennen sitä. Loksu on pidempi tässä B-mallissa työkalupussin vaatiman tilan vuoksi.
Muuten peli vaikuttaa ihan kelpo projektilta.
18" ja 21" nastarenkaat joutuu vielä hommaamaan, niin pääsee taas nauttimaan kaikkien näiden 20 vuoden jälkeen. :pappa:

Kirjoittaja:  Mosanmasa [ La Joulu 01, 2012 20:58 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Onneksi olkoon, taisi tulla joulupukki Masalle jo vähän etuajassa. Mielenkiintoista, vauhtia ja vaarallisia tilanteita tiedossa tulevaisuudessa. Mukava kuulla, että asvaltin ulkopuolinenkin elämä edelleen viehättää! Uteliaana seurataan projektin etenemistä.

Kirjoittaja:  Raato [ La Joulu 01, 2012 23:47 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Onnittelut Gooselle KLX:n johdosta - nyt vain vanhoja muistoja verestämään :moto:

Kirjoittaja:  coistinen [ Su Joulu 02, 2012 02:20 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Kadonnutta nuoruutta oltu etsimässä :yesyes:
Eivaiskaan, Onnittelut hankinnasta!
Melko kevyt on peli, radalla voi olla yllättävn nopea.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Joulu 02, 2012 10:30 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tuossa klipissä sellainen vetää crossikisan kärjessä koko ajan...
http://www.youtube.com/watch?v=DSWBTeAguTU
Tässä fiilistellään muuten vaan :yesyes:
http://www.youtube.com/watch?v=UVmae0LTKI0

Voipi olla että näin 20 vuoden jälkeen saattaapi olla osat vaihtuneet tuon pelin viemisen kanssa, taitaa pyörä viedä miestä suuremman osan aikaa, eikä niinkuin aikoinaan. Pyörän kunto on pysynyt samana, kuskin ei ainakaan kohentunut :D näinä vuosina.
Saapahan kunnon hien aikaiseksi ja pääasiasahan on että miehet viihtyy. :oujee:

Kirjoittaja:  Hannu [ Su Joulu 02, 2012 11:13 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Jim Goose kirjoitti:
Voipi olla että näin 20 vuoden jälkeen saattaapi olla osat vaihtuneet tuon pelin viemisen kanssa, taitaa pyörä viedä miestä suuremman osan aikaa, eikä niinkuin aikoinaan. Pyörän kunto on pysynyt samana, kuskin ei ainakaan kohentunut :D näinä vuosina.
Saapahan kunnon hien aikaiseksi ja pääasiasahan on että miehet viihtyy. :oujee:


Juuri tästä ajattelin sua varoittaa, eli nykyisin sulla on muutakin jäykkää kuin käytös :surrender: :fu:

Kirjoittaja:  JAMPPERI [ Su Joulu 02, 2012 20:00 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Jim Goose kirjoitti:
Saapahan kunnon hien aikaiseksi ja pääasiasahan on että miehet viihtyy. :oujee:


Heh, miekii viihyin Lappeenrannan keskus-sairaalassa 5 kertaa ja tuli sielläkin hiki päälle (tuskan hiki) kun polven moottoriurheilun parissa teloin kylläkin kelkalla mutta enskaa harrastaneena laji on aivan mahtava tai oli niin pitkään kun pystyi ajamaan, vieläkin tekis mieli joku kurapyörä hommata ja ihan vaan vähän käydä...

Onnea uudesta härpättimestä :kuusi:

Kirjoittaja:  tuoppi [ Su Joulu 02, 2012 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Olihan meidänkin kuppella parisenvuotta sitten tuollainen 80-luvunalun 250cc crossi, tosin CZ merkkinen...mutta sese vasta oli kummavehje. Ihan helvetin jyrkkäluonteinen! Kaasussa ei ollu kuin 2 asentoa, on ja off,....ei sitä ainakaan mitenkään muuten pystynyt ajamaan. Ja käyntiäänikin muistutti eniten niinko olis peltiämpäriä paukuttanut....aika elämys sellaiselle joka ei ollut aikaisemmin kokenut moista! :help:

Kirjoittaja:  hansci [ Ma Joulu 03, 2012 12:19 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Katos El PreZ1denteä, onnea vaan perheenlisäykselle! :kiss: Poikkeehan joku päivä Tallilla, siellä on varastoituneena jotai kurapyöräkawojen lokkareita(kin). Ja Juutuupista joskus merkillepanin työläännäkööstä muovipinnan entistämistä: http://www.youtube.com/watch?v=KJb5IPOx2l0

Älä taita luitas sen kuntopyörän kanssa, :cycle: itellä meinas käydä taannoin käpy crossimopoa (125cc... :shock: ) pitkästä aikaa tyypätessä. Jo kesäkelissä.. .

:heppa:

Kirjoittaja:  Mosanmasa [ Ti Joulu 04, 2012 11:47 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Jäi vielä kuulematta, onko KLX ihan kilvissä. Täytyy nimittäin varautua, jos tulee jossain kurvissa sladissa vastaan!

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Joulu 04, 2012 18:16 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

KLX on ihan kilvissä ja paraikaa puoli pyörää purettuna, onhan siinä kaikenlaista laitettavaa. Tänään tuli Stormilta Kendan kumit 25/22 mm nastoilla, rupeaa jää lentämään kun noilla pääsee tietä sahaamaan. Lyhyen kantaman rakettihan tuo on, pitemmät siirtymät olivat jo tuolloin 20 vuotta sitten aika puuduttavia ja asfalttipinta aika paha ajaa, mutta kun metsään pääsi, niin :kk: voi sitä riemua.
Täytyy varoa niiden luiden kanssa, mieli taitaa olla kroppaa nuorempi :''
Täytyy Hancki tulla katsastamaan niitä takaloksuja jossain vaiheessa

Kirjoittaja:  Frank00 [ Ti Joulu 04, 2012 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Onnittelut vain hienon pyörän hankinnasta !! Peli kasaan... ja sitten, vain spooriin :tooth:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Joulu 05, 2012 19:06 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tänään saapui ameriikasta asti ebaystä ostettu KLX 250 Owners manual & Service manual. Ekaa kertaa elämässäni tilasin mitään euroopan ulkopuolelta, vähän jänzkätti, mahtaako saapua, mutta tuli se Ohiosta asti http://www.johnnysvintagemotorcycle.com firmasta.
Vielä kun löytäisi jostain 440 mm silmävälillä taakse paremmat iskarit, peliin oli vaihdettu jotkut toiset vanhat kiinteillä lisäsäiliöillä varustetut pamput, jotka ovat parhaat päivänsä nähneet.

Kirjoittaja:  Tero k [ Ke Joulu 05, 2012 20:57 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Yleensä jenkit lähettää tavaran100% palautenumerostahan sen näkee.
Yhtään pakettia ei ole jäänyt tulematta,ja muutaman olen 3vuoden aikana tilannut,100 tai jotain :vislaa: eka kerran kun reklamoin niin tuli korvaava osa kolmessa päivässa springfieldistä kotiin asti,äijän nimi oli vielä Bart. ;)

Jonnysvintage on tuttu.Suosittelen.

Kirjoittaja:  coistinen [ To Joulu 06, 2012 17:03 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Eniten noissa lähetyksissä alkaa jännittämään kun Itella pääsee niihin käsiksi, siinä voi tapahtua mitä vain pientä.
Yhdessä paketissa Itella tulkitsi konekirjoitetusta tekstistä katuosoitteen i-kirjaimen l-kirjaimeksi, henkselit osoitelapun yli ja pakaasi takas jenkkeihin! Pyysin lähettäjältä kuvan osoitelapusta ja liitin sen reklamaatioon Itellalle, eivät osanneet vieläkään kirjaimia lukea vaan väittivät osoitetta tuntemattomaksi :takoo: mutta antoivat hyviä ohjeita :yesyes:
Isoilla kirjaimilla selvempää? kun lähettäjä yleensä tulostaa osoitteen esim PayPal laskusta niin sinne vaan valmiiksi osoitteen oikea muoto.
Tässä osoitemalli minkä Itella osaa? lukea :hammer:

COISTINEN LASSE
RAHAPAJANKATU 1 A1
FI-13300 ANKKALINNA
FINLAND

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Joulu 09, 2012 18:40 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tänään pääsi potkimaan peliä viimein tulille. Hyvin pörähti, kaasarissa hieman aaltoilevaa käyntiä, joka koneen lämmetessä hieman parani. Luisti ehkä horii välillä ilmaa ohitse, riippuen kuinka kaasua löysää, välillä jouto jäi hieman korkeelle ja välillä ok. Pieni kaasun muutos vaikutti palautumiseen.
Muuten tuttua pärinää vuosien takaa :kk:
Tankin hana oli joku mopon hana, pitää hommata joku asiallisempi tilalle. Kokoero kaasarin sisääntuloon verrattuna useita millejä. Kaasariin meni 8 mm letku hyvin tippatankista ruokittuna.
Koneessa uudet Delvacit ja K&N öljyfilsu. Piikkipyörät vanteilla (joutuu ketjusuojan ehkä poistamaan, nastat hankaa kylkeen) akku uusi paikallaan, hieman piti modata kenkä liittimiä abikoiksi, kun akussa oli sellaiset.
Valot pelittivät koko 6 Voltin voimalla kierroksien mukaan. Lyhyet oli pimeenä, ehkä polttimo vika. Takajarrulla oli vain valokatkaisija, edessä puuttui viimeinen oksa, jossa kytkin sijaitsee, isomman Kawan malli taitaa käydä (kannibalismi uhkaa z 1000 :twisted: )
B-malli on alunperin vilkuilla varustettu, on siksi akulla varutettuna vanhaan A- malliin verrattuna. Vilkkuja ei ollut ostohetkellä, ehkä jos sopivat 6V vilkut vastaan tulee.
Kunnon crossipukki pitää hommata jatkossa huoltohommia varten.
Takaloksua joutuu fixaamaan ennen ajoja.
Vakuutus (liikenne) ei ollut pahan hintainen IFillä, reilun 100 e ympärivuotinen ST:n 70% bonuksilla.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Helmi 10, 2013 12:15 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Dodiin.. Uutta iskaria ja hanaa on asennettu paikoilleen, mutkien kautta kumminkin. Hanan tilasin CMS:ltä ja malli oli muuttunut hieman alkuperäisestä. Hana meni paikalleen 2 x 6 mm pultilla ihan okei. Hanassa oli itsessään pyöreä O-rengas ja CMS katalokin mukaan tarjosi ovaalia O-rengasta jonka luulin kuuluvan ko. hanaan. Noup, eipäs tietenkään. Oli vissiin alkuperäisen hanan O-rengas, hukkaostos kumminkin. Tankkia sitten tarjoamaan paikalleen, hanan lähtö "fiksusti" hana takana alaspäin sojottaen, aivan liki kaasuvaijerien vivustoa. No sain 8 mm letkun kumminkin ujutettua paikalleen ja laitoin läpinäkyvän bensafilsun hanan ja kaasarin väliin, lähinnä ilmaisemaan bensatilannetta, näkee vilaisulla liikkuuko soppa vai ei.
Iskarien kanssa oli vastoinkäymistä koko tilauksesta lähtien. Käännyin Team Orthenin puoleen pamppuongelmani kanssa. Siellä todettiin että ainoat pamput taitaa löytyä jenkeistä, Progressive Suspensionin tuotteista, eikun tilaukseen. Piti maksaa vielä etukäteen 370e :shock:
Eikun odottelemaan... Vajaan kuukauden päästä tuli soitto, iskarit on tulleet. Innosta puhkuen hakemaan. laatikko liikkeessä auki ja iskarit tosiaan olivat siinä.. Jousia ei vaan ollut :? Myyjä naputtaa taas taikalaatikkoa ja huomaa että ne on erikseen myytävät. Paketti kiinni ja hyllyyn odottamaan niitä jousia :storm: Taas vajaan kuukauden päästä soitto että jouset ovat tulleet. Sovittiin jo aikaisemmin että laittavat jouset paikalleen ja näin olikin tehty. Jousista jäi maksettavaa vielä 80e ja onnellinen iskarin omistaja otti paketin kainaloon ja tallille suunta.
Iskareita sitten sovittelemaan paikalleen ja kuten arvelinkin ei taaskaan homma mennyt kuin amerikkalaisessa elokuvassa (vai iskaritehtaassa :eitieda: ) Iskarien yläpäät olivat jousipakan takia aika leveät ja runkoonhan ne ottivat kiinni. Alkuperäisissä pampuissa jousipakka alkaa vasta 100 mm yläpäästä lähtien ja pyörässä paikallaan olleet iskarinkuvat oli jouduttu prikoilla shimmaamaan toista senttiä ulos yläkorvakkeesta, ollen kiinni vain n. 10 mm matkalta tuettuna. Noissa pampuissa oli vielä helmityyppiset holkit molemmissa paissä, joten ne pystyi laittamaan vinoonkin, kun pampuissa oli vielä 15 mm pituusero, ei paketti herättänyt suurempaa luottamusta, etenkin kun alapään 12 mm holkit olivat 10 mm pultilla kiinni, ihme myyntivirityksiä.
Homma ratkesi asentamalla nuo uudet iskarit ylösalaisin, tällöin alapään jousettomat osat, jotka olivat kapeammat, istuivat yläpäässä pyörään erinomaisesti. Lattialla käsin kokeillessa en huomannut vaimennuksessa mitään eroa kumminpäin jousia paineli, joten kiinni vaan.
Nyt alkaisi peli vasta olemaan välttävässä ajokunnossa, muut hommat ilmenevät sitten ajan kanssa, kun pääsee tositoimiin :cycle:

Kirjoittaja:  GTRwing [ Ti Helmi 12, 2013 13:15 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

No perkules, kyllä mutapäristin pitäis olla aina valmiudessa...

Itsellä nuoruusvuosina oli noita su.....keltasia :spank: ja niillä sitä piiskattiin jäätä ja hiekkaa keskisuomessa. Räminöitä 125 - 500 ja stereoperä PE250. Kawoja ei tohon aikaan niin usein näkyny ja toi KLX ois ollu kyllä kiva ja erikoinenkin siihen aikaan (tais olla ainoita nelareita jotka oikeesti oli maastokelpoinen). KDX 175:sia oli joitain seudulla.

Nykyään edelleen Rämisee 80-luvun alun vehkeillä, pari 125 vesipiikkiä ja RM465 mutta kaikki viel vähän osina ja kaverin kanssa puoliksi -> voip olla että tuo 465 kerkee viel talven aikana pärähtää, kytkinkruunu oli ongelma mut teetettiin billet sit.... nyt ois vielä takaiskari-ongelma (netkun perkeleet orkkikset ei ole tehty niin huollettaviksi).

Eikun päitsiin treenaamaan...........vois sit 200 metriä lähdöstä keskeyttää ensimmäiseen kiveen :cycle: , antaa väkisin periks :surrender: ja kaivaa hikisenä keskeytyspullon :drunk:

Ei tarvitses edes huoltoautoo tai varaosia!

Kirjoittaja:  kawabata [ To Helmi 28, 2013 13:07 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

onnittelut perheenlisäyksestä. vastoionkäymisten kautta voittoon, meni joki ikiwanha sanonta. miksei klx tai vastaava itteeki voisi kiinnostaa. sopivasti matalaviritteisenä kestäisikin muutaman lenkin, mutta puuhaa nuissa enskoiussa riittää aina, mitä seuraillut erilaisia enskoja tai ajamista harrastavia vuosikymmeniä. jos katupeli kaipaa huoltoa tai remonttia esim. kerran kesässä ja talvessa, niin enska vähintään kerran viikossa ja melkein joka päivällekin jotakin puuhaa on jos haluaa paljon ajaa. ittellä oli piikki-iässä ts125 katuenska ja kyllä silläki oli mukava koluta polokuja.

Kirjoittaja:  AV [ Ti Kesä 04, 2013 06:29 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Pitkään emmin, voiko tätä ketjua jatkaa, mutta kun tuolla CZ:kin mainittiin ja tämä viimeisin hankintani aihetta ainakin jollain tavalla sivuaa, niin annetaan palaa. Harley-Davidson-merkkinen moottoripyörä ei ole enää taloutemme ainut ns. off-roadpeli, se sai kaverikseen tällaisen varsin oudon näköisen kapistuksen, ja outous nykyisen omistajan tapauksessa suorastaan kuuluu asiaan. Japanilaisvalmisteinen kuitenkin, joten perimmäisestä harhauskosta ei ole livetty lopullisesti. Ja kuvassa näkyvä takaroiskeläppä sai luonnollisesti äkkilähdön ensipuuhastelujen lomassa. Muuten hupaisahko moottoriajoneuvo.

Liitteet:
01062013114 Tawaton 2.jpg
01062013114 Tawaton 2.jpg [ 295.9 KiB | Katsottu 9353 kertaa ]

Kirjoittaja:  hansci [ Ti Kesä 04, 2013 10:07 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Ahaa! Alkaako jo porukka ajokalustohankinnoin panikoida Aivopieru-Kyllösen
viimeisimmästä ilmavaivasta?

"..liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) varoitti toissa tiistaina MTV3:n
Huomenta Suomi -ohjelmassa, että osa nykyisistä asfalttiteistä voidaan joutua
muuttamaan sorateiksi.."
:hammer:
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotima ... 04/1746007

Ja johan tonne oli saatu valjastetuksi joku "asiantuntija" ylistämään hyvää, suorastaan
fantsua ideaa... :proots:

Ai niin, myönnetään myönnetään; onhan se allekirjoittaneellakin Pikkuketterä
(G4TR TrailBoss 1973) valmistumassa hitaasti mutta varmasti. Paino sanalla
"hitaasti"... :oops:

:heppa:

Kirjoittaja:  hansci [ Ti Kesä 04, 2013 10:11 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

PS: Tuo jäsen AV:n Y****a TW näyttää itse asiassa ihan hauskalta Sorateiden Virtuoosilta...

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Kesä 04, 2013 15:13 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Musta toi näyttää mönkkärin ja enduron ristisiitokselta, pysyy varmaan suon päällä hyvin. Nythän on muotia ne läskirengas polkupyörätkin.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Syys 22, 2013 16:50 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Ruskaretki Mean Streakilla heitetty lappiin, jossa pääsin ajelemaan KLX:llä (jonka jätin pohjoiseen kärrykyydillä kesällä) pitkin syksyisiä metsäteitä. Aivan mahtava peli uusilla nappularenkailla päästä vetämään. Keväinen bensa aiheutti hieman detonaatiota kuumalla koneella ja kovassa rääkissä kytkin turposi hieman (Delvacit koneessa) eli kahvaan tuli loysiä koneen kuumetessa.
Viimeisenä syyshuoltona laskin vanhat keväiset bensat Meanien tankkiin ja kaadoin uutta pienkonebensaa tilalle ja kävin heittämässä uuden rundin vetää pannu kuumaksi. Nyt olikin uusi tahti käynnissä, detonaatio oli pois ja peli vastasi kaasuun paremmin. Innostuin siinä sitten vauhdilla vetämään metsäautoteitä ja eksyin paluumatkalla yhdestä risteyksestä ja edessä häämöttikin suolenkki, eikun hanaa, yli vaan ja johan alkoi ilma täyttymään suosta ja peli eteni kovemmalle maalle, jossa pääsi kääntymään takaisin, sama setti uusiksi ja peli olikin sitten pesua vaille, rapaiselle soistuneelle Kawalle.
Meanieta etelään päin ajellessa hiipi mieleen :twisted: hommata vielä isompi Enska (KLR 600-650) jolla voisi heittää pitempiäkin matkoja. Voisi käyttää enempi sorateitäkin, kun Meanie tuntuu niitä vieroksuvan, tai ainakin kuski tuntuu niin tekevän. Jotenkin nuo pohjoiseen menevät pääväylät alkaa olemaan aika kolutut 30 vuoden ajalta, tekisi vaihtelu terää tässäkin.

Kirjoittaja:  jarno78 [ Ti Loka 22, 2013 21:07 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tuo pikku kawa jää todennäköisesti mulla ihan kuntoilu käyttöön, matka pyöräksi pitäs löytää 125 cc tahi 250 cc 2t kawa ja kurapyörä tietty, hancillahan runkoja on tallin seinät pullollaan et motti uupuu :laalaa:
Eli tuo pikku kawa on 94 kmx 125 cc mut näissä vanhemmissa enemmän fiilistä, siksi tunska ss on toinen ajopeli

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Heinä 28, 2016 15:33 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Taas pitkästä aikaa pääsi taas enskan kanssa lapin metsäteitä koluamaan. Kuinka ollakkaan, alkoi peliin istutettu jonkun toisen pyörän käynnistyskiksiin hepattu kempin liimahefti alkoi antamaan periksi ja lopulta useista ylimomenttiin kiristetty pulttikaan ei jaksanut pedaalia enää pidellä, vaan alkoi sutimaan yli. No siihenhän ne ajot sitten jäi ja CMS:n sivuille pläräämään ja tilasin maailman toiseksi viimeisen kiksin suolaiseen 180 e hintaan.
Itse käynnistysakselissa oli spoorit ehjinä, vain akselin päässä oli kempin liiman jäänteitä. Niistä pääsee Dremel käsittelyllä eroon.
Aikaahan tähän taas menee tovi ennenkuin takaisin tänne lapin perukoille pääsee.

Uudempaa voimanlähdettäkin on toki tullut haaveiltua tähänkin. Kawan 250 Super Sherpassa olisi voimanlähde joka voisi aika pienillä muutoksilla tähän saada. Siinäkin on ilmajäähdytteinen 1 pyttyinen, tosin 4 venttiilikannella. Tehot aika samaa luokkaa elikkä 23 raakaa heppaa. Niitä vaan ei näille leveysasteille ole koskaan raahattu.
Keulapäivitys levyjarrulliseen tuntuisi myös olevan edessä, eri asia on sitten mistä löytää metrin pitkät keulaputket tuohon härpättimeen. Takaiskareissakin oli työ saada 23 tuumaiset pamput taannoin.
Paremmat öljyt laittelin kanssa koneeseen, nyt ei kytkin kuumana enää oikkuillut.

Kirjoittaja:  AV [ To Helmi 23, 2017 07:20 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Joo kyllä, vieläkin uhkarohkeasti toimeudun tänne esittelemään, mitä enskarintamalle kuuluu. Tai, tämähän on lähinnä Adventure-bike, jotka kovin suosiossa ovat nykyään. Pientä suunnitelmaa voimanlähteensä piristämiseksi on vireillä, kunhan Saksan suunnilta vastailevatten.

Liitteet:
TaWaton 2017.jpg
TaWaton 2017.jpg [ 122.92 KiB | Katsottu 5788 kertaa ]

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Helmi 23, 2017 19:22 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tänään tuli puuhasteltua KLX:n uutta käynnistyskiksiä paikalleen. Siinä muutaman pultinpään kierteen tuhottuani, huomasin missä kiikasti. Olin työntänyt kiksiä booreille liian syvään, jolloin pulttiura ei ollutkaan kohdalla. Oletin että kun akselin pää on tasalla, tulisi pultin kiertyä paikalleen. Aikani niitä paskaksi sorvattuani ja kirottuani havaitsin erheeni ja kiersin lopulta pultin nätisti paikalleen.
Hyvin tuntui kiksi toimivan ja asettuvan nätisti lepoasentoonsa, meinasin ruveta sitä pakkasen keskellä riipimään tulille, niin havaitsin jokakertaisen puolivuotisen ajotauon aiheuttaman bensaletkun hapertumisen ja tuumailin hiljaa kiroten että taisi mennä ens suveen sekin yritys :miekka:

Tyydyin sitten vaan latailemaan muxujen 110 Klx:n akkua kun sekin jäi viimeksi paikalleen kytkettynä itseään purkamaan, hyvin se otti vielä latausta vastaan.

Ensi suvena aiheesta lisää, ehkä.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Helmi 20, 2018 15:43 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Tänään raottelin varaston ovea, siellä se KLX köllötteli sivutuellaan, mihin sen suvena jätin, -20 raatia pakkasta ei houkutellut edes yrittämään tulille.
Muutenkin jo potutti valmiiksi, katolta lumia pudotellessa flunssan kourissa. Lunta reiteen asti ja kolan repsottavia reunoja välillä korjaillen mitä ihmeellisimmillä virityksillä. :kivi:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Heinä 01, 2018 19:24 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 250 Vol. 2

Sama paikka, 40 astetta enempi, nyt helteiden lomassa lomalla pitkin viikkoa puksutellut KLX pitkin hiekkateitä ja asfalttikin pakosta. Harvinaisen puuduttava peli asfaltilla lujempaa vetää. Tärinät kiitettävät kapealla penkillä turruttaa.
Ärsyttävän huono lähtemään kuumana käyntiin jos stumppaa pelin. No onpahan hyvä kiksi kumminkin mitä potkia. Vanhoilla pienkone bensoilla ajellut, saapahan niitäkin vähemmäksi. Ei paljon 2 vuodessa ole huonontuneet. Normisopan olisikin saannut raaputella irti kaasarista.

GTR reissupelinä taas ison tien kulkijana taas asfaltilla omassa elementissään.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/