Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 18:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ostin uuden moottoripyörän
ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2014 20:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Kyllä näin tapahtui, mutta silloin oli allakan kulmassa päivämäärä 10.12.1979. Maanantaina töiden jälkeen meni tuohon naapuri kaupunkiin kauppoja hieromaan ja niihän siinä kävi reilun 2 tunnin vääntämisen jälkeen oli tehty kaupat uudesta Kawasaki z1300:sta.

Hinta oli 36 900 mk ja wingistä (vm -77) sain vaihdossa 27 900 mk, joten väliraha oli 9000 mk. Sain melkein saman rahan (36 900 mk) vuodessa palkkaa metallimiehenä. Mutta koskaan en ole kauppaa katunut.

Saisippa vielä samanlaisen kawa ostaa uutena, niin vaikka pakkivekselin tekisin.

Kyllä on 35 vuotta nopeasti kulunut!

ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2014 06:18 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Mukava tarina Ukilta ja seurauksetkin lienevät olleet hyvin mieleiset, puhumattakaan "joululahjan" tasokkuudesta. Itse tuolloin ajelin vielä Minillä, hautoen kuitenkin mitä mahtipontisimpia mp-suunnitelmia kahden tuhannen markan kuukausipalkalla ja sillähän ei ihmeitä saatu aikaan. Tähän voisi ollakin paikallaan jatkaa juttuketjua, mikäli merkittäviä päivämääriä itse kullekin mieleen tulee, eli antakaapa tulla vaan. Itsellä ne ovat sattuneet maaliskuun alkuun, joten palaan asiaan silloin. Voihan olla että aivan kaikesta ette vielä ole perillä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2015 05:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No niinhän se unohtui maaliskuun 5. päivä jorinoida, mutta ko. päivämäärällä vuonna 2003 tein kaupat elämäni ensimmäisestä uudesta, (joskin ylivuotisesta), mutta ajamattomasta moottoripyörästä. Piti olla säästävinään rahaa 50-vuotislahjaa varten ja sitten viimeistään tehdä tämä ennenkuulumaton teko, mutta samapa tuo vaikka otti velkaa ja toteutti asian jo huomattavasti ennemmin. Mutta mennäänpä tähän samaiseen päivään eli 16.4. tuona vuonna, jolloin Jorma-Kawan maksujärjestelyt oli loppuun asti saatu suoritettua ja pyörän sai noutaa. Mailla joskus -70-luvulla yksi sen ajan meitä vähän vanhemmista piikkipojista haaveili, kuinka hienoa olisi ajaa sisäänajamaton ulos liikkeestä ja nyt tuo silloinen unelmansa sitten kohdallani toteutui. Eikä voi kieltää, etteikö se ollut suuri tunne kun Lauttasaaresta S. Järvenpään Aidon Asian kauppapuodista sai lähteä liikenteeseen juurikin kuvailemallaan "sisäänajamattomalla". Ilma tuolloin oli pilvinen ja suurin piirtein yhtä kolea kuin mitä nyt tänään samaisella päivämäärällä. Mutta onpa tuokin tullut koettua ja tyytyväinen oltua. Jalo pyrintö oli uusia tämä tekonen MP 15-näyttelyssä ja ostaa täräyttää sieltä Ninja H2, mutta eipä vain Oy Veikkaus Ab hoitanut asetettua maksuvelvoitettaan. Niin mikä ihmeen Jorma-Kawa, kyselee joku. No kas, tämä tässä;


Liitteet:
2001-Jorma-Kawa.jpg
2001-Jorma-Kawa.jpg [ 118.43 KiB | Katsottu 10508 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2015 12:41 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Mukavia tarinoita, ja sekin on totta että aika rientää kun on wanhempi mopo tallissa! Lapsista sentään ajan kulun näkee, mutta klasareista kun ei!
Mulla ei ole kunniaa ollut uutta omistaakaan. Ja empä näistä haitekki-johtohässäkkä-wire by trouble- vehkeistä enää lämpenekkään, joten se jäänee kokematta. Tosin kyllä hekumallisia ja välillä mielenkiintoisiakin ensiajeluita on koettu noilla jo sisäänajetuillakin.

Tässä olen toista vuorokautta yritänyt assosioida Jormaa ja Kawaa yhdessä ja erikseen tuohon vuosikertaveljeni liittämään valokuvaan, mutta en ole onnistunut. Jorma on pienempi ja Kawa on vihree...??
Mutta ihan moottorinpyörän näkönenhän toki tuo on. Ja arvattavasti klassikoainesta myös! :yesyes:

KOSKA NE KELIT LÄMPENEE. KELE!

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 19:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2014 16:49
Viestit: 52
Paikkakunta: Lahti
Elettiinpä vuotta 1983 ja heinäkuun alokkaiden sisäänmarssimispäivää, joka ei millään koskettanut minua itseäni tai oikeestaan muutti hyvin paljon :jump: . Veljeni joutui lähtemään palvelukseen ja kauppasi minulle todella vaalimaansa moottoripyörää, joka tosin ei ollut Kawa vaan Honda 750 K7-79 vm.
Tuplavuoroa koko kesän tehneenä ( työkaluvarastoa hoitaessani päivällä ja porttivahtina ilta- ja viikonloppuyöt) olin säästänyt rahat ja niin kauppa saatiinkin tehdyksi. Vasta elokuun puolenvälin jälkeen oma ikäni salli tuon maagisen c-ajoneuvoluokan kortin saamisen ja sen myös sain. Elokuu-lokakuun viimeiseen päivään K7 olikin nähnyt 15000km lahden ja ympäristön katuja :moto: . Jälkeenpäin olen usein ajatellut että ihme ettei taju lähtenyt siitä kiertämisestä pienissä ympyröissä. Seuraavana vuonna tuo pyörä vaihtuikin z1000j -82: sähkönsinisenä pyörä oli ehkä UPEIN näkemäni moto. No veljeni ansiosta kait se motokärpänen minuakin puraisi silloin vielä hyvin paljon aikaisemmin, kun jo 8-vuotiaana OLI PAKKO KIRISTÄÄ veljeä että pääsi kyytiin edes "mukkulan lenkin", joka kotipihastamme ajettuna noin 7km ja sehän aivan liian pian ohitse,,,, joten jotain kiusaa OLI SIIS TAAS JÄRJESTETTÄVÄ että olisi mahdollisuus saada selkäsauna veljeltä, ja tietty siitä kertomatta jättäminen tiesi kyytiin pääsyä :jump:. No noita tarinoita voi kai Viitasaarella muistella??? sikäli veljeni siihen luvan antaa :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2016 22:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Voinhan sen jo nyt foorumin jäsenille tunnustaa. On hankkittu uusi moottoripyörä, no ei nyt ihan uusi, mutta kuitenkin minulle uusi. Vappuna haetaan kotiin.

ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 12, 2016 04:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tuo jos mikä herättää uteliaisuutta, muuttuuko malli?

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2016 18:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Teron kysymys "muuttuuko malli?"

Joo, tästä puuttuu kaasuttimet

ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2016 20:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
No huh säikähin jo että Ukki on mennyt sekasin.
Mikä malli?

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2016 20:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Ruisku Möhkö, sehän vielä puuttui.

ukki

ps. Eikä ole kiertopalkinto, historia tiedossa ja olen vasta kolmas omistaja.

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 13, 2016 23:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Onnea "uuden" pyörän johdosta. :moto:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 09, 2016 14:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Tulihan noita 70 luvulla uutena ostettuu ja viel 83 tuli ostettuu Z1000R,olimme menossa Tukholman mp näytelyyn,laivalla ja metrolla perille nooh siel se oli näytil valkonen Kawa.Kuis ollakaan viereeni tallusteli Granlund eli Raikku, Granmotorin omistaja Turkusest,tokasin sille et tilaa mulle tommonen,sovitiin et seuraaval viikol tehdään paperit ja hinnotellaan mun Z650sr vaidokiksi.Näin kävi ja Pyörä tuli huhtikuunalus ja eiku maantiel.Sitä kävi pari rr kuskii kyselemäs et sais ajaa kilpaa sen kanssa,en onneks suostunu. :yesyes:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 05:19 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Jaahans kuulkaas, nyt voidaan taas kerran todeta, että kylläpä aika rientää kun on lystiä, eli kelpaa tätä nyt näin seniori-ikäisenä muistella. Valistuneimmat ja kirjansa lukeneet saattavat arvatakin mistä on kyse, vaikkakaan ei uudesta moottoripyörästä. Kolme vuotta vanhasta mutta ostajalleen uudesta. Eli tällä samaisella päivämäärällä tasan 30 vuotta sitten ostin ensimmäisen Kawani. Tuossa kun räntäsateessa aamusella tallustelin, tulipahan vain mieleeni että ilma tuolloin oli hieman toisenlainen. Aurinkoinen ja lämmin, lämpötila taisi hätyytellä kahtakymmentä astetta. Perhana, ettei vain iltapäivän mittaan päästy ylikin sen? Mutta aivan oli loistava ilma ko. toimenpiteeseen. GPz 750:n etsintä oli ollut jo pidemmän aikaa käynnissä, mutta silloiset mp-kauppiaat olivat hyvin nihkeitä kaupantekoon, valitellen vain huonoja aikoja ja mp-kaupan toivottomuutta näin itsensä elatusmielessä. Toki on myönnettävä että ostajakin oli vähävarainen, mutta kyllä sellaisellekin ymmärtäjä löytyi, meille monelle jälkeenpäin tutuksi tullut tarramies, jonka reipas kaupankäyntiasenne edesauttoi tätä tapahtumaa. Ei siinä turhia valiteltu. Hieno päivä siis kaikin puolin, oli melko suuri tunne lähteä GPz:lla liikenteeseen. Karheudessaan se tuntui edellisen ajokin jälkeen jotenkin paljon k-väkkäämmältä ja istui kuin hansikas. Eikä tuona päivänä Tsernobyl-atmosfääri juurikaan haitannut, pääasia että tietä riitti. Ja riittihän sitä, pienellä bensamäärälläkin vielä kaiken muun hyvän lisäksi. Asian sivusta hieman, vielä tuossa muutama vuosi sitten, kyseinen GPz, rek.no RA-899 oli vielä tuolla Oulun seuduilla kaupan, lieköhän vielä hengissä se?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 07:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Oulussa varastettu 27.7 2015, että tämmöinen kohtalo hänellä.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com