Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 03:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2016 09:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Raato kirjoitti:
Hieman on Larryn talviremontti edennyt.


Onko runkoon tullu vika?!

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2016 17:27 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
H2:n keula alkaa olla kasassa. Varastoon ostetut pölysuojat pysyivät piilossa ja piti tilata uudet. Nyt sitte alkoi kyrsiä jarrusatulan maalin hilseily ja muutamat ruostumisen aloittanees pultit. On kyllä seitinohutta kromia pulteissa. Tero K:lle kiitokset vaivoittelusta vaikka nyt ei natsannutkaan.


Liitteet:
DSC_0016.JPG
DSC_0016.JPG [ 228.54 KiB | Katsottu 16575 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2016 21:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Niinkun tuli jo tuolla toisessa topicissa todettua, mulla on jo kohtuu hyvällä mallilla vaikka otti kyllä aikaakin :yes:
Nuo tankin merkit tarttee vielä vaihtaa takasin alkuperäisiin, ei vaan silmä totu noihin.


Liitteet:
Z750.jpg
Z750.jpg [ 91.98 KiB | Katsottu 16565 kertaa ]

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2016 10:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Larrykin alkanut hiljakseen kasaantua. Keula on jo paikallaan uusilla ohjauslaakereilla. Uusi lohko on tilattu ison rapakon takaa - vanhassa lphkossahan vaihdekiksin laakerointiåisye oli lohjennut ja sen ehjääminen koneistajan mielestä todella hankalaa niukan tilan vuoksi. Nyt siis odotellaan lohkoa ja suunnitellaan tulevaa - ei taida kasaantua ihan ajokauden alkuun.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2016 19:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Täälläkin pientä eloa havaittavissa luolassa. Greenhornet käynnistelty pitkän tauon jälkeen viikonloppuna mutta vaatii ainakin vähän kaasarijumppaa. Täytyy tutkia vähän ohjeita ja yrittää saada "patteri" balanssiin lähiaikoina.
Vuoroa odottavat Z1, Police ja Caferacer, luultavasti tuossa järjestyksessä.
Autojakin on touhuiltu hieman eteenpäin ettei kaikki jäisi perikunnan hävitettäväksi.

Saa nähdä kuinka onnistuu ja riittääkö aika :eitieda: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2016 20:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaasarijumpaksi menee täälläkin ST:n kanssa. Kokeilin uusilla Denson tulpilla josko olisi saannut putkessa paukkumista pois. Oli työlästä löytää noita W 24 ESU mallia. Ajelin ekana Allrightiin ja siellä oli hyllyssä vain kaksi. Tuumasin että tarviin neljä ja ajoin Motonettiin, jossa sielläkin löytyi vain kaksi tulppaa. Tästä johtuen taas ajamaan takaisin Allrightiin ja ostamaan ne kaksi puutuvaa tulppaa.
Tallille ruuvaamaan kiinni ja remppatankki roikkumaan katosta ja hana auki. Pian alkoi lotina lattialla ja pienkonebensa lätäkkö oli alla. "4 K&N filsu vuosi norona pensaa. Onneksi oli nuo irtofilsut niin löyti heti oikea syyllinen (sen peilissä olevan lisäksi) Pientä koputtelua #4 uimurin koppaan ja sekin alkoi pitämään viimein. Peli tulille ja tuttu poksuttelu joutokäynnillä ja kierrosten pito 2000 rpm korvilla paukutteli melkoisesti ilmaruuvien säätökokeilusta huolimatta oli tallella.
Uimurien perkaus ja kanavien testaus paineilmapistoolilla ja kanavien rotsaus edessä.
6 vuoden seisokki ei ole tainnut hyvää tehdä kaasareille.
Noilla 33 Smoothboreja on vaikeinta saada toimimaan juuri joutokäynnillä, ne toimivat kuulemma paremmin vielä isommilla koneilla 1200 cc, saa paremman virtauksen pienillä kierroksilla kaasarin kurkulle, eikä mahdolliset imuventtiilivuodot paranna asiaa.
Tosin moitteettomasti ne toimivat silloin 2009 :pappa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2016 09:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Normitalvihuollon lisäksi oli tarkoitus vaihtaa vuotava mekaaninen tiiviste. Ihmetytti että mikä sen oli taas särkenyt kun vasta muutama vuosi sitten oli vaihdettu. Purkaessa kävi ilmi että vesipumppuakselin pää, siltä osin kun se on ylivuototilassa, oli syöpynyt ja siitä irronnut passeli oli todennäköisesti tärvännyt tiivisteen. Akselin laippa, joka pyörittää vettä siirtävää ropelia, oli kuin rotan järsimä. Samalla todennäköisesti selvisi mistä johtui pari kesää sitten alkanut pieni sivuääni tyhjäkäynnillä. Laipasta irti syöpynyt paska oli pakkautunut ropelin akselipesään ja kammennut sen "epätasapainoon" jolloin se oli päässyt raapimaan mekaanisen tiivisteen laippaan. Jäljistä päätellen.

Tässä kohtaa iski sitten laiskuus. Ja pihiys. Putsasin paikat, vaihdoin uuden öljystefan akselille ja uuden mekaanisen tiivisteen ym pienemmät tiivarit. Paikat kasaan, kone tulille, jäähdytysnesteen ilmaus ja homma toimi hyvin. Kunnes seuraavana päivänä oli lattialla ölppilätäkkö. Hetken siinä olin toiveikkaana että öljy olisi tullut laturin kopan välistä. No ei ollut. Se oli tullut vesipumpun ylivuotoaukosta.

Laiskuus ja pihiys kostautuivat nyt. Alunperinkin oli yhtenä vaihtoehtona vaihtaa vesipumppuakseli ihan jo rotanjärsimän takia. Nyt sitten tuli epäily että akseli on myös stefan kohdalta sökö. Eli vaihtoon nyt sitten vaan.

Liitteet:
akseli.jpg
akseli.jpg [ 173.15 KiB | Katsottu 16431 kertaa ]


Tiedä sitten onko stefan kohta juuri se ongelma. Joka tapauksessa nyt on akseli vaihdettu Zedpartsista hommattuun ruostumattomaan. Joskus olen ihmetellyt että miksi joku tekee vesipumppuakseleita kun eihän ne mihinkään "kulu" tmv. Olisihan noita nyt tähdellisempiäkin osia reprotuotantoon... Nyt tiedän paremmin. Enkä edes ole ainoa jolta on akseli syöpynyt esim. stefan kohdalta.

Vielä kun tilatut alkuperäiset venavarren tiivisteet saapuisivat niin saisi koneen läjään ja tulille. Ja pääsisi tutkimaan mistä öljyt vuotaa tällä kertaa...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2016 19:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tänään luolassa pari tuntia, käynti sen verran huonoa että ei edes lämpöiseksi saanut käytettyä. Tarkastin sytytyksen ja ihmettelin syytä, kävi vain hetken ja taas sammui. Tulppien avaus käynnistysyrityksen jälkeen ja tulpat käytännössä lähes kuivat, joten arvailin vikaa bensapuolelle. Irrotin Pingelin hanan ja totesin sihdin alareunassa roskia, jotka käytännössä estivät bensan virtauksen. Hanaa putsatessa ihmettelin imuputken pituutta ja totesi että auki asennossa 1000sen tankkiin jää lähes puolet varatankille. Tankin puhdistusta ja hana paikoilleen, jatketaan seuraavalla kerralla täydemmällä tankilla josko silloin pääsisi säätötöihin.
Todettu että Pingelin varatankin virtaus menee todella helposti tukkoon suhteellisen pienelläkin roskamäärällä. Muuten ei viisastunut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2016 20:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Täälläkin vietettiin tallilla jokunen tunti. Raapaisin kaasarit irti ja pohjat ylöspäin ja avausta. Hieman Green Hornettia oli kertynyt pohjiin, painepistoolia tarjosin joutokäyntipiireihin ja olihan siellä 3# tukos joutokäyntisuuttimessa. Käytin kaikki niistä auki ja rotsailin niitä teräslangalla auki. Noissa Smoothboreissa oli vielä ilmaruuvien kärjessä oma kanava, jonka kanssa langalla raaputtelin senkin auki. Pääsuutinpiirin seosputket varmistelin paineella auki. Perinteistä liukkarikylpyä hammasharjalla jouduttaen osiin.
Pohjakuppien O-renkaat oli aivan länässä ja ne joutuu etsimään uudet, taitaa tulla Etran keikka pohjaproppu kainalossa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: To Huhti 21, 2016 19:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
DOCH kuullostaa erittäin tasaisesti käyvältä kun sain viimein nippuun kaasarit ja paikalleen ja tulille. Putkeen paukutus on kokonaan pois ja peli kuullostaa kuin ei olisi kuutta vuotta seissyt ollenkaan. Koeajoa en vielä ehtinyt mutta paikallaan kaikki toimi tietysti perinteinen kytkinlevyjen liimaantuminen poislukien. Vaihdeskaala läpi keskituella, kytkin pohjaan ja takajarrua, kunnes takanakki lopulta pysähtyi.
Nyt on vielä tankinhanan pitävyydestä kiinni ensimmäinen koeajo. Hommasin uudet 7,5 mm bensaletkut Etrasta, josta ei niitä pohjapropun O-renkaita sitten ollut ollenkaan, poikkesin Klaukkalan Dieselissä hakemassa. Kaksi oikean kokoista ja kaksi milliä isompaa, joihin kauppias neuvoi laittamaan vaseliinia, jolla ylikokoinen O-rengas menikin kivuttomasti paikalleen.
Elikkä takatalvi on varmaan tilattu, kun Kawa toimii moitteetta. Joku kostohan on luonnon järjestettävä, kun aurinko risukasaan hetken paistaa :fu:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: La Huhti 23, 2016 20:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Minullakin käy jo aika hyvin mutta ei vielä ihan niin tasaisesti. Kaasarit käytin irti ja koitin putsailla paineilman ja kuparilangan avulla. Kaasutin paketti sujahti hienosti paikoilleen pikaliinaa avuksi köyttäen (vaikka LTD ei siinä onnistunut) suosittelen.
Tarkemmat säädöt jäivät vielä ensi kertaan edelleen 3sen ja 4sen käynti hieman vaivaa. Ehkä pitää vielä tarkastaa venttiilien ajoitukset, joita itse en ole koskaan tutkinut. Onko ST:ssä muuten minkä kokoiset säätöpalat?
Lisäksi tein auton renkaaseen tubeless paikan ja hieman lasikuitutöitä toiseen projektiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 21:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Status quo tällä hetkellä ST:n kanssa. Pingelin hanaa ei maasta löytynyt, meni tilaukseen. Arkistojen kätköistä löysin möhkön hanan, joka mahtui kuin mahtuikin Smoothbore setin viereen ja tankki painettuna pohjaan. Ainut vika oli ettei hanan ja tankin välinen O-rengas ollut enää kovin tuoreessa vireessä, oli vetäytynyt koloonsa ja fossiloitunut niille pakeilleen.
Huomenna hana kainaloon ja puotiin kyselemään vastaavia tuotteita jotta saisi Kawan ajoon.

Hannu, ST:n säätöpalat ovat isoja paininkupin päällä olevia, 29 mm halkaisijaltaan 2,00 mm - 3,20 mm skaalalla 0,05 välein.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 17:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Hannu, ST:n säätöpalat ovat isoja paininkupin päällä olevia, 29 mm halkaisijaltaan 2,00 mm - 3,20 mm skaalalla 0,05 välein.


Kiitos helpottavasta tiedosta. Kerrotko vielä saako venttilikopan irti kun kone on paikoillaan? Huomenna näillä näkymillä jatketaan.
Taidan kirjoitella loput tuonne toiselle osastolle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 23:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Larry alkaa näyttää taas moottoripyörältä - kone kasassa ja kiinni rungossa, keula kasassa. Vielä olisi swingin asennusta ja niitä sähkötöitä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 04:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ST:n venakoppa mahtuu pois runkoputkien välistä, vaikka tiukkaa tekeekin. Välirulla hieman ahdistaa nokkien välissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 10:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Töihin siis KIITOS!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 12:13 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Kansi pöydällä, mutta ei se mitään kun räntää sataa :hammer:

Tulppasin pakokanavista saastekanavat

Kuva

Ei kellään olisi keskarin pakoventtiiliä jouten? 30mm. Yksi oli ottanut osumaa..

0505844228 ja mieluiten pikapuoliin jos löytyy..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 22:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Projekti "Larry talvi 2015-16" alkaa hiljalleen valmistua. Tänään oli sangen tapahtumarikas päivä eli ensin ihmettelin, kun ei lähtenyt millään käyntiin. Syyksi löytyi pick-upien piuhan kytkeminen väärään paikkaan johtosarjassa. Sitten päästiin ensisavujen ottoon. Lähti hyvin käyntiin vaikka kaasarit vuosivatkin keväiseen tapaan. Nyt vain löytyi jostain kipinä sytyttämään koneen päälle valuneen bensan ja niinpä pääsin leikkimään palomiestä. Onneksi vahingot jäivät aika pieniksi: vain muutaman piuhan eriste paloi (mm. sytkäboksin piuhat). Nyt kaasarit ovat ultrapesussa ja o-renkaat turpoamassa bensakylvyssä. Huomenna jatketaan harjoituksia kaasarien kasaamisella ja säätämisellä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 08:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Se on kasassa - vielä koeajo tekemättä!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 17:11 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt voi sanoa, että se OLI kasassa. Iski nimittäin se raatomainen tuuri jälleen kerran ja puristuspaineet karkasivat jonnekin kolmospytystä. Näyttäisi kolmosen imuventtiili(t) vuotavan. Tarkempaa analyysia en ole vielä tehnyt, mutta epäilen imuventtiilin ja männän välistä kolaria.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 17:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
No huh, aika raakaa Raadon tuuria. Raadon tuntien pahimman shokin jälkeen on Kawan konehuone kohta käsiä täynnä, 24 h konemaratooni varmaan tulossa. Moni muu toteaisi kesän ajot ajetuiksi vastaavassa tilanteessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 17:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taikauskoisempi sanoisi että se oli vaan perjantai 13. :manaa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 23:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
No huh, aika raakaa Raadon tuuria. Raadon tuntien pahimman shokin jälkeen on Kawan konehuone kohta käsiä täynnä, 24 h konemaratooni varmaan tulossa. Moni muu toteaisi kesän ajot ajetuiksi vastaavassa tilanteessa.

Joo, yläkerta on jo purettu ja kolmosesta löytyi mahdollinen syykin: noin 1 neliösentin kokoinen 3 milliä paksu metallinen vierasesine, joka ollut luultavasti venttiilin väliin. Huomenna vielä tarkistelen kaikki venttiilit, kannen ja pytytkin - alustavasti pytyistä ei löytynyt suurempia vaurioita. Samalla on suunnitelmissa uusia kaikki yläkerran tiivisteet - varmuuden vuoksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: La Touko 14, 2016 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Tuommoinen akseli sinne sitten tuli.
Liitteet:
vesipumppuakseli.jpg
vesipumppuakseli.jpg [ 174.53 KiB | Katsottu 15912 kertaa ]


Nyt ajettu noin 70 kilsaa. Ainakin vielä on öljyt ja vedet pysyneet akselin puolesta sisällä.

Muuten näyttää siltä että toisaalla foorumilla tiiviiksi kehumani laturikopan läpivienti nyt sitten tihkuttelee. Samoin toinen toisaalla kehumistani etupumppujen stefoista saattaa vuotaa. Pitää jättää näköjään kehuskelut...

Suhauttelin soodapuhaltimella venttiileistä karstoja. Imuvenoista lähtikin kivasti mutta pakovenoissa olikin sitten tiukassa. Huomasin että Motonetin soodapuhaltimeen saa myös lasikuulajauhoa ja sitä sitten kokeilemaan. Ja kyllä sai karstat kyytiä. Piti ruveta varovaiseksi. Kun soodalla sai puhaltaa täysillä niin kuulilla riitti ihan vaan pikku suhauttelut.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2016 21:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tänään kävisin Kytäjän kioskilla ST:llä hieman kaasareita testaamassa. Hyvin pelitti sinne ja takaisin matkalla kotiin alkoi taas joutokäynnillä pörisemään siihen mallii että taitaa mennä perkuuseen karpuraattorit uudestaan. Rötääminen saatta johtua kyllä rikkaana käymisestä ja tulppien nokeentumisesta, ongelma vaatii vielä syventymistä. No tämä on tälläistä harrastamista. :cycle:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2016 19:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Roplaus jatkuu.. Tulppien irroitus ja enää vain 1# oli nokinen. Kokeilin tulppien puhdistukseen uutta kikkaa, soodapuhallusta joka toimikin erinomaisesti poistaen kaiken lian tulpan pohjalta asti. Tulpat puhalluksen jälkeen näytti kuin uusilta. Harmi ettei aikaisemmin juolahtanut mieleen kokeilla soodapuhallusta tulppiin, pienellä puhalluksella putipuhdasta.
Säädin ilmaruuvia ykkösestä vielä isommalle ja lähdin koelennolle, nyt tuntui pelittävän kohtuu hyvin persdynolla arvioituna.
Vielä on suodatin väliin laittamatta. Pitää vielä hommata oikean kokoiset O-renkaat pohjaproppuihin, jos joutuu tienpäällä avaamaan niitä. Pari ylikokoista saattaa olla haasteelliset laittaa takaisin ilman vaseliinia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2016 08:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Larry on vihdoin viimein liikenteessä ja toimii hyvin. Viimeisin ongelma oli syylärin letkujen kanssa, jotka paineen noustessa pakkasivat vuotamaan. Vuotaminen loppui, kun vaihdoin syylärin korkin 0.9 baariseen (alkuperäinen 1.1 bar) ja laitoin letkunippojen tiivistepinnoille hieman moottorisilikonia. Samalla rakensin termarikotelon ja syylärin välisen ohivirtausletkun kokonaan uusiksi - vanha letku oli todella hauras ja katkesi aina klemmarin alta. Vielä jäi tutkittavaksi vakionopeussäätimen toimimattomuus, mutta sillä ei ole niin kamala kiire.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 13:26 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Liitteet:
zzr1200_22.jpg
zzr1200_22.jpg [ 478.71 KiB | Katsottu 15750 kertaa ]
Nyt on kawa liikenteessä. Viime kewään pettymyksen jälkeen ( 1. pytyssä puristukset pyöreä 0) on ainakin toistaiseksi toiminut jopa hyvin.
Koneessa on uutta nokkaketju, 1. pytyn mäntä vaikkei vanhassakaan mitään ulkoista vikaa näy, ei edes vähän paremmillakaan mittalaitteilla. Kansi kävi koneistamolla. Ei muita toimenpiteitä kuin venttiilien läppäys. Nyt on kaikissa pytyissä 13.7 kiloa. Tasan.
Kaasareissa sigman suutinsatsi, pykälän vakiota isommilla suuttimilla, neulatkin on uutta. Laitoin vielä vanhan vakiopleksin kiinni. On itse asiassa parempi kuin spoilerimalli jolla jokunen vuosi tullut ajeltua. Ai niin, tulipa ne punosletkut asenneltua etujarruihin uusien jarrupalojen seuraksi. Kermapersevarusteitakin piti korjailla ja Oxfordin vedenpitävä lämpökahvojen säätäjä vaihtui uuteen, varmaan yhtä vedenpitävään. Kelit on sellaiset että pelkään noille olevan tarvetta. Aamulla kuudelta oli hädin tuskin 3 astetta plussaa.

Nyt pitäis syventyä H2:n kummalliseen bensavuotoon.

Hyvää kesää kawahtaneille.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talviprojektien status
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2016 11:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vielä Larry halusi panna vastaan - kun ei muuta keksinyt, niin 1.pytyn kaasari alkoi tulvimaan ja bensamittari laski suht' nopeasti. Eipä muuta kuin kaasarit jälleen kerran irti ja pientä putsausta. Samalla tulu öljyttyä myös ilmanputsarit. Siinä sattui sellainen moka, että käytin foam-filttereiden öljyä K&N:n filttereihin. Kyllä, liian rikkaallehan se meni ja ei muuta kuin metsästämään Kuopiosta aitoa K&N putsaussatsia. Joka paikassa tarjottiin eioota, mutta Moto-Kuopiosta löytyi avattu paketti, jonka suostuivat myymään. Nyt putsarit on öljytty uudestaan ja toimii hyvin - toistaiseksi (?)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com