Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tämän kevään eka ajelut
ViestiLähetetty: Ke Maalis 30, 2016 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 02, 2015 18:48
Viestit: 6
Paikkakunta: Varkaus
Hei taas kaikki oikeilla pyörillä ajajat kävin eilen kaverini Matin kanssa tämän kevään ensi ajeluilla oma pyöräni vaihtui viime syksynä 1100 zephyriin jolla todella loistava ajella kaverilla möhkö alla.Ajelimme tässä Varkauden lähiympäristössä n200km oli loistavat ajoolosuhteet tiet kuivia ja ilma lämmin 12 astetta eli taas on ajokausi korkattu.Hyvää kevään alkua kaikille Kawa ihmisille ja hyviä ja turvallisia kilometrejä. T:OKI Kyllä KAWA on KUNINGAS PYÖRÄ.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2016 13:23 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 11:12
Viestit: 26
Paikkakunta: Kauhava / Liperi
Aamupäivällä ajelin n.sata kilometriä Joensuun ympäristössä, lämpöiseksi piti saada öljynvaihtoon, samalla suodattimet, öljynpaineanturi, kaikki samalla suunnalla. Delvakit koneeseen, originaali öljynsuodatin ja anturi, tarvike ilmansuodatin, Denson tulpat ja Exide akku.
Sitten koeajoa satakunta kilometriä, Outokummussa tuli pyörähdettyä ja vähän Ylämyllyn ympäristössä. Hyvin on tuo ZZR toiminut, eikä mitään suunnitelmia vaihtaa.

_________________
Kawasaki ZZR 1100 D1 -93 ja Muutama SAAB


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2016 10:19 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Vaimon ER:llä heitin kevään ekan menneenä viikonloppuna, hyvin hyrräsi. Syksyllä oli nykimistä ja toinen pytty ei lähtenyt aina mukaan kiihdytyksissä. En purkanut pyörää osiin vaan lorautin tankkiin liqou molyn puhdistavaa taikalientä lorauksen ja heti tuntui oireet häviävän silloin syksyllä viimeisellä ajelulla. Nyt tietysti mielenkiinnolla odottelin miltä meno tuntuu, mutta voin todeta että puhtaasti kulki. Ajon vähyydestähän nuo nykimiset yleensä johtuu, mutta nyt tuntuu, että normaalitilanteeseen päästiin vähällä vaivalla. Toivottavasti jatkuu vaivatta, täytyy vaan muistaa ajella vähän useammin.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 12:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
DOCH ensimmäinen isompi koeajo on nyt heitetty. Asfalttia, soraa, mutkaa mahtui lenkille. Kaikilla pinnoilla ajo oli yllättävän vakaata, oletin että asfaltilla nappulakumeilla olisi ollut jyrinää, muttei mitään rouheamman rengasmelun lisäksi. Olihan tietty pakoäänet mureat terävöitettynä K&N autenttiisiin imuäänen korskeuteen.
Joutokäyntipiiriä joutuu säätämään vielä laihemmalle, lievää tukehtumista alkoi ilmetä risteyksessä, jossa joutui hetken odottamaan muuta liikennettä, mutta kun pääsi kierroksille käynti parani.
Kytkinkahva alkoi löpperöitymään ajon edetessä, yleensä se teki aikoinaan moista kun ruuhkassa joutui sitä liuttelemaan. Levyt lie kuinka vanhat, yleensähän levyjen turpoaminen aiheuttaa kytkinkahvaan löysää.
Pingelin hana tuntui vuotavan ulkopuolelle, sen anatoimaan joutuu syventymään, liikerata oli oudon tahmea, O-rengas varmaan tiensä päässä.
Ohjausiskariin tottuminen vaatii taas aikansa, soralla tuntui olevan haitaksi moinen kampe.
Takajarrun kampea pitää vielä pykälän nostaa korkeammalle, crossitapit eivät ole aivan samalla korkeudella kun vanhat kumitapit. Ajossa crossitapit toimivat todella hyvin, ei minkäänlaista lipsumista, mitä ilmeni kumitapeilla varsinkin kosteammalla kelillä.
Kuskin notkeus tai sen puute taas ilmeni käynnistysvaikeutena, kun tuolla oikealla ei tunnu potkimen hyvältä 10 vuotta sitten murtuneen telaluun takia, käynnistykset joutuu hoitelemaan vasurilla ja kiksi on aika korkealla eikä crossisaappaat helpota operaatiota ollenkaan. Pikkujakkaralta ei temppu eikä mikään, mutta maan tasalta mennään jo nivelten toimintarajoilla :kiipeaa: Pitäisiköhän rakentaa oikeaan jalkatappiin pidennys tappi, jonka voisi helposti asentaa käsin istumasennosta paikalleen ja pois :noidea: Sen varassa voisi seistä oikealla jalalla ja saada vasuriin enemmän voimaa.
ST:n korkeus muuten tuntui tukevan tälläistä rengasvalintaa, silti ei paljon sorateitä pienempää tarvitse kokeilla, 280 kg asettaa riman aika alas jos kiinnijuuttuminen olisi ilmeinen.
Aika bueno noin muuten, viritys katsotaan onnistuneeksi, jos ulkonäköpisteitä ei jaeta, se on aika krouvi sekoitus kaikenlaisia Kawoja, mutta sellainenhan sen pitää ollakkin. :hmpf:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 17:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pingelin hana vaatii korjaussarjan, joka on tietysti hinnoiteltu vain hieman uuden hanan hinnan alle, liimoineen kaikkineen.
Lienee vähemmällä pääsee kun hakee puodista uuden :fu:
https://www.wwag.com/step/pdf/114541.pdf

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2016 21:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Tulihan käytyä ZRX:llä kaupassa, viime syksynä jäi seisomaan tietysti tankki täynnä
joten ei päässyt tuoretta menovettä lisäilemään, toisella yrittämällä käyntiin.Tyhjäkäynti oli melko ontuvaa, mutta ei kun tielle, parisataa metriä nikotteli ja sen
jälkeen toimi mainiosti. Kyllä Kawat on mahtavia pelejä, viime keväänä antautui
alkuperäinen akku ja kaasuttimet eivät ole koskaan olleet irti eikä ole käytetty mitään
lisäaineita seisonnassa bensan seassa. Hienoa oli taas ajella, käynti oli tasaista vastasi
hyvin kaasuun ja kulki niin perkuleesti, lämpenisi ilmat vaan nopeasti lumisateessa oli
hassua ajella...... :moto:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com