Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2016 13:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 08:23
Viestit: 24
Paikkakunta: Helsinki
Nyt on tullut aika kertoa henkilökohtainen mielipide kaikille kansanedustajille. Olen laatinut eduskunnan sivuilta listan kaikkien kansanedustajien julkisista sähköposteista. Kopioimalla listasta osoitteet (n. 20 kerrallaan) voi lähettää nopeasti mielipiteensä jokaiselle kansanedustajalle. Jos muutama tuhat motoristia mailaa heille on sillä varmasti vaikutusta.
Lähetin tänä aamuna kaikille 200:lle mailin, jo 6 on vastannut henkilökohtaisesti, eli homma toimii!!!

Lista on mm. Japsistarojen Facebook sivulla .doc muodossa, eli copy /paste ja postiosoite siirtyy..

Liitän myös listan tähän postaukseen, pyssyt tanaan ja hyökkäykseen!
posting.php?mode=post&f=2&sid=bbe46e209add8b79ba0415f2dc27d7fe#


Liitteet:
Kansanedustajien sähköpostit listaus.doc [110.5 KiB]
458 kertaa

_________________
t. Lare
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2016 08:14 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Kiitos listasta! Lähetin haisevan mutta asiallisen palautteen ko. aiheesta koko porukalle.
Ei muuta kuin kaikki vaan postittamaan mielipiteensä vähintäänkin äänestämälleen edustajalle! :kontrahti: :hammer:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 25, 2016 14:15 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Näillä sitten mennään, kun kaikki muu kiva lopulta kielletään. Amerikassa tuo katsotaan avustavaksi moottoriksi polkupyörään, ei tarvi korttia ei rekisteröintiä.. Trafin painajainen :fu:

https://www.youtube.com/watch?v=vgEKZdxzHM8

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2016 11:24 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
kevyt tuntuvasti lyhennetty/tiivistetty otos nuita(KIN) koskevasta pykäläviidakosta (EUvostoliiton direktiivit jätän toiseen kertaan):

A1-luokan ajo-oikeus vaatii 16 vuoden iän. A1-luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden sylinteritilavuus on enintään 125 cm3, enimmäisteho 11 kW
..
01.01.1984 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia olevassa moottoripyörässä
- tulee olla pinta-alaltaan vähintään 70 cm2 taustapeili ja
- milloin peilejä on vain yksi, sen tulee olla vasemmalla puolella ja
- milloin peilejä on useampi, niiden pienennyssuhteen tulee olla suunnilleen saman suuruinen.
Jos moottoripyörän rakenteellinen nopeus yli 100 km/h taustapeili myös oikealla puolella.
..
Roiskesuojat
Moottoripyörän, kolmi- ja nelipyörän sekä kevyen nelipyörän perävaunussa tulee kutakin pyörää varten olla tarkoituksenmukaiset roiskesuojat. Niiden tulee koko pituudeltaan vastata vähintään renkaan leveyttä ja ulottua vähintään 60° pyörän akselin kautta kulkevan pystytason etupuolelle ja vähintään 90° sen takapuolelle perävaunun ollessa kuormittamaton. Roiskesuojan ei kuitenkaan tarvitse peittää pyörää edellä vaaditulla tavalla, jos ajoneuvon muut rakenteet estävät vastaavasti roiskumisen.
1. Ajoneuvon rekisterikilpi pohjalevyineen on kiinnitettävä ajoneuvon taakse siten, että mikään osa kilvestä ei ole sivuttaissuunnassa ajoneuvon ulommaisin osa.
2. Rekisterikilven on kokonaisuudessaan sijaittava vähintään 20 cm ja enintään 150 cm maanpinnan yläpuolella.
3. Rekisterikilven kallistuskulma pystytasoon nähden saa olla enintään 30 astetta alareunasta ulospäin tai 15 astetta alareunasta sisäänpäin.
4. Rekisterikilven sivuttaissuuntaisten näkyvyyskulmien on oltava vähintään 30 astetta kummallekin sivulle.
..
seisontatuki
1. Kaksipyöräisessä L-luokan ajoneuvossa on oltava sivu- tai keskiseisontatuki tai molemmat. EY- tai E-tyyppihyväksytyn seisontatuen saa muuttaa tai vaihtaa, jos seuraavat 2 ja 3 momentin muutoskatsastuksessa todettavat vaatimukset täyttyvät.
2. Sivuseisontatuen on käännyttävä suljettuun asentoon taaksepäin itsetoimivasti nostettaessa moottoripyörä pystyasentoon tai maakosketuksesta ajon aikana ja sen on ajon aikana pysyttävä suljetussa asennossa. Keskiseisontatuen on käännyttävä suljettuun asentoon taaksepäin ja sen on ajon aikana pysyttävä suljetussa asennossa. Vaihtoehtoisesti ajoneuvon on oltava suunniteltu siten, että moottori ei voi saada sitä liikkeelle sivuseisontatuen tai keskiseisontatuen ollessa aukivedetyssä asennossa.
3. Sivuseisontatuen on toiminta-asennossa kyettävä pitämään ajoneuvo vakaasti pystyssä vaakasuoralla alustalla sekä tasolla, jonka sivuttaissuuntainen kallistus oikealle ja vasemmalle on moottoripyörällä enintään 6 % ja mopolla enintään 5 % sekä pitkittäissuuntainen kallistus moottoripyörällä eteenpäin enintään 6 % ja taaksepäin enintään 8 % sekä mopolla vastaavasti 5 ja 6 %. Keskiseisontatuen on toiminta-asennossa kyettävä pitämään ajoneuvo vakaasti pystyssä vaakasuoralla alustalla sekä tasolla, jonka sivuttaissuuntainen kallistus oikealle ja vasemmalle on moottoripyörällä enintään 8 % ja mopolla 6 % sekä pitkittäissuuntainen kallistus eteenpäin enintään 8 % ja taaksepäin enintään 14 % sekä mopolla vastaavasti 6 ja 12 %.
..
valaisimet
• Valkoinen lähivalo eteenpäin
• Valkoinen kaukovalo eteenpäin
• Valkoinen seisontavalo eteenpäin
• Punainen ajovalo taaksepäin
• Punainen jarruvalo taaksepäin
• Punainen seisontavalo taaksepäin
• Oranssit (”ruskeankeltaiset”) suuntavilkut eteen- ja taaksepäin
• Rekisterikilven valo
• Punainen heijastin taaksepäin
Etulyhtyä koskevien direktiivien ja e-sääntöjen mukaan etulyhty voi olla symmetrinen tai epäsymmetrinen (vasemman- tai oikeanpuoleiseen liikenteeseen tarkoitettu). Komponentin hyväksyntä kattaa sekä umpion että siinä käytettäväksi sallitun polttimotyypin, jonka niin ikään täytyy olla hyväksytty. Tämä merkitsee, että etulyhtyyn saa asentaa vain hyväksynnän kattaman polttimon, jonka itsessäänkin on oltava hyväksyttyä tyyppiä3.
Etulyhty on asennettava niin kauas eteen, että se ei häikäise kuljettajaa taustapeilin tai muun heijastavan pinnan kautta. Minimiasennuskorkeus maanpinnasta on 500 mm, maksimiasennuskorkeus 1200 mm. Umpion on oltava esteettä nähtävissä 80 asteen sektorilla molemmille sivuille, 15 asteen sektorilla ylöspäin ja 10 asteen sektorilla alaspäin. Toisin sanoen valon näkyvyys ei saa estyä moottoripyörän rakenteen johdosta. Jos ajo-, kauko- ja seisontavalot on ryhmitetty samaan umpioon, sen tulee sijaita moottoripyörän keskilinjalla. Jos umpioita on useampia, ne pitää asentaa symmetrisesti joko päällekkäin moottoripyörän keskilinjalle siten, että linssien sisäreunojen välinen etäisyys on enintään 200 mm, tai vierekkäin samalle korkeudelle siten, että linssien sisäreunojen välinen etäisyys on enintään 200 mm ja kumpikin linssi on yhtä kaukana moottoripyörän keskilinjasta. Lähi- ja kaukovalot voidaan sijoittaa eri umpioihin tai kahdentaa siten, että molemmissa umpioissa on sekä lähi- että kaukovalo. Lähivalo saa palaa myös yhtä aikaa kaukovalon kanssa.
Lähivaloille saa, mutta ei ole pakko, asentaa vihreän merkkivalon. Kaukovalon sininen merkkivalo on pakollinen. Myös seisontavalon vihreä merkkivalo on pakollinen. Vaihtoehtoisesti seisontavalon merkkivalona voi toimia mittaripaneelin valo, jos se on kytketty siten, että se palaa seisontavalon kanssa yhtä aikaa.
Rekisterikilven valo ja takaheijastin:
Rekisterikilvelle on asennettava valkoinen hyväksytty valaisin, joka valaisee kilven, mutta ei näytä valkoista valoa taaksepäin. Usein rekisterikilven valaisin on ryhmitetty takalyhtyyn, mutta esimerkiksi sivukiinnitteisessä rekisterikilvessä tarvitaan erillinen valaisin.
..
Sellainen valaisin, joka korvaa rekisterikilven kiinnityspultin, on valaisinvaatimusten mukaan sallittu, mutta rekisterikilven asennusta koskeva lainsäädäntö kieltää rekisterikilven osittaisenkin peittämisen. Toisaalta voi kysyä, olisiko tällaisen valaisimen käytöstä jotain erityistä haittaa kenellekään, sillä kilven numerohan säilyy luettavissa. Yhtä kaikki, ainakin toistaiseksi tämäntyyppinen rekisterikilven valaisin on kielletty6.
..
Takana pitää olla myös punainen, e-hyväksytty, muu kuin kolmionmuotoinen heijastin. Se pitää asentaa keskilinjalle. Minimiasennuskorkeus maanpinnasta on 250 mm, maksimi 900 mm. Näkyvyysvaatimukset sivuillepäin ovat 30 astetta, ylös- ja alaspäin 15 astetta. Toisinaan takalyhdyssä on heijastinpinta, joka täyttää heijastinvaatimuksen7.
..
Suuntavilkut
..
Suuntavilkkujen komponenttivaatimusten osalta viittaan yllä takalyhdystä esitettyyn ja totean, että voimassa olevan lain mukaan suuntavilkkujen on oltava e-hyväksyttyjä. Hyväksyntävaatimukset vastaavat pääosin takalyhdyn hyväksyntävaatimuksia ja niin vastaavat käytännön ongelmatilanteetkin. Näin ollen esimerkiksi hehkulankapolttimon korvaaminen ledipolttimolla on yleensä kiellettyä.
Etusuuntavilkut on asennettava niin, että linssien sisäreunojen välinen etäisyys on vähintään 240 mm. Etusuuntavilkuilla on myös niiden valotehosta riippuvainen minimietäisyys etulyhdystä, valaisevien pintojen välisen etäisyyden on oltava 20–75 mm. Takasuuntavilkkujen linssien sisäreunojen välinen minimietäisyys on 180 mm. Sekä etu- että takavilkkujen minimikorkeus maasta on 350 mm, maksimikorkeus 1200 mm. Takavilkkujen on myös sijaittava enintään 300 mm etäisyydellä pyörän takimmaisen kohdan, usein takarenkaan, kautta kulkevasta tasosta. Vilkkumistaajuuden on oltava 1-2 kertaa sekunnissa. Vilkkujen näkyvyysvaatimukset ovat 80 astetta sille sivulle, jonne kääntymistä vilkku ilmaisee sekä 20 astetta sisäsivulle. Myös suuntavilkuille on asennettava vihreä merkkivalo8.
Voimassa olevan lainsäädännön nojalla Kellermann™-tyyppiset hyväksytyt tangonpäävilkut kelpaavat etusuuntavilkuiksi, mutta eivät takavilkuiksi, koska vaatimus 300 mm maksimietäisyydelle pyörän takimmaisesta kohdasta ei täyty. MMAF ry:n käsityksen mukaan mainittu maksimietäisyysvaatimus ei perustu oikein mihinkään, joten tangonpäävilkut pitäisi jatkossa sallia sillä edellytyksellä, että ne täyttävät näkyvyysvaatimukset. Toisin sanoen niiden käyttö myös takavilkkuina edellyttää, että ohjaustanko on riittävän leveä. Rakenne on hyväksytty myös monissa EU-maissa.
..
====================
..
Kun nämä pikku vaatimukset on täytetty rekisteröintikatsastusta varten, voidaankin huokaista onnellisena - Moottoripyöräveroa EI KANNETA! :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2016 09:18 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, vaikkakin tässä nykyisessä mallissa on kai se mahdollisuus, että liikennekäytöstä poistolla verosta välttyy, (niin olen tehnyt minäkin esim. H2:n kanssa), niin jos vero vaikka tälläisenäänkin menee läpi, siitä ei enää koskaan päästä eroon. (Solisaliratit ja vihervasemmisto eivät sitä poistamaan tule, ehei, vaikka mitä suurimmalla todennäköisyydellä seuraavissa vaaleissa voittajia ovatkin. Miksipä sitä nyt valmiista verosta eroon hankkiuduttaisiin? Pahoittelen näennäistä politikointia, mutta kun näin se vaan on). Näitä liikennekäytöstä poistoja tulee paljon, eikä vero tule tuottamaan ollenkaan sitä mitä nykyinen hyvä hallituksemme luulee. Ja mitäs siitä seuraa, no verosumman nousuapa tietenkin. Monikin on iloinnut, että ou jee, ei koske museopyöriä, eli muka on saatu torjuntavoitto. Vaan kun se ei riitä, vero ei saa tulla missään muodossa voimaan. Olen itsekin muutamalta kansanetustaja Virkiltä kysynyt, että kun vero vääjäämättä tulisi vähentämään alan työpaikkoja, niin onko sitten hyvä? Eipä ole paljoa kommentoitu ei... Viisainta tällä hetkellä olisi pienentää moottoripyörien autoveroa. Näinhän tehtiin 2003 ja minkälaiset lienevätkään uusien rekisteröintiluvut tuolta vuodelta verrattuna tähän päivään?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2017 10:19 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
:director: Lakiluonnos: http://vm.fi/documents/10623/2033991/La ... 42c704d512

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2017 10:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Ei tähän voi sanoa muuta kuin VMP! :mur:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2017 16:27 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noilla lakipykälillä taitaisi löytyä porsaanreikä. Vero ei koskisi 1 pyöräistä. Jos sellaisen tekisi aluksi pienellä koneella ja sitten laittaisi z1000 malmin paikalleen. Oishan se hienoa kiitää kohti auringonlaskua Z malmi ulvoen kirjaimellisesti jalkojen välissä.

https://www.youtube.com/watch?v=rgf51eoNTaQ

Jäsen Hansci voisi pitää tälläisestä

https://www.youtube.com/watch?v=RZxif2RyI4I

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2017 21:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Ja tuossa suomesta.
https://www.youtube.com/watch?v=Lv0Y3QBioQE

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 04, 2017 21:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
tuossa Hanscin linkistä kun avaa ja sivulta 8 lukee , sitä vuosikatsastusta nyt sitten kaavailevat ? valvomaan sitä .itun veroa ...kele :jojo: :storm:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2017 13:08 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Niinpä. Jos olisin ns. elvistelevää tyyppiä, voisin mieliinpalauttaa muutaman vuoden takaisia "Hold Your horses"-henkisiä kommenttejani, kun kaikki riemuitsivat EI -kannan voittoa äänestettäessä moottoripyörien pakollisesta vuosikatsastuksesta Suomessa. Mutta laitanpa ihan vaan vinkkinä kuvan (kovasti käytetystä) t/D -paidastani... :laalaa:

Liitteet:
sIMG_9884.jpg
sIMG_9884.jpg [ 211.69 KiB | Katsottu 16515 kertaa ]


Se, mitä tästä(KIN) opimme, on se, että päättäjämme sen lisäksi että ovat ahneita, tyhmiä, lyhytnäköisiä ja laajempaa kuvaa (oman lompakon ulkopuolelta) hahmottamattomia, ovat myös IHAN SAATANAN KOSTONHALUISIA!!! :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2017 19:34 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Maken kommenttiin : Mitään vuosikatsastusta tarvittaisi veron tarkastukseen. Samalla Licence plate ID- systeemillä kopperit näkisivät veronmaksut prätkistä niin kuin kotiloistakin.

Joku siirtymäaika tulee kuitenkin katsastukseen, luin että 2022 alkaisi.

Kyllä tosiaankin harrastajaa kidutetaan !!!

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2017 13:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Jotenkin on simmonen hytinä, ettei sitä veroa lopulta tule ollenkaan...
TM:ssa on tämmönen juttu asian tiimoilta: https://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniik ... -tappiota/

Pitääpä laittaa tuo linkki myös "omalle kansanedustajalleni".

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2017 21:12 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Kyllä on nyt näillä meidän päättäjillä - ja virkamieskunnalla - sellanen kiima päällä, että ei taida enää mitkään järkisyyt paljon painaa! Parasta suomalaista hallintokulttuuria - hyshyshiljaa ensin suunnitellaan (ja päätetään) ja sitten: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin! Kun ei typerät alamaiset hyväksyny pakollista vuosikatsastusta, kärsikööt perkele!"

Itsekin tuossa joutessani sevverran tuli innostuttua, että ensin se pienen harjoittelupalautteen jälkeen kaikille "äänestämilleni" 200 kansanedustajille pistin asiasta postia. Vastauksiakin tullut kohta 30, kaikki liikuttavan yksimielisiä veron epäonnistuneesta suunnittelusta ja epäoikeudenmukaisuudesta. Ennenkaikkea oppositiopuolueiden edustajat... KAIKKI kehuvat olevansa henkilökohtaisesti veroa vastaan! Jännä nähdä äänestyksen jälkeen takkia kääntäneet. Sieltähän ne Eduskunnan sivulta sitten löytyy, kuka mitenkin on kansalta saadun äänestysmandaattinsa käyttänyt...

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2017 13:57 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, "Dream on", lauloi Nazarethkin aikoinaan, eli hypoteettista arvailua on tämä, mutta mistä saataisiin kasaan sen sortin yksimielisyys mp-harrastajien kesken, että kaikki, siis KAIKKI moottoripyörät maassamme olisivat poistettuina liikennekäytöstä tuolloin 1.5. kun tuota lakia voimaan aiotaan saattaa? Luulisi nykymaailman konsteilla olevan sen sortin kansankiihotuksen olevan aika helppoa. Mistä vain löytyisi tuo riittävän arvovaltainen kapinakenraali joka väen siitä innostumaan saisi? Minulle se ei ainakaan olisi kuin kuuden euron ongelma, Jorma-Kawaa vielä liikennekäytöstä poistanut ole en. Toki myönnettäköön, etten enää pitkään aikaan sen sortin tosimotoristi ole ollutkaan, että uhoaisin, (olkoonkin että uhoaminen on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta), että "vaikka mikä vero tulisi niin ajan". Saattaisi olla varsin mielenkintoinen tilanne se, kun ei olekaan ainuttakaan maksajaa ja olisi hauska seurata, milloin vero peruttaisiin. Olisiko kyse päivistä vai viikoista?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 11:41 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
On (ainaski hetkeksi) haudattu!!!. Kuinkahan paljon on rahaa menny valmisteluihin, tutkimuksiin, lausuntoihin valtiovallalta saati aikaa yksityisiltä ja yhteisöiltä asian käsittelyyn "ilmaista" työtä.

Ois varmaan parin vuoden verot noilla maksettu....

Soinille annettiin kunnia (vaikka oli hiljaksiin prosessin ajan). Arvon eduskuntamotoristeista esim Teuvo Hakkarainen ei tainnut tähän asiaan kantaansa edes ilmoittaa....

usein en näihin puutu mut kyl näiden "marginaaliverokertymä" vatvomisen sijaan voitas oikeaakin työtä tehdä...

Ens kesänä sit on varmaan saatava jotain kalustoa ajoon kun on ylimäärästä rahaa käytössä (esim turboon saa tuolla jo tiivistesarjan.... :hammer: )


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 17:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Selkävoitto kolmannessa erässä, SS otti lukua lattialla.
Ensin tulee veroesitys, sitten yleisöreaktion jälkeen kukaan ei tunnusta sitä edes esittäneensä, lopuksi ollaan sankareita kun saatiin se torpattua.
Uskomaton hallitus ja uskomatonta takinkääntöä, tämmöiset päättäjät pitäisi viedä saunan taa ja :kk:

Ennustus:
Seuraava veto tulee olemaan rikesakkojen poisto ja niiden korvaaminen rikosmaksulla, joita saa sitten keräillä ilman ylärajaa.
Liikenteessä ylinopeuksiin nollatoleranssi ja taas valtio kerää potin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 18:52 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Viisas päätös !!!! Täytyy omalta kohdalta sanoa, että kyllä se 450 ekee / vuosi olisi kirpaissut pahemman kerran.

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 19:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, vaikka Elon laskuopin mukaan olisi itselle tullut 900 escoonia veroa, laskisin ne vaan vältetyksi tappioksi.
Samalla harhaopilla tulee pidettyä mielessä kirjaa saamattomista sakoista ylinopeudesta ja sitten kun sattuu autolla tolppa välähtämään, on Kawalla nautittu vastaavasta välähdyksestä täysin rinnoin ja kun kalkuloi senkin mielessään vältetyksi tappioksi, alkaa velat tuntumaan saatavilta.
Siksi siviilipoliisin suorittama täysin puun takaa suorittama rahastustapahtuma juuri Kawalla tuntuisi erittäin epäoikeudenmukaiselta. Autolla ajellessa tavallaan tietää olevansa enemmän vastuussa käytetyistä nopeuksista, ehkä sitä vain puolustelee itselleen pyörän potentiaalin hetkittäistä täysimittaista hyödyntämistä, eli saa hitosti kiksejä hetkellisestä rajoitusten moninkertaisesta ylityksestä :twisted:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Voitte olla varmoja että tämäKIN vero nousee tapetille uudestaan heti kunnallisvaalien jälkeen joten kovin riemukkaisiin voitonjuhliin ei kannata vielä ryhtyä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 22:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Mahtaako tämä hallitus enää tähän verojuttuun palata? Minä uskoisin, että ei. Vaan jää nähtäväksi...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2017 19:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jim Goose kirjoitti:

Ennustus:
Seuraava veto tulee olemaan rikesakkojen poisto ja niiden korvaaminen rikosmaksulla, joita saa sitten keräillä ilman ylärajaa.
Liikenteessä ylinopeuksiin nollatoleranssi ja taas valtio kerää potin.



Taisi mennä arvaukseni napakymppiin.. Uusi nimike vaan liikennevirhemaksu.
Kohta saisi alkaa autot palamaan itä-helsingin ghettoalueilla, niin idylli olisi liki ruotsalainen.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005117819.html?ref=rss

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2017 09:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Toisaalta noilta Iltiksen listaamilta maksuilta on helppo välttyä: kun toimii niin kuin on ohjeet annettu niin ei :assspank: ... Eikä se ole edes vaikeaa. Se on kokonaan toinen juttu onko kaikissa pykälissä mitään järkeä, esim. auton tyhjäkäynti silloin kun pitäisi saada lasit kirkkaiksi ennen ajoon lähtöä.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2017 10:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
laaksonenster kirjoitti:
Jotenkin on simmonen hytinä, ettei sitä veroa lopulta tule ollenkaan..."


Kröhöm, mun aivastukset sattus kans kohdalleen :mrgreen:
Voin perua tämän viestin, jos lausuntokierros foorumilla sitä edellyttää.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2017 11:32 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Nooh, ototellaanpas nyt kaikessa rauhassa Vaalienjälkeistä Aikaa, silloin alkaa asiat taas 'normalisoitumaan'... :jojo:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com