Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 19, 2018 17:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Downsizing Vol. 2
ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 21:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3043
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aikaisempi pienempään pyörään vaihtopähkäily jäi suunnitteluasteelle.
Nyt olisi taas uusi vesi kattilassa, saa nähä kantaako siemenperunaa kypsäksi asti..

Kawalta tuli jo kuluneena vuotena uusi kokoluokka 300 cc ja vieläpä Versys X mallinimeä kantava malli.
Maailmalla aika onnistuneeksi kehuttu pyörä hintaisekseen, Härmländiassakin alle 7000 escoonia. (Tämän kokoluokan verokin on pieni, kun vertaa vaikka teutoonien X 300: sen tonnia halvempaan ovh. hintaan )
Sen verran kylmätyyppejä on tullut harrastettua elävänyksilön kanssa että ainakion mitoitus on aika aikuiseen kokoon saatu. Ei siis mikään matkalaukutettu KLX/R malli, vaan ihan adventurepyöräksi alunperin tehtykkin. Isommat 650 ja 1000 luokan rahtialukset tulikin jo koeseilattua aikasemmin, ei huonoja kumpikaan olleet nekään.

Tuon kokoluokan adventure pyöriä on samaan aikaan markkinoilla tullut BMW 310 GS, Honda CRF 250 Rally, Suzuki V-Strom 250, joten muutkin valmistajat ovat samalla yhä kapenevalla markkinaraolla niskaan hönkimässä.

https://www.kawasaki.fi/fi/products/Dua ... lBeWAoMDl8

Tuohan X 300 Versys on 40 heppainen 175 kg olemukseltaan siis kevyt vedeltävä ja pieniruokaisena 17 litran leilillä varustettuna hätyyttelee 400 km toimintasädettä. Pikaisen vakuutustiedustelun jälkeenkin oli aika edullinen pitää vaikka ympäri vuoden ajolla, johon varmaan nastahampailla olisi ihan mahdollistakin.

Kevään mahdollinen koeajo saa ratkaista jatkon, meneekö jatkoon. Ainakin pitkästä aikaa mielenkiintoinen Kawasaki olisi liipasimella. :P

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing Vol. 2
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2018 06:46 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 843
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Tämä El PreZ1denten aloitus pakottaa muistelemaan vanhoja, halusitte tai ette. Joskus ennen -80-luvun puoltaväliä, teuvalainen moottoripyöräkauppias Ekkeri, oli kovin hämmästynyt Honda XRV 750:n tultua markkinoille. Naapuripitäjänsä miehet, jotka olivat isoja Kawoja (Ruiskujakin tulipalokiireeseen) edellisvuonna alleen hankkineet, (elettiin mitä luultavimmin vuotta -84), innostuivat oikein urakalla vaihtelemaan tuohon enduromalliin. Ekkerin mielipide oli, että "non vähä tärähtänyysiä..." Mutta mutta, mitä nyt yleisesti ottaen sivusta seuraa, nuo adventure-pyörät ovat kovasti suosittuja. Minäkin kuulun yhteen kortinpeluukööriin ja aina kerran vuodessa kun kokoonnutaan, on liki puolet kalustosta isoja Kottaraisia ja Gessuja. Eikä se nyt aina niinkään kokoaan katsone, tuo El PreZ1denten mainitsemahan olisi tehoiltaan kohtalainen, mutta muKawaa on pienemmälläkin olla seikkailevinaan. No, tässä TaWaton-tapauksessani lisäteho ei olisi ollenkaan pahitteeksi, (pientä pääsuutinjumppaa vielä tarjolla),mutta vaikka tuolloin -80-luvulla oli tärkeää, että pyörä kulki hyvin ja pääasiallinen käyttökohde oli pikitie, niin ei se ole enää ollenkaan niin välttämätöntä. Kovin aina suunnittelen että tuolla TaWattomalla kävisin joskus syksyisellä E-P:llä ajelemassa vanhat hiekkatiet, joita tuli mopoikäisenä piikistä haaveillen hinkkailtua. Ei vain ole saanut itsestään irti. Enkä edes ole varma, saisiko siitä mitään sen kummempia viboja, tietkin ovat muuttuneet. Paremmiksi kylläkin, enää ei tarvitsisi rypeä metsätraktorin jättämässä rapavellissä samaan malliin kuin tuolloin, joten haluan uskoa että se saattaisi olla ihan hauskaakin. TaWattomalla tuskin parkki lentäisi siihen malliin kuin Arin F11:lla syksyllä -79. Ja ei, hiekkatieuskovainen en ole. Mutta kannatettava ajatus on ketjun aloittajalla. Niij´jottei muuta kun kaupoolle. Lienen joskus teitä muuten tällä samaisella kuvalla piinannut, mutta kun nyt kerran adventurismista tuli puhe...


Liitteet:
TaWaton 2017.09.jpg
TaWaton 2017.09.jpg [ 236.78 KiB | Katsottu 459 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing Vol. 2
ViestiLähetetty: Ke Maalis 21, 2018 07:15 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 843
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, millekäs asteelle ovat El PreZ1denten ajatukset asian tiimoilta kivunneet. Joko on kauppoja tehty?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing Vol. 2
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2018 15:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3043
Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu eipäs suuntaan tai toiseen ole edetty. Kevään koeajoja odotellessa. MP näyttelyssä ei koeajosta tullut juuri mitään vaikutelmaa kun että parempi se oli kuin bmw:n vastaava kampe. Pitää päästä kadulle ja ehkä hiekkatielle testiä jatkamaan. Tosin töissäkin YT:t hillitsevät uudempien rahareikien hommaamisia, vanhoissakin rahareijissäkin tuntuu olevan ihan tarpeeksi yksille harteille.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com