Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Heinä 24, 2019 05:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 18:48 
Poissa

Liittynyt: To Elo 04, 2011 20:29
Viestit: 7
Oiskohan kellään ideaa mikä mahtaa väinössä kukkia kun ekalla vaihteella lähdet kiihdyttämään niin heti alkuun pyörä nykäisee voimakkaasti? ihan kuin bensansaanti katkeaisi puolen sekunnin ajaksi ja sen jälkeen kyllä kiertää ilman mitään ongelmia. useamman kesän jo tuota tehnyt mutta en ole asiaan sen suuremmin perehtynyt mutta nyt kun ajokausi lähestyy niin ajattelin että en perkele kyllä jaksa sitä nykimistä enään katsella.

voisko olla kenties kaasareissa kulunutta neulaa tai muuta vastaavaa palikkaa?

pyöränä siis 1996 1500 väne


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 07:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 337
Paikkakunta: Hyvinkää
Samaa olen ihmetelly omassani, aivan identtinen vaiva. Ykköseltä kun vaihtaa ylöspäin melko heti niin sillon ei nykimistä ilmene.
Liekkö vika vai ominaisuus?

_________________
Z-750 1982
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 12:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 337
Paikkakunta: Hyvinkää
Aktiivijäsenen avustuksella löysin tälläsen tarinan: http://www.vulcanforums.com/forums/50-vulcan-500/84066-engine-misfires-acceleration.html

Ameriikanmiehellä ollu pienemmässä Wäiskissä samaa oiretta ja syyksi on löytyny löysät liitokset akun kengissä/kaapeleissa. Kannattanee tarkistella, vaikka ei taida ainakaan oman laitteen oireita tuo korjata.

_________________
Z-750 1982
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 16:32 
Poissa

Liittynyt: To Elo 04, 2011 20:29
Viestit: 7
joo hämmentävä vaiva kun milloinkaan muullon ei tuota nykäisyä tapahdu kuin liikkeelle lähtiessä ja ykkösvaihteella. akun liitännöissä en usko olevan mitään vikaa kylläkään


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 19:48 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 479
Paikkakunta: Seinäjoki
Akun todellinen kunto kannattaa kyllä tutkia ja ehkäpä sivutuen katkaisija ohitella jos ei jo ole. Eihän se kone tai sytkä tiedä mikä pykälä on päällä. Liikkeellelähtiessä kyykähtäminen voisi viitata noihin turvakatkaisijoihin mutta tietysti vauhdista pätkäisy ei niinkään. Arvataan kun ei tiedetä. Huono maa jossain ja/tai kehno akku..
Tuo Igniterin letkuhässäkkä ei oikein aukea. Mitä virkaa hoitaa se ?


Liitteet:
väinöx.gif
väinöx.gif [ 82.78 KiB | Katsottu 2226 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 21:31 
Poissa

Liittynyt: To Elo 04, 2011 20:29
Viestit: 7
mun mielestä ongelma ei liity mitenkään sähköihin tai sytkäpuoleen, kun pyörä ei varsinaisesti käy ns. sammuksissa kesken kiihdytyksen, vaan tuntuu enemmänkin siltä että kesken kiihdytyksen "hanat aukeaa" ja pyörä ottaa yhdellä rykäisyllä kunnolla kierroksia ja lähtee tosissaan liikkeelle. siksi juuri pohdin että voisko olla vika jossain kaasaripuolella mutta tuota nykäisyä ei sitten tosiaan tapahdu enää muulloin kuin ykkösvaihteella kiihdyttäessä. toinen vaihtoehto voisi olla että vaihdelaatikossa on jotain feelua, mene ja tiedä :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 07:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 337
Paikkakunta: Hyvinkää
Tuli mieleen että mulla tähän liittyy vielä toinenkin "oire".
Jos ykkösellä nykäyksestä huolimatta kiihdyttää enempi, on kakkosta todella vaikea saada tupaan.
Rauhallisessa lähdössä, ilman nykäisyä, ei ole vaihteiden kanssa mitään ongelmaa. Kakkosen kun potkaisee sisään niin sen jälkeen saa antaa runtua niin paljo kun kehtaa eikä mistään rykimisestä ole tietoakaan.

Ota näistä sitte selvää... :eitieda:

_________________
Z-750 1982
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 12:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 916
Paikkakunta: Turku
Mihin tuo letkuhässäkkä johtaa, luulisi sen olevan paineanturille, joka säätää sytytystä imun alipaineen mukaan (eli koneen kuormitukseen liittyen) (tuskin tarvitsee säätöä vallitsevan ilmanpaineen mukaan)? Mutta harvoin noita on pelkissä sytytysyksiköissä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 16:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3182
Paikkakunta: Nurmijärvi
Harvinainen moottoripyörissä, Yamaha XS 1100 mallissa tälläinen myös löytyy, tosin kampuran päästä. Kawan Igniteriin mekaanisesti lisättynä aika outo ratkaisu, ohjannee vaan mekaanisesti ennakkoa.

XS1100 kampuran pää avattuna:
http://www.dansmc.com/vacuumadvance.jpg

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: To Helmi 15, 2018 18:49 
Poissa

Liittynyt: To Elo 04, 2011 20:29
Viestit: 7
näissä vanhemmissa väinöissä tuntuu olevan ihan tyyppiongelma tuo kakkosvaihteen päälle saanti. omallakin pyörällä saa runtata joskus ihan kunnolla että se kakkonen kytkee. monesti tuntuu helpommalta nakata eka vapaalle ja sitten vasta polkaista kakkonen silmään. Jos oikein muistan niin tuo vaihteen vaihdon ongelma johtuu jostain jousesta joka löystyy vaihdelaatikossa. en ole kuitenkaan ite sitä niin suureksi ongelmaksi nähnyt että jaksais laatikon käyttää auki. Tuo nykäisy vaan ärsyttää eniten, kumpa keksis että mistä se johtuu

jos ei ois vaihdepolkimen tappi katkennut niin helpompi ois kantapääpolkimella se vaihde vaihtaa mutta minkäs teet kun tippui jonnekkin risteykseen kesken ajon :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: To Helmi 15, 2018 22:15 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 479
Paikkakunta: Seinäjoki
Vaihto-ongelmia näyttää nettifoorumeilla olevan kahdenlaisia. Jos "varattu" ääni kuuluu vaihdettaessa on siirtohaarukka taipunut vinoksi. 2-vaihteen vaikeaa kytkeytymistä taas pitävät positive neutral finderin syynä. Ja tietysti joku oli synteettisellä öljyllä päässyt kaikista ongelmistaan. Delvacit vaihtoon ?? :miekka: :yesyes:

Omassa pyörässä on itse asiassa samantyyppinen ominaisuus. Jos koittaa vähän lähettää pyörää ja vetäisee ykkösellä kunnolla liikkeelle on 1-2 väli kankea ja vaihtotapahtuma lähinnä väkivaltainen. Kun ottaa ennen vaihtoa "etuvedon" pois eli nostaa vivun vapaan liikkeen ylöspäin kunnes vipu pysähtyy ja tekee vaihdon siitä on vaihtotapahtuma suorastaan täydellinen. Oottako moista havainneet ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Pe Helmi 16, 2018 01:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 336
Sotketaas Möhköt tännekin ;) . Tutulta kuulostaa ykkös-kakkos -vaihto-ongelma. Riuskassa kiihdytyksessä tuntuu ja varsinkin kuulostaa siltä että hampaat lyhenee rattaissa hyvää vauhtia. Kakkoselta ylöspäin ei ongelmaa.

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 16:06 
Poissa

Liittynyt: La Syys 30, 2006 18:25
Viestit: 40
Paikkakunta: Vantaa
Kawautunut kirjoitti:
...Tuo Igniterin letkuhässäkkä ei oikein aukea. Mitä virkaa hoitaa se ?


Se on kaasariin menevä alipaineletku ja sen avulla ECU säätää sytkäennakkoa.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 16:16 
Poissa

Liittynyt: La Syys 30, 2006 18:25
Viestit: 40
Paikkakunta: Vantaa
RetkuRane kirjoitti:
... ihan kuin bensansaanti katkeaisi puolen sekunnin ajaksi ja sen jälkeen kyllä kiertää ilman mitään ongelmia. useamman kesän jo tuota tehnyt mutta en ole asiaan sen suuremmin perehtynyt mutta nyt kun ajokausi lähestyy niin ajattelin että en perkele kyllä jaksa sitä nykimistä enään katsella..


Muutamia tarkistuskohteita:
- sivutuen anturi/asentokytkin
- kytkinvivun mikrokytkin
- virtalukko (käytätkö raskasta avainnippua?)
- kaasarin bensapinnan korkeus

Kolme ensimmäistä oireilevat ripeissä liikkeissä. Esim. raskas avainnippu vääntää virtalukon pohjaa irti kontakteista. Nämä kytkimet kannattaa puhdistaa ja öljytä/voidella huolellisesti.

Liian matala bensan pinta kaasarissa aiheuttaa bensapulan, kun kone hornaisee kohokammion bensatilkan.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2018 20:30 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1409
Paikkakunta: Karkkila
Komppaan sähköjä. Tuntuu niin tutulta tuo... Entisen asentajan jäljiltä oli mm. roottorin pultti löysällä ja siitä huonohkoa latausta ja alkoi staattorikin olla viimeisillään ennen kuin laukesi kokonaan ja vain mäkistartilla käyntiin ja ihmeen kaupalla virta piisasi kotiin asti. Uusi staattori ja akku; nyt lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta. Virtalukkoa en ole vielä ohittanut, mutta valoille asensin releet joten kaikki virta ei enää kulje virtalukon kautta - ei jänniteputoamia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2018 20:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 916
Paikkakunta: Turku
En ole kawan omilla laitteilla törmännyt sähkön puutteesta johtuvaan pätkimiseen (paitsi pätkivistä liitoksista johtuviin), mutta sökö akku ja lataus sekä jälkiasenteinen Boyer Bransden elektroninen sytytys -yhdistelmä tuotti hassuja ilmiöitä. Kiksillä käyntiin, käynti hieman ontuvaa, valoja ei voinut käyttää ollenkaan ja jo jarruvalon syttyminen teki vielä enemmän pätkimistä ja vilkku + jarru yhdessä sammutti koneen, käynnistyi taas rullaamalla kun helpotti jarrusta ja otti vilkun pois - onneksi ei ollut kuin muutama kilsa matkaa kotiin.

Mutta noita pätkiviä liitoksia etsiessä tuli huomattua että noin 30-vuotiaat liitännät ovat kasvattaneet aika paljon ylimenovastusta kaikki, myös releen karjissä hukkui paljon jännitettä - no tulipa nekin kaikki korjattua ennen kuin kaksi hyvin satunnaista vikaa öytyi.

Mutta ei tule mitään mieleen miksi vain ykkösellä nykäisee, ainoa vaan että voisi kokeilla pysäyttää kakkosella ja lähteä sillä paikaltaan?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kiihdytysprobleemia
ViestiLähetetty: Ke Huhti 10, 2019 11:38 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 10, 2019 10:38
Viestit: 1
Oiskohan kellään ideaa mikä mahtaa väinössä kukkia kun ekalla vaihteella lähdet kiihdyttämään niin heti alkuun pyörä nykäisee voimakkaasti? ihan kuin bensansaanti katkeaisi puolen sekunnin ajaksi ja sen jälkeen kyllä kiertää ilman mitään ongelmia. useamman kesän jo tuota tehnyt mutta en ole asiaan sen suuremmin perehtynyt mutta nyt kun ajokausi lähestyy niin ajattelin että en perkele kyllä jaksa sitä nykimistä enään katsella.

voisko olla kenties kaasareissa kulunutta neulaa tai muuta vastaavaa palikkaa?

pyöränä siis 1996 1500 väne

Heippa!

Itselläni Wäinö 1988, vuodesta 1996 lähtien...olen uusinut kytkinlevyt kolmeen kertaan ja jouset myös, ajettu yli 100000 km!!!

Pyörä toiminut ja toimii edelleen! mutta tuo ylläoleva nykäisy tulee mielestäni kytkimen lipsumisesta, vääntöä sen verran ettei kytkin vain pidä lähtiessä rivakasti "seisovasta"...tiedä en ollut tämän 23 vuotta minunkin ongelma.

Jukkahttp://www.kawazi.net/forum/postin ... 5&p=58104#


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com