Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Helmi 19, 2019 06:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 07:28 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Kun bensatankki oli irti ja sähköjohto liitoksestaan irti, niin sen jälkeen ei ole bensamittari toiminut? Johdot näyttää ehjältä ja liitoksia olen rassannut. Onko jossain sulakkeita, vai missä vika?

Nopeusmittarin vaijeri alkoi jurisemaan, otin vaijerin ulos kuorestaan ja laitoin siihen jotain sprayrasvaa. Vähän aikaa toimi hyvin, mutta alkoi nopeusmittarin viisari nousta ja laskeutua hitaasti. Vaihdoin uuden vaijerin ja sama peli jatkuu. Nyt myös heittää viisarin koko kierroksen ympäri, kun nopeus nousee noin 120km.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 19:39 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Voisiko olla, että sprayrasva on noussut vaijerin pyöriessä mittariin ja nopeus- sekä polttainemittarin vika johtuu samasta asiasta? :roll:

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 20:03 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3144
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mittarivaijerin rasva varmaan noussut mittariin, josta se on roiskinut sitä mekanismia jumittamaan. Voi olla paha putsata, hienomekaanisia komponentteja.

Bensamittarin anturin lukema pitäisi saaa mitattua. Anturi on voinut saada kontaktihäiriön tankissa. Lukema Ohmeja tyhjänä ja täynnä pitäisi saada mitattua.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 21:44 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Jim Goose kirjoitti:
Mittarivaijerin rasva varmaan noussut mittariin, josta se on roiskinut sitä mekanismia jumittamaan. Voi olla paha putsata, hienomekaanisia komponentteja.

Bensamittarin anturin lukema pitäisi saaa mitattua. Anturi on voinut saada kontaktihäiriön tankissa. Lukema Ohmeja tyhjänä ja täynnä pitäisi saada mitattua.


Kiitos vastauksesta. Nyt ei ole toimivaa vastusmittaria, mutta laitan hankintalistalle. Vastuksen voi varmaan mitata tankille menevän johdon päästä?

Tankki oli puolillaan bensaa ja mittari näytti nollaa. Tänään kävin tankkaamassa kuitenkin, niin bensamittari nousi hitaasti ylös asti. Kun sitten virrat sammutin, niin jäi näyttämään täyttä. Samoin nopeusmittari jäi näyttämään jotain 20km/h.
Matkamittari lienee mekaaninen, kun toimii. Mutta nopeusmittari taitaa olla sähköinen, samoin kuin bensamittari? Ne on vierekkäin ja takeltelee samalla tavalla. Eli rasva tekee kiusaa nyt? Mahtaiskohan kuivua sieltä ajan kanssa pois, kun mittarivaijeri on uusi ja kuiva.
Taitaa olla hankala vaihtaakin koko mittaristoa, kun on paljon pientä johtoa siinä kiinni. :|

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 21:30 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Tiedoksesi, GTR:n tankki on 28L josta varalla noin 2L.Ns isolla tankilla ajaa noin 420km. Mittariston saa kyllä purettua käsittääkseni, katso jostakin sivustolta, joka myy netissä varaosia. Sieltä löytyy GTR:n räjäytyskuvat. Jenkkilässä GTR on joku Conguere... :)

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2015 08:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1534
Paikkakunta: hyvinge
GTR1000 on joillain markkina-alueilla ZG1000 tai Concours
CMSNL:n sivuilta ainakin löytyy varaosakuvailuja: www.cmsnl.com/kawasaki-zg1000

ja bicespecsiltä yleisempää (tosin Tehtaan manuaalista myös... :kontrahti: )
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... ncours.htm

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Pe Heinä 24, 2015 21:40 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Ajattelin päivittää asiaa tuosta mittareiden viasta. Eli vaihdoin silloin heti uuden vaijerin. Sprayrasvan oli täytynyt nousta mittarille ja bensatankin, sekä nopeusmittarin toiminnat siitä häiriintyi.
Nyt olen vain ajellut kolmisen tuhatta km ja mittareiden toiminta on pikkuhiljaa palautunut. Bensamittarin ensin ja nopeusmittarikin laskeutuu aika hitaasti, mutta nousee aika normaalisti. Eli kyllä niillä pärjää ja eiköhän rasva sieltä sitten kuivu omia aikojaankin joskus pois?

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: La Helmi 09, 2019 21:00 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Jatkan vaihteeksi tässä asiassa. Tuo mittariongelma jäi olemaan, josta tässä aloituksessa kirjoitin. Vaihdoin nyt toisen mittariston, joka on purkupyörästä. Muuten on ehjä, mutta trippimittarin napin akseli on poikki. En tiedä vielä, miten se toimii. Mittarivalot toimii. Kierrosluku toimii ja nopeusmittari testattuna porakoneella tuntuu toimivan. Lämpömittarissa viisari ainakin värähtää, kun laittaa virrat. Lämpimäksi en nyt käyttänyt. Kellokin on ehjä.
Mutta bensamittarin viisari ei edes värähdä. Vanhassa mittaristossa bensamittari toimi toisinaan, ja useimmin, jos tankki oli täynnä. Nyt vajaa puolillaan.
Mitä veikkaatte, onko viallinen anturi, vai mittari? Velipoika tulee viikon päästä kylään yleismittarin kanssa ja katsoo tuon anturin vastuksen.
Entä minkälainen virta niihin johtoihin pitää tulla, jotka liitetään anturille? Kaksi johtoa pistokkeessa, joista toinen lienee maadoitus? :roll:

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: La Helmi 09, 2019 22:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3144
Paikkakunta: Nurmijärvi
Anturivika yleensä noissa on. Siitä jännitteestä anturille, ainakin vanhemmissa Kawoissa niille menee alennettu 7V jännite ja toinen maihin. Kawoissa musta-keltainen on maajohto. Anturin käämihän on bensan seassa, siksi matala jännite.
Pienempi ohmimäärä täydellä tankilla, isompi tyhjällä.
Mittari pitäisi näyttää täyttä jos anturille tulevan liittimet oikosulkee jompilla.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2019 12:17 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Jim Goose kirjoitti:
Anturivika yleensä noissa on. Siitä jännitteestä anturille, ainakin vanhemmissa Kawoissa niille menee alennettu 7V jännite ja toinen maihin. Kawoissa musta-keltainen on maajohto. Anturin käämihän on bensan seassa, siksi matala jännite.
Pienempi ohmimäärä täydellä tankilla, isompi tyhjällä.
Mittari pitäisi näyttää täyttä jos anturille tulevan liittimet oikosulkee jompilla.


Kyllä näyttää mittari täyttä, kun nuo liittimet oikosulkee. Eli mittari kunnossa ja ehjä anturi pitäisi seuraavaksi jostain saada??

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2019 18:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3144
Paikkakunta: Nurmijärvi
Anturia pystyy hieman korjaamaan. Jos sen anturin irroittaa ja pujottelee tankista ja avaa sen peltikopan, näkee potentiometrin liukupinnan joka laahaa käämin pintaa pitkin ja säätää vastusta pinnan mukaan.
Taivuttamalla tuota laahainta hieman tiukempaan kontaktiin käämiin, anturi voi alkaa taas ottamaan kontaktia.
Kokeile yleismittarilla toiminta ennen ja jälkeen ennen peltikopan kiinnilaittoa.
Tiivistettä saattaa joutua massaamaan bensankestävällä tahnalla, jotta pitää bensaa, jos vanhalla tiivarilla kasaa.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2019 18:23 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Jim Goose kirjoitti:
Anturia pystyy hieman korjaamaan. Jos sen anturin irroittaa ja pujottelee tankista ja avaa sen peltikopan, näkee potentiometrin liukupinnan joka laahaa käämin pintaa pitkin ja säätää vastusta pinnan mukaan.
Taivuttamalla tuota laahainta hieman tiukempaan kontaktiin käämiin, anturi voi alkaa taas ottamaan kontaktia.
Kokeile yleismittarilla toiminta ennen ja jälkeen ennen peltikopan kiinnilaittoa.
Tiivistettä saattaa joutua massaamaan bensankestävällä tahnalla, jotta pitää bensaa, jos vanhalla tiivarilla kasaa.


Kiitos taas ohjeista! Tässä miettimistä ja puuhaa tulevalle viikolle! :)

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawasaki GTR 1000 vm. -88
ViestiLähetetty: Ma Helmi 18, 2019 18:33 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 25
Jim Goose kirjoitti:
Anturia pystyy hieman korjaamaan. Jos sen anturin irroittaa ja pujottelee tankista ja avaa sen peltikopan, näkee potentiometrin liukupinnan joka laahaa käämin pintaa pitkin ja säätää vastusta pinnan mukaan.
Taivuttamalla tuota laahainta hieman tiukempaan kontaktiin käämiin, anturi voi alkaa taas ottamaan kontaktia.
Kokeile yleismittarilla toiminta ennen ja jälkeen ennen peltikopan kiinnilaittoa.
Tiivistettä saattaa joutua massaamaan bensankestävällä tahnalla, jotta pitää bensaa, jos vanhalla tiivarilla kasaa.


Tällä ohjeella sain mittarin/anturin toimimaan. Mp romarilta jo toimivan varaosankin sain, mutta säätelemällä vanha lähti toimimaan vähän paremmin. Tällä pärjää.
Tiivistettä liotin vähän aikaa "öljyvuodonesto" -aineessa, ja se siitä vähän pehmeni, ja jäi pitämään.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com