Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Huhti 19, 2021 02:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaasuttimien huoltokysymys
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2021 12:18 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 41
Viime syksynä Kawa teki peri kertaa sen, että suoralla ajossa alkoi hyytymään ja kierrokset laski tasakaasulla. Piti pysähtyä tien reunaan, ja ei vastannut kaasuun. Kun kaasusta irroitin, niin sammui, mutta ryypyn kanssa käynnistyi heti uudelleen ja matka jatkui tavalliseen tapaan ja ryypyn sai heti sulkea. Lämpimänä on käynyt hyvin myös tyhjäkäyntiä alle 1000rpm. Bensaletkussa on sihtisuodatin. Eli viittaako käyntihäiriö likaisiin kaasareihin? Nyt on kaasarit pöydällä ja kalvot on ehjät mutta aika venyneet. Hankala saada takaisin kannen alle. Miten noiden puhdistus olisi paras tehdä, kun ei ole ultraäänipesuria. Kaikki vinkit olisi taas tervetulleita.

Sitten kaasareiden säätäminen ja synkronointi? Löytyykö Turku - Loimaa suunnalta sille tekijää? Tai jotain nettilinkkiä selkokieliseen selostukseen. Pyörä on Kawasaki GTR 1000 vm. -88.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988
Honda Gold Wing 1500 vm. 1998
Dnepr MT11 650 vm. 1990 "retro tuning"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2021 13:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1045
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Onko tankinkorkin ilmareikä varmasti auki? Lime Green (Z1100R) teki joskus saman ja se oli kovin epäilyksenalainen. Täydellä tankilla kyllä toimi, mutta parinsadan kilometrin ajon jälkeen satunnaisesti oikkuili.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2021 19:54 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 41
AV kirjoitti:
Joo kyllä. Onko tankinkorkin ilmareikä varmasti auki? Lime Green (Z1100R) teki joskus saman ja se oli kovin epäilyksenalainen. Täydellä tankilla kyllä toimi, mutta parinsadan kilometrin ajon jälkeen satunnaisesti oikkuili.


Kyllä tuon ilmareiän puhalsin, kun otin tankin irti. En huomannut, että olisi mitään poroa sieltä tullut. Kaasarit oli aika likaiset kalvojen alta. Puhdistan niitä nyt puhtaalla bensalla ja paineilmalla. Venyttääkö nämä nykybensat enemmän kalvoja ja kumiosia? 98okt olen käyttänyt. Koitan saada vanhat takaisin, mutta onko tietoa, että saako kalvoja vielä uusia? Sumekolta noita jo kysyin, mutta odotan vastausta sähköpostiin.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988
Honda Gold Wing 1500 vm. 1998
Dnepr MT11 650 vm. 1990 "retro tuning"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2021 21:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 663
Paikkakunta: Posio
Aerol Paineilmajarrujen jäänestoaine, oli ainakin möhkön kaasareiden pohjakupissa olevan moskan sulattajana
verraton aine.
Jos laittaa likoon pariksi päivää ilman kumi osia.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2021 21:56 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 41
Tero k kirjoitti:
Aerol Paineilmajarrujen jäänestoaine, oli ainakin möhkön kaasareiden pohjakupissa olevan moskan sulattajana
verraton aine.
Jos laittaa likoon pariksi päivää ilman kumi osia.


Kiitokset vinkistä, pistän mieleen. Yhden kupin vasta aukaisin, mutta siellä ei oikeastaan likaa ollut. Katson huomenna loput.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988
Honda Gold Wing 1500 vm. 1998
Dnepr MT11 650 vm. 1990 "retro tuning"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2021 06:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 663
Paikkakunta: Posio
Kontakti spraylla voi liotella hapettumia kanavista,käyttäjiltä kuullut hyvää noista.
Oxide clean & protect pro Crc

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2021 19:32 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 41
Tero k kirjoitti:
Kontakti spraylla voi liotella hapettumia kanavista,käyttäjiltä kuullut hyvää noista.
Oxide clean & protect pro Crc


Hyvä tietää! Kaasarit oli ihmeen puhtaat, vain kahdessa pääsuuttimessa pyöri pientä roskaa. Kupit puhtaat. Kalvoissa olevat luistit on aika kuluneet, mutta kalvotkin palautui lähelle oikeaa mittaa, kun sai vuorokauden ilmakylpyä työpöydällä. Pesin ne vedellä ja saippualla. Luisteista tullut ilmeisesti alumiinijauhoa sinne kalvoille. Huomenna nippuun ja paikalleen. En katsonut tarpeelliseksi korjaussarjojakaan tilata, kun niihin sarjoihin ei näytä kalvot kuuluvan. Sumeko ei ole vastannut.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988
Honda Gold Wing 1500 vm. 1998
Dnepr MT11 650 vm. 1990 "retro tuning"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2021 13:48 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 130
Tuon tapainen vaiva oli (pieni odottelu ja taas mennään hetki) möhkössä -> kaikenlaista mietin mutta yksinkertainen oli se -> hanasta ei tullu tavaraa kunnolla läpi, vähän kuitenkin että pelasi puolikaasuhommissa. Pysähdyksen jälkeen oli systeemi taas täyttyny ja hetki mentiin.

Eli polttoainelinjan kuristukset pois ja jos joku suodatin asennettu niin sekin oltava puhdas jä riittävän virtaava.

Muistaakseni GTRssä alipainehana -> jos alipaineletkussa pikkuvuoto ei hana aukee välttämättä kokonaan ja virtaa huonosti -> kokeile mitä tapahtuu pri-asennossa (ohittaa kalvo-ohjatun venttiilin sillon ja pitäs tulla tavara hyvin läpi).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2021 18:08 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 41
GTRwing kirjoitti:
Tuon tapainen vaiva oli (pieni odottelu ja taas mennään hetki) möhkössä -> kaikenlaista mietin mutta yksinkertainen oli se -> hanasta ei tullu tavaraa kunnolla läpi, vähän kuitenkin että pelasi puolikaasuhommissa. Pysähdyksen jälkeen oli systeemi taas täyttyny ja hetki mentiin.

Eli polttoainelinjan kuristukset pois ja jos joku suodatin asennettu niin sekin oltava puhdas jä riittävän virtaava.

Muistaakseni GTRssä alipainehana -> jos alipaineletkussa pikkuvuoto ei hana aukee välttämättä kokonaan ja virtaa huonosti -> kokeile mitä tapahtuu pri-asennossa (ohittaa kalvo-ohjatun venttiilin sillon ja pitäs tulla tavara hyvin läpi).


Kiitos kommentista! Olen pitänyt koko ajan pri -asennolla hanaa. En ole sulkenut edes talveksi. En tiedä, että olisko pitänyt? Mutta ei ole kyllä bensa mistään yli vuotanut. Mutta varmaankin tuon suodattimen jätän sitten kokonaan pois. Tankin putsaus ja letkujen tarkistus. Muuten on kamat nipussa, mutta ihmettelen öljynlauhduttimen vasemman letku/putkiliitoksen vuotoa? Mistään ei ole murtunut ja prikkaliitoksista vain vuotaa. Ehkä täytyy löytää alumiiniset ja alkuperäiset tiivisteprikat sinne?

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988
Honda Gold Wing 1500 vm. 1998
Dnepr MT11 650 vm. 1990 "retro tuning"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 29, 2021 12:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 20
Paikkakunta: LAHTI
moi,
kokeilitko sumekoa tavoitella tätä kautta?

Star Service
Kawasaki, Arctic Cat, Tohatsu
Valtuutettu huolto ja varaosat
Juurakkokuja 1
01510 Vantaa
www.star-service.fi
0306505510


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com