Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 02:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 11:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Siis kyseessä vm. 1988 zx-10, johon venttiilirempan tein viimeeksi 2 vuotta sitten. Nyt kun ajokilometrejä rempan jälkeen on tullut noin 18 tkm...näyttää siltä että imupuolen venttiilit alkavat kantamaan jo varsin herkästi. Kun mittarissa oli 92.000 km (kevät 2005), imupuoli säädetty ylärajoilleen, nyt 7.000 km:n ajon (talvi 2005) jälkeen osa venttiileistä vaati jo 0,30 mm ohuemmat palat, jotta olisi saanut säätöihin. Ja mä en todellakaan revittele....ja käytän melko säännöllisesti lämpimäksi ennen ajooon lähtöä.

Eli löytyykö aineita / tapoja millä saisin noita imupuolen venttiileitä suojattua paremmin kulumiselta ? Muunmuassa Futuran Plus venttiilinsuojalisäainetta olen käyttänyt, mutta eipä tuolla näytä olevan mitään (positiivista) vaikutusta kulumiseen.

Sulaa lyijyäkö venttiilien päälle ?????

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 11:52 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Mä vaihdoin GT:n imuvenat viime talvena ja samalla säädin. 20tkm jälkeen ei tarvitse edes koskea, yksi vena oli hieman poikennut, mutta menköön vaikka mittaustarkkuuden piikkiin ;D Orkkisvenat saattaa olla sutta mitä silloin 80-luvulla tehneet?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 12:31 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Luulenpa ,että tuohon ei ole muuta keinoa kuin vaihtaa kestävämpää materiaalia olevat venttiilit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 19:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kawasakien venttiiliongelmat ovat lähinnä 16-venttiilisten ongelma. Vanhoissa 8-venttiilisissä ei samantapaista kulumaa ole ollut. Saman aikakauden muilla 16-venttilisillä oli samalaisia ongelmia, mutta jostain syystä Kawojen ongelmista on kuulunut eniten. Eiköhän noiden venttiilien valmistaja ole ollut kaikilla neljällä japanilaisella sama?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 22:04 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kapsutin, kapsu, muistelen sun vaihtaneen siihen tarvikeventtiilit, ne olivat rosteria eli rost free eli ruostumatonta terästä, muistanko oikein? kuitenkin hiiliteräksiset eli enemmän alkuperäisemmät olisivat kaiketi kestävämmät, edelleen muistelen Nikon(ZetaR1) puhuneen samasta asiasta silloin kun venttiilejä ropasitte eli, että rosterivenat eivät kuitenkaan pitkässä käytössä ole niin kestävät.

ja seeteistä en tiedä, kaiketi koneistamo on ollut ihan ammattitaitoinen kuitenkin?

eli jos tarvii taas venoja vaihtaa, niin lähinnä originaalia olevat lieneisivät kestävimmät. mitään poppakonstia kulumisen vähentämiseksi en tiedä kun en usko motor uppiinkaan.

tosin tämäkin mielipide on vain asiasta kummemmin tietämättömän harrastelijan puuhastelua.

harmio homma kun nyt jo kanittaa, samantyyppinen oirehdinta kuin ekoissa gpz900r kawoissa vuodelta 1984 ja joidenkin z1300 möhköjen kansierissä ollut judanssio.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 09:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, näihän se olikin kuten kawabata muisteli....rosteriventtiilithän siihen tuli (luulin että ovat kestävämmät). Noh, nyt säädöt kohillaan ja ensi talvena pitää taas tehrä venttiiliremppaa ; ) Pitäisiköhän jo valmiiksi hankkia jostain varastoon uudehko kympin kansi....zzr:n kansi tohon ei taida mennä ?

Avasin eilen kytkinkopan ja mittailin levyt sekä jouset....olivat aivan standardimittojen ylärajoilla : )))))...koko pakka vaikutti siltä kun kyseessä olisi uusi pyörä (tai niinhän se onkin kun vain 99 tkm ajettu;)

Eli kyllä mä tämän pyörän pidän, pitää vaan maailmalta keräillä varastoon osia....alkaa siis erehdyttävästi muistuttamaan foorumin classic-villitystä ; )

Mites diablo ? Vieläkö mahtuu tankkilaukkuun ; )

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2006 00:12 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
zetorin kannen kanssa tulee joitakin sovitteluongelmia todennäköisesti kypään ängettäessä, ainakin venttiilien tila leveyssuunnassa käynee ahtaaksi ja en ole varma neste- tai öljykanavien osuvuudestakaan. spinningistä voisi löytyä kypään kansikin.

diablolle ja sen kaverille on peräkärry suunnitteilla kynologiseen käyttöön, jaksaa tusina kiskoa asuntovaunuakin kunhan kytkin kestää.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2006 02:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
kawabata kirjoitti:
diablolle ja sen kaverille on peräkärry suunnitteilla kynologiseen käyttöön, jaksaa tusina kiskoa asuntovaunuakin kunhan kytkin kestää.


Muista, että perävaunun kanssa saa ajaa korkeintaan 80km/h!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2006 22:07 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
VOGON kirjoitti:
kawabata kirjoitti:
diablolle ja sen kaverille on peräkärry suunnitteilla kynologiseen käyttöön, jaksaa tusina kiskoa asuntovaunuakin kunhan kytkin kestää.


Muista, että perävaunun kanssa saa ajaa korkeintaan 80km/h!


hiljaa ja hitaastihan mää muutenkin ajelen, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 00:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Niin joo, Kawazakilla ei tarvii ajaa lujaa, kaikki tietää, että sieltä löytyy jos tarvii...!!! :P

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com