Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 10:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Laitetaan oma topiiki filsuille, ettei karkaa kauas alkuperäisestä aiheesta kuten VN 750 öljyjen kanssa taas kävi.
Coistinen heittikin jo aiheen pöydälle, eli tarvike filsut vastaan muut.
Filsuissa on 2 seikkaa jotka pitää toimia, eli suodatuskyky ja istuvuus. Alkuperäisissä filsuissa istuvuus on yleensä hyvä, niille annetaan tietty määrä X puhdistuskertoja, jonka jälkeen se vaihetaan uuteen.
K&N alkuperäisen korvaava filsu istuu myös hyvin, sekä oikein huollettuna kestävyys ja käyttöikä on melkein rajaton. Tarkkuutta vaatiikin oikea öljyäminen, kun se vaikuttaa virtaukseen ja seoksiin. Munkin valinta on K&N, pitkässä juoksussa edullisin.
Muissa tarvikefilsuissa onkin vajausta sekä istuvuudessa sekä suodatuskyvyssä. EMGO filsut pitäkää kaukana Kawoistanne, muutenkaan ko. merkki ei herätä luottamusta muissakaan tuotteissa.
Alkuperäinen on huolettomin, mutta suht lyhytikäinen, varsinkin paperifilsuissa. Kun se on lopullisesti tukossa, se on entinen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Viimeksi muokannut Jim Goose päivämäärä Pe Helmi 23, 2007 12:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 11:27 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Täsmennän hieman toisessa topiikissa mainittua suodatin asiaa
Ostaessani öljyä kysyi myyjä että laitetaanko öljynsuodatin samalla, hyllystä ei juuri silloin löytynyt mutta jätettiin tilauksen varaan se öljynsuodatin, yksi vaihtoehto oli mainittu K&N jonka valitsin, K&N on siis saatavana öljynsuodattimenakin, yllätys oli se ainakin minulle :?

tässä topiikissa piti käsitellä ilmansuodattimia, eli aiheeni on taas väärässä paikassa :''

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmansuodattimet
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 11:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Laitetaan oma topiiki filsuille, ettei karkaa kauas alkuperäisestä aiheesta kuten VN 750 öljyjen kanssa taas kävi.
Coistinen heittikin jo aiheen pöydälle, eli tarvike filsut vastaan muut.
Filsuissa on 2 seikkaa jotka pitää toimia, eli suodatuskyky ja istuvuus. Alkuperäisissä filsuissa istuvuus on yleensä hyvä, niille annetaan tietty määrä X puhdistuskertoja, jonka jälkeen se vaihetaan uuteen.
K&N alkuperäisen korvaava filsu istuu myös hyvin, sekä oikein huollettuna kestävyys ja käyttöikä on melkein rajaton. Tarkkuutta vaatiikin oikea öljyäminen, kun se vaikuttaa virtaukseen ja seoksiin. Munkin valinta on K&N, pitkässä juoksussa edullisin.
Muissa tarvikefilsuissa onkin vajausta sekä istuvuudessa sekä suodatuskyvyssä. EMGO filsut pitäkää kaukana Kawoistanne, muutenkaan ko. merkki ei herätä luottamusta muissakaan tuotteissa.
Alkuperäinen on huolettomin, mutta suht lyhytikäinen, varsinkin paperifilsuissa. Kun se on lopullisesti tukossa, se on entinen.

Joo, välttäkää todellakin niitä EMGOn suodattimia. Toinen vältettävä ilmanputsari on AllRightin kauppaamat PowerFilter "vapaavirtaus"-putsarit. Ne todellakin virtaavat vapaasti, mutta suodatuskyvystä en olisi niin varma. K&N:n kanssa samalla tasolla on BMG, jotka toimivat ainakin Korpisudessa Mikuni RS:n perässä todella hyvin. Nyt tosin suunnitelmissa on niiden korvaaminen alkuperäisellä ilmanputsarikopalla ja filsulla - ei vanha nimittäin jaksa kuunnella niitä imuääniä. Nuo imuäänethän on melko mahtavat noissa RS:issä, koska kurkun halkaisija on 34 mm.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 12:07 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
myös HI-FLO merkkisiä tulee välttää! viimeistä laittaessani kummastelin ,että perhana ihan löysä oli pultinpäälle,jotta oilithan karkaapi raosta suodattamattomana... eihän semmosta nyt voi käyttää...alkuperäistä vaan kehiin,ei maksa juuri yhtään enempää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 12:14 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pitäisköhän vaihtaa tämän ketjun otsikoksi "Ilman- ja öljynsuodattimet" :P
Itsekin käyttänyt joskus noita Hi-Flon putsareita ja se tiiviys on todella olematon. Asian voi helpohkosti parantaa ottamalla nuo kumitiivisteet vanhasta orkkisputsarista nimim. Vielä pari Hi-Flota varastossa

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 23, 2007 12:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Otsikko laajennettu :P

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 12:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo minäkin oon siirtyntyt alkuperäisiin öljynsuodattimissa.. ´Liki samanhintaisia eikä mikään olennainen kulu muutenkaan.

Ilmanputsari taitaa olla joku tarvike toistaiseksi. Seuraava varmaan alkuperäinen. Liekkö paperifilsuissa laatueroja sitten, nimenomaan ilmansuodattimissa.

Tota noin, tuo K&N ihmetyttää, mulla on tossa uusimmassa kawassa K&N:t, se on semmoiset A5-kokoiset levyt, 2 kpl. Niistähän näkyy valo läpi kankaan pienistä reijistä! Luulisi että hieno pölykin tulee heittämällä läpi. Vai perustuuko siihen että siihen tulee pölykerros, joka yhdessä öljyn kanssa suodattaa.

Mitäs öljyjä oootte käyttäneet niiden kanssa? Oisko K&N-öljy ainoa oikea vai? Tulin ostaneeksi Stormilta Motorexin ilmansuodatinöljyä kun se väitti että se tekee íhan saman asian mutta spraypullo helpompi käyttää kuin K&N:n pumppupullo. Ja pesu käsitiskiaineella. Toisaalta siinä Motorexissa lukee että suunniteltu erityisesti vaahtokumifilttereille, niin uskaltaakohan siihen luottaa tässä suodattimessa, joka on jotain puuvillaa. Taasko kusttiin tyhymmää silimmään? Tämä:

http://www.motorex.com/index.cfm?fuseaction=sprachewechseln&id_sprache=4&path=1-418-443-775-813


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 17:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä minä ainakin käyttäisin K&N-ilmanputsareissa K&N:n omaa öljyä. Onhan sillä tietenkin aikamoisesti hintaa, mutta toisaalta sitä kuluu todella vähän kerrallaan - jos ei sitten öljyä putsaria liikaa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 18:58 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Ja K&N:ltä saa öljyn myös spray pullossa. http://www.knfilters.com/search/product ... od=99-5000

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 20:57 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mikä on oikea tapa pestä K&N suodattimet ja mistä tietää ettei niitä öljyä liian vähän tai liikaa :?:

Tossa tuli juttua crossi peleistä ja niiden superloni suodattimien pesusta ja öljyämisestä, ja siinä tuli ilmi et ne pesuaineet jotka niihin on tarkoitettu ei toimi ainakaan kaikki toivomalla tavalla, muutaman pesun ja öljyämisen jälkeen pestiin semmoinen superloni bensalla ja kyllä tuli hiekkaa roimasti vaikka oli sitä ennen pesty semmoisella "oikealla" pesuaineella ja onhan noita superloneja saatavana ihan katupyöriin :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 21:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on noita K&N filsuja erillisiä ja orgiskotelossa ja olen pessy niitä K&N omalla pesuaineella. Uitetaan pesuaineessa ja annetaan liueta vähän aikaa, ravistellaan ylimääräinen aine pois ja huuhdellaan hanan alla lämpimällä vedellä (ei überpaineella sitten) ja taas ravistellaan vedet pois. Annetaan kuivua rauhassa... Sitten kun on kuiva, sprayataan ohuelti K&N filsuöljyllä (leviää vähän ajan päästä laajemmalle alueelle). Odotetaan puolisen tuntia öljyn leviämistä, öljytyt alueet erottuu punaisena alueena, vaaleat alueet uusinta spreijataan varovasti ja annetaan tasaantua rauhassa... Sitten tarkistus ja asennus paikoilleen ja eikun ajoon. Näin tehtynä on aina toiminu ja seokset ovat oleet kohdallaan. Ajan kanssa ja öljyä hillitysti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 22:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo, täytyy munkin hankkia sitä K&N -öljyä, eipä kannata tollaisessa asiassa säästelemään... Ja samalla sitä puhdistusainetta...
Tänksiö vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2007 23:23 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Tosa kattelin stormin K&N -ilimanputsarilistaa muttei ollut Z1100A mainittu, mutta sama putsarihan siinä on kuin jaskassa/ltd:ssä? Eli KNN-KA160 olis passeli? Oli siellä öljyä ja pesuainettakin tarjolla. Kallista tai ei :P Vaan on putiikki työpaikan vieressä.. :roll:

Onkos sulla niko millaiset suuttimet vai tarviiko yhtään niitä säädellä kun laittaa paremmin virtaavaa? Toistaiseksi putkisto on alkuperäistä kun ei näy eikä kuulu sitä 4-1 -putkee. Ei ole rahatkaan kelvannut vaikka tilausvahvistus tuli 4 viikkoa sitten :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 00:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Mulla ei z1100:ssa ole vapaavirtaussuodattimia vaan perus-paperifilsu. Isommat suuttimet kyllä, mut eri syystä..

Voi olla, ettei suin päin kannata kalvokaasareiden kanssa vapaavirtaufilsuja laittaa. Vaatii vähän vastusta toimiakseen kunnolla.

Ehkä Stromilta oli K&N-spray lopussa silloin kun kävin, oli vaan siinä pumppusuihkupullossa. Tulin ostaneeksi sen Motorexin sitte. No sama se, myyn jonnekin halavala ja ostan "oikeen".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 01:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niin olen kuullut isojen poikien kertovan, että alipainekaasari ja vapaavirtaussuodatin ei ole niitä kaikkein helpommin säädettäviä yhdistelmiä. Penkissä tuo säätö onnistunee, mutta vaatii sielläkin melko paljon työtä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 11, 2008 22:43 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 03, 2006 20:53
Viestit: 8
Paikkakunta: Lempäälä
Kevään kunniaksi viltteriasiat pintaan!

Noh, päätin sitten tuossa sydäntalvella lopettaa sen moto-öljy-pelleilyn ja hain Motonetista 20 l hinkin Delvac 1400:sta. Mixed fleet-ratkaisu, kaadan sitä kaikkiin pihalla oleviin koneisiin: ruohonleikkureihin, mönkijöihin ja Kawasaki KLE 500:seen.

KLE oli siinä hollilla joten roppu auki ja delvacit koneeseen, mutta öljyviltterivarasto näytti nollaa. Ajatelin jo tehdä kaljatölkistä uuden, kun käsiin tarttui hyllyltä Mazda 626:n suodatin. Jenka sopi, tiivistepinnan halk. muutaman milin vajaa mutta tiiviste osui. Kiersin vilsun kiinni, käy ja kukkuu, ei vuoda... nyt on ajeltu jonkin matkaa eikä kone ole leikannut kiinni, ei ole tullut tulvaa eikä heinäsirkkoja...

Mitähän haittaa mahtaa aiheutua autoviltterillä ajamisesta?

Mitähän hyötyä saavutetaan autoviltterillä ajamisella?
(5 eur versus 8 eur, löytyy motonetista, Mazdan öljyvirtaus lienee moninkertainen KLE:hen verrattuna)

-Timo-

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one ! (Inspector Callahan)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2008 19:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
iisiraider kirjoitti:
Kevään kunniaksi viltteriasiat pintaan!

Noh, päätin sitten tuossa sydäntalvella lopettaa sen moto-öljy-pelleilyn ja hain Motonetista 20 l hinkin Delvac 1400:sta. Mixed fleet-ratkaisu, kaadan sitä kaikkiin pihalla oleviin koneisiin: ruohonleikkureihin, mönkijöihin ja Kawasaki KLE 500:seen.

KLE oli siinä hollilla joten roppu auki ja delvacit koneeseen, mutta öljyviltterivarasto näytti nollaa. Ajatelin jo tehdä kaljatölkistä uuden, kun käsiin tarttui hyllyltä Mazda 626:n suodatin. Jenka sopi, tiivistepinnan halk. muutaman milin vajaa mutta tiiviste osui. Kiersin vilsun kiinni, käy ja kukkuu, ei vuoda... nyt on ajeltu jonkin matkaa eikä kone ole leikannut kiinni, ei ole tullut tulvaa eikä heinäsirkkoja...

Mitähän haittaa mahtaa aiheutua autoviltterillä ajamisesta?

Mitähän hyötyä saavutetaan autoviltterillä ajamisella?
(5 eur versus 8 eur, löytyy motonetista, Mazdan öljyvirtaus lienee moninkertainen KLE:hen verrattuna)

-Timo-


Jos öljynpaineet ovat liki samat, miksei voisi autofilsua käyttää. Autojen öljynvaihtovälihän on pidempi tuplaten pyörien, joten käyttöikähän jää puoleen, jos filsu vaihdetaan joka öljynvaihdossa. Homma toiminee peltikuorisissa filsuissa, jotka jäävät koneen ulkopuolelle. perinteisissä koneen sisään asennettavissa ei kannata tarvikefilsuja käyttää niiden huonon laadun takia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2017 18:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kertokaapas nyt kokeneemmat onko hyötyä laittaa vapaavirtaussuodatinta lisätehojen/väännön toivossa? Pyörä on Gpz 1100 -84 (eli ruisku). Yläpään kasaaminen menossa ja aloin vielä jahkailemaan ilmansuodatuksen kanssa. Sylinterit on porattu 75mm ylikokoon ja Wisecolta mäntäsarja. Mulla on jo hommattuna kertakäyttöset vapaavirtaussuodattimet mallia nämä;

https://www.modernmotorcyclecompany.eu/ ... ilter-oval

Oon lueskellu foorumeilta (myös ulkomaisilta) yleistä keskustelua ja aika monessa paikkaa haukutaan vapareita (jopa K&N suodattimia) siitä, että läpi pääsee paljon enemmän pölyä verrattuna alkuperäisiin paperi/vaahtomuovi suodattimiin. Motonetin Powerfiltterit on varmaan oma lukunsa, mutta luulis nyt kalliiden pestävien suodattimien ajavan asiansa eikait niitä muuten myytäs? Kattelin taskulampun kanssa tarkemmin noita ostamiani suodattimia ja ne kyllä vaikuttas ihan käyttökelposilta. Ainakaan mitään reikiä ei näy, jotain harsomaista on tuo suodatuspinta ja jämäkkä hyvin liimattu runko.. En ostanu heti alkuun K&N versioita kun arvelin, että pitää nyt ensin kokeilla. Jos homma toimii voi sitten hankkia vaikka ne K&N kalliit suodattimet. Lisäks on mainittu vielä noista alipaine ongelmista ja seoksien säädöistä, mutta ilmeisesti ruiskussa ei ainakaan noita alipaineongelmia pitäs olla.

Kampikammion huohotukselle oon hommannu pätkän letkua ja päähän filtteri. En oo vielä tarkemmin miettiny mihin asti sen vetäis vai jättääkö vaan näkyviin huohotusreiän päälle.

Imuilman lämpötila-anturin johtoihin oon liittäny säädettävän vastuksen, eli sillä sais seostakin tarvittaessa rikkaammalle mikäli koneeseen enemmän ilmaa tulee.

Miten tässä nyt kannattais tehdä? Putkisto on kyllä ihan vakio eli tyssääkö lisätehojen haku joka tapauksessa siihen? Tuleeko tuosta kampikammion huohotuksesta jotain ongelmia jos vaan jättää suodattimen heti siihen aukon päälle. Tuostakin oli jossain aika hurjaa juttua että tulee savua ja käryä ja vaikka mitä...

K&N tekee ilmeisesti suodatinta vakiosuodattimen tilalle koteloon, mutta jotenkin se ei houkuttele niin paljoo kun nuo erilliset suoraan imusarjaan. Huohotuskotelo (vai mikä se nyt onkaan) oli kyllä ihan helvetin likanen kun purin pyörää. Öljyn sekasta töhnää pohjalla.. Mistä lie sinne joutunu. Sen joutus kyllä kunnolla putsaamaan jos kasaa alkuperäsellä ilmansuodatus systeemillä...

Kaikenlaiset mielipiteet otetaan avosylin vastaan. Ja vielä jos on hyvät perustelut ni aina parempi!

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2017 20:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ruiskupelissähän ei tosiaan synny virtausongelmia irtofilsuja käytettäessä. Ilmavirtauksella ei ole vaikutusta ruiskusuuttimien toimintaan. Pienentynyt ilmanvastus parantaa virtausta.
Ruiskun rajallinen säätömahdollisuus kaventaa lisätehojen hakua, toki putken vaihto helpottaa kaasujen vaihtumista.
Päätarkoitus on saada kaasujen vaihto balanssiin, joten vakioputkella yläpään tehonlisäys kärsii hieman.
Huohottimen filsun voi laittaa melkein mihin paikkaan vaan, pääasia että se on käytössä, muuten menee roskia koneen kampikammioon öljyn sekaan.
Myös Pipercross tekee vapaafilttereitä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com