Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 18:47 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
Mulla meni toissa syksynä vaihdettu ja koko viime kesä ajettu ketjuilla yhteensä n. 12 - 15 000. -04 syksyllä kun vaihdoin, niin ajoin parisataa km ja otin ne vähät löysät pois. Sen jälkeen ei oo tarvinnu kiristellä. Rasvaillu oon, kun muistanu. Käytännössä 500-1000 km. Tais tulla viimekesän reissussa hurautettua puoltoista tonniakin :oops: .
Hyvin on kestäny, kun ei veny, vaikka yrittäis.
Taitaa olla venyminen nopeampaa sitten elinkaaren loppupuolella...


ps. did on ketjut ja 750LTD -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 19:14 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Silloin 70-luvulla ketjut olivat aikamoinen riesa, kun eivät kestäneet ja ketjuhommat veivät ihan liian ison osan koko touhusta. Reissun aikana ketjuja sai kiristellä vähän väliä. Aina silloin tällöin jonkun ketjut lensivät tielle. Mullakin on ysin kopassa jäljet näkyvissä.

Nykyään kaikki on toisin. Ketjut kestävät tosi hyvin ja ei niitä tarvitse koko ajan pohdiskella. Itselläni on o-rengasketjut ja olen kiristänyt ne ehkä kerran ja sekin taisi tapahtua vähän niinkuin vanhasta muistista. En aja kovin paljon mutta ero entiseen on kuitenkin melkoinen. Ketjut eivät mielestäni nykyään ole mikään ongelma. Mulle kardaani ei ole vielä vaikuttanut pyörän valintaan ja vähän suppeaksihan tuo valikoima jäisi, jos se pyörän valinnan ratkaisisi.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 19:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 22:34
Viestit: 16
Paikkakunta: Hyvinkää
Aikaisemmilla ketjuilla toimi Castrolin vaha moitteetta. Viime keväänä hommasin Allwrongista halvat Iriksen ketjut. Kehuivat niitä kaikkine X- renkaineen huippuketjuiksi. Joko vika oli vahassa tai sitten ketjut vaan oli todella sekuliitit. Käytännössä ketju oli loppu 8t:n kohalla, mutta peläten ja hammasta purren nilkutin niillä kesän loppuun totaalina huikeat 10tkm! Noin 10% X-renkaista tippui tien poskeen ja senhän tietää miten siinä sitten käy. Yksi sadekeli ja noi ketjut oli mennyttä kamaa. Koskaan ei ole ketju loppunut noin nopeasti. Rattaatkin on vielä kuin uudet, mutta ei noihin taida silti uskaltaa uutta vitjaa lyyä. On niin pieni osa paketin hintaa toi ratasosuus...

Kuka halpa osta se paska saa ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 21:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Agent 903 kirjoitti:
Minullehan on ihan sama, että millä se konepyörä eteenpäin kulkee, tai vaikka taaksepäin.

Mutta raatihan on jo kauan sitten päättänyt, että:
KETJU on HUONO
KEPPI on HYVÄ

Jos tätä liturgiaa ei kaikin voimin kannata, niin herneet pomppaavat neniin palkoineen, varsineen ja tukikeppeineen. Mukaan tulee vielä melkoinen multapaakku.

Rättipäitä väitetään kiihkoilijoiksi uskonnossaan. Osama Bin Laden olisi tällä palstalla kuitenkin sovinnainen diplomaatti.

Kukahan se nyt sen herneen sinne nenäänsä on pahimmin imaissut :?: Itselläni on kokemusta ketjuvetoisista yli 200 tkm ja kepeistäkin liki 100 tkm. Oma henkilökohtainen valintani matkapelissä, joka liikkuu noin 30 tkm vuodessa satoi tai paistoi, on selkeästi keppi. Mutta onhan minulla myös GPZ750 Turbo, joka tunnetusti on ketjuvetoinen, eikä se minun yöunia vie. Jos joku ajaa ketjuvetoisella rasvaamatta ketjuja, niin siitä vaan minun puolestani. Kyseessähän on kuitenkin joka tapauksessa jokaisen oma henkilökohtainen valinta, josta ei kenekään kannata herneitä nenäänsä vetää :moto:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 17:45 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Foorumikuskitko kiihkoilijoita? ;D

Kiihkoilijoita taitavat ollakin ne, joitten hermot eivät kestä edes pientä kenttäarvostelua eikä -vertailua.
Ei mulla ainakaan mitään hätää ole, vaikka kawaraati ( :?: ) puhuis, tinkais ja suosittelis ihan mitä huvittaa!

Keppi on hyvä, vitjat vie eteenpäin, hihnakin pyörittää takanakkia.
Eipä luulis olevan kellään isompaa valittamista.


8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 19:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
Oenpa nähnut kitkavetoisenkin pyörän :? :? . Taka-akselille ei mene mitään vetosysteemiä, vaan on svigiin kiinnitetty, renkaan edessä eräänlainen kuminen kitkapyörä suoraan renkaaseen kosketuksessa ja tästä syntyy veto. Jäis peräpää aikas "pelkistetyn", siron näköiseksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 20:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
terde kirjoitti:
Oenpa nähnut kitkavetoisenkin pyörän :? :? . Taka-akselille ei mene mitään vetosysteemiä, vaan on svigiin kiinnitetty, renkaan edessä eräänlainen kuminen kitkapyörä suoraan renkaaseen kosketuksessa ja tästä syntyy veto. Jäis peräpää aikas "pelkistetyn", siron näköiseksi.


Juu jossaan Biker Build-Off-ohjelmassa samanlaisen bongasin, ja olipas viela takarengaskin "hubless" eli laakeroitu vanteen ulkokehalta. Kuul. Vaan tuskin tommonen vetosysteemi mitaan hirsmeita tehoja sutimatta kestaa, noihin maamoottoreihin kylla sopii. Showpeli tosiaan.

Keksintonahan tuo on ikuvanha, ekat polkufillarista sovelletut "polkumoottoripyorat" oli kitkavetosia, jollen ihan vaarin muista.

Tuossa vahan historian siipien havinaa:
http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/Museum/Transport/Motorcycles/Roper.htm

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 20:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joku urho taisi viritellä aikoinaan vanhaan CX 500 honukkaan hydraulivedon perämurikkaa jengaamaan, mutta nesteen lämpeneminen oli ollut liian kovaa ja homma tyyssäsi siihen.
Ideahan oli kyllä hieno. Oishan se pollean näköinen, koneesta menis vaan pari letkua takikselle ja lootankin saisi lempata pois käytöstä kun hydrauliikka hoitais vedon ja jarrunkin, kone jengaisi tasaisella nopeudella koko ajan kun vain hydraulinesteen virtauksen säädöllä kiihdytys ja jarruttelu hoituisi. Hydraulinesteen vaihto vaan keväisin ja taas menisi kesä huolettomasti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 22:27 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Hydrauliikka mahdollistaisi myös neliv... eiku kaksivedon :P Toisaalta markkinoilla on jo moinen vempele. Renkaat paksut ja käyttö sama kuin kunnon maasturilla eli korpeen ja koskiin.. Ameriikan ihme tietenkin.. :?

Etuvetoisia pyöriä löytyy myös, vetolaite stongan alapuolella..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 01:04 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Automaattien turbiinithan toimii juuri hydraulisina vetolaitteina.
Vaihteet siinä jatkeena antavat vaan enemmän vauhtia..



:P

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 19:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
jiikoo kirjoitti:
Hydrauliikka mahdollistaisi myös neliv... eiku kaksivedon :P Toisaalta markkinoilla on jo moinen vempele. Renkaat paksut ja käyttö sama kuin kunnon maasturilla eli korpeen ja koskiin.. Ameriikan ihme tietenkin.. :?

Etuvetoisia pyöriä löytyy myös, vetolaite stongan alapuolella..


Jamahan ja Ohlinsin yhteistyon tuloksena on myos vaha viksumman olonen peli eli tama:

http://www.ohlins.com/mc_2wd.shtml

Vaittavat etta jopa toimii, etenkin pehmeassa maastossa/lumessa. Katupelissa vois olla aika vinekee vaan sitakin ovat testailleet. Jammuhan kasittaakkeni omistaa Ohlinsin eli tia vaikka ite Pape-Rossi ois jo 2-vetosta MotoGP-fillaria testannu :mrgreen:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 21:31 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Tosta oli joskus parivuotta sitten telkkarista/bikessa jotain juttua. Voimaa menee etupyörälle aika vähän, linkin sivullakin mainittiin että tilanteesta riippuen 0-15%. Kuskit sano sillon että ei tunnu nopeemmalta, mutta kello näytti toista. Väittivät että ajamisesta tulee paljon helpompaa ja ikäänkuin vakaampaa.
Pitäis varmaan rakentaa GPZ:iin niin ehkä toi mahtava 130:n takagummi ei kuluis ihan niin nopeesti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 10:35 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Etuveto lisänä voisi olla ihan kiva noissa 70-luvun vaappurunkoisissa peleissä. Heti kun keinumista alkaisi ilmetä ei muuta kuin etuvedolla runko kireälle ja taas meno maistuisi!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 13:22 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Etuveto ainoaksi pakolliseksi vetotavaksi saisi bomberit vetämään herneen nenäänsä.. ;D ;D Loppuis keuliminen kertaheitolla... :P Ja speedway.. :''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 13:27 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
jiikoo kirjoitti:
Etuveto ainoaksi pakolliseksi vetotavaksi saisi bomberit vetämään herneen nenäänsä.. ;D ;D Loppuis keuliminen kertaheitolla... :P Ja speedway.. :''


Luulenpa vaan ett silloin keksittäis pakki aika nopeesti ;D Sehän ei ois ees keulimista vaan takimista...

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 17:04 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Olispa siinä nähtävää kun joku honumies alkais takimaan koltvinkilla ;D ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 18:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
jiikoo kirjoitti:
Etuveto ainoaksi pakolliseksi vetotavaksi saisi bomberit vetämään herneen nenäänsä.. ;D ;D Loppuis keuliminen kertaheitolla... :P Ja speedway.. :''


Ka tuollahan sais uuden tempun repertuaarinsa pampperrsikin, eli eka stoppie ja sitte siita etuvetoon pakki paalle (vaatis virtauksenkaantoventtiilin tjsp.) ja takapyora ilmassa jatkais tulosuuntaan.
Perkutarallaa, tallehan on miljuurdi sovellusta heti! :idea: :P (kipinkapin paikalliseen hykrauliikkakauppaan ostaan palikoita..)

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 20, 2006 17:37 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Hei äijät ei toi niin hankalaa ole :idea:

Kattokaas miten pohjan poijaat rakentelee 2wd pelejä :wink: :P

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... i+moottori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 12:08 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:48
Viestit: 13
Paikkakunta: Helsinki
Voiskohan joku valastaamatööriä sen verran, että mitä eroo on O- ja X-rengasketjuilla? Ja saako tollasiin vanhoihin kulmikkaisiin ketjuihin enään millään eloo?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 16:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Siis kaikessa yksikertaisuudessaan toisessa on laippojen välissä kumia oleva O-rengas (pyöreä) ja toisessa X mallinen eli reilusti enemmän tiivistepintoja :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2006 18:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Tuolta loytyy oikeen kuvan kera X-rengasinfua:
http://www.didchain.com/xring1.htm

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com