Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 19:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Lyhyeen loppu sitten ajelut tältä kaudelta. Eli tuo startti teki taas tenän :kuuma:
Uusin tuohon ne vapaakytkimen kolme pulttia, jotka olivat päässeet löystymään
aiheuttaen ylimääräisiä kolinoita. Startti pelasi kyllä vähän aikaa ok, mutta nyt
alkoi sitten jumia tuo, eli ei jaksa startti pyörittää konetta, virran puutteesta ei
ole kyse koska otin tuohon vielä avuksi auton akun.
Voisiko tuon ilmiön aiheuttaa esim. ne kuulat jotka on siellä kytkimessä jos vaikka
ne tuolla jumivat, siellähän on ne pienet jouset jotka painavat noita kuulia ja ovat
kyllä tuossa ehjät, mutta pitäisikö niiden kenties olla jäykemmät.
Niin ja tuo toinen propleemi eli tuo vasemmanpuoleinen kampiakselin stefa, eli
siis se joka löytyy tuolta samalta puolelta kuin stattori ja startin kytkin.
Pystyykö tuon vaihtamaan purkamatta koko konetta
Kawa on se sama edelleen eli Z1100 -81 projekt

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 20:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Neukku kirjoitti:
Lyhyeen loppu sitten ajelut tältä kaudelta. Eli tuo startti teki taas tenän :kuuma:
Uusin tuohon ne vapaakytkimen kolme pulttia, jotka olivat päässeet löystymään
aiheuttaen ylimääräisiä kolinoita. Startti pelasi kyllä vähän aikaa ok, mutta nyt
alkoi sitten jumia tuo, eli ei jaksa startti pyörittää konetta, virran puutteesta ei
ole kyse koska otin tuohon vielä avuksi auton akun.
Voisiko tuon ilmiön aiheuttaa esim. ne kuulat jotka on siellä kytkimessä jos vaikka
ne tuolla jumivat, siellähän on ne pienet jouset jotka painavat noita kuulia ja ovat
kyllä tuossa ehjät, mutta pitäisikö niiden kenties olla jäykemmät.
Niin ja tuo toinen propleemi eli tuo vasemmanpuoleinen kampiakselin stefa, eli
siis se joka löytyy tuolta samalta puolelta kuin stattori ja startin kytkin.
Pystyykö tuon vaihtamaan purkamatta koko konetta
Kawa on se sama edelleen eli Z1100 -81 projekt

Ei oo vika vapaakytkimessä. Noiden pienien jousien tehtävänä (sen lisäksi, että ovat ehjät) on tuoda rullat "hollille", kun kone ei käy. Kun kone käy, keskipakovoima pitää rullat kauempana eli estää starttimoottorin myörimisen koneen mukana. Tuohon startin jaksmattomuuteen näin äkkiseltään mietittynä on kaksi mahdollista syytä:
1. starttimoottorin vika eli hiilet loppu, puslat loppu, kollektori kulunut kantikkaaksi - kaikki yhdessä tai erikseen
2. bensaa valunut johonkin pyttyyn ja siksi kone ei suostu pyörimään starttimoottorilla. Kannattaa ottaa tulpat pois ja pyöritellä konetta suoraan kampuran päästä - pitäis pyöriä suht' helposti. Väkisin ei kannata pyörittää tulppien ollessa paikallaan, koska jos siellä on bensaa, niin lopputuloksena on helposti vammautunut kiertokanki.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 20:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Neukku kirjoitti:
Niin ja tuo toinen propleemi eli tuo vasemmanpuoleinen kampiakselin stefa, eli
siis se joka löytyy tuolta samalta puolelta kuin stattori ja startin kytkin.

Hmmmm?
Minä muistelin että näissä (Z/J sukuisissa) kaikissa olisi roottorin puoli ilman kampiakselin stefaa. Roottori ja staattori pyörivät kokonaan öljykylvyssä ja staattorin koppa pitää öljyt sisällä (ainakin jos kuminpala josta johdot menevät läpi ei ole kovin kovettunut). Öljyjä ei kauheasti lorahda karkuun, jos pitää pyörän pystyssä tai väärään suuntaan saa kallelleen.

Muistelenko tai ymmärränkö väärin, vai onko tuo malli poikkeus sarjassaan?
[Edit:]ja nimensä mukaisesti - ei se staattori pyöri, vaikka yllä sanoisin mitä vaan :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 21:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
oojala on oikeassa - Z1100A:ssakin on se surullisen kuuluisa märkä laturi, mutta ei siitä sen enempää :P Vapaakytkimen ison rattaan ja runkolaakerin väliin tulee kuminen värinäkumi (joita on olemassa 3 eri paksuutta) sekä prikka. Tuolla värinäkumilla estetään ison rattaan liikkuminen kampuran suunnassa.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1981-kz1100-a1-shaft_model15429/partslist/62114.html

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 21:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Isot Zetat ovat öljykylvyssä laturin puolelta, mutta keskituella purkaessa ei öljyä tule kuin pieni liraus :jook:
Ota koppa irti ja katso startin ja vapaakytkimen toiminta seuraavasti. Poista pikkurattaan akseli ja ratas. Nyt pitäisi ison rattaan pyöriä käsin vapaasti myötäpäivään ja lukittua vastapäivään pyöritettäessä. Kokeile startin pyöriminen ilman ratasta, pitäisi startaessa pyöriä vinhasti, kokeile sitten ratas ja akseli paikallaan (tue pikkuratasta jollain puupalikalla sormia tuhoamatta)
Pitäisi koneen lähteä pyörimään mukana. Kun kone käynnistyy ja lakkaa painamasta starttia, pitäisi pienen ja ison rattaankin pysähtyä ja roottori jää pyörimään. :kontrahti: Jos käyttää pitempään alkaa öljyä tulemaan rootorin takaa (pidä kippo alla)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 10:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Kiitos tietäjille ohjeista:yes:
Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu kunhan aikansa rassailee.

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 18:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Tallilta kotiuduttu ja starttiongelman aiheuttaja paikallistettu :eitieda:
Puslat oli aika finaalissa, varsinkin tuon päädyn missä hiilet sijaitsee.
Ankkurissa oli selvät skraaput eli oli ottanut kontaktia kenttään.
Mitenkäs tuo puslien vaihto? pitäskö viedä suosiolla tuo startti
koneistamolle ja pyytää jotta sorvaisivat tuohon uudet puslat
ja asentaisivat ne siellä paikalleen, ei taida onnistua tuo vanhojen
puslien irrotus kotikonstein????
Testailinkin tuota startin toimintaa JG:n antamien ohjeiden mukaan
ja startti pyörikin kovin vinhasti kun ei ollut se pikkuratas paikallaan
mutta heti kun laittoi tuon paikalleen eli kuormitusta startille niin
siihenhän se tyssäsi, startatessa näkyi selvästi kuinka se startin
akseli antoi periksi eli välystä löytyi sieltä.

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 19:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Startin puslat vaihdettu ja Kawa pelaa taas ja toivottavasti pitkään :kivi:
On tuon projektin kanssa tullutkin jo tapeltua tarpeeksi nyt alkaisi olla aika
päästä :moto:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2010 19:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Pitkäänhän tuo Kawa sitten toimi :storm:
Se starttihan se taas alkoi temppuilemaan ...kele
Nyt ei auta muu kuin pistää tilaukseen uudet palikat tuohon :''

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2010 19:31 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Oletkos purkanu ja putsannu starttinappula häksättimen(kin) :? ...
Mulla tuokin temppuili mut ei enää ;) ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2010 19:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
KooJii kirjoitti:
Oletkos purkanu ja putsannu starttinappula häksättimen(kin) :? ...
Mulla tuokin temppuili mut ei enää ;) ...


No tuokin toimenpide tuli tehtyä kun vaihdoin sen starttinappulasysteemin uuteen
Tuon vapaakytkinpaketin aion nyt uusia kokonaan ja jos ei ala toimia niin
jääköön sitten tuo mopo vaikka talliin koristeeksi ...tana

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 08:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Neukku kirjoitti:
KooJii kirjoitti:
Oletkos purkanu ja putsannu starttinappula häksättimen(kin) :? ...
Mulla tuokin temppuili mut ei enää ;) ...


No tuokin toimenpide tuli tehtyä kun vaihdoin sen starttinappulasysteemin uuteen
Tuon vapaakytkinpaketin aion nyt uusia kokonaan ja jos ei ala toimia niin
jääköön sitten tuo mopo vaikka talliin koristeeksi ...tana


Mistä meinasit hommata nuo osat? Itsellä on kanssa tuossa vapaakytkimessä ongelmia (ilmeisesti) Voisi itsekin laittaa osat tilaukseen...

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 16:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
CMS:ltä nuo osat aion todennäköisesti tilata, jos ei nyt niin hyvä tuuri käy,
että täältä suomesta nuo löytyy.
Sumekolta pitää ihan piruuttaan kysästä, vaikka vastauksen tuohon jo arvaankin
ja sen Sumekon hinnoittelun :shock:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 17:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niin, nyrkkisääntönä voi pitää, että Sumekon hinnat on noin tuplaten CMS:n hinnat eli kyllä siinä melko helposti säästää tukun rahaa vaikka joutuu maksamaan ulkomaan postikulutkin :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 20:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Tulipa laskelkeltua tuo säästö omalta kohdalta,jos olisin tilannut tavaraa tuohon
projektiini CMS:ltä Sumekon sijaan ja lopputulos 350euroa CMS:n hyväksi.
Eli arvannette mistä tilaan jatkossa osat Kawaani.
Ihmetystä vaan aiheutti,kun tuo CMS:n kansipahvi näyttäisi olevan se
yksiosainen, mutta eikös sen alkuperäisen pitäisi olla kaksiosainen eli
onkos tuo CMS:n osatarjonta sittenkään alkuperäistä vai mitenkä liene :vislaa:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 23:56 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä ainakin kaikki minulle CMS:ltä tulleet osat ovat olleet orkkisosia. Tietysti pitää muistaa, että CMS ilmoittaa hinnat ilman alvia eli hintojen päälle pitää muistaa lisätä tuo Hollannin 19% alvi. Ja lisätään vielä sekin, että CMS veloittaa osat vasta sitten, kun paketti on lähtövalmiina - ei etukäteen Klasmon tapaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 18, 2010 20:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Raato kirjoitti:
Tietysti pitää muistaa, että CMS ilmoittaa hinnat ilman alvia eli hintojen päälle pitää muistaa lisätä tuo Hollannin 19% alvi.


Näinpä juuri tein eli otin huomioon tuon Hollannin alv:n laskelmissa
Kotiuduin muuten äskettäin osanhakureissulta Jyväskylästä ja sieltäpä
löytyikin sitten noita tarvitsemania osia ja paljon muuta mukavaa
tuohon projektiin :D

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 18, 2010 21:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niin ajattelinkin - tuo huomautus oli suunnattu niille, jotka tutkivat CMS:n hintoja satunnaissti asiaa sen enempää ajattelematta...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 20, 2010 21:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Nyt on sitten startin vapaakytkimelle laitettu uudet osat ja alkoihan se viimein
toimia niinkuin pitääkin.
Olisi vaan pitänyt tehdä tuo toimenpide jo silloin talviaikaan niin ei olis tarvinnu
parhaiden ajokelejen aikaan tuota ropata.
Käytin tuota entistä startin ratasta,( se iso ratas joka tulee kampiakselille) sorvarilla
tarkoituksena oli pyyhkästä pinta sileäksi siitä kuulien vastinpinnalta.
Olikin tuo ilmeisesti jo aiemmin sorvattu, huonoin tuloksin, oli nimittäin epäkesko se
pinta eli tuokin varmaan aiheutti ongelmia startin toiminnassa.
Sorvari tuumas jotta ei saa tuosta enää toimivaa kun ei riitä enää vara ottaa tuosta
pinnasta yhtään pois.

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 21, 2010 01:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, varmasti epäkeskous aiheutti ongelmia - ja vieläpä pahoja sellaisia. Mutta pääasia, että nyt toimii ja pääsee :moto:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com