Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Su Kesä 13, 2010 15:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Mistäköhän saisi nopeiten? Ja en tarvi kuin ton yhden. Siihen osui mäntä, kierroksia koneessa oli alle 1/min. Kone edelleenkin kasauksessa pöydällä :protest:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Su Kesä 13, 2010 16:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Mistäköhän saisi nopeiten? Ja en tarvi kuin ton yhden. Siihen osui mäntä, kierroksia koneessa oli alle 1/min. Kone edelleenkin kasauksessa pöydällä :protest:

Mo, jo on tuuria! Olihan pakonokka-akaseli ajoitettu Z6EX-merkkiin? Stormilta voi hyvällä tuurilla löytyä imuventtiili.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Su Kesä 13, 2010 17:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä merkit oli oikein, mutta kun pyörittelin konetta pöydällä sekoitin vahingossa imu- ja pakonokat koska kone olikin toisinpäin, ja vaikka pikkuräikällä kääntelin nokkapukit kiinni, niin jopa vääntyi venttiiili vinoon. Siperia opettaa, tsöh!
Milläs muuten saisi venttiilin päässä olevat lukkopalaset (split keepers) helpoiten takasin kiinni. Nyt sahailin vanhasta taskulampun alumiinirungosta holkin, johon tein aukot sivuille josta ruuvarilla irroitin palaset. Ja ihan vaan liimapuristimella puristin ensin jouset kasaan. Takaisin asentaminen ei kyllä samalla vehkeellä onnistu, koska sivuaukot on liian pienet, eikä ne varmaan kestä paljoakaan suurentamista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Su Kesä 13, 2010 20:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Kyllä merkit oli oikein, mutta kun pyörittelin konetta pöydällä sekoitin vahingossa imu- ja pakonokat koska kone olikin toisinpäin, ja vaikka pikkuräikällä kääntelin nokkapukit kiinni, niin jopa vääntyi venttiiili vinoon. Siperia opettaa, tsöh!
Milläs muuten saisi venttiilin päässä olevat lukkopalaset (split keepers) helpoiten takasin kiinni. Nyt sahailin vanhasta taskulampun alumiinirungosta holkin, johon tein aukot sivuille josta ruuvarilla irroitin palaset. Ja ihan vaan liimapuristimella puristin ensin jouset kasaan. Takaisin asentaminen ei kyllä samalla vehkeellä onnistu, koska sivuaukot on liian pienet, eikä ne varmaan kestä paljoakaan suurentamista.

Teit siis saman mokan kuin allekirjoittanut aikoinaan - minulla onneksi säilyi venttiilit ehjänä. No, tekevälle sattuu. Kasaamisessa on kätevin kunnollinen venttiilijousipuristin ja pieni ruuvimeisseli.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 16:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Mahtaako olla sama kuin KZ750? Mulla olis semmoisia. Tai voin tarkistaakin asian kunhan saan toiminta-aikaa, mulla on KZ ja turbon koneet levällään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 20:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Smokie kirjoitti:
Mahtaako olla sama kuin KZ750? Mulla olis semmoisia. Tai voin tarkistaakin asian kunhan saan toiminta-aikaa, mulla on KZ ja turbon koneet levällään.

Ei ole samat venat kuin Z750:ssä vaan Turbossa on Z650:n kansi venoineen ja nokkineen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Ke Kesä 16, 2010 16:44 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Aika pitkältä näytti samalta KZ ja E1 venat, KZ vena tais olla 0,50mm lyhyempi. Noi mun on kaikki jotenkin viritettyjä ja jyystettyjä niin kovin tarkkaa kuvaa ei saanut..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 08:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Stormilta tuli venttiili postilla eilen ja laitoin jo kiinnikin. Nyt pitää alkaa arpomaan sopivia säätöpaloja kohdalleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 08:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Smokie kirjoitti:
Aika pitkältä näytti samalta KZ ja E1 venat, KZ vena tais olla 0,50mm lyhyempi. Noi mun on kaikki jotenkin viritettyjä ja jyystettyjä niin kovin tarkkaa kuvaa ei saanut..

Perun sanani! Turbossa on samat venat kuin vapaasti hengittävässä 750:ssa. CMS:llä imuvena maksaa 23,50 eur. Stormiltakin näyttäisi löytyvän :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 09:57 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
stormilla lisäksi parieuroa halvempi eli 21,00€ yks imuvena.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 10:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawabata kirjoitti:
stormilla lisäksi parieuroa halvempi eli 21,00€ yks imuvena.

Itse asiassa hintaeroa tulee enemmän, koska CMS:n hinta on alviton eli hintaan tulee Hollannin 19% alvi + toimituskulut päälle. Toisaalta Stormin vena ei ole orkkisosa eli laatu voi vaihdella surkeasta kohtalaisen kautta ehkä jopa hyväänkin :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Ma Kesä 28, 2010 12:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Muistaisikos joku mikä on venttiilin säätöpalan halkaisija turboon, kun ei tullut mitattua kun palat oli kädessä ja nyt voisi töistä tullessa käydä palan hakemassa, jos se olisi sopiva stormin varastossa oleviin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Turboon imuventtiili
ViestiLähetetty: Ma Kesä 28, 2010 17:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Muistaisikos joku mikä on venttiilin säätöpalan halkaisija turboon, kun ei tullut mitattua kun palat oli kädessä ja nyt voisi töistä tullessa käydä palan hakemassa, jos se olisi sopiva stormin varastossa oleviin?

Se on se 13 milliä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com