Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 00:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2014 14:47 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
Kevät lähenee ja möhkö kiukuttelee käy erittäin hyvin tyhjäkäyntiä ja alle 4000 kierrosta sen jälkeen alkaa röpöttämään mustaa tulpat olisko jotenki rikkaalla nyt purin kaasarit totaalisesti putsasin joka paikan mut sama laulu jatkuu olisko säädöt no voiko edes oikeestaan möhköö sen kummemmin säätää tuli mieleen olisko vaan niin et saa yksinkertasesti liikaa pensaa saa ja neulaventtiilit kuluneet et auttaskohan korjaus sarja


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2014 11:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Kattoppa onko suutinkoko #110 ja neulat säädettävät, puoliväli on suht normi, saattaapi olla myös bensapinnat sekaisin, muistelen että tiivistepinnasta 5,5-7mm , alespäin, noi kun ensin katot, suutinkoko voi olla #105, 107,5 ,110 riipuen vähän minkä maan vientiä ym , mutta noiia , jos se tyhjäkäynti pelaa anna seosruuvien olla siinä , koeta sit uusilla tulpilla, kerran kastuneet/ pikiset ei oikeen pelitä, NGK iridiumit on koettu hyviksi,ja hintaviksi, mutta pikku rötäykset ne kestää 8)

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 12:34 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Itse kokeilisin noiden oireiden perusteella laskea neuloja pykälän verran alaspäin. Saa siten vähemmän bensaa isoilla kierroksilla.
Myös tukkoinen ilmanputsari aiheuttaa tuollasta. Saa liian vähän ilmaa bensamäärään nähden ja käy sen vuoksi rikkaalla.
Vois kokeilla vaikka sillälailla, että ottaa hetkeksi ilmanputsarin pois ja katsoo asettuuko sillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 14:49 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
ilmeisesti rikkaalla on kun uudet tulpatki samantien mustana on hiton hyvin käy tyhjää ja alle 3000 mut sit kauhee röpötys ei muutaku kaasarit uudestaan auki ja ihmettelemään koska ilman putsariakaan ei toimi sen parenmin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 15:22 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Neuloilla säädetään seosta välillä 1/4-3/4 kaasun asennosta. 3/4-4/4-asennossa vaikuttaa pääsuuttimet. Näin muistelen joskus kuulleeni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Pe Maalis 21, 2014 17:05 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
no niin taas kaasarit kävi pöydällä vähän neuloja alespäin kone käy hyvin ottaa hyvin kierroksia ilman minkäänlaista ilmanputsaria siis ei myöskään ilman putsari koteloa kiinni Heti kun kiinni laittaa kotelon kiinni alkaa ongelmat Konetta käyttäen ja jenkaa antaen pelkät kaasarit kiinni ilman putsari päästä kaasareista roiskuu pensaa sumuna aika reilusti jotenki tuntuu että ei pitäs sellasta määrää siihen suuntaa tulla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Pe Maalis 21, 2014 17:18 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Oho! Onpas aika erikoinen juttu. Ethän sää siitä videoklippiä tänne sais ihmeteltäväksi.
Olet oikeassa siinä, ettei sen sillälailla pitäisi käyttäytyä. Pääsetkö katsomaan tuleeko se bensa noista pienistä reijistä, jotka on kaasarin suuaukon ympärillä?
Vai tuleeko syvempää kaasareista?

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: La Maalis 22, 2014 12:31 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
taas vähän ropailtu pensapinta tiputettu vähän mut homma jatkuu sylkee pensaa ulos ja putsariinpäin ilmeisesti neulaventtiilin reijästä onkohan väljä vai miten yht äkkiä vaan rupes joka kaasari samanlailla tekemään


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Su Maalis 23, 2014 00:02 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Bensapinta on 6.5 - 7,5 mm tiiviivistepinnasta, kaasareiden ollessa vaakasuoressa pituus- ja poikittaistuuntaan. Vaikuttaa seoksiin myöskin ja kannattaa homma tehdä tarkasti, eikä vain mutu-tuntumalla. Eli tasan -7mm olisi optimi bensapinnan korkeus, tiivistepinnasta alaspäin.
Tarkkaa puuhaa... :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2014 11:09 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
ilmeisesti tarkoitit pensan pinnan olevan 7milliä alle tivarin kun kupin aukasee sitä tossa pähkäilin ku sitä ei muuten nää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2014 13:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
tt1300 kirjoitti:
ilmeisesti tarkoitit pensan pinnan olevan 7milliä alle tivarin kun kupin aukasee sitä tossa pähkäilin ku sitä ei muuten nää


Oikea tapa katsoa pinnat on laittaa letkut kaasareiden kuppien lähtöihin ja avata tyhjennysruuvit.
Mutta voit ensitöiksesi huoletta uusia neulaventtiilit jos alkuperäiset vielä paikoillaan, eivät varmasti ole enää tiiviit.

z1300 shopista saa kattavaa korjaussarjaa jossa tulee tiivisteet, jouset, suuttimet, suutinputket, neulaventtiilit ym. löytyy orkkisosana n.90€/ kaasari sekä tarvikkeena n.50€/ kaasari.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2014 07:04 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Joo, näin on. Elikkä bensan pinnat tarkistetaan kohokammioiden ollessa paikoillaan. Letku laitetaan kohokammion pojassa olevaan tyhjennysputkeen ja avataan tyhjennysruuvi.
Letkun toinen pää nostetaan tiivistepinnan yläpuolelle kaasuttimen rungon viereen ja mitataan tiivistepinnan ja bensapinnan välinen ero. Itse laitoin kohokammiot paikoilleen vain parilla ruuvilla mittauksen ajaksi. Paljon mukavampi irroitella kammiota, koska harvoin se ihan kohdilleen ensi yrittämällä menee. Uusintoja tuli ainakin itselläni, ennen, kuin tasot olivat kohdillaan.

Ebaystä kaasarin korjaussarja kohtuuhintaan jokaiseen kolmeen kaasariin oheisesta likistä
http://tinyurl.com/ovjvxe5


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: To Huhti 03, 2014 14:14 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
pistin tilaten uudet lelut kaasareiden sisään saas nähä ku tulee miten pelittää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 15:19 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
no niin nyt tuli uudet helyt kaasareihin vähän ihmetytti ryyppy tapin alapää erillainen edellisessä olis sellanen pieni neula ja taas uusissa ihan tasanen alapää tarviikohan sitä neulaa siellä olla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 18:58 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 08:55
Viestit: 15
Iltaa.

Tuli semmoinen mieleen autohommien puolelta kantapäänkautta opittuna, että voisiko olla nyt sytty pielessä. Ootko tarkastanut, että perusennakko ja maksimiennakko on tehtaan asetuksissa, vaikka strobon kanssa. Jos on liikaa perusennakkoa, mutta kuitenkin niissä rajoissa, että jaksaa käydä, mutta sitten tuolla 3000-4000 kiekan korvilla alkaa keskipakoennakon säädin antamaan maksimi ennakot, niin alkaa olemaan jo niin aikaisella, että potkii takaisin kaasariinpäin. Ja se ennakonsäädin kannattaa putsata ja öljytä vaikka kevät huollon yhteydessä samalla kun tarkastaa sytkän. Ne jouset voi väsyäkin tietysti ja ennakkoa tulee liikaa liian aikaisin. Sen verran pitää korjata, että oletin että kyseessä on A1 tai A2, myöhemmin ei enää keskipakosäädintä vissiin ollu. Ei sitä etteikö liikaa ennakkoa voisi olla.


Viimeksi muokannut Hansikas päivämäärä Ke Huhti 09, 2014 06:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 19:58 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
nyt rupesinki jo miettimään tota sytkä hommaa mut se vähän hepreaa meikäläiselle ku tosiaan kaasarissa paukkuu takaspäin niinku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkö kiukuttelee
ViestiLähetetty: Pe Tammi 28, 2022 22:24 
Poissa

Liittynyt: La Loka 21, 2017 16:46
Viestit: 17
Nostelen tätä topikkia, kun on itsellä ajankohtainen ja porukoilla lienee kokemusta karttunut.

Saman tyyppisiä vaivoja meitsin möhkössä kuin topikin aloittajalla ja konstit mietinnässä.

Eli vaivana kun reilummin vetää vaijeria rivakasti tiukalle niin menee rikkaalle. Ainakin alkaa työntää mustaa molemmista piipuista ja pupeltaa. Sama toistuu myös kun paikallaan ryntäyttää reilummin. Normi ajossa toimii jokseenkin hyvin ja tyhjäkäynti kuulostaa kivalta sekä ottaa kyllä kierroksia kunhan rauhallisesti ruuvvaa kapulaa. Seosruuvit säädetty Colortunilla sopivaksi. Puristuksiakin löytyy sopivasti. Kaasarit putsattu ja ultrattu muutamaan kertaan, polttoaineenpinnat säädetty kohdilleen, kaasarit synkattu, ennakonsäädin voideltu ja sytytyksen merkit tarkastettu. Sytytyksen osalta pitänee hienosäätö tarkastaa vielä lampulla. Muuten, uusi ilmanputsari ja tulpat (vakio NGK). Sytytyspuolella jotku kohtuu uudet tarvikepuolat.

Kaasarit taasen pöydällä. Neulat ja suuttimet näyttäisivät olevan oikean kokoiset ja hyvä kuntoiset. Neulat keskimmäisessä (3) urassa.

En oikein keksi muuta kuin pitäneen laskea neuloja :? . Onkos vastaavia kokemuksia, että on tarvinnut neuloja tiputella ja mitä siitä on seurannut? Tekisi mieli laskea saman tien parilla pykälällä (sokka ylimpään uraan)...

Tokihan teoriassa voi olla, että puolissa ei paukku riitä rikkaamman seoksen sytyttämiseen. Mutta eipä tule mieleen tollaista omalla kohdalla. Onko noista tehopuolista apuja kuin viritetyissä vehkeissä?

_________________
Oli miten oli mutta näin on!

Sekakäyttäjä; KZ 1300 -79, GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa), ZX10 -88 (pressun alla 15v), Pemari (matkalehmä) ja portti K1 sekä pikku Honta


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com