Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 10:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Larry oppi sisäsiistiksi
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 16:30 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Larryllä on ollut selviä öljyn pidätysvaikeuksia viime kesäisen vaihdelootaremontin jälkeen. Vaiva ilmeni kampuran sytkypään stefan öljyvuotona. Aina merkattiin pysähdyspaikka öljyläikällä. Tämän tarinan opetus on se, että aina kannattaa uusia kampuran stefat, kun mylly on levällään - hintakaan ei ole kuin 7,50 eur verottomana CMS:llä. Ko. Stefan varaosanumero on 92049-1247 ja tarkempi tyyppikoodi HSCY25417. Viimeksi mainitusta koodista voi päätellä stefan fyysiset mitat: 25x41x7 mm. Eli siitä vaan Etraan etsimään stefaa, mutta siellähän tuli kylmää vettä niskaan: ko. kokoista stefaa ei ole varastossa, koska ei ole std-kokoinen. Netissä surffailemalla kyseisen kokoinen stefa löytyi Englannista ja hintakin oli sangen kohtuullinen kymmenkunta euroa. Siitä vaan tilaus vetämään ja odotellessa Etraan ostoksille.

Tarvelista:
- 25x41x7-R23-NBR 2-huulinen stefa. Tässä stefassa ei ole ulkokehällä olevaa harjannetta orkkisstefan tapaan.
- Locktite 660 laakerilukite
- Locktite 7240 aktivaattori
- CRC Industrial Degreaser puhdistusspray
- PBR kumirasva
- vanupuikkoja

Asennus meni konetta purkamatta näin:
- sytkäkamat (pick-upien pohjalevy ja roottori irti)
- vanhaan stefaan porataan varovaisesti kaksi parimillistä reikää, joista koukuilla vedetään stefa irti. Kannattaa olla varovainen, että ei naarmuta kampuraa tai lohkoa poratessa
- Degreaserillä putsataan stefan jäännökset ja kaikki öljy pois stefapesästä. Vanupuikko on sangen käyttökelpoinen apuväline puhdistukseen
- suihkautetaan aktivaattoria stefapesään
- rasvataan uuden stefan huulet kumirasvalla ja levitetään laakerikukitetta stefan ulkokehälle
- painetaan stefa mahdollisimman suoraan ja varovaisesti pesäänsä. Stefan ulkopinta jätetään lohkon tasolle, vaikka menisi vielä puolisen senttiä syvemmälle
- laitetaan vielä laakerilukitetta stefan ulkokehän ja lohkon väliseen saumaan varoen ettei sitä mene stefan huulille
- suihkautetaan päälle vielä pikkaisen aktivaattoria ja annetaan kuivahtaa vaikka yön yli
- asennetaan roottori ja pohjalevy paikoilleen

Nyt stefa on asennettu ja on koekäynnistyksen aika. Ainakin minulla homma onnistui: pisaraakaan öljyä ei ole valunut tähän mennessä (ajettu parisataa kilsaa) ja stefa on pysynyt paikallaan lukitusharjanteen puuttumisesta huolimatta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 18:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Larry on jenkeissä ollessaan nähnyt paikallis(puoli)valmisteiden tapoja reviirien merkkauksessa, yritti samaa täällä härmässä. Onneksi Raato ojensi larryn moisista tavoista pois. :axe2:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 19:25 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Mää luulen kans et Larry on Raadon ojennuksen jälkeen, täst lähtien sisäsiisti- mallioppilas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 08:42 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Jim Goose kirjoitti:
Larry on jenkeissä ollessaan nähnyt paikallis(puoli)valmisteiden tapoja reviirien merkkauksessa, yritti samaa täällä härmässä. Onneksi Raato ojensi larryn moisista tavoista pois. :axe2:
Hyvä, että tässä maassa vielä sentään edes joku uskaltaa näyttää kotoututtavalle maahanmuuttajalle, että maassa maan tavalla! :boing:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 10:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ai niin, unohtui vielä mainita stefapesän reunan kevyt viistous Dremelillä - ei kuoriudu kumi pois stefan ulkokehältä niin helposti asennettaessa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 10:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
muuten Turkuses on semmonen liike kuin Turun kone ja laakeri,sieltä löytyy stefat+ laakerit ja laatu on taatusti hyvää,sieltä olen konepyöriin aina hakenut stefa+laakerit ja mikä vielä parasta ei maksapaljoo,et tämmönen tieto. :pcknock: ei tarvii mistään kaukaa tilat.
:lukea:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2014 19:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Moi pitkästä aikaa

Peruutin just moto.orgin Audrun ratapäiväreissun öljypissin takia :miekka :hammer: :axe: :

Onhan toi wanhus aina hiukan merkannut mutta nyt tuntuu jo inkontinenssi vaativan tenaa tai huoltoa.

Olikos Larryn kone samaa sukujuurta kun 1000J:t? Voisko samaa operaatiota soveltaa loossonin ruppanaan?

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2014 22:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Käsittääkseni kaikkien 4-tahtisten Kawojen kampurastefat ovat samantyylisiä harjannestefoja, joten tuota työnkuvaa voinee soveltaa muihinkin - kunhan sen tekee tarpeeksi varovaisesti järjen kera.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2014 14:52 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Raato kirjoitti:
- kunhan sen tekee tarpeeksi varovaisesti järjen kera.


Järki + työkalut + Masa = :cycle: Täytyypä syksyllä ottaa rauhallinen sessio ja yrittää.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2014 17:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
J - koneessahan saa tuon kampuran stefan vaihdettua helpommin, kun tuo stefan koppa on erikseen kiinni lohkossa pulteilla.
Kärkikoppa pois kärjettömästä, picup pohjalevy pois, kampuran päästä pultti auki jollloin kärjettömän nokka putoaa käteen.
Näiden jälkeen kopan pultit irti, kumivasaraa kylkiin, koppa on kahdella tapillla lohkoihin pystysuunnassa, ulos vetämällä samalla. Lohkon ja kopan välissä on paperitiiviste, joka uusitaan samalla.

5 minuutin homma Z1 pohjaisissa mosassa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2014 14:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Nythän mä hokasin ett oon tyhymä :kontrahti: :surrender:

Mulla vuoto laturin puolella. Katsoin Raadon juttua pikaisesti ja "roottori irti..." jäi mieleen......

Onko sovellettavissa laturin puolella tämä? Jotais sille olisi tehtävä ja konetta en ala halkomaan ihan pikku jutun takia...

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2014 22:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eikös J-koneessakin ole se paljon puhuttu märkä laturi? Eli mistä tarkalleen ottaen vuotaa?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2014 14:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Laturikopan alaosasta vuotaa. Mutta eikös sen pitäisi olla "puolimärkä" tila eli öljyn ei kait pitäisi siellä oleskella sen enempää :help: Kuulostipas tyhmältä... Eli onko tuolle mitään tehtävissä? Olen kaksi kertaa vuosien saatossa jo vaihtanut ko. posken tiivarin ja aina vaan pissii ja nykyään enempi. Ärsyttävä piirre wanhuksessa jos tarvii tenaa tallin lattialle :kk:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2014 17:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 19:51
Viestit: 81
Paikkakunta: hyvinkää
Tiputtaa varmaan sähköjohdon läpiviennistä.Minun st tiputtelee sieltä tipan sillloin tällöin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2014 07:43 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
laturin koppaa paikoilleen laitettaessa hyvä sipaista jotai tuubitiivistettä johtojen läpivientialueelle. Ei liikaa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2014 08:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Eli sama homma uusiks jo kolmannen kerran. Jospa tällä kertaa tekis sen sitte kunnolla... :lukea: :kontrahti: :wc: :manaa: :monitor: :aatu: :takoo: [size=50]riittäks hymiöt vai pannaks pari lisää :fu: [/size]

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2014 10:21 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
kertaus on opintojen äiti! :hihi:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com