Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 19:15 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Hei
Kawasaki z1300 -79 on kierteet mennyt moottorin pohjasta öljynvaihto propusta. On sitten varmaan tarpeeksi monta kertaa vaihdettu öljyt ja joskus kiristetty liikaa. Tykkää tiputtaa pari tippaa alla, onko korjausehdotuksia?

Varmaan pitää tehdä uudet kierteet, onko joku korjaamo joka tekisi homman pääkaupunkiseudulla? =voisi ajaa mopon sisään, öljyt pois, uudet kierteet ja uusi öljyproppu paikoilleen

t Vesa

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 21:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
GT- Motor Pitäjänmäellä.
http://www.gtmotor.fi/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 21:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Z1300:sta en tiedä, mutta tiputtelun yleinen vika on että ei ole vaihdettu uutta kuparitiivistettä (kupari kovettuu kiristettäessä ja täytyisi vaihtaa tai hehkuttaa itse pehmeäksi "löijäys", vaikka noin: http://www.youtube.com/watch?v=2HWM9ov29zM)

Melkein mikä tahansa koneistamo tekee kierteen korjauksia, mutta varmaan otattaa öljypohjan irti ettei kierteytyksen alumiinimuruset jää öljynkiertoon, ehkä joku tekee paikallaankin?
ainakin kolme korjaustapaa:
-Kierteenkorjaussarja Heli-Coil tai jonkun muun vastaava tai parempana Time-Sert http://www.timesert.com/html/drainplug.html jos on valittavissa näistä valitsisin Time-Sertin, HeliCoil (jousen tapainen irtokierre) tuppaa joskus tulemaan ulospäin (toki Time-Sertikin pitänee liimata kierrelukitteella paikoilleen)

-isompi kierre ja isompi proppu tilalle vaikkapa M14-> M15 tai M16

Täyttöhitsaus ja alkuperäisen kierteen tekeminen hitsattuun
Enkä toisaalta pääkaupunkiseudultakaan muita koneistamoja tiedä kuin GT Motor, mutta jos vain tiputteluongelma, lähtisin ensinkokeilemaan uutta tiivitettä tai sellaista jossa on kuparin sisällä vielä kuminen huuli (enkä nyt muista mikä sen tuotenimi on...[Edit2] Se on Usit, löytyy ainakin hydrauliikka ja traktorikaupoista tai http://www.ikh.fi/tuotehaku/usit-tiiviste)
(Edit GT-Motor tuli jo toisaaltakin sillä välin kun kirjoittelin)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 00:48 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Omaan just öljyt vaihdoin , oli o-rengas ropussa, elikkäs hommaa ehjä o-rengas ja tiukkaa kirjan mukaiseen momenttiin , niin eiköhän pidä jos on tiivistepinnat ehjät.

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 19:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Tuossa omassa oli samaa ongelmaa eli tiputteli öljyä tuolta
propun juuresta. Oli kierteet mennyt öljypohjasta
Toimenpiteet: öljypohja irti (samalla sai tarkastettua onko ylimääräistä rojua pohjassa)
Uudet isommat kierteet ja isompi proppu.
Hyvä tuli ainakin omasta mielestä ja halpaa jos itse tekee ;)

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com