Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 03, 2020 21:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Pe Maalis 13, 2020 11:51 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 37
Miten hitossa saatte nostettua 1000 GTR.n keskijalalle? Itselläni se jotenkin on onnistunut, kun iskarin paineet on korkeammat ja pehmeämpi alusta. Mutta kun tykkään ajella vähän pienemmillä iskaripaineilla, ja koitan saada sitä tallissa betonilattialla nostettua, niin toissavuonna riuhtaisin käteni kipeäksi. Nyt nostin pyörää ketjutaljalla, että sain keskijalan alle nesteiden vaihtoa varten. 130kg painavampi goldwingi nousee paljon kevyemmin.

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2020 12:10 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1591
Paikkakunta: hyvinge
Ei mitenkään. Siis saa nostettua GTR:ää. Mutta kun polkaisee siitä "jalan" päässä olevasta vivusta, nin ihan kepiästi nousee GTR keskituelle. Ihan reenattavissa oleva tekniikkalaji.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2020 14:27 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 37
hansci kirjoitti:
Ei mitenkään. Siis saa nostettua GTR:ää. Mutta kun polkaisee siitä "jalan" päässä olevasta vivusta, nin ihan kepiästi nousee GTR keskituelle. Ihan reenattavissa oleva tekniikkalaji.


Kyllä tässä keskijalassa on pitkä vipuvarsi, josta liki sadan kilon elopainolla polkaisen, ja pehmeämmällä hiekkapihalla gtr (290kg) vielä nousee, mutta kovalla lattialla ei. Samalla tekniikalla goldwingi (420kg) nousee kevyesti myös kovalla lattialla, eli ei kai se tekniikasta kiinni ole. Mutta ehkä pitäisi olla isommat iskaripaineet, että pyörä olisi korkeampi ja painopiste valmiiksi korkeammalla??

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2020 20:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 985
Paikkakunta: Turku
Voisi kokeilla kääntää ketjun kireyttä säätävät taka-akselin epäkeskot "toisin päin" (edellyttäen että ne ovat nyt niin että muutoksen jälkeen korkeus kasvaa eikä pienene), tuolla saanee sentin pari nostettua takapäätä. Jääkö renkaan alle liian paljon tilaa kun pyörä on keskijalalla tai onko jotain klappeja vaikka linkussa? Korkeuden vaikutusta voi kokeilla myös laittamalla lautoja/vanereita renkaiden alle ja kokeilemalla sen jälkeen nostoa, mutta en tiedä minkä verran kuuluu takarenkaan olla ilmassa, sentin pari?? Liitteessä joku kuva netistä ja siinä on ehkä enemmänkin?

Syytä ehkä myös tarkistaa ettei jousituksessa ole jotain rikki, eli etu- tai takapää ole normaalia selkeästi alempana?

Muistelen että joskus oli Z650, jossa oli takana tarvikeiskarit ja vaati melko hyvin onnistuneen heijauksen että nousi keskijalalle, eli ehkä pikemminkin pituussuuntaisen liikkeen momentti jaksoi nostaa takapyörän ilmaan, eli voi vaikuttaa jonkun verran tuo väärä korkeus.


Liitteet:
Screenshot2020.03.15.png
Screenshot2020.03.15.png [ 246.83 KiB | Katsottu 171 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2020 23:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3236
Paikkakunta: Nurmijärvi
Keppivehkeessä ei noita epäkeskoja löydy, kun ei tarvitse akseliväliä muutella.
Raadolla taisi olla erikoinen kikka saada 650 SR keskituelle. Tallilla oleva vaneriluiska oli toisesta päästä nostettu pukille niin Raato ajoi Kawan etupään luiskaan, tönäisi keskituen päälle ilmaan kun maavaraa tuli lisää ja peruutti pyörän keskituen varaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2020 16:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 985
Paikkakunta: Turku
Jim Goose kirjoitti:
Keppivehkeessä ei noita epäkeskoja löydy, kun ei tarvitse akseliväliä muutella...

No eipä tietenkään olekaan (katselin netistä GTR-kuvia ja törmäsin sellaiseen jossa näkyi epäkesko ja kaikissa muissa kuvissa se oli pakoputken peitossa, mutta se yksi missä näkyi oli sitten ihan joku muu pyörä.)

Tuohon malliin tuskin löytyy mitään perää nostavia Jack up/tail riser - perää kotottavia linkun koiranluitakaan, kun ei sovi oikein tyyliin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2020 18:52 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 37
Kiitokset kommenteista! Eihän tämä ole iso ongelma, ja ei sitä kaksoisjalkaa tarvii saada alle, kuin kerran vuodessa öljyjen vaihtoon. Se on minulle varmaankin vain oman pituuden ja mopedin painopisteen välinen ongelma. Pyörä sopii paremmin pitkille miehille, jolloin jousituksen ilmanpaineetkin voi olla vähän korkeammat, ja nousee kevyemmin keskijalalle. Sen verran painavakin pyörä on, ja painopiste ylhäällä, että en viitsi alkaa kikkailemaan sen kanssa, että ei kaadu. Mutta nyt on uudet nesteet koneessa ja odotellaan ajokelejä! :moto:

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 09:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 347
Kerran riuhdoin suoli pitkällään Möhköä keskituelle tuloksetta. Sitten ihmettelemään että mikäs nyt on kun kuitenkin aikaisemmin oli noussut kohtuu helposti. Aikani mopoa kierreltyäni huomasin että takarenkaasta oli ilmat vajentuneet. Ei paljoa mutta juuri että silmällä näki. En muista paljonko baareja oli jäljellä mutta kun olin täyttänyt nakin oikeaan paineeseen niin jo taas nousi mopo keskituelle. Uskomaton vaikutus pienelläkin korkeuden muutoksella.

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 21:28 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 128
Persjalkasen vinkki, toimii ainakin GTR, möhkö ja vanha wingi > 2kos4nen eli nykyään kai 50 x 100 mm. Puoli metriä pitkä palikka takapyörän eteen tai taakse, pyörä työntämällä tai ajamalla tuon päälle ja vot, menee melkein itsestään siitä tuo keskituki.

Mutta todellakin saksmanni vaan on hyvän tuommosen suunnitellu, vanha bokseribemu tai matkamallin K100 täydessä lastissa menee 4 vuotiaan voimilla siinä ku vanha japsi vaatii 2 aikuista tuohon.... lienee jotain tekemistä trigonometrian ja pyörän painopisteen kanssa!

Jenkkilästä sai aikanaan paineilmatoimisia apuvälineitä (sylinterit+jotkut vipusynsteemit) kahden puolen) uudempiin wingiin joissa oli kompura jousitusta varten! Liekö voyageriin samoja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Keskijalalle nosto
ViestiLähetetty: Ke Maalis 18, 2020 20:54 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 37
Tuota takapyörän korottamista kokeilin, eli laitoin takapyörän eteen pari lautaa päällekkäin ja työnsin päälle. Kyllä nousi kaskijalalle paljon helpommin, lähes kevyesti! :beer: Varmaan takakumin ilmanpaineetkin vaikuttaa, jos on vajentunut?!

_________________
Kawasaki GTR 1000 vm. 1988


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com