Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 12:56 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 10:27
Viestit: 19
Paikkakunta: turku
kyseessä gpz550-82 ajelin motulin 5100 öljyillä, kytkin piti hyvin, mutta kun laite oli seissyt esim.2päivää niin liimasi kiinni, niin paljon, että kaikki mahdolliset jarrut sai kytkeä päälle ettei vahinkoa pääsisi tapahtumaan. laitoin delvac 15w40 sitten hävisi liimausefekti, mutta kytkin luisti kun täysiä pisteli menemään. sitten laitoin valvoline durablend 10w-40 ja kaikki pelitti niinkuin pitääkin. ja nyt minulla on motulin 7100 öljyt kawa er-5 ja liimaa ihan älyttömästi, samoin teki en500 mutta fzr1000 jammu ei sitten taas liimaa yhtään... eli kyllä noilla öljyillä on huimia eroja kytkimen toimintaan märkäkytkimissä...miten muilla on kokemuksia öljyistä?

_________________
zx9r-99. Er-5-99. Yam...fzr1000-91. Suz...gsx750f-04 näillä mennään nyt!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 14:34 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kaikki mineraalit toimii, mutta Delvac MX 15W-40 toimii parhaiten..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 16:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Delvacista myös huonoja kokemuksia. Mean Streak 1600 mallissa tuli kokeiltua sitäkin, viskositeetin kuumankesto Delvacilla oli aika onnetonta, viskositeetit romahtivat ja hydrauliset venttiilinnostimet alkoivat pitämään meteliä kovan motarivedon jälkeen ja ajettuani suoraan tallille laskin ne pois ja siinä vaiheessa ne olivat aivan vetenä. Muilla öljyillä en vastaavaan ilmiöön ole törmännyt. Valvoline tai muut MA2 märkäkytkin luokituksella ovat parempi vaihtoehto.
Vanhassa Z1000 Kawassa öljyt kyllä pysyvät viileämpinä, siinä toimii huonompikin öljy, vaikka Delvac ... Kun vaan vaihtaa ne usein. :fu:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 17:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jaahas... Goose on keretisöitynyt... :manaa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Elo 14, 2016 19:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Jaahas... Goose on keretisöitynyt... :manaa:

Jep, siperia opetti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 22:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Delvacista myös huonoja kokemuksia. Mean Streak 1600 mallissa tuli kokeiltua sitäkin, viskositeetin kuumankesto Delvacilla oli aika onnetonta, viskositeetit romahtivat ja hydrauliset venttiilinnostimet alkoivat pitämään meteliä kovan motarivedon jälkeen ja ajettuani suoraan tallille laskin ne pois ja siinä vaiheessa ne olivat aivan vetenä. Muilla öljyillä en vastaavaan ilmiöön ole törmännyt. Valvoline tai muut MA2 märkäkytkin luokituksella ovat parempi vaihtoehto.
Vanhassa Z1000 Kawassa öljyt kyllä pysyvät viileämpinä, siinä toimii huonompikin öljy, vaikka Delvac ... Kun vaan vaihtaa ne usein. :fu:

Samansuuntaisia kokemuksia myös allekirjoittaneella. Mielenkiintoista, että olen ajanut Delvac MX:llä 5 vuotta ja hyvin on toiminut ZG:ssä. Mutta nyt tänä kesänä alkoi kone kuumana nakuttamaan samoin kuin Goosella. Onkohan MX:n koostumusta muutettu asiasta sen suuremmin huutelematta? Laitoin ZG:hen Motox SemiSyn 10W-40 öljyä ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi eikä tuon Motoxin hinta päätä huimaa: 17,90 eur / 5 litran kannu. Kytkinkin toimii moitteettomasti - vaikuttaakohan asiaan se, että Larryssä on 10-levyinen Trac King kytkin (alunperin 9 levyä) jäykillä jousilla, tiedäpä häntä?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: La Joulu 24, 2016 20:11 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tuo Delvacin kuumakesto ongelman huomasin jo 5-6 vuotta sitten. Öljyn lämmöt kun nousi n.90-95 asteeseen niin paineet putosi käytännössä nollaan tyhjäkäynnillä, kierroksilla sentään vähän nousi.
Nyt ollut Motulin liemiä ja ko.ongelmaa ei ole ollut.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2016 11:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Samanlaisia kokemuksia kuin Spulerilla tuosta delvacista
Tuossa zzr:saa oli Valvominen 20/50 öljyt kun sen ostin ja
öljynpaineet oli niinkuin pitää myös lämpimänä,mutta delvacilla
paineet tyhjäkäynnillä vain 0,5bar
Motoxin 20/50 öljyä ajattelin kokeilla seuraavaksi ei ole sekään
hinnankiroissa

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2016 19:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Njaaa. Ilmankos kuumalla koneella töihin mennessä alkoi liikennevaloissa öljypalo palamaan. Sammui tosin ku liikkeelle lähti, mut oli hetken aikaa WTF -olo :surrender:

Iso D ollu liki 10 vuotta tuossa 550 cc koneessa ja harkintaan menee tuo vaihto toiseen merkkiin.

400 cc ei oo vilkuttanu kertaakaan öljyvaloa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2016 21:01 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Pistin piruuttani kyselyn siitä, onko tuota tuotetta männä vuosina jotenkin muutettu, katsotaan vaivautuvatko vastaamaan :director:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2016 22:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Oma kokeiluni oli samasta vanhasta 20 litran kannusta tuohon Mean Streakiin, mistä olin jo vuosia tankannut ST Kawan öljytkin.
Veikkaisin vain moottorien erinlaista öljyn kuumenemista ja koneen ominaisöljynpainetta.
Z 1000 ST:ssä sen parhaimmillaankin 0,35 kg korvilla, liukulaakeroiduissa useita kiloja/cm2.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2017 18:30 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Sain Mobililta vastauksenkin, asiallista toimintaa :lukea:

Lainaa:
Mobil Delvac MX 15W-40 formulaatioon on pieniä muutoksia tehty vuosien saatossa, viimeisimmästä on kuitenkin aikaa jo jokunen vuosi, ja öljyn suorituskykyyn näiden muutoksien ei pitäisi vaikuttaa.


Eli jos se toimi, niin toiminee edelleen. :aatu:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 19:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Nyt on kilometrejä takana tuolla Motoxin 20/50:sellä 4000km ja hyvin toimii ainakin tuossa ZZR:rässä. Öljynpaineet kohdillaan myös lämpösellä koneella.
Ainut huono puoli tuossa verrattuna Delvacciin on, että vaihteisto ei toimi yhtä jouhevasti

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 21:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Neukku kirjoitti:
Nyt on kilometrejä takana tuolla Motoxin 20/50:sellä 4000km ja hyvin toimii ainakin tuossa ZZR:rässä. Öljynpaineet kohdillaan myös lämpösellä koneella.
Ainut huono puoli tuossa verrattuna Delvacciin on, että vaihteisto ei toimi yhtä jouhevasti

Ainakin Larryssa toimii Mobil Peak Lifella 5W50 vaihteistokin yhtä jouheasti kuin Delvacilla. Mutta toki voi vielä löytyä öljyä, jolla toimii vieläkin paremmin - jos nyt siihen on tarvetta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac/mp öljy kokemus
ViestiLähetetty: Su Kesä 17, 2018 13:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt tämä kevätpuoli on tullut ajettua Teboil Diamond Extreme 10W60 öljyillä. Ja hyvin toimii kone, vaihteisto ja kytkin. Ja plussapuolena myöskin, että huonossa kunnossa olevista tiivisteistä johtuvat öljyvuodot ovat liki kadonneet - eihän se vaseliini pääse luikertelemaan ulos kovin pienistä aukoista. Tällä hetkellä Larry käy tavanomaista kuumempana, kun ykkösen imukurkku on aika pahasti poikki (paikattu moottorisilikonilla). Uusien imukurkkujen pitäisi tulla ensi viikolla CMS:ltä - sittenhän tuon näkee kuinka Larry toimii seoksien ollessa kunnossa. Kysäisin muuten noiden imukurkkujen saatavuutta ja hintaa myös Sumekolta, mutta ilman vastausta jäin - joten taidan jatkaa CMS:n käyttämistä osatarpeiden tyydyttämiseen edelleenkin. Mutta kukas se käskee ajamaan pyörällä, jota on Suomessa rekisterissä 7 kpl :?: - ei kukaan muu kuin mä ite :moto:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com