Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GPS500s käyntiongelma....
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2016 14:47 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 19:15
Viestit: 4
Elikkä siis astetta pulmallisempi käyntiongelma. Kaikki on alkaa siitä kun toinen tulppa korkkas kesken kiihdytyksen. Joku aikaisempi omistaja sössinyt tulppien vaihdon :aatu: . Toisesta kierteet paskaks ja toinen väärille kierteille. Kansi irti ja paikalliset harrikkapojat eli V-Twin City laitto uudet helicoilit kanteen. Samassa yhteydessä on myöskin ventiilit läpätty ja ohjureiden kumit vaihdettu. Luonnollisesti kannentiiviste vaihtui myöskin uuteen. Uudet tulpat oli normaalitulpat. Kone pakettiin ja ongelmat alkoi.... Käynnistyy hyvin ja käy hetken aikaa nätisti, ja sitten alkaa toinen sylinteri tippumaan pois pelistä. Koneen saa kaasulla puoliväkisin pidettyä käynnissä, ja kierrokksia luonnollisesti nostaa huonosti. Sittemmin on tulpat vaihdettu iridium-tulppiin, kaasarit putsattu ja puristuspaineet mitattu. Syl. 2 lukema oli 1200 kpa ja 1 reilu 800kpa. Joskin ykkössylinteriä mitatessa myös kädessä tuntui ohivuoto ja mittaria oli vaikea saada kunnolla pidettyä tiiviinä, joten sielläkin on paineet kunnossa. Jakopäätä on tarkisteltu suuntaan ja toiseen ja nykyinen asetus johon sen sain on, että molemmissa nokissa on n. 2mm heittoa aikaiselle. Voisko käyntiongelma johtua siitä? Ja jos johtuu niin miten saan sen tarkalleen kohdilleen? Hampaan siirto tekee sitten jo hampaan verran liikaa heittoa, joten miten saan sen puuttuvan pari milliä säädettyä? Toinen mikä tulee itselle mieleen on sytytyspuolen vika. Sitä ei ole vielä millään tavalla tutkittu. Kolmantena tulee mieleen jälkiasennettu varashälytin. Voiko siinä oleva käynnistyksenesto tehdä ongelmia?

Yritin mahdollisimman loogisesti ja järjestyksessä kertuilla ongelman, joten toivottavasti pääsette ongelma jyvälle :)

Kiitos jo etukäteen avusta. Alkaa itseltä ajatukset loppumaan ja epätoivo iskemään :help: , vaikka ajoilmat alkaakin jo olla ohitse tältä vuodelta :pytty:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2016 15:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ei osaa sanoa onko bensa vai kipinäpuolella (tai joku muu), joskus tuollainen "kipinännäyttövekotin" on näppärä sytkän vianhaussa (mahtuu erilaisiin pyöriin hieman vaihtelevasti):
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000017037/

Kipinäkin voi joskus kadota kun käämi lämpiää puolassa tai pick-upissa, käämi muuttaa muotoaan ja voi katketa tai oikosulkeutua osin/kokonaan, "vyyhtisulku".

Miten käyttäytyy kun laittaa heti/hetken päästä uudelleen käyntiin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2016 15:19 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 19:15
Viestit: 4
Samanlainen käynti jatkuu. Toinen sylinteri osittain/kokonaan pois pelistä ja pensat tulee raakana läpi. Puolaa täs on alkanut itekkin epäileen. Ennen tulpan korkkausta ei ollut mitään ongelmia käynnin kanssa. Korjauksen aikana on joutunu tulpan johtoja väänteleen, niin oliskohan vanha johto murtunut sisältä tai sitten vaan samaan aikaan puolalle tullu tunnit täyteen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2016 23:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuon luulisi olevan otollinen paikka noille Bilteman kipinäikkunoille (niissä on pieni kipinäväli läpinäkyvän ikkunan takana, kipinä hyppää siinä samaan aikaan kuin tulpassakin)

Tuo ei tietysti silti kerro, onko vikana tulppa, johto, puola, igniter boksi tai pick-up tai joku liitoksista, mutta voisi myös kokeilla mittailla (vian ilmetessä ja ennen kuin ehtii poistua. Ilmeisesti pidempi seisotus nollaa vian, jos oikein ymmärsin?) ja verrata toiseen pyttyynkin vastusarvoja. Jotenkin epäilisin ensin igniter/puola/pick-up jos aina kylmänä jonkun hetken toimii, johtokatkosten ja liitosten ei luulisi olevan noin säännönmukaisia. Elektroniikassa tuollaisia lämpövikoja usein haetaan suihkuttamalla epäiltyjä osia yksi kerrallaan kylmäsprayllä?

Minulla oli joskus oikein sitkeä ja harvoin esiintyvä käyntihäiriö sytkässä, jota hain varmaan vuoden-pari, syynä oli lopulta simppeli yksi huono liitos sytkäboksissa, katosi heti kun melkein mitä johtonippua vaan heiluttu ja palasi taas joskus parin kuukauden päästä... normaali liittimen puhdistus ei auttanut, mutta kun kiristi liittimen "jousen" ja vääsi toisenpuolen nastat lievästi propellille niin se auttoi. (mutta tuon ilmestymisessä ei ollut mitään sännönmukaista ja usein luulin korjanneeni sen putsauksella ja liitosten rasvailulla Electro-Corroxilla)

(Ajonesto/varashälytinkin voisi tietysti olla siten kytketty (väärin tosin...) että katkaisee vain toisen puoliskon sytytyksestä)

Puolan tulpanjohdotkin taitaa olla tuossa erikseen vaihdettavissa, itse laitoin joskus jonkun halvan tarviketulpanjohdosta katkaistun, kun vielä valitsi sopivasti sai yhdestä pitkästä auton johdosta kaksikin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2016 17:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 10, 2016 19:15
Viestit: 4
Pitääpä siis alkaa tutkimaan sähköpuolta. Sikäli jännä juttu kun ennen tulpan irtoamista ei ollut mitään ongelmia, ja nyt tippuu toinen sylinteri pois pelistä kun on hetken käynyt. Palaan asiaan jahka olen ehtinyt tutkimaan sähköpuolta....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2016 16:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Ääni sähkövialle. Puola, sytytystulppa, tulpanhattu, pick-up, tms.

Jakopäästä sen verran että jos jakomerkki on puolenhammasta pielessä, niin se sitten vaan on pielessä. Ei sitä pysty vakioissa siirtämään kohdalleen. Jos on säädettävät päätypyörät nokka akseleissa niin sitten lienee asia eri.

Siitä että joku vika alkaa hauskasti jonain tiettynä hetkenä suhteessa johonkin toiseen tapahtumaan moottoripyörässä ja aika avaruudessa, ei kannata hämääntyä...totuus on useimmiten tarua ihmeellisempää.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com