Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 04:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 11:26 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Eli otsikon mukainen laite kyseessä ja ei suostu millään käynnistymään jos on muutamankin päivän seissyt. Joutuu antamaan lisävirtaa autosta ja sahaamaan ihan tosissaan. Mutta kun saa käyntiin käy hyvin ja jos vaikka sammuttaa huoltoasema käynnin ajaksi lähtee napista ykkösellä. Ihan lyhytkin käynnissä olo riittää, että käynnistyy napista uudelleen. Olisiko kellään antaa vinkkiä tai vastaavaa ongelmaa missä vika. Pyörä ollut mulla vasta viime kesästä ja silloinkin teki samaa, nyt keväällä ostin uuden akun(joku Bilteman heavy duty), josko vika olisi ollut siinä, ei auttanut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 15:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mahtaako olla ettei bensapumppu lähde pyörimään, ennen kuin kone on käynnissä. Jossain vuosimallissa näin oli.
Jos venttiilinsäätö on tehty joskus kauan sitten, voi venat kantaa. Ilmenee yleensä kylmän koneen huonolla käynnistymisellä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 19:43 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Ääni kantaville venttiileille. Ei seuraava varmaan ollenkaan liity kysyjän ongelmaan mutta kerron tämän kuitenkin: Oma zzr 1200 jäi pari viikkoa sitten säädettynä ja akku ladattuna talliin. Minä sitä eilettäin hakemaan ja ei käyntiin sitten millään. Ei apuvirrallakaan. Sitten muistin sivujalan katkaisijan. Pari kertaa siitä kun renkkas edestaas niin lähti hienosti käymään ja pääsin matkaan. Eilen ei mitään hämminkiä sen jälkeen. Tänä aamuna vaihdoin öljyt. Lämmityskäyttö alkoi ekalla starttauksella. Kun öljyt oli vaihdettu ei millään käyntiin. Pari kertaa sivujalkaa taas ja heräsi. Ja vielä kerran teki tänään saman.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 21:34 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Onko tossa venttiilin kantamisessa ideana, että laajenee lämpimänä? Viime kesänä kuitenkin seisoi 12 tuntia ja lähti käyntiin, että tuskin se laajeneminen niin kauaa kestää? Tosin olen ihan ulalla näissä asioissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 23:10 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Visitor kirjoitti:
Onko tossa venttiilin kantamisessa ideana, että laajenee lämpimänä? Viime kesänä kuitenkin seisoi 12 tuntia ja lähti käyntiin, että tuskin se laajeneminen niin kauaa kestää? Tosin olen ihan ulalla näissä asioissa.


Lämpimänä välyksiä löytyy riittävästi, kylmänä ei, lämpölaajeneminenhan tuon aiheuttaa. 12 tuntia seissyt ja startannut, kerranko vaiko useasti, voihan tuo säkällä lähteä joskus vaikka venoissa säätämisen tarvetta onkin. Ei sitä säädön puutetta kuitenkaan kaikissa venttiileissä saati sylintereissä soisi olevan. Mutta ei se ongelma itsekseen parane.

Kaikenlaista mystistä ja typerää voi olla vialla kuten huono maadoitus jotka ilmenevät mitä oudoimmilla häiriöillä.

Mutta joo, aikanaan wanhan Kawan kanssa johon ei saanut 32mm venttiilin säätöpaloja mistään aikana ennen internettiä (paitsi Saksasta) muistan että opin ensin pysäköimään mäen päälle, sitten käyttämään starttiapua samalla, ja lopulta keräämään kunnon juoksuvauhdit siihen vielä ja tarvittaessa työntämään ylös mäkeä vielä. Sellainen kesä oli sitten se.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2017 23:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Venttiilien kantaminen tarkoittaa että ne jäävät hieman raolleen, mikä taas johtuu metallien erinlaisesta lämpölaajenemisesta. Venat on terästä ja sylinterinkansi on alumiinia. Alumiini laajenee terästä enemmän lämmetessään ja supistuu kylmetessään terästä enemmän.
Kun venttiilivälys alkaa olemaan nollaa käynnin aikana, koneen jäähtyessä alumiininen kansi supistuu, muuttuu nolla välys miinusvälykseksi, eli nokka lepovaiheessakin jättää venttiilin raolleen. Kone ei pyörittämisestäkään huolimatta muodosta paineita, eikä käynnisty.
Kun kone saa lämpöä vaikka ulkopuolelta, alkaa välystä taas tulla ja kone lähtee tulille. Siksi kylmällä säällä kone ei välttämättä lähde käyntiin, mutta kuumemmalla kelillä starttaa heti.

Eroz kerkisi ensin :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 22, 2017 19:58 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Mitä mieltä olette seuraavasta skenaariosta, että voisko kaasarin koho vuotaa ja kastella tulpat seisoessaan pidemmän aikaa. En siis ole vielä saanut pyörää osavaan talliin ja purettua, joten ajattelin aloittaa todennäköisimmästä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 22, 2017 20:53 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Jos painat starttia sen verran että releet saa virran mutta moottori ei käynnisty pitäisi bensapumpun napsuttaa harvakseltaan koko ajan jos koho vuotaa. Laita hana kii ja käytä kaasarit tyhjäksi. Seuraavalla starttauksella näkee mitä tapahtuu.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 25, 2017 22:05 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Tänään selvisi ettei siinä ole kohoa vaan alipaine kaasuttimet...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 25, 2017 22:48 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Visitor kirjoitti:
Tänään selvisi ettei siinä ole kohoa vaan alipaine kaasuttimet...


No nyt räjähti minulta tajunta, koska tuo argumenttihan on kuin sanoisi että ei Honda ole moottoripyörä koska siinä on satula. Kyllähän siellä kohon pitäisi pitää huolta bensanpinnan korkeudesta sulkemalla neulaventtiiliä, josta kuva tässä:

Kuva

Kaikissa omistamissani (ok, 80-luvun) vesijäähy-Kawasaakeleissa tuon neulaventtiilin sulkeutuminen on ollut enemmän tai vähemmän estynyt, mikä on aiheuttanut lievää tai joskus vakavampaa tulvintaa kunnes asia on korjattu.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 07:58 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Näin kuitenkin väitti pyörän myyjä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 14:25 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Nyt on venttilit mitattu ja 1-3 venttiilien imu tulokset oli 0,00 ja 0,10 eli liian vähän. Niihin palat, mutta vanhoissa oli merkintöjä esim. palan päällä vasemmassa reunassa 4 ja oikeassa 5 tai sitten vain yksi luku, miten nämä pitäisi tulkita? Mikrometrillä tietysti voin mitata, mutta onko kellään tietoa mikä merkintä tyyli tämä on? Nämä palat on kuulemma laitettu Raisiossa Power Bike liikkeessä, jota ei enää ole.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 17:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ilmeisesti ihan tehtaan merkintöjä? Vois olla pikkupaloissa sellainen että jätetty eka merkki pois, eli
4 5 = 2,45 mm

mutta googletellen niissä on myös nollat merkitty:
2,80 -> 8 0 eikä vain yksi luku
https://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100d3 ... ShHNuvyhEY

[Edit] Pitikin vielä tarkistaa miten menee 2,00 ja 3,00 erottaminen:

siinä oli vain yksi nolla:
0 = 2,00 mm
0 0= 3,00

Jos löytyy erilaisia voi laittaa suuruusjärjestykseen ja kokeilla että meneekö järjestys oikein ja sopivilta näyttävät erot eri paloissa.
(Ja ensin oikein tarkkaan kirjanpito mikä pala oli missäkin)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 18:58 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Kyllä siitä pitäisi 3 numeroa näkyä jos ei ole tahkottu ohuemmiksi. Yleensä jossain 230 - 265 välillä mutta jos kansi ei ihan tikissä niin voi tarvita reilusti ohuempaakin palaa.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 22:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kaikki nuo -95 ZZR1100:n CMS:n mallikuvat oli kahdella numerolla (no osa myös yhdellä ainakin 2,00 ja 2,05) ja jos hakee vaikka 2,45 shimmin varaosanumerolla ebaystä tuli molempia tapoja, kolminumeroinen on toki yleisempi.

liitteenä kuvat molemmista 92025-1879 osien kuvista:


Laitetaan lisäksi linkki tuon pyörän kaasuttimeen zx1100D3 (Espanjan spekseillä, kaasuttimissa voi olla erojakin eri markkinoilla, Saksalaisissa oli usein rajoitettu tehoja eri tavoin ja muissakin maissa erikoisuuksia)
https://www.bike-parts-kawa.com/kawasak ... /C_14.html

Eli se koho on yo. linkin kuvassa 16031 (ja venttiilin neulalle josta isompi kuva ylempänä ei ole omaa varaosanumeroa, mutta näkyy osana 16030 rypästä) uimuriksikin moni kutsuu tuota joka kelluu bensan pinnalla.


Liitteet:
245b.png
245b.png [ 25.43 KiB | Katsottu 22513 kertaa ]
245a.png
245a.png [ 80.89 KiB | Katsottu 22513 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 27, 2017 06:36 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Eli kun palassa on 4&8 se olisi 2.48? Onko ne noin pienin välein?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 27, 2017 09:22 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Tuolta löytyy huoltomanuska:

http://motorhead.jactup.com/ZX-11/tech/ ... verted.pdf


Taulukossa vähän apuja palan valintaan.


Liitteet:
ZZR1100.PNG
ZZR1100.PNG [ 145.31 KiB | Katsottu 22502 kertaa ]

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2017 15:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Visitor kirjoitti:
Eli kun palassa on 4&8 se olisi 2.48? Onko ne noin pienin välein?

Tuskin, jos kaikki on tuollaista muotoa, niin lienee joku muu merkintä.? Kuinka selviä merkit on, joskus olen tosin nähnyt sellaisia levinneitä numeroita, ettei oikein erota onko 0, 8, 5, 6... kuin arvaamalla (voisko nollassakin olla keskellä joku viiva)? Jos taas vain yksi pala joka ei selviä, niin jos ei ole mikrometriä tai tarkkaa tönäriä, niin vertailisin muihin paloihin (lisäapuna vaikka hyvä alusta, viivotin ja rakotulkki)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2017 20:30 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Nyt on mitattu ja esim. se jossa oli 4&8 oli 2.48, taulukossa olivat kuitenkin 0.05 välein. Pyörää on jotenkin viritetty voisiko olla että näillä "epästandardeilla" paloilla olisi haettu viimeistä viritystä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2017 05:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kappas vaan, enpäs ole edes törmännytkään setteihin joissa on noin tarkkaan, onkohan se ollut yhden vai kahden sadasosan välein oleva shimmisetti. Kai se jonkinmoista hifistelyä on ollut? (ei kai muuta syytä (5 sadasosan hyppäyksiin) ole kuin taloudellisuus tuossa shimmisetin palojen määrässä)

Jotkut MP-huollot vaihtavat myös shimmejä johonkin hintaan, mitenköhän suhtautuvat tuollaiseen palaan :) Ensin tietysti kierrätetään omat uusiin paikkoihin, se jossa oli nollavälys kannattaa ehkä mitata uudelleen pienemmän palan kanssa, voi olla että oli jo miinusvälystä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 06:03 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Nyt on palat vaihdettu ja lähti käyntiin, tosin ei hyvin, mutta paremmin kuin ennen vaihtoa. Nyt annetaan seistä pari paivää ja sitten koitetaan miten käynnistyy. Onko jollain tietoa, starttimoottorin irroituksesta, onko pakollista irroittaa kone kuten ohjekirjassa sanotaan vai onnistuuko muuten?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 08:51 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Hyvä jotta kohentuu.
Olikos puristukset jo katsottu ? Ja vaihdettu Nippondenson tulpat ?
Jos puristuksia mittaat kaasarit kiinni niin kaasu sitten täysin auki.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 14:25 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Nyt lähti tulille hyvin, saattoi olla että viime kerralla tippui karstaa venttiilien päälle tai sitten jostain muusta. Tulpat on NGK Iridium. Tosin korjaaja sanoi starttimoottorin kaipaavan huomiota viimeistään ensi talvena ellei lopeta toimintaa ennen sitä (nappia painettaessa ei aina pyöritä tai jotain).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 16:02 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Visitor kirjoitti:
Nyt lähti tulille hyvin, saattoi olla että viime kerralla tippui karstaa venttiilien päälle tai sitten jostain muusta. Tulpat on NGK Iridium. Tosin korjaaja sanoi starttimoottorin kaipaavan huomiota viimeistään ensi talvena ellei lopeta toimintaa ennen sitä (nappia painettaessa ei aina pyöritä tai jotain).


Jos vapaakytkin pitää vaihtaa, niin taitaa olla koneen halkaisu taas edessä, jos homma on sama kuin perusrakenteeltaan samassa GPZ:ssa. Kannattaa pitää akun varaustasosta huolta, se säästää starttia.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 17:46 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
Mistä tollaista starttimoottoria kannattaisi metsästää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 10:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ebay on aika hyvä paikka aloittaa. Kannattaa kokeilla eri "maiden" versioita (siis .com:in lisäksi .co.uk, .de jne.) kun antavat useimmiten erilaisia hakutuloksia, varsinkin ensimmäisten osumien kohdalla. Ja jos on osanumero tiedossa niin sillä Kuukkelista haku saattaa tuottaa yllättävänkin hyviä löytöjä.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 17, 2017 07:24 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
No niin. Nyt se sentään lähtee käyntiin, mutta alkaa käymään tosi vaisusti ja monen yrityksen jälkeen (toki startissa se yllä mainittu vika). Pitää todella varovasti kaasulla herättää tulille. Oisko täällä tähänkin ratkaisua? Tarkentelen termejä kunhan saan mekaanikon kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2018 15:16 
Poissa

Liittynyt: La Touko 20, 2017 11:04
Viestit: 16
No nyt löytyi vika, mikäli jotakuta kiinnostaa. Ryypynvaijeri ei liikkunut ääriasentoon kaasuttimien päässä vaikka vipu kahvassa liikkui hyvin. Sormella kun avitti ryypyn täysin päälle lähti käyntiin helposti. Siellä oli jonkun entisen omistajan tekemä viritys pettänyt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 04, 2018 11:25 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
No mutta johan nyt toki! Kaikenlaiset MUIDEN vastoinkäymiset kiinnostaa aina. :laalaa: Vallankin ne "hyvin päättyneet". Ne kun monasti bonuksena tarjoaa oppimismahdollisuudenkin...

A propos: En ole näitten sielunelämään niin syvällisesti perehtynyt, että ristiinsopimuksia tietäisin, mutta yksi (toimiva) GPz900R A2 -startti makoilee hyllyssä kyllä.

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 16, 2018 10:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Samankaltaista vaivaa oli minullakin tuossa Zetorissa kuin Visitorilla eli kylmänä huonoa tuo käyntiinlähtö. Tosin tuo minun lähti joskus paremmin ilman ryyppyä :jook:
Entinen omistaja oli käyttänyt tuota huollossa ja näkyi olevan papereissa maininta, rikastin ei toimi oikein. Ei kyllä ole tietoa oliko huollossa sitten tehty mitään ongelman korjaamiseksi. Kiitokset vielä Raadolle Kawan huoltamisesta! Nyt on lähtenyt Kawa ilosesti tulille myös kylmänä. Niinhän Raato tuumasikin kun kävin hakemassa Kawan Siilinjärveltä ja ihmettelin miten helposti lähti käyntiin, että Joo se on nyt huollettu :axe2:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com