Kai moottoripyörän jarrujärjestelmä on usein jonkun määritelmän mukaan kaksipiirinen, jopa ihan alusta loppuun, eli edessä ja takana eri piirit alusta loppuun, toisessa usein kahva ja toisessa poljin.
Joissain toki on jopa sellaisia kaksipiirijarruja että osa paineesta menee ristiin toiseen päähän erilliseen mäntään, mutta enpäs muista missä merkissä ja mallissa oli tuollainen, kai nykyään ABS osin korvasi tuollaisen tarpeen.
Mutta etupäässä ei ole kai ole normaalisti kahta eri piiriä vaikka olisi kaksi levyä ja jarrusatulaa, sen huomaa vaikka: jos avaa toisen satulan ilmanpoistoruuvin, ei toinenkaan levyn satula jarruta (tai oli vuoto/vika missä kohtaa tahansa, se vaikuttaa molempiin puoliin). Jotta se toimisi, pitäisi lähinnä pääsylinterin olla kaksipiirinen, ei tietoa onko joissain uudemmissa sellaisia, periaatteessa kai sen tekeminen ei olisi vaikeaa, autoissa on pitkään ollut kaksipiirisiä pääsylintereitä, kaksi mäntää peräkkäin ja erilliset lähdöt molempiin piireihin (vaikka säiliö on yhteinen, on siinä on kaksi lähtöä ja yleensä joku väliseinä, joka estää toisen puolen tyhjentymisen vaikka toinen puoli vuotaa)?
Mutta noissa vanhemmissa ei ole ollut kahta piiriä (kahvan)pääsylinterissä, eli vaikka olisi vedetty kaksi letkuakin alusta saakka, niin jos ne lähtee saman banjopultin alta on silti kyseessä vain yksipiiri.
Jotenkin luulisi sellaisiakin kaksipiirikahvoja löytyvän, kun noiden kahvasylinteriden jälkimarkkinavalmistajiakin on monia (ainakin krossi tms. ympyröihin), en syvällisemmin hakenut, mutta tuollaisen ainakin löysin kawaan asennettuna K-2-Lever:
Tuossa on sitten kaksi kahvaa päällekkäin samalla puolella, saa konffattuna erilaisina vaihtoehtoina, vaikka etu- ja takajarru ja molempiakin voi vetää samalla kädellä yhtäaikaa (tai toinen voisi olla kytkinkin, lähinnä mahdollistaa ajamisen vaikka olisi toinen käsi rikki).