Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Loka 17, 2017 18:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2017 12:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
No nyt se sitten tuli 34 vuoden jälkeen lopultalkin hankittua. Siis turbo-Kawa.
Kuva
Vähän nuhruinen, mutta jokseenkin alkuperäinen. Jos jollakulla on nurikssaan ylimääräisiä osia, niin niitä voi tarjota.
Katteen lasi menee ainakin vaihtoon ja vaimentimet olisi mukava löytää. Nuo kiinni olevat on aika tyhjät.
Givin ruma teline on jo revitty pois. Teline olikin syönyt mukavat jäljet sivukahvoihin. Onneksi jäsen AV:lla oli hyllyssään hyväkuntoiset.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2017 13:27 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 781
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hieno ostos ja kadekin pitää olla, mutta vain vilpittömästi. Sen verran haluaisin kuitenkin saivarrella, että oli kevät -84 kun molemmin Mr Walkerin kanssa tuollaisella kokeiltiin, mutta mielitekonsahan saattaa olla peräisin jo edellisvuoden puolelta, taisi huhuja sekä oikeaa tietoakin olla silloin jo liikkeellä? Aikamoista oli viivalta poistumisensa kun siihen suorankaiteen muotoiseen ahtopainemittariin alkoi pykäliä ilmestyä. Näinä päivinä jos lähettämisensä olisi samankaltaista, saattaisi alushousujen häpäisy olla väistämätöntä.
Pieni täsmennys suotakoon näin jälkikäteen lisäiltynä, muutamaankin kertaan Kawa-jorinoissamme Mr Walkerin kanssa ZX 750 E ja sen hankinta on puheena ollut, joten oikeaan osoitteeseen saapui se. Toisekseen, näin niitä GPz:ia menöö ja GPz:ia tuloo. Valakoonen Polokupyörä vol. 2 löysi uuden omistajan 3.6. ja eikä siinä montaa päivää mennyt kun jo Turbon hankinta tapahtui. Valakoosen Polokupyörä vol. 2:n kanssa tuli takkiin ja lujasti, mutta harvoinpa näitten kanssa enää nykyaikana tiliä tekee. Mukavat Kawamaisen rouheat olivat ajotunnelmansa, vaan kun ei vain oikein terveys enää sallinut ajoasentoaan, (joka ei nykymittapuun mukaan mikään oikein kyykky olekaan), niin ei se alle kolmekymppisyys sen myötä tullutkaan takaisin,merkillistä. Mikään hirmu haluttu ei GPz 750 A1 mallina ollut, mutta ehkäpä syystä jotta siitä puuttui jotain, mikä E-mallista löytyy...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ti Heinä 25, 2017 05:08, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2017 14:33 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
Kirjoitinkos 34 vuotta? Tarkoitin tietysti 33. No, ensi vuonna 34....

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2017 15:05 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 104
Ilo alkaa kilosta :mrgreen: ... sanovat thyningporukat ja poliisit siihen että :assspank: . Mutta on se puolikiloa jo ihan hyvän väännön tae!!

Siis onneksi olkoon!! Kkuulinkin AV:lta putkitarpeen männä viikonloppuna Haminassa ja Mr Walkerin kanssa tavattiin siinä pikaisesti mutta tuo Slade + muut piti sellasta möykettä että ei ois tullu pitkää keskustelua. Täytyy selvittää kun yhdet (ehkä myös huonohkot) on jossain jemmassa.

Onkos sulla historia tuosta tiedossa (suomi / jälkituonti)?

Täältä löytyy sit kaikenlaista 750E tietoo printtinä ja tiedostoina jota voinen toimittaa jos tulee tarpeita. Pitäs niitä vaan itsekin hyödyntää kun on molemmat seisokissa. Tai sit poraan möhkön 15sataseksi, kaks turpotinta ja voila, sehän onkin kun 2 x 750 joilla voi ajaa yhtäaikaa.... ja sit heräsin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 06:19 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
Historia ei ole sen tarkemmin vielä tiedossa, mutta todennäköisesti ei ole jälkituonti. Edellisellä omistajalla tuo oli ollut vuodesta 2007 ja rekisteriotteen mukaan on rekisteröity vuonna 1984.
Putket kyllä kiinnostaa, huonommatkin. Tietoja ja materiaalia olen itsekin keräillyt jo muutaman vuoden, mutta eipä lisä varmaan pahaa tekisi.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 07:30 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 434
Paikkakunta: Seinäjoki
Onneksi olkoon ! Meikäläisen turbo-unelmointi alkoi 1984 MP-messuilta. Ainoa messuilta säilynyt valokuva on juuri tuosta vehkeestä. Unelmointi ei vielä ole saavuttanut täyttymystään. Ehkäpä joku päivä...

Race-moodi päälle ja baanalle !

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2017 15:46 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1450
Paikkakunta: hyvinge
Nuoruuten unelmilla on taipumus toteutua! Yleensä kuitenkin reilun 30 vuoden viiveellä. Joka tosin saattaa olla jonniimmoinen siunauskin - ainakin nyt ajatellessa. *huokaus*

Onnit Mr Walkerille!

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2017 13:03 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
No niin, juhannuksen ratoksi tuli sitten otettua ahdin irti. Tiivisteethän siinä ainakin vuotavat. Huoltoa tarvittaisiin. Tämä oli toki tiedossakin. Tähän mennessä olen soittanut pariin eri paikaan, eikä tekijää ole löytynyt. Onko vinkkejä?
Sekin asia sitten selvisi, että tämä yksilö on jälkituotu vuonna 2003 ja rekisteröity Japsirauta Oy:n toimesta. Tämän jälkeen se on ollut kahden yksityisen omistajan ja yhden liikkeen omistuksessa.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2017 13:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 815
Paikkakunta: Turku
Vuotaako öljyä pakoputkeen/imusarjaan?

Ei mitään tietoa, mutta on useampiakin firmoja jotka tekevät itse täysremonttia kotimaassa, onko tuolta kysytty (ja osa vain pikemminkin maahantuo "tehdas"kunnostettuja):
professionalmotor.fi/turbohuolto/
tai (ei kannata välittää vaikka nimessä on diesel): tammerdiesel

Tämä aika voi olla myös hankala lomien suhteen...

Korjaussarjoja saanee vielä (jos on tuo Hitachin turbo):
https://www.turbokits.com/Turbo_Charger ... _Kit/1438/

Mitenköhän muut tiivisteet (ulkopuoliset pakosarjaan yms). saakohan muualta kuin ebaystä tms?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2017 21:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 489
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Tuossa vois olla yks vaihtoehto: http://www.iisalmenturbohuolto.fi/Etusivu.php

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2017 11:55 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
No niin, kesä meni eikä turbolla ajettu metriäkään. Ahdin on edelleen huollossa, tarvittavat osat ovat kuitenkin jo löytyneet.
Luettuani 750turbo.com - sivustoa, päätin, että on syytä tarkistaa kytkinkorin vaimenninkumien kunto. Klappia korissa oli noin 8mm, eli sen minkä kytkinkorin pohjaosan tapit antoivat myöten. Eikun poraamaan kytkinkorin niitit auki ja tutkimaan kumien kuntoa. Ja olivathan ne kunnossa.... huonossa.
Kuva
Ameriikasta löytyi uudet Vitonista valmistetut, joten ne paikoilleen ja kori ruuveilla nippuun.
Kuva
Jatkoa seuraa.....

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2017 12:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
Samalla 750turbo.com sivustolla suositellaan vaihtamaan alkuperäinen öljypumppu ja paineenrajoitusventtiili ZR7:n vastaaviin. Päätin ryhtyä toimenpiteisiin nyt kun kytkin oli joka tapauksessa poissa paikaltaan, joten öljypumppu olisi irroitettavissa. Öljypohjakin pitäisi ottaa pois paikaltaan. Sehän lähtikin kohtuullisen halposti. Siinä samalla pyörän vieressä maatessani huomasin, että jokin sähköjohto repsottaa runkoputken vieressä. Pick-up käämien ja öljynpaineanturin johdot olivat ollee huonosti kiinnitettyinä ja joutuneet hiukan liian lähelle pakoputkea.
Kuva
Kuva
Eniten ihmetyttää se, miten tämä sotku on voinut ollenkaan toimia. Öljynpaineanturin johto ja yksi pick-upien johdoista on käytännössä ilman eristettä.
Täytyypä korjailla.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2017 10:07 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 119
Paikkakunta: Kurikka
Niin, se öljypumppu piti saada irti.
Pumppu on kiinni kolmella ruuvilla, jotka sijaitsevat kytkinkopan puolella.
Yksi on normaalilla kuusiokannalla ja kaksi muuta ovat ristipääruuveja, jotka pitävät samalla väliakselin lukituslevyä paikallaan.
Kaikkiaan väliakselin lukituslevy on kiinni kolmella ruuvilla.
Tottahan ne lähtisivät irti iskumeisselillä. Kaksi lähti.
Kolmanteen ruuviin oli lyöty pistepuikolla lukitus niin lähelle reunaa, ettei se auennutkaan.
Ruuvin kanta meni pilalle.
Kuva
Tietenkin tuo olisi pitänyt hoitaa jo ennen aukaisuyritystä. No niin tai näin, ruuvi olisi kai joka tapauksessa mennyt pilalle.
Joten ei muuta kuin Dremelillä pala ruuvin kannasta pois:
Kuva
Tämän jälkeen piti vielä vähän porailla ruuviin keskireikää ja lyödä sinne Torx-avain (juu, halvoilla vastakierretapeilla ei tee mitään).
Lähtihän se lopulta.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com