Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Loka 20, 2018 12:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 07:39 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Jatketaanpa taas jorinoita kuvien kera...
Ahdinhan tuli sitten asennettua paikalleen vain lievähköjen kiroilujen kera.
Kuva
Ahtimen pakopesän tiivistettä ei näytä enää tältä planeetalta olevan saatavissa. Pakosarjan ja ahtimen välisen tiivisteen löysin sattumalta viime syksynä Ebaystä. No eipä oikein muuta ollut tehtävissä kuin puhdistaa vanha metallitiiviste karhunkielellä ja teräsvillalla.
Kuva.
Kun ahdin oli nyt paikallaan, tuli mieleen, että imuputkisto oli ennen remottia melkoisen öljyinen, ilmanputsarin ja ahtimen väli suorastaan täynnä öljyä. Olisikohan sitä kulkeutunut myös ennen ruiskua olevaan imukoteloon. Ei kun kotelo irti! Imukotelon pohjassa on tyhjäysroppu, jota tosin ei saa avattua ottamatta koteloa irti. (kuvassa nuolen osoittamassa kohdassa.
Kuva
Tyhjäysroppu ei lisäksi ole kotelon alimmassa kohdassa, joten sitä kautta ei kotelo tyhjene kokonaan. No, oliko kotelossa öljyä? Olihan sitä - ja vettä.
Kuva
Pelkkä ropun avaaminen ei olisi kyllä kunnolla tuota puhdistanut, joten kotelo halki, puhdistus ja takaisin kasaan. Saksasta vielä löytyi uustuotantotiivistekin tuohon saumaan.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2018 08:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Jokos Turbosta on otettu savut?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2018 09:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Joo ei. Tarkoitus oli viime viikonloppuna ottaa. Akku kiinni. Bensaa tankkiin. Virta päälle. Starttinapin painallus. Kone pyörii, mutta mitään ei tapahdu. Parin yrityksen jälkeen DFI:n varoitusvalo alkaa vilkkua. Vikakoodin mukaan moottorin lämpötila-anturissa on vikaa. Olihan siinä. Huono liitos.
Nyt kun mietitään tarkemmin, niin käännettäessä virta päälle ei kuulunut bensapumpun ääntä. Ilmeisesti kymmenen vuotta sitten pumppuun jäänyt bensa on jumittanut ja tukkinut pumpun. Uutta ei enää ole saatavana. 750turbo.com sivustolla neuvottiin huuhtelemaan pumppua kuumalla vedellä, kopistelemaan nuijalla ja kytkemään siihen sähköjä oikein- ja väärinpäin. Eihkä tuokin vielä tulee kokeiltavaksi. Korvaava pumppu on kyllä eilen hankittu. Vastaava tuote on Bosch 0 580 464 070 tai sen halvempi kopio. Itse jouduin maksamaan jonkun kokeiltavana olleesta käytännössä täysin uudesta pumpusta kokonaiset 22€. Pumpussa on se ero, että kun Kawasakin JECS-merkkisessä pumpussa lähtö on 90° kulmassa pumpun runkoon nähden, niin tässä korvaavassa lähtö on suora.
Pumppu on vielä asentamatta. Pitäisiköhän ruiskutussuuttimetkin puhdistaa?

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2018 10:30 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, ei päivää jottei harmia. Rotto i goglioni...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2018 11:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Joo kyllä, vielä jäi mainitsematta, että bensahanan tiiviste tietenkin vuotaa. Hana on aivan omansa, kai. Vaikea sanoa, kun USA:n Kawasakin sivuilta on kadonnut tuo kätevä "where used" toiminto. Ebaysta löytyi kuitenkin kyseinen tiiviste ja nyt se on tulossa Amerikasta. Näytti olevan Los Angelesissa matkalla tännepäin.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2018 06:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Tuossa vielä nuo bensapumput:
Kuva
Vasemmalla alkuperäinen, oikealla "Bosch"

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2018 06:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Koska bensahanan tiiviste antaa odottaa itseään (oli seurannan mukaan Helsingissä torstaiaamuna), piti keksiä jotain muuta. Päätin kokeilla, josko alkuperäisen bensapumpun saisi toimimaan. Pumppu kiinni viilapenkkiin pystyasentoon ja sen jälkeen syöttöpuolelta (ylä) täyteen Motul Carbu Cleania. Johdot kiinni akkuun ja - ei mitään. Annoin olla päivän ja lisäsin Carbu Cleania ja kopistelin pumppua n. 30cm pitkällä harjanvarren pätkällä (mistä lie jäänyt). Ei toimi. Laitoin vielä lisää kliineriä ja lauantaiaamuna vielä kerran kopistelin pumppua. Johdot kiinni ja kas - pumppu toimii. Jotakin pahanhajuista rukskeaa litkuakin sieltä tuli ulos. Hetken kun CRC Bräkleeniä siitä laski läpi, niin alkoi näyttää puhtaalta. Taidan kuitenkin jättää tarvikepumpun varaosaksi ja käyttää tätä alkuperäistä.
Nyt kun pumppu toimii ja on huuhdeltu, päätin ottaa myös ruiskutussuuttimet irti ja puhdistaa ne. Netistä löytää kaikenlaisia ohjeita suuttimien puhdistamiseksi. Näköjään pitäisi olla sopivan kokoinen injektioruisku, jolla painetaan liuotinta suuttimeen ja virtalähde, jolla suutin avataan. Injektioruiskua ei ole, mutta Würthin pumppupullo, jossa on puhdistussprayta. Virtalähteeksi 3V:n litiumparisto (Kawasakin suuttimet toimivat 3V jännitteellä).
Kuva
Tästä voikin sitten sopivalla akrobatialla painaa pullon liipaisinta ja yhdistää johdot paristoon. Ja puhdasta tulee. No, ainakin näkee silmämääräisesti toimiiko suutin vai ei.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2018 13:17 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Hyv´on jotta pikkuhilijaa edistyy, toivottavasti satoisaa on työ se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2018 07:52 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 464
Paikkakunta: Seinäjoki
Partzilla.com sivuilla tuo where used taulukko vielä on.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2018 10:43 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Ahaa, hyvä tietää. Eipä ole hetkeen tullut käytyä tuolla sivulla.
Hana näyttää olevan sama vain ZG1300 Voyagerissa 83-88.
Hanan tiiviste on lisäksi sama alkupään möhköissä A1-A4.
Yhtä kaikki, kumpikin on "Not Available". Mahtaako kukaan tietää mittoja korvaavalle osalle?
No, tämän hanan saan kyllä kuntoon tuolla Amerikasta eilen tulleella tiivisteellä.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2018 07:58 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Joo kyllä. Nyt on Turbosta savut otettu. Kyllä lähtee.
Kuva
Tekemistäkin vielä löytyy. Se moottorin lämpötila-anturi antaa edelleen silloin tällöin (aika usein) häiriötä. Ulkomaisten palstojen mukaan anturin ja kannen välinen kierre hapettuu ja aiheuttaa tätä ongelmaa.
Lisäksi joku typerys kuvitteli, ettei öljypohjan tiivisteen kiinnityksessä tarvittaisi liimaa. Kyllä näköjään tarvitaan. Vuotaa. Pitää nyt kuitenkin ajaa vähän koeajoja ja vaihtaa sitten samalla uudet öljyt, kun ottaa öljypohjan irti. Pakoputkien takapäätyjen puuttuessa ovat myös äänet melko kovat. Mistähän saisi hyvät alkuperäisvaimentimet?

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2018 08:15 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hieno homma, kyllä nyk´kelepaa suritella niin s-nasti. On se aiva valtavaa kun nuota Kawoja ihimiseltä löytyy. Tuo öljypohja-asia kuulostaa jotenkin niin tutulta..., muttei ole mikään toivoton homma. Makoilua vain vaatii mikäli nostopöytää ole ei ja pitää muistaa katsoa, etteivät ne kolme, (ainakin tavallisessa GPz:ssa) kumitiivistettä sieltä putoile. Pakokäyrät piti ottaa pois, vaan miten lie se käyrästön keskikannake pitkähköllä M8-ruuvilla öljypohjaan hoideltu Turbossa, siihen en sano mitään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ke Touko 16, 2018 09:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2018 08:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Joo kyllä. Pakoputket ja alakate pitää ottaa irti. Samoin öljynjäähdyttimen ja turbon öljyputket.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2018 22:59 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 464
Paikkakunta: Seinäjoki
Onneksi olkoon. On se hieno ja kun vielä toimiikin niin ei muuta kun näytä sille maantietä !

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 11:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Nythän oli niin (ja on edelleenkin), että Turbon äänenvaimentajat ovat kohtuullisen paljon maailmaa nähneet. Toisesta puuttui pääty kokonaan joa toiseenkin oli ruostunut reikä. Jotain piti tehdä. Mittailin jäljellä olevan päädyn jäänteitä, ja piirsin siitä jonkinlaisen CAD-kuvan. Ulkoreunassa olisi ollut vielä n. 12mm leveä "huuli, jonka jätin suosiolla pois, koska sellaisen aikaansaaminen olisi vaatinut muotin prässäystä varten. Työpaikkani tytäryhtiö sitten leikkasi laserilla sopivat kiekot ja itse painoin niitä hydraulipuristimella hieman kupille. Työkaveri sitten hitsasi niihin kiinni mallin mukaan katkotut putkenpätkät. Mastonin metallihohtomustaa pintaan ja osat popniiteillä kiinni. Ääni ei aivan hirveästi hiljentynyt, mutta näyttävät nuo nyt edes hiukan paremmilta kuin ilman takapäätyjä
KuvaKuva
Kävin Turbolla lauantaina staratreffeillä Ruovedellä. Toimi muuten hyvin, mutta kuumana ei oikein halua käynnistyä. Olisikohan syytä tarkistaa venttilivälykset? Tympeä työmaa....

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 13:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kovin näyttävät asiansa ajavan nuo. Kateeksi ei käy venttiilinsäätötyöt, tarkistus ei niin paha rasti ole, mutta siinä vaiheessa jos niitä kupin alapuolisia paloja vaihtelemaan ruveta pitää, niin johan nappaa. Olen tekstannut.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2018 05:46 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 115
autovierailulla olin ruovedellä la 13:30 - 15:30 mutta ei kuulunu turpion vihellystä tuolloin, porukkaa oli kyllä ajelulla just tuolloin. Mutta olisi ollu hienoa nähdä tämä siellä, no jossain sit myöhemmin kun jompikumpi oma turpio liikenteessä (ens kesä.... :surrender: )

Järjestäjän laskelman mukaan oli 49 möhkälettä kirjautunut la iltapäivällä -> kawoja oli tuolla enemmistö! :kk:

GTRwing


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 750 E (Turbo)
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2018 07:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Joo kyllä, olin heti aamulla liikkeellä ja lähdin pois jo vähän ennen puoltapäivää. Kawoja oli kyllä lähtenyt liikkeelle aika paljon, möhköjä varsinkin.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com