Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2007 10:37 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 07:59
Viestit: 178
Paikkakunta: Muhos
Minkälainen operaatio mahtaisi olla kyseisen vaijerin moottoriin menevän pään uusiminen tai tiivistäminen niin, ettei sieltä enää vuotaisi öljyä? Vaiva on pyörässä ollut ilmeisesti jo minulle tullessa, mutta enhän nyt tietenkään sellaista huomannut koko talven aikana :roll: , vaan vasta nyt pyörää ekaa kertaa käynnistäessäni. Öljyä kun oli tiputellut yhden pakoputken päälle ja kärysi siinä vallan kempeleesti.

Samassa kierroslukumittarissa on muuten sellainen jännä piirre, että kun käynnistän pyörän, ei mittarissa tapahdu muutamaan ensimmäiseen minuuttiin mitään. Vasta koneen lämmettyä hieman herää mittarikin tähän maailmaan. Mistähän moinen voi johtua?

Ja kun oikein kyselyiässä olen, niin vielä yksi. Bensahana. Syksyllä se toimi moitteettomasti. Tankki oli talven tyhjänä ja käytin pari viikkoa sitten hanan irti ja auki ennenkuin laitoin tankin takaisin pyörään. Noo, hyvä muuten, mutta nyt hana alkoi vuotaa sivusaumasta. Se vuotaa vain koneen käydessä, jolloin bensaa tuli mielestäni jotenkin moottorin käynnin tahdissa pienenä hentona suihkuna. Voin tietty kuvitellakin.. Luin täältä foorumilta vanhoja bensahanaan liittyviä viestejä ja jossain puhuttiin ihmeparanemisista. Kuivillaan olleet tiivisteet voisivat korjaantua Itsekseen, kun ovat taas bensan kanssa tekemisissä. Mikä neuvoksi? Jäänkö odottamaan ihmettä, vai voisinko tehdä asialle jotain? ...ärsyttää vaan, jos taas pitää irrottaa ja tyhjätä koko tankki.... :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2007 15:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mikä pyörä sulla on?
O-renkaiden vaihto jos ei auta, niin lisää niksejä, kysyttäessä :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2007 16:34 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 07:59
Viestit: 178
Paikkakunta: Muhos
Pyörä on z500, 25-vuotias nuorukainen :)
Kaikki vinkit tervetulleita, koska pyörä on minulle ihka ensmäinen
ja vasta viime syksystä hallussani ollut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2007 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 19:12
Viestit: 34
Paikkakunta: lohja
Kierroslukumittarin vaijerin venttiilikopan puoleisesta päästä on todennäköisesti stefa mennyt vaihtokuntoon...ainakin omassa Z650:ssä puski öljyä vaijeria pitkin kun stefa vuosi. Mutta vaihdoin stefan ja murheet hävisivät. Ton stefan joudut tod. näk. hankkimaan alkup. osana koska on sen verran pieni kokonen, tai ainakaan minä en löytänyt laakerikaupoista mittojen perusteella.

_________________
moottoripyöräily on parasta mitä voi tehdä...housut jalassa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 09, 2007 21:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Se kierroslukumittarin vaijerin alapään öljyvuoto on milteinpä ominaisuus. Uudella stafalla se on vuotamatta vähän aikaa, mutta alkaa vuotamisen uudestaan. Ongelmana tuossa on se, että aikaa myöten siihen alapään akseliin kuluu ura stefan huulen kohdalle.
Hanan vuotaminen sivusaumasta johtunee siitä, että alipainekalvo on revennyt.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2007 08:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Raato kirjoitti:
Se kierroslukumittarin vaijerin alapään öljyvuoto on milteinpä ominaisuus. Uudella stafalla se on vuotamatta vähän aikaa, mutta alkaa vuotamisen uudestaan. Ongelmana tuossa on se, että aikaa myöten siihen alapään akseliin kuluu ura stefan huulen kohdalle.
Hanan vuotaminen sivusaumasta johtunee siitä, että alipainekalvo on revennyt.


Mie oon useasti laittanut milliä tai paria alkuperäistä kapeamman tai leveämmän akselitiivisteen et ura tulis eri kohtaan mutta en osaa sanoa enko tota kokoa sit eri levyisinä :? Ja jos ei löydy niin olen laittanut laakerilukitteella tiivisteen kiinni ja jättänyt sen millin ulommas kun alunperin niin taas on uutta kulutettavaa tiivistehuulella. Ja jos käytätte ns. yleistiivisteitä joita löytyy autotarvike / teknisen alan liikkeistä niin kannattaa huomioida ottaako pölyhuulellisen mallin eli jos on paljon kierroksia niin ei kannata ottaa pölyhuulellista mallia koska lämpö ei pääse pois huulten välistä ja tiiviste kuumenee / kuivaa aika nopeasti :!:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 27, 2019 16:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Tommonenkin keksitty, mutta turhaanko, ei kai ne öljyt tuolta ulkoreunoista vuoda vaan sieltä vaijeriakselin puolelta?
http://www.z-power.co.uk/z1000a1a2b1b2- ... r-z-series

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com