Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Kesä 05, 2024 08:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 18:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
oojala kirjoitti:
Spuler: teitkö ja jos teit niin miten kannen jälkikiristyksen ?
Tuntuu olevan hieman erilaisia tapoja mitä kuulee ohjeita, jossain on että käytetään kuumaksi ja kiristetään uudestaan koneen jäähdyttyä, jossain että 1000 km jälkeen, jossain ei mitään ...

Kawan oman manuaalin mukaan jälkikiristys ekan 800 km:n jälkeen ja sen jälkeen kymmpitonnin välein. Jälkikiristys tehdään mutteri kerrallaan: löysätään 1/2 kierrosta ja kiristetään 4 kiloon. No, itsekään en ole tuota tehnyt aivan noin vaan ajanut vain lämpimäksi ja sen jälkeen koneen jäähdyttyä tarkistanut tiukkuudet.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 18:55 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Lataus topic muuttui mutteri vastaavaksi....
Tein kannen jälkikiristyksen ohjeen mukaan ensimmäisen lämpimäksikäytön jälkeen kun oli ensin jäähtynyt. Niitä kahta siellä sisällä ei enää siinä vaiheessa kiristelty, ohjeessa mainittiin et vain ne 12 päällä olevaa mutteria kiristellään enää siinä vaiheessa :|.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 21:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Lataus topic muuttui mutteri vastaavaksi....
Tein kannen jälkikiristyksen ohjeen mukaan ensimmäisen lämpimäksikäytön jälkeen kun oli ensin jäähtynyt. Niitä kahta siellä sisällä ei enää siinä vaiheessa kiristelty, ohjeessa mainittiin et vain ne 12 päällä olevaa mutteria kiristellään enää siinä vaiheessa :|.

Niin, kokemukseni mukaan niillä nokka-akseleiden alla olevilla pulteilla ei ole paljonkaan virkaa - itse asiassa Korpisudessa ei niitä enää olekaan eikä ollut GeeTeessäkään ja hyvin öljyt pysyi sisällä. Spuler, onahn kannen ja sylinteriryhmän tiivistetasot varmasti suorat? Toinen ongelman aiheuttaja voi olla tietysti myös venyneet pinnapultit - Korpisuteen vaihdettu APEn pultit.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2007 15:14 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Kannen tai syl.ryhmän suoruudesta ei ole tietoa, asiaa ei talvella tutkittu. Se nyt ihmetyttää että kesti ilman mitään oireita n.5tkm ajoa ja sitten yht´äkkiä alkaa vuotamaan. Huomasin tosiaan vuodon vasta muutama päivä sitten ja nyt on mittarissa 6.5tkm.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2007 15:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1223
Paikkakunta: Turku
Sitten kannattanee lisäksi tarkistaa myös huohotusletkun huohottavuus, ettei tule liikoja paineita kampikammioon.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2007 15:53 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Huohotusletku avattu ja putsattu, siellä oli jotain muoviteipin tapaista töhnää sisällä. Ei kuitenkaan tukkinut letkua kokonaan vaan 1/3 reiästä oli auki. En usko että tuolla olisi ollut vaikutusta vuotoon. Vielä kun jaksaisi tarkistaa niiden muttereiden kireyden :x
Tämä homma kyllä nyt vähän ottaa päähän kun tekee taas tuollaisen sotkun ja tietää jo mikä työ sen korjaamisessa on :''

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2007 13:01 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
No niin, kaik o mänt :'' :'' :'' :'' :''
Kokeilin muttereiden kireyden ja ne oli kaikki ok. Sitten aloin jo varautua pahimpaan ja otin tiivisteiden numerot ylös ja paikalliseen Kawa puljuun mars.
Onneksi Sumekolta näytti löytyvän kaikki O-renkaat+kannen ja lohko/syl.ryhmä tiivisteet.
Matkaa tuli n.10km edes takaisin ja jo sillä matkalla öljyä tuntui tulevan ulos niin että alkoi tippua pitkin jäähdytys ripoja.
Mikähän on menny :?
Vetäkää te kaljaa Ilveksessä oikein kunnolla, mä vedän täällä Kawaa muttereiksi senkin edestä...... :'' :''
Pakko se kai on avata :mur:

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2007 23:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
En avais vielä vaan tarkastaisin ihan oikeasti venttilikopan ettei ole halkeamia ja toiseksi laitappa kannen muttereiden alle aluslevyt (prikat) noi oli minulla vikana ja ajasin yläkerran 2 kertaa noiden vikojen takia, kolleegallani oli sama ongelma (ELR) toi vena kopan hius halkeama ja sitä ei näkynyt muuten kun liuottimella kaikki öljyt pois ja crossipyörän tankki tai joku pullo kiinni väliaikaisesti vaikka runkoon ja sit käyntiin ja eipä vuotanut minulla tyhjäkäynnillä ollenkaan no sit pieni lenkki (300m) kerran täysilla kiihdytys kakkosella ja avot sieltä se nokkakuilun pahkan vierestä oli halki (tihkui ihan pikkasen ölkkää).

Ja sit otin kannen mutterit auki yksi kerrallaan aluslevy alle ja kiinni ja seuraava... ja laitoin 4 keskimäisen alle aluslevyt mutta mittasin ensin ja ihmettelin että ei noi voi venyä niin paljon että mutteri kantaisi pulttiin no laitoin kuitenkin ja siihen loppu öljyn lorottaminen nyt on kuiva kone, yx hesan konna joka on ajanut kiihdytys kisoja tommoisilla sano et on ne pultit vaan aika kumia kyllä ne osaa venyä :!:

Älä luovut ei se aina niin helppoa ole, minä luovutin (purin) 2 kertaa ja sit se hesän konna sano et nyt et avaa vaan tutkit ja kokeilet noita neuvoja kokeile sinäkin ettei tarvi katua :idea:

T:Kantapään kautta lähes kaikki oppinut :x

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2007 09:38 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Öljyvuoto on selvästi havaittavissa kannen ja syl.ryhmän välistä, ei tule venakopalta asti. Ketjukuilun kohdalta, keskeltä konetta, edestä tulee, aivan sen sisällä olevan pultin kohdalta.
Mulla on prikat joka mutterin alla ja muttereina APE:n mutterit jotka on orkkiksia pidemmät joten kantamiseen en ensimmäisenä usko, voi toki olla mahdollista. Sekin kyllä vielä tutkitaan.
Vuoto on todella kapealla alueella joten herättää kaikki ajatuksia kannen halkeamisesta alkaen....... :''

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2007 15:15 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Ja selvisihän se. Kierteet menny siitä etummaisesta sisäpultista, syl.ryhmän puolelta siis. Uskomaton tuuri.
On ollut varmaan kasatessa todella hilkulla noiden kierteiden kanssa ja nyt sitten lämmön vaikutuksesta varmaan tullut jännityksiä jotka riittivät hajoittamaan kierteet.
Huomenna sitten kone osiksi ja heti alkovko:sta etsimään pajaa joka korjaa nuo syl.ryhmän kierteet.
Että voi tuo laite teettää kaikkea, voi p**se :''

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2007 19:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Kyllä se teettää mutta ei luovuteta koska Z meitä velvoittaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2007 20:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Älä luovuta vaan laita kaikki samalla uusiksi tulee nimittäin taas halvemmaksi kun laittaa yksi kerrallaan ja ostaa aina orggis tiivisteet ym...

Hyvä että vika löytyi :) :) :)

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2007 20:01 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Purkupäivä takana ja näkymä lohduton.
Todellinen syy oli tosiaan niiden kierteiden pettäminen mutta se oli yllätys että sieltä petti jo kertaalleen korjatut kierteet. Joskus on laitettu joku helicoil tms. joka nyt luovutti totaalisesti, sai ronkkia palasina pois. Toivottavasti uusi korjaus on kestävämpi :|
Ja taitaa jäädä kontiokin haaveeksi, keskiviikkona pitäisi tulla uudet tiivisteet eli kasaus aikaa vajaa 2vrk.......

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2007 01:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niinpä jää allekirjoittaneeltakin Kontio haaveeksi ja Laakasalokin menee vähän tiukille, kun Korpisusi päätti juhlistaa meikäläisen kesäloman alkua hajoamalla. Eli käväisin viikonloppuna Silja Europalla ja sieltä himaan tullessa Porvoon motarilla Korpisusi ensin nykäs ja sitten hyyty totaalisesti - ja loppumatka himaan tehtiinkin sitten taksilla ja heti kärry mersun perään ja Korpisutta noutamaan. Oireet viittasivat vähän siihen, että mokoma leikkas kiinni, p...kele! Luulenpa, että Korpisusi saa nyt jäädä odottamaan aikaa parempaa eli otan Turbon liikenteeseen ja se vaatii melko ahkeraa kasaamista, jos Laakasaloon mielin. Tilannetta pahentaa vielä sekin, että pelimerkeistä on joltinenkin vajaus, joten enpä muuta sano kuin että nyt v...tuttaa ja paljon :evil: :'' :'' :evil: :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2007 07:35 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
On se nyt kumma kun Kawat hajoaa heti kun omistajan kesäloma alkaa, saman teki minulla. Alkoi vuoto kun alkoi loma. Ei muuta kuin tallille..... :evil:

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2007 08:18 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jaksuja ja woimia kawerit.
Limited rokkaa pikkuviat on saatu korjattua. Laakasaloon pitäis tulla jos ei elämää suurempaa satu. 8)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2007 08:23 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Kyllä raatoakin nyt potkitaan.. :x


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 09:16 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Nyt on Kawa taas kasattu ja saa nähdä miten alkaa toimimaan. Ei ne mutterit enää yhtään ainakaan kiristyneet kun ekan käytön jälkeen kokeilin koneen jäähdyttyä. Kansi oli tosiaan kiero vähän joka suuntaan, potkurimaisuutta ja kaarevuutta samassa paketissa. Höylättiin 0.25mm pois. Ja kierre korjattiin metallisella kierreholkilla joka ainakin näytti aika jämerältä joten siitä ei enää pitäisi olla ongelmaa :D

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 13:21 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
no nythän spuler sitten teoriassa voisi ehtiä kontioonkin.

ja on raadolla huonoa eli raatomaista tuuria nuijen kawojensa kanssa. sen korpisuden piti olla niin iskussa ettei paremmasta väliä ja minkä teki.

kai se gpz turbio eiku z750 turbo tietysti oikeasti, sitten loppukesän kulettelee, kunhan malttaa vauhdit pitää suht rajoitusten lähimailla edes.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 14:28 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Joo, kontioon lähtö käväisi mielessä mut onneksi päädyin vain ajelemaan testiä koti nurkille.
Tein koneen kasauksessa aika pahan virheen josta nyt maksetaan hintaa. Vuotaa nimittäin edelleen öljyä lähes samasta paikasta ja melko samalla voimakkuudella.
Mulla oli jo kaikki kasassa venakoppaa myöden kun huomasin et mitäs tos magneettikulhossa on......ja VOI P****LE :!: :'' :?: :'' :!:
Syl.ryhmän ja kannen väliset ohjuriholkit olin totaalisesti unohtanut laittaa. Eihän siinä muu auttanut kuin purkaa motti ja laittaa ne paikoilleen. Sen seuraus oli tietysti kannentiivisteen vaurioituminen. Laitoin liimaa mukaan uudelleen kasauksessa ja toivoin parasta. Turha oli sekin toive :'' :''

Edelleen aloittelija :oops:

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 17:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawabata kirjoitti:
kai se gpz turbio eiku z750 turbo tietysti oikeasti, sitten loppukesän kulettelee, kunhan malttaa vauhdit pitää suht rajoitusten lähimailla edes.

Tämä taitaa olla yksi niistä ikuisuuskysymyksistä eli ZX750-E:n myyntinimi. Monet väittää, että se on Z750 Turbo ja toiset taas GPZ750 Turbo. Katselin tuossa BuyKawasakista räjäytyskuvia ja siellä kyllä nimetään tuo turbo tuolla jälkimmäisellä tavalla. No, käytännössähän tällä ei ole mitään väliä, mutta kyllä se minunkin mielestäni saa olla GPZ750 Turbo, koska on lähempänä ZX750-A:ta eli GPZ750:ta kuin L-mallia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 17:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Joo, kontioon lähtö käväisi mielessä mut onneksi päädyin vain ajelemaan testiä koti nurkille.
Tein koneen kasauksessa aika pahan virheen josta nyt maksetaan hintaa. Vuotaa nimittäin edelleen öljyä lähes samasta paikasta ja melko samalla voimakkuudella.
Mulla oli jo kaikki kasassa venakoppaa myöden kun huomasin et mitäs tos magneettikulhossa on......ja VOI P****LE :!: :'' :?: :'' :!:
Syl.ryhmän ja kannen väliset ohjuriholkit olin totaalisesti unohtanut laittaa. Eihän siinä muu auttanut kuin purkaa motti ja laittaa ne paikoilleen. Sen seuraus oli tietysti kannentiivisteen vaurioituminen. Laitoin liimaa mukaan uudelleen kasauksessa ja toivoin parasta. Turha oli sekin toive :'' :''

Edelleen aloittelija :oops:

Tuollaista sattuu itse kullekin, kun yrittää saada ajopelin mahdollisimman nopeasti liikenteeseen. Juuri tämän takia jätän Korpisuden ehjäämisen suosiolla ensi talven hommaksi. No, yksi asia on ainakin varmaa: tänä kesänä allekirjoittanut ei riko vanhoja kausittaisia ajomääriään. Kyllähän Turbollakin reissua (hätätilassa) tekee, mutta ei se matkapelinä ole lähelläkään Korpisutta - Turbo on enemmän kotonaan pikkupyörityksessä kotinurkilla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kawa ja kesäloma
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2007 13:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 19:23
Viestit: 5
Paikkakunta: Pori
No joo. Näinhän siinä pitikin käydä, loma alkoi ja kavereiden kanssa Turun saaristoon. Poislähtiessä soratie ja suht`kokematon kuski, joten lopputulos: nurin ja katteet ym. kappaleiksi ja mikä parasta myös olkapää. Nyt vaan odotellaan paranemista (n. 6 vko) ja katsellaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2007 17:51 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:49
Viestit: 22
Paikkakunta: Maaninka
Raato kirjoitti:
Kawan oman manuaalin mukaan jälkikiristys ekan 800 km:n jälkeen ja sen jälkeen kymmpitonnin välein. Jälkikiristys tehdään mutteri kerrallaan: löysätään 1/2 kierrosta ja kiristetään 4 kiloon. No, itsekään en ole tuota tehnyt aivan noin vaan ajanut vain lämpimäksi ja sen jälkeen koneen jäähdyttyä tarkistanut tiukkuudet.


Käykös tuo ohje myös ZR-7 -99:iin? Eli pitääkö kansi kiristää määrävälein kuten mamman -85 japsikotelossa?
On nimittäin alkanut vähän tihkua öljyä kaasukahvan puoleisen ulommaisen (nelospytyn?) pytyn ja kannen välistä (sivulta). Haitta on enemmänkin kosmeettinen, mutt haluais sen kuitenkin pois. Öljyä olen lisännyt pulskan puolikkaan litran / 5000km, ajokilometrejä mittarissa 50000.

_________________
...intoo enemmän kun järkee, turha seisottaminen rasittaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 00:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kiwa-saki kirjoitti:
Käykös tuo ohje myös ZR-7 -99:iin? Eli pitääkö kansi kiristää määrävälein kuten mamman -85 japsikotelossa?
On nimittäin alkanut vähän tihkua öljyä kaasukahvan puoleisen ulommaisen (nelospytyn?) pytyn ja kannen välistä (sivulta). Haitta on enemmänkin kosmeettinen, mutt haluais sen kuitenkin pois. Öljyä olen lisännyt pulskan puolikkaan litran / 5000km, ajokilometrejä mittarissa 50000.

Veikkaisin, että sama ohje pätee myös ZR-7:aan. Tosin tuo vuotokohta (sivulta, tasan tulppien linjasta?) viittaisi, että öljykanavan o-renkaat ovat kovettuneet ja siksi menettäneet tiivistyskykynsä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 06:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:49
Viestit: 22
Paikkakunta: Maaninka
Pitää jättää seurantaan ja aukaista ajokauden jälkeen. Onko kannen oikaisu tarpeellinen jos tilanne ei pahene vai riittääkö O-renkaiden ja kannen tiivisteen vaihto? Muuta huomioitavaa?

_________________
...intoo enemmän kun järkee, turha seisottaminen rasittaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 08:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kiwa-saki kirjoitti:
Pitää jättää seurantaan ja aukaista ajokauden jälkeen. Onko kannen oikaisu tarpeellinen jos tilanne ei pahene vai riittääkö O-renkaiden ja kannen tiivisteen vaihto? Muuta huomioitavaa?

Kansi oikaistaan tarvittaessa. Käytännössä samalla joutuu / kannattaa uusia myös lohkon ja sylinteriryhmän välinen tiiviste ja o-renkaat, koska kantta irrottaessa ryhmä melko varmasti liikahtaa ja tuhoaa samalla ko. tiivisteen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 14:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:49
Viestit: 22
Paikkakunta: Maaninka
Kiitosta, eiköhän se homma sitten hoidu näillä eväillä. Katsotaan talvella miten homma onnistui.

_________________
...intoo enemmän kun järkee, turha seisottaminen rasittaa...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com