Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 01:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2008 19:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
THX raato. Juu tuo väri on mielestäni ainoa oikea vaihtoehto tuohon pyörään. Muuttuu uskomattoman paljon pyörän yleisilme pelkän värin vaihdolla. Onko vappuna tiedossa mitään spesiaali kokoontumista täällä eteläsuomessa? Jos tuon saisi siihen mennessä kuntoon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 24, 2008 08:15 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Moe,

Joo kyllähän väri vaikuttaa paljon pyörän ilmeeseen. Gratulis Eksulle hienosta maalista ! Oli kerran orkkis ja SRV Zephyr vierekkäin, niin huomasin että kaksiväritys ( ruskea ja oranssi ) hoikentaa bensatankin ilmettä huomattavasti verrattuna yksiväriseen ( Aztec Bronze Ooppelin värikartasta ) !

Ainakin aattona olisi tarkoitus avata kausi Maunulan majalla. FörstaMaj kokoontumisista en tiedä...

J ( taas vuoden vanhempana, yhyy )

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 01, 2008 15:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Zephyr-Jaska kirjoitti:
Ainakin aattona olisi tarkoitus avata kausi Maunulan majalla. FörstaMaj kokoontumisista en tiedä...

J ( taas vuoden vanhempana, yhyy )

No, tuohon Maunulan kokoontumiseen en ehtinyt saamaan pyörää ajoon. Mutta nyt näyttää jo lupaavalta! Ekat käynnistykset on tehty ja startin temppuilua lukuunottamatta kuulosti hyvältä! Putkien vaihdon jälkeen saundit ovat aika kovat, mutta se ei minua haittaa. Ja naapureilta ei kysytä :twisted:
Kytkimen säätö aiheutti hieman päänvaivaa mutta eiköhän sekin saada kuntoon. Kova polte olisi päästä tänään baanalle :moto:

Etupään stefat jäi vielä vaihtamatta ja kiinnostaisi tietää miten se homma onnistuu? Ei ilmeisesti mikään hirmu iso homma? Onko jotain spesiaalia huomioitavaa? Entä öljyn määrä/ilman paine?

Kiitos kaikille neuvoista ja rohkaisusta, tämä projekti ei olisi edes näin pitkällä ilman teitä! :beer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 09:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei tuossa stefojen vaihdossa ole oikein muuta huomioitavaa paitsi se, ettei kannata käyttää tarvikestefoja - orkkikset ovat hieman kalliimpia, mutta laatukin ja sopivuus on huomattavasti parempi. Öljyä 232 cc SAE 10W. Painetta 0,7 bar eturenkaan ollessa irti maasta eli etuiskareiden ollessa ojentuneena täyteen mittaansa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 06:47 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
onpa osunut väri kohalleen. komia pyörä tuo z750e eli L nimellä vissiin myytiin suomessa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2008 19:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
kawabata kirjoitti:
onpa osunut väri kohalleen. komia pyörä tuo z750e eli L nimellä vissiin myytiin suomessa.

Kiitoksia, tuo malli taitaa olla tosiaan KZ 750L1 mikäli haynesiin on uskominen. Ainakin tämänhetkinen kokoonpano viittaisi siihen.

Tänä viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa etupään stefat ja kaasarikurkut. Samalla pitäis purkaa kaasareita kun yksi alkoi falskaamaan bensaa. En tiedä mistä mahtaa johtua kun ihan yhtäkkiä alkoi kuseksimaan. Noh, jospa purku ja puhdistus auttaisi.
Jos sitä samalla saisi suihkittua lohkoon ja kanteen tuoretta maalia. Näyttää niin kämäseltä nuo kulahtaneet värit kiiltävän vihreän rinnalla. Näiden toimenpiteiden jälkeen voisi ottaa muutaman kuvankin ihmeteltäväksi.

Jos jollakulla on toimiva mittaristo (pyöreät mittarit, vaijerirundari eikä b-mittaria) niin laita vaikka privaa. Toki muutakin pisteosaa saa tarjota.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2008 20:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Eksu kirjoitti:
Samalla pitäis purkaa kaasareita kun yksi alkoi falskaamaan bensaa. En tiedä mistä mahtaa johtua kun ihan yhtäkkiä alkoi kuseksimaan. Noh, jospa purku ja puhdistus auttaisi.
Guasarit on purettu ja kasailtu ja jotain pientä sieltä löytyi.
Kohokammiot näytti märkinä ihan ok, mutta kun bensa haihtui paljastui melkoiset köntit hiomapölyä. Olin kyllä putsannut tankin paineella mutta ilmeisesti pölyä irtosi seinämistä kun laitoin tankin täyteen. Nyt tarvii hommata suodatin bensaletkun kaveriksi jottei tarttis heti putsata kaasareita uudestaan.

Samalla vaihdoin uudet tulpat ja kaasareiden kurkut. Ja pytyt ja kansi sekä i-putsarin kotelo sai uutta maalia. Huomenna olisi edessä teleskoopin stefojen vaihto.

Vanteet pitäisi myös maalata, mutta millä värillä? Kulta, musta vai joku muu? Nyt ne on hopeat mutta se ei oikein sovi nykyväreihin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2008 09:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eksu kirjoitti:
Guasarit on purettu ja kasailtu ja jotain pientä sieltä löytyi.
Kohokammiot näytti märkinä ihan ok, mutta kun bensa haihtui paljastui melkoiset köntit hiomapölyä. Olin kyllä putsannut tankin paineella mutta ilmeisesti pölyä irtosi seinämistä kun laitoin tankin täyteen. Nyt tarvii hommata suodatin bensaletkun kaveriksi jottei tarttis heti putsata kaasareita uudestaan.

Samalla vaihdoin uudet tulpat ja kaasareiden kurkut. Ja pytyt ja kansi sekä i-putsarin kotelo sai uutta maalia. Huomenna olisi edessä teleskoopin stefojen vaihto.

Vanteet pitäisi myös maalata, mutta millä värillä? Kulta, musta vai joku muu? Nyt ne on hopeat mutta se ei oikein sovi nykyväreihin.

Kokemuksesta voin sanoa, että bensaletkussa oleva suodatin aiheuttaa takuuvarmasti ongelmia varsinkin alkuperäisen alipainehanan kanssa - virtaus kun ei tahdo riittää pelkästään painovaimaisesti. Pingelin kanssa ei ole tullut kokeiltua. Kannattaisi varmaan ennemmin yrittää saada se hiontapöly tankista pois jollain muulla keinolla.

Musta olis vanteiden värinä aika hyvä!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2008 19:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että bensaletkussa oleva suodatin aiheuttaa takuuvarmasti ongelmia varsinkin alkuperäisen alipainehanan kanssa - virtaus kun ei tahdo riittää pelkästään painovaimaisesti. Pingelin kanssa ei ole tullut kokeiltua. Kannattaisi varmaan ennemmin yrittää saada se hiontapöly tankista pois jollain muulla keinolla.

Musta olis vanteiden värinä aika hyvä!

Kiitos vinkistä.
Tämä tuli huomattua tänään kun asentelin suodattimen paikalleen. Ei lähtenyt mokoma ollenkaan käyntiin, ei virtaus riitä. Ja startin pätkiminen ei varsinaisesti auta asiaa. Vaikea saada sahattua käyntiin ku startti "hyppää" pois kehältä, tai mitä siellä nyt sitten tapahtuukaan.
No, kokeillaan huomenna uudestaan uudella letkulla ja ilman suodatinta.

Purin myös etuiskareita. Miten nuo stefat olisi tarkoitus saada irti? Laskin öljyt pihalle ja avasin päätytulpan jolloin jousi tuli pihalle. Otin kumisuojan ja "sokan" irti mutta millä konstilla tuo stefa lähtee irti? Pitääkö tolppa purkaa kokonaan? Entä kasaus, kaadetaanko öljy vaan tuolta päätykorkista sisään vai miten toimin?
Ekaa kertaa pappia kyydissä...

Edittiä. viewtopic.php?f=13&t=1622&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=stefa Tuolta löytyi hyvät ohjeet, onko samat kuviot 750cc:n kanssa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2008 20:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos noissa pienemmissä lähtee kuten isommissa 81-mallista alkaen, vedetään sisäputkella vanha stefa irti (muistaa sitten irroittaa sen stefan päällä olevan lukkorenkaan ensin) ulkoputkesta, kun on ensin saatu kara irti ulkoputkesta, jossa se on kuusioruuvilla ulkoputken päässä kiinni. Pulttipyssyllä lähtee, karaa voi joutua pitämään kiinni vastapuolelta. Paa homman helpottamiseksi putki vaakaan ruuvipenkkiin kiinni jarrusatulan kiinnikkeistä operaation ajaksi.
Korjausopas on hyvä apu oikeiden nestemäärien ja laatujen kanssa puljatessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 05:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jep, seiskapuolikkaissa stefa lähtee sisäputken mukana, joka tekee stefojen vaihdon astetta hankalammaksi hommaksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2008 20:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Jep, seiskapuolikkaissa stefa lähtee sisäputken mukana, joka tekee stefojen vaihdon astetta hankalammaksi hommaksi.

Stefat tuli vaihdettua maanantaina ja sehän oli loppupeleissä aika simppeli homma. Toisen putken kanssa tuli ähellettyä pidempään, mutta toisen purin ja kasasin varmaan vartissa. Kokemus tuo varmuutta :roll: Kiitos kaikille vinkeistä.

Tankin tyhjensin ja puhaltelin paineella niin puhtaaksi kuin sen nyt voi niilläkeinoin saada. Suodattimen jätin hyllyyn ja nyt täytyy toivoa ettei tankissa olisi moskaa. Hanan suodattimen putsasin myös.

Ongelma ei kuitenkaan poistunut:Seistessä bensaa valuu nyt ilmanputsarikoteloon. Missä voisi olla vika? Voiko hana olla jotenkin viallinen? Muuten kulkee hyvin, tosin tyhjäkäynnillä alkaa röpöttämään.

Startti temppuilee myös, milloin ei starttaa ollenkaan ja millon "hyppää yli". Missä voisi olla vika?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2008 21:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eksu kirjoitti:
Stefat tuli vaihdettua maanantaina ja sehän oli loppupeleissä aika simppeli homma. Toisen putken kanssa tuli ähellettyä pidempään, mutta toisen purin ja kasasin varmaan vartissa. Kokemus tuo varmuutta :roll: Kiitos kaikille vinkeistä.

Tankin tyhjensin ja puhaltelin paineella niin puhtaaksi kuin sen nyt voi niilläkeinoin saada. Suodattimen jätin hyllyyn ja nyt täytyy toivoa ettei tankissa olisi moskaa. Hanan suodattimen putsasin myös.

Ongelma ei kuitenkaan poistunut:Seistessä bensaa valuu nyt ilmanputsarikoteloon. Missä voisi olla vika? Voiko hana olla jotenkin viallinen? Muuten kulkee hyvin, tosin tyhjäkäynnillä alkaa röpöttämään.

Startti temppuilee myös, milloin ei starttaa ollenkaan ja millon "hyppää yli". Missä voisi olla vika?

Vähän nuo oireet viittaisivat siihen, että ainakin joku kohoventtiili vuotaa, joka saa kaasarin tulvimaan yli. Seistessä hana ei sulkeudu kunnolla - ei ole Pingelin voittanutta :P

Startissa on ongelmana ainakin vapaakytkin, joka luistaa.

Eksu, jos liikut joskus täällä Askolassa päin, voisin katsoa seiskapätkääsi hieman tarkemmin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2008 15:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Vähän nuo oireet viittaisivat siihen, että ainakin joku kohoventtiili vuotaa, joka saa kaasarin tulvimaan yli. Seistessä hana ei sulkeudu kunnolla - ei ole Pingelin voittanutta :P

Startissa on ongelmana ainakin vapaakytkin, joka luistaa.

Eksu, jos liikut joskus täällä Askolassa päin, voisin katsoa seiskapätkääsi hieman tarkemmin.

Okei, täytyy varmaan taas puhdistaa ja tarkistaa kaasarit kunhan tässä saa kerättyä motivaatiota.
Mikäs tuo pingeli mahtaa olla? En ole aikaisemmin kuullutkaan moisesta.
(Edittiä. itse itselleni vastaten, virtaavampi bensahana)

Mistäs tuollaisen saisi hankittua edullisesti? Klasmolla näyttäisi olevan ^n.90€ hintaan, saako jostain edullisemmin?

Täytyy pyörähtää siellä Askolan suunnalla viimeistään kesälomalla heinäkuussa, olisikin kiva kuulla asiantuntijan arvio omasta moposta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 08, 2008 19:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Tuli käytyä viime keskiviikkona maunulassa ja siellähän oli tosi paljon komeita pyöriä. Paria z1100r:ää tuli kuolattua oikein urakalla...(toinen oli masan)
Oli vaan taas aika mielenkiintoinen kotimatka. Kaasareiden temppuilusta johtuen kaasussa oli tasan kaksi asentoa, läpät levällään tai röpötti. No kotiin pääsin kuitenkin ja aamulla huomasin että rätkä oli vuotanut bensaa oikein urakalla tuohon pihakivetykselle.
Meni hermot ja motivaatio pariksi päiväksi mutta nyt alkaa jo fiilis tasaantumaan.
Pitää varmaan laittaa tilaukseen tuo pingeli ja purkaa ja puhdistaa kaasarit. Jospa näistä toimenpiteistä olisi apua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 08, 2008 21:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eksu kirjoitti:
Tuli käytyä viime keskiviikkona maunulassa ja siellähän oli tosi paljon komeita pyöriä. Paria z1100r:ää tuli kuolattua oikein urakalla...(toinen oli masan)
Oli vaan taas aika mielenkiintoinen kotimatka. Kaasareiden temppuilusta johtuen kaasussa oli tasan kaksi asentoa, läpät levällään tai röpötti. No kotiin pääsin kuitenkin ja aamulla huomasin että rätkä oli vuotanut bensaa oikein urakalla tuohon pihakivetykselle.
Meni hermot ja motivaatio pariksi päiväksi mutta nyt alkaa jo fiilis tasaantumaan.
Pitää varmaan laittaa tilaukseen tuo pingeli ja purkaa ja puhdistaa kaasarit. Jospa näistä toimenpiteistä olisi apua.

Eli kaasarit tulvi tod.näk. yli. Motivaatiota ei kannata päästää laskemaan, koska lopulta kuitenkin kaikki toimii - tosin hermot ovat menneet ainakin miljoona kertaa siinä välillä :P Toinen vaihtoehto on laittaa noiden alkuperäisten kaasareiden paikalle Mikuni RS:t - jotka minulla sattuisi olemaan ylimääräisenä...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 09, 2008 16:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Eli kaasarit tulvi tod.näk. yli. Motivaatiota ei kannata päästää laskemaan, koska lopulta kuitenkin kaikki toimii - tosin hermot ovat menneet ainakin miljoona kertaa siinä välillä :P Toinen vaihtoehto on laittaa noiden alkuperäisten kaasareiden paikalle Mikuni RS:t - jotka minulla sattuisi olemaan ylimääräisenä...

No joo, kyllä se tästä taas. Kova polte olisi saada tuo ajoon loman alkuun. Tai siis jussiksi. Toivossa on hyvä elää sano lapamato.
Ps. sait Raato privaa.

Edittiä taas. Laitoin kuvan nykyilmeestä ensimmäiseen viestiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2008 16:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
No niin, kaasarit on taas putsattu ja Pingel ja adapteri tilattu Z1enterpriseltä. Apteekista ostin sitruunahappoa jolla olisi tarkoitus puhdistaa tankki sonnasta. Katsotaan miten äijän käy...

Kaasareissa oli tällaiset suuttimet:
-Primary main jet 62
-Secondary main jet 125
-Pilot jet 35

Ovatko nämä ihan vakiokokoiset?
Onneksi loma ( :beer: ) alkoi tänään ja on taas aikaa peuhata Kawasakin kanssa. :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 07:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eksu kirjoitti:
No niin, kaasarit on taas putsattu ja Pingel ja adapteri tilattu Z1enterpriseltä. Apteekista ostin sitruunahappoa jolla olisi tarkoitus puhdistaa tankki sonnasta. Katsotaan miten äijän käy...

Kaasareissa oli tällaiset suuttimet:
-Primary main jet 62
-Secondary main jet 125
-Pilot jet 35

Ovatko nämä ihan vakiokokoiset?
Onneksi loma ( :beer: ) alkoi tänään ja on taas aikaa peuhata Kawasakin kanssa. :jump:

Siis kaasarit ovat Keihinit? Jos näin, niin suuttimet näyttäisivät olevan vakiokokoiset eli niissä tuskin sanomista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 19:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Siis kaasarit ovat Keihinit? Jos näin, niin suuttimet näyttäisivät olevan vakiokokoiset eli niissä tuskin sanomista.

Juu, Keihinitpä hyvinkin. Kätevä aine tuo sitruunahappo, lähtee ruosteet melko kivuttomasti. Kokeilin tuossa muutamiin muttereihin ja pultteihin liuotusta ja hyvältä näyttää. Millähän nuo pultit kannattaisi käsitellä jotteivat ruostuisi heti uudestaan? Mikä maali pysyisi parhaiten vai onko jotain muuta konstia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 21:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Joo rojekti edistyy pikkustahiljaa...
On näissä ilmansuodattimissa hieman eroa. Veikkaus, kumpi on alkuperäinen ja kumpi tarvike? Oikein arvanneelle papukaijamerkki:
Kuva

Ja tässä suttunen kuva Pinkelistä, laitoin varmuuden vuoksi suodattimen perään. Jos ei futaa niin täytyy ajaa ilman ja putsailla taas kaasareita:
Kuva

Ja pakollinen yleiskuva. Huomaa inspiroiva ympäristö. Monenlaista kulkinetta tölkkivolkkarista vanhaan Adler-polkupyörään (tosin kuvan ulkopuolella). Ja tyylikäs Valintatalo-flyscreen kuuluu asiaan:
Kuva

Tällaista tälläkertaa. Pyörä käy taas hienosti ja toiveita olisi päästä huomenna tienpäälle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 02, 2008 08:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vasemman puoleinen on alkuperäinen öljyttävä filsu kun taas paperifilsu on tarvikeosa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 13, 2008 20:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Eksu kirjoitti:
Pyörä käy taas hienosti ja toiveita olisi päästä huomenna tienpäälle.

Juu kävihän se taas sellaisen 6km kunnes kaasarit tulvi jälleen yli ja kaikenpäätteeksi starttikin sippasi lopullisesti. Ei tapahdu muutakuin naksahdus ja virtavalot sun muut hävii.
Kai se on taas roudattava tallille ja aloitettava alusta. Miten muuten tuon bensapinnan pystyy mittaamaan? Jos vika olisi sitten siinä. Paskaa en uskoisi kaasareista enää löytyvän, vaan mistä senkin tietää. Nooh, avaamalla kupit sekin selviää. Millä kierteellä alakuppien ruuvit on? Meinasin hankkia sinne kuusiot kun nuo orkkikset on melko nylppääntyneet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 20, 2008 17:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Tässä on taas viikko keräilty motivaatiota ja meinasin että tilaisin tuohon kaasuttimien huoltosarjan stormilta. Jos siitä olisi jotain apua. Toki jos jotain muita ratkaisuja tuohon tulvimiseen löytyy niin saa ehdottaa. Ja startin kunnostaminen alkaa samalla, täytyy purkaa ja katsoa mitä se on syönyt.
On kyllä mopoajelut jääneet todella vähälle tänä kesänä, alle 500km on päästy taittamaan taivalta.
No jospa se tästä pikkuhiljaa alkaisi pelaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 25, 2008 21:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Stormin kaasareiden korjausarjoista on pelkkää huonoa kokemusta. Settihän ei ole edes kaasarivalmistajan tekemä ja laatu on ala-arvoinen. Vertailua ei kestä alkuperäisen kanssa. Materiaalit ja työnjälki ovat heikot.
Pura alkuperäiset ja tutki tarviiko edes uusia uimurinventtiilejä, yleensä ei. Syy yleensä on vain roska venttiilin välissä tai venttiilin jumiminen ajossa. Kun sulla on Pingelin hana, tee seuraavan kerran kaasareiden tulviessa ajossa sellaista kikkaa, että käännä hana kiinni ja aja letku tyhjäksi ja avaa uudestaan, tällöin venttiili käy reilummin auki ja roska saattaa mennä uimurikammioon venttiilin välistä, muutoin mahdollinen jumiminen saattaa myös loppua neulan tehdessä isomman liikkeen auki ja takaisin kiinni.
Normikierteet niistä pohjakupeista löytyy, laita suosiolla kuusioruuvit tilalle, mutta kiristä ne maltilla, menee herkästi liian kireälle (kaasarinrungot vääntyy)
Bensapinnat saat selville laittamalla kaasarista riippuen läpinäkyvät letkut poistoletkujen tilalle ja nostamalle sen kaasarin vierelle pystyyn, jätä pohja ruuvi auki ja avaamalla hanan, silloin bensapinta nouseetodelliseen kohtaan kaasarin vierelle nostetun letkun sisällä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2008 17:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Jim Goose kirjoitti:
Stormin kaasareiden korjausarjoista on pelkkää huonoa kokemusta. Settihän ei ole edes kaasarivalmistajan tekemä ja laatu on ala-arvoinen. Vertailua ei kestä alkuperäisen kanssa. Materiaalit ja työnjälki ovat heikot.
Pura alkuperäiset ja tutki tarviiko edes uusia uimurinventtiilejä, yleensä ei. Syy yleensä on vain roska venttiilin välissä tai venttiilin jumiminen ajossa. Kun sulla on Pingelin hana, tee seuraavan kerran kaasareiden tulviessa ajossa sellaista kikkaa, että käännä hana kiinni ja aja letku tyhjäksi ja avaa uudestaan, tällöin venttiili käy reilummin auki ja roska saattaa mennä uimurikammioon venttiilin välistä, muutoin mahdollinen jumiminen saattaa myös loppua neulan tehdessä isomman liikkeen auki ja takaisin kiinni.
Normikierteet niistä pohjakupeista löytyy, laita suosiolla kuusioruuvit tilalle, mutta kiristä ne maltilla, menee herkästi liian kireälle (kaasarinrungot vääntyy)
Bensapinnat saat selville laittamalla kaasarista riippuen läpinäkyvät letkut poistoletkujen tilalle ja nostamalle sen kaasarin vierelle pystyyn, jätä pohja ruuvi auki ja avaamalla hanan, silloin bensapinta nouseetodelliseen kohtaan kaasarin vierelle nostetun letkun sisällä.

Jees, kiitos vinkeistä jällen kerran.
On taas saanut huomata sen että köyhän ei kannata halpaa ostaa...ostin nimittäin keväällä Biltemasta "huoltovapaan" MP-akun jonka piti kestää tärinää yms. No, nyt kun aloin tuota virtaongelmaa kartoittamaan huomasin että akun miinus-napa oli murusina ja kaapeli oli melkein irti! Uskomatonta piiltema-laatua. No eikun Allright:n akkua ostamaan.
Hapotin akun ja kytkin kiinni ja avot, Kawa pärähti käymään, tosin kolmella. Ihmettelin aikani heikkoa käyntiä ja outoa supatusta kunnes huomasin että yksi keväällä uusimistani imukauloista oli halki klemmarin vierestä. Ei ihme ettei oikein käy.
No hätävirityksenä roudarinteippiä paikkaukseksi ja klemmari vuotokohdan päälle. Johan parani käynti kertaheitolla.
Olikohan klemmari ollut liian kireällä vai mistä moinen halkeama? Nyt on vaan se ongelma että tarttis löytää yksi ehjä kuminen imukaula. Vanhat ehjät mutta haperot meni aikaa sitten roskiin ja uusia ei saa erikseen, ainakaan tarvikkeena.
Jos sinulla on ehjä imukaula niin laita viestiä Eksu@kawazi.net tai soita numeroon 041 5050795. Olisin todella kiitollinen avusta.
Muuten pyörä kävi tosi hienosti eikä tulvimistakaan havaittu joten eiköhän tässä olla jo voitonpuolella!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2008 07:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Syytä imukurkun katkeamiseen on vaikea sanoa - onko klemmari alkuperäinen vai "Aba"?
Minulta saattaisi löytyä muutama ehjä imukurkku - tosin kurkkusarjan hinta Stormilla ei ole kovinkaan paha ja laatukin on hyvä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2008 12:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Syytä imukurkun katkeamiseen on vaikea sanoa - onko klemmari alkuperäinen vai "Aba"?
Minulta saattaisi löytyä muutama ehjä imukurkku - tosin kurkkusarjan hinta Stormilla ei ole kovinkaan paha ja laatukin on hyvä.

Klemmari on mallia tarvike. Mitä eroa alkuperäiseen? Muuten ostaisinkin koko sarjan uusia, mutta muut kurkut näyttävät olevan ehjät ja ne on tosiaan uusittu pari kuukautta sitten. Jos sulta raato löytyy ehjiä kurkkuja niin voisin poiketa hakemaan viikonloppuna.
Edittiä, nuo imatran ajot on tosiaan nyt että ei ehkä kuitenkaan tulevana viikonloppuna.
Muuten pyörä pelaa hienosti, kaasaritkaan ei enää tulvi. Olisi kyllä kiva tietää mistä se viimekädessä johtui, nyt en osaa sanoa mitään yksittäistä syytä siihen.
No täytyy vaan ruisailla ja nauttia ku Kawa kulkee :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2008 03:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, ei nyt viikonloppuna, kun olen Imatralla! Tarvikeklemmarin reuna on usein turhan terävä, joka leikkaa kurkun - alkuperäiset ovat poikkileikkaukseltaan U:n muotoiset eli reunoilta pyöristetyt. Noita kurkkuja minulla todella pitäisi olla pitkin tallia, myös ehjiä...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com